Yamaha TRX850 topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Punica & Tarwetijger: PROFICIAT
8<

Dank.
Ik heb net begrepen dat de aanvraag bij tele2 in de soep is gelopen, vanwege een niet bestaand adres.. yeah right, zou effe mooi zijn!~ :z
Maar het ziet er naar uit dat ik straks een tijdje offline zal zijn. -O-
Prutsers.

Vandaag voor het eerst met oordoppen gereden. Van die gele vervormbare heb ik, echt stevig proppen maar wat een oase van rust op de snelweg. Ik zou er bijna harder van gaan rijden :Y

Eenmaal ervaren, wil je nooit meer anders :)

Laatst bewerkt:
Das lekker... ;(
beetje te hard gereden... :]
120 in een 60 zone. (ik moest ff gaatje dicht rijden naar me maatje)
Reken maar uit ;(

En nog eens in detail :9

2rhoihf.jpg

Was een Triumph speedtriple, die had net die sm die eerder op het filmpje te zien was ingehaald langs rechts en kwam dan veel te snel van rechts aan.
Heb er nog mee gepraat, voelde zich rot, maar ja, komt wel goed.

Heb alvast een weekje ziektverlof omdat mijn schouder serieus geraakt is. Straks wel al eens zien naar mijn TRX, heb nog een linkerhand, 2 voeten en een mond om te werken :9
Balen man. Je gaat er wel relaxt mee om, ik zou pisnijdig zijn.
Gozer had daar niet moeten zitten, die lijn klopt niks van.

Dat is één van de grote voordelen van het rijden van ZAC in plaats van circuitdagen: het nivo van je mede circuit gebruikers is veel beter.

Succes met het herstel!

@ TarweTijger: Gefeli! *O*

Ohja, ik wist vooraf dat als ik veel op circuit zou rijden het er ooit wel eens zou van komen.... Als je 10 à 20 keer per jaar op circuit rijdt ga je vroeg of laat op je bek.
Verleden jaar een kleine schuiver gehad (hersteltijd van motor was minder dan 20minuten :9 ).
Deze keer was het een iets zwaardere valpartij die al bij al nog goed afgelopen is.
Misschien ben ik er nu terug van af voor 5 jaar ;) .

Ergens ben ik blij dat ik niet gewoon bv onderuit gegleden ben, is misschien moeilijk om terug vertrouwen te krijgen. Merkte dat verleden jaar na mijn schuivertje, toch de rest van de dag geen vertrouwen meer gehad in de voorband :X .
Nu zal ik waarschijnlijk al eens meer omkijken en al eens vlugger de deur openlaten O-) .

Vandaag voor het eerst met oordoppen gereden. Van die gele vervormbare heb ik, echt stevig proppen maar wat een oase van rust op de snelweg. Ik zou er bijna harder van gaan rijden :Y

altijd zonder gereden? zal je gehoor leuk vinden :+

na een ritje over de snelweg terug uit Germanië had ik 2 dagen lang een luide piep in m`n rechteroor B|

oordoppen zijn *O*

Idd, ik rij altijd , maar dan ook altijd met oordoppen. Heb er altijd in mijn camionette liggen zodat ik nooit op een circuitdag aankom zonder oordoppen, ook altijd een aantal in mijn tanktas zitten als reserve.

Wat een pokkeherrie zonder oordoppen :X .

vrouwelijk geslachtsdeel met peren. dat is naatje -O-
nooit een gaatje laten vallen. altijd in het achterwiel blijven zitten. jagen moet je op je voorrijder. :P

Idd, ik rij altijd , maar dan ook altijd met oordoppen. Heb er altijd in mijn camionette liggen zodat ik nooit op een circuitdag aankom zonder oordoppen, ook altijd een aantal in mijn tanktas zitten als reserve.

jep. echt zwaar shit. ik rijd ook nooit meer zonder

camio-wat?

oh..!
thnx google.. :+

Ook in de bebouwde kom? Ik dop 'em alleen op de snelweg, provinciale weg hoor ik geen gefluit. Ligt misschien ook aan de helm die je hebt?

Altijd ;) .

Enne, als ik ga rijden zou ik toch niet iedere keer stoppen na een bebouwde kom om mijn oordoppen in te stoppen :+ .
Denk niet dat het aan de helm ligt, heb het met sharks en shoei ;) .

En....geen enkele maar dan ook geen enkele helm is zo stil dat je geen gehoorbeschadiging krijgt na pakweg een half uurtje rijden aan gewone snelheden.

Ik snap het eigenlijk niet goed, het is een gewoonte, net zoals de rugprotector of volledige outfit. Volgens mij heb je zelfs geen volledige outfit zonder oordoppen :9 .

Altijd ;) .

Enne, als ik ga rijden zou ik toch niet iedere keer stoppen na een bebouwde kom om mijn oordoppen in te stoppen :+ .

En....geen enkele maar dan ook geen enkele helm is zo stil dat je geen gehoorbeschadiging krijgt na pakweg een half uurtje rijden aan gewone snelheden.

Ik snap het eigenlijk niet goed, het is een gewoonte, net zoals de rugprotector of volledige outfit. Volgens mij heb je zelfs geen volledige outfit zonder oordoppen :9 .

helemaal mee eens :}

Altijd ;) .

Ik doe ook wel oordoppen in als ik naar stage ga (snelweg), niet als ik ga toeren over leuke wegen bedoel ik te zeggen.

En je laatste stukje: granted, maar ik hoor geen boeiende wind met 80. Mijn uitlaten overstemmen de boel sowieso, maar ik hoor geen (storend) gefluit of gesuis. Of krijg je van het ogenschijnlijk onschuldige ook schade?

Laatst bewerkt:
In het Belgische boekje Motoren en Toerisme hebben ze ooit een heel uitgebreide test gedaan.

Ze hadden een hele reeks tophelmen (Shark, Shoei, Arai, ...noem maar op).
Ze hadden een vliegveld, windmeting, db-meters die ingebouwd werden in de helm en dies meer.

Resultaat van de meting was dat iedere helm, ook de stilste, na 15min aan 120km/h al meer geluid geproduceerd had dan het wettelijke max. in een fabriek gespreid over 8h.

Maar ook aan lagere snelheden wordt het al teveel, het duurt gewoon iets langer....

klopt, vrijwel alle snelheden boven de 60 was het geloof ik leveren bij langdurige blootstelling gehoorschade op. verschilt uiteraard ietsje per helm.

voor 130 euro of zo heb je knappe oordoppen. minder windgebulder en je uitlaat hoor je daardoor des te beter :Y

Dan ga ik de db-killers uit mijn uitlaten maar in mijn helm inbouwen denk ik, scheelt weer 130 euro(Y)

klopt, vrijwel alle snelheden boven de 60 was het geloof ik leveren bij langdurige blootstelling gehoorschade op. verschilt uiteraard ietsje per helm.

voor 130 euro of zo heb je knappe oordoppen. minder windgebulder en je uitlaat hoor je daardoor des te beter :Y

Idd, heeeeeeel opmerkelijk....met oordoppen hoor je veel beter je eigen uitlaatgeluid, toch een leuke bijkomstigheid op zo'n vette twin :} . (alhoewel ik tegen open uitlaten ben op de openbare weg).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan