Yamaha TRX850 topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb die dingen ook, bij mij kwam er eentje ook bijna niet los, uiteindelijk wel gelukt met een vrij lange holle buis op de inbussleutel en hangen maar.... :P

@dash: Wel zo handig als je ze eenmaal hebt, om bij het vastdraaien ff kopervet op de bouten te smeren :)

Idd, bij mij zaten ze ook vrij muurvast, ook mijn inbus moeten verlengen...
 
@De Nürburgring-fanaten: ik wil samen met een vriend van mijn op maandag 4/8 een paar rondjes gaan rijden op de Nürburgring. Surfend op het net heb ik al wel wat informatie gevonden maar ik heb toch nog wat vragen:

  1. Klopt het dat je best in de week gaat rijden omdat het dan minder druk is?
  2. Ik heb op de officiële website gezien dat je tickets kan kopen voor 4 rondjes. Kan je die gebruiken met 2 motards of is dit enkel voor 1 motard?
  3. We zijn van plan op en neer te gaan in 1 dag. Is dit aan te raden?
  4. Hoe gaat alles daar in zijn werk en vooral spreken ze ook andere talen? Mijn duits is nl onbestaande...

Mochten jullie hierop kunnen antwoorden of mss hebben jullie nog tips, dan zijn die van harte welkom!
 
Iemand nieuwe handvatten te koop? Die van mij zitten wel erg soepel om de witte buisjes heen.. En dat geklooi met ijzerdraad is niet aan mij besteed.
I.p.v. lijm kun je ze er ook afhalen en een stukje duc-tape om het buisje doen. Dan is het net wat dikker (en stroef) zodat ze niet meer los zitten. Handvatten er weer op doen wil goed met perslucht.
 
@De Nürburgring-fanaten: ik wil samen met een vriend van mijn op maandag 4/8 een paar rondjes gaan rijden op de Nürburgring. Surfend op het net heb ik al wel wat informatie gevonden maar ik heb toch nog wat vragen:

  1. Klopt het dat je best in de week gaat rijden omdat het dan minder druk is?
  2. Ik heb op de officiële website gezien dat je tickets kan kopen voor 4 rondjes. Kan je die gebruiken met 2 motards of is dit enkel voor 1 motard?
  3. We zijn van plan op en neer te gaan in 1 dag. Is dit aan te raden?
  4. Hoe gaat alles daar in zijn werk en vooral spreken ze ook andere talen? Mijn duits is nl onbestaande...

Mochten jullie hierop kunnen antwoorden of mss hebben jullie nog tips, dan zijn die van harte welkom!

1: ja. dan zijn er geen britten over het algemeen. dus geen dooien over het algemeen. dus geen streckensperren over het algemeen. maar dat is over het algemeen. ;)

simpel gezegd: doordeweeks is het rustiger.

2: Kan je voor 2 man gebruiken. er zijn 2 motor poortjes. ga naast elkaar staan. eerst de ene de slagboom open doen. kaartje doorgeven aan je maat die nasst je staat, maakt die zijn slagboom open. klaar.

3: nee. hangt van de afstand af van en naar de ring. maar het vreet energie en dan is de terugweg niet echt aangenaam als je helemaal kapot bent van een dag in de rondte rossen op de ring. als je de motor op een trailer gooit en in de auto terugrijdt is het een ander verhaal.

4: het gaat als volgt in z`n werk: je rijdt naar de ingang van de Nordschleiffe. je trekt een kaartje uit de automaat (neem veel cash geld mee, anders kan je niks)

met je kaartje rij je naar het poortje, je doet je kaartje er in, (hemel)poort gaat open en je kan raggen wie ein hund. baco`s spreken amper tot geen engels. maar met wat wapperen en gebarentaal kom je een end. links inhalen op de ring; het is openbare weg. let HEEL ERG GOED op je spiegels. er rijden er rond die 3x zo hard gaan als jij. geef die de ruimte als je ze aan ziet komen. de meeste blijven netjes achter je totdat jij aangeeft dat je ze gezien hebt en ze er langs gaat laten. dan geef je dus effe richting naar rechts aan. dan vliegen ze langs je. of effe met je arm gebaren dat ze langs kunnen.

dus:

- cash geld mee
- geen luide uitlaat (baanverbod als je pech hebt)
- altijd en veel in je spiegels kijken
- niet proberen mensen bij te houden. zo heb ik al 3 britten tegen de muur zien slaan.
- auto`s zijn daar het snelst, zeker in de bochten. let dus op als ze ver weg lijken want ze zijn zo bij je :P
- niet aso rijden want er rijden marshalls rond en die kunnen je van de baan aftrappen als ze zien dat je debiel doet.
- pas heel erg goed op. veel blinde bochten etc. en er kan zo maar een auto overdwars op de baan staan aan het eind (of middenin) een bocht. let op gele vlaggen en het publiek. die waarschuwen als je op een crash afrijdt. steek zelf dan ook je arm op, dan zien achteropkomers dat je aan het remmen bent en dat ze moeten oppassen.

als je nog wat wilt weten, geef maar een gil ;)
 
Laatst bewerkt:
1: ja. dan zijn er geen britten over het algemeen. dus geen dooien
..........

..........
- niet proberen mensen bij te houden. zo heb ik al 3 britten tegen de muur zien slaan.
........

W..T..F..? -O-
 
Laatst bewerkt:

tja, kan men weinig aan doen. Britten zijn zo gek als een deur als het auto/motorrijden aankomt (plus dat ze totale asocialen zijn als ze in Adenau rondlopen)

ze vliegen gewoon met koude banden/blok de baan op en vinden het dan gek dat ze crashen. die gasten zijn een plaag, werkelijk waar. -O-
 
I.p.v. lijm kun je ze er ook afhalen en een stukje duc-tape om het buisje doen. Dan is het net wat dikker (en stroef) zodat ze niet meer los zitten. Handvatten er weer op doen wil goed met perslucht.

Tried, done, works like a charm! Zondag knutselen met mijn instructeur (zie vorige pagina's voor zijn volgmotoren). Die man heeft al 360000 erop zitten met beide bolides, ongelofelijk. Onderhoud is de key.
 
@ Punica

Dash heeft al een hoop correcte informatie gegeven.

Toch nog een paar;

* met een creditkaart kan je binnen ook zoveel rondjes kopen als je wilt O-)
* idd goed op geluid letten, met dB-killer kom je er zeker door....
* eenmaal op de baan kan je tegenwoordig direct op het rechte stuk door poortjes en hoef je niet meer in de 'pitsstraat annex parking'....
* leer de baan zo goed als je kunt uit je kop, namen, bochten ... kun je hem zo goed als dromen dan ga je de eerste ronde op safe en de tweede op 'full'...
* let op bij Adenauer-Forst dat is een 'tricky one' waar er veel rechtdoor gaan -O-

Ik heb zelf nog het een en ander voor je en zal het je (proberen) te mailen!

Greetz
Gerben

Plaotie van de baan dan maar eejj *for the dummies je rijdt kloksgewijs :+
nordschleife_gr.jpg
 
Ik heb vandaag gedroomd dat ik aan het rondrijden was op TRiX en ik een gozer op een fiets tegenkwam; hij had zijn hele fiets opgepimpt met kuipjes van een TRX omdat hij er zo graag een wilde hebben. Maar hij was nog 16. En, haha, ik was jaloers op zijn one-piece raceoverall!

Morgen toerritje in en om het gooi! Tot ziens wellicht?
 
Als het weer een beetje mee werkt ben ik ook wel in en om het gooi te vinden
 
@ Punica

Dash heeft al een hoop correcte informatie gegeven.

Toch nog een paar;

* met een creditkaart kan je binnen ook zoveel rondjes kopen als je wilt O-)
* idd goed op geluid letten, met dB-killer kom je er zeker door....
* eenmaal op de baan kan je tegenwoordig direct op het rechte stuk door poortjes en hoef je niet meer in de 'pitsstraat annex parking'....
* leer de baan zo goed als je kunt uit je kop, namen, bochten ... kun je hem zo goed als dromen dan ga je de eerste ronde op safe en de tweede op 'full'...
* let op bij Adenauer-Forst dat is een 'tricky one' waar er veel rechtdoor gaan -O-

Ik heb zelf nog het een en ander voor je en zal het je (proberen) te mailen!

Greetz
Gerben

Plaotie van de baan dan maar eejj *for the dummies je rijdt kloksgewijs :+
[afbeelding]


hey, ook weer wat geleerd.



















je moet dus met de klok meerijden. geen wonder dat ik het zo linlk vond rijden daar. :P

creditcard is dus wel aan te raden. da`s mooi. en met db killers laten ze je er altijd langs?

en idd: adenauer forst en Bergwerk zijn erg leuk. als je weet wat voor bochten het zijn. bij mij staat AF al bekend de brit-basher of sjonnie-smasher
 
hey, ook weer wat geleerd.

je moet dus met de klok meerijden. geen wonder dat ik het zo linlk vond rijden daar. :P

creditcard is dus wel aan te raden. da`s mooi. en met db killers laten ze je er altijd langs?

en idd: adenauer forst en Bergwerk zijn erg leuk. als je weet wat voor bochten het zijn. bij mij staat AF al bekend de brit-basher of sjonnie-smasher

Voor het laatste.... snap je het nu dus :z

;)

Greetz
Gerben
 
Briljant :) kan niet anders zeggen!!!

sm1.JPG


sm2.JPG


Hele andere rijstijl maar wel erg leuk om te doen :)
 
Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om je steppie aan de grond te krijgen met een TRX? Dan wel zonder andere onderdelen op het asfalt neer te leggen :-)

Ik gebruik mijn banden nagenoeg van rand tot rand en als ik niet met me tenen op het steppie sta zitten me voeten wel tegen het asfalt aan maar me steppies nog niet!
 
Is het mogelijk om je steppie aan de grond te krijgen met een TRX? Dan wel zonder andere onderdelen op het asfalt neer te leggen :-)

Ik gebruik mijn banden nagenoeg van rand tot rand en als ik niet met me tenen op het steppie sta zitten me voeten wel tegen het asfalt aan maar me steppies nog niet!

Kan absoluut! Zal echter pas gebeuren als je voorband ook geen rand meer heeft. Op straat hield ik altijd een randje van ca. 5 mm over op de voorband en reed ik nooit steppies aan de grond. Op circuit kamp je echter heel snel met een tekort aan grondspeling, ook zonder slijtboutjes.
 
Is het mogelijk om je steppie aan de grond te krijgen met een TRX? Dan wel zonder andere onderdelen op het asfalt neer te leggen :-)

Ik gebruik mijn banden nagenoeg van rand tot rand en als ik niet met me tenen op het steppie sta zitten me voeten wel tegen het asfalt aan maar me steppies nog niet!


Standaard is dat makkelijk zelfs met een BT-020 band :)

Heb je aan de onderkant die boutjes er aluit...? dan gaat het wat moeilijker maar kan prima
 
Op de voorband (conti roadattack) heb ik idd nog een klein randje zitten.
Boutjes zitten er nog in.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb me rijbewijs nog niet zolang dus ik zal nog wel iets meer ballen moeten kweken! Grens opzoeken, maar ja ik ga er niet graag overheen :-)
 
Heeft iemand ervaring met de kuipruiten van Optitune bike preformance (gouda)
mrarace.jpg

85 euro voor een double bubble
 
Laatst bewerkt:
Op de voorband (conti roadattack) heb ik idd nog een klein randje zitten.
Boutjes zitten er nog in.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb me rijbewijs nog niet zolang dus ik zal nog wel iets meer ballen moeten kweken! Grens opzoeken, maar ja ik ga er niet graag overheen :-)

Ik heb een keer bijna higsider gehad toen m'n stepje zich in een cerbstone boorde, dus ik zou er niet al te veel haast mee maken...
 
Ahaaa, dus daar zijn die bolletjes voor.. Zo laag heb ik hem nog niet gekregen!
Morgenavond een flinke greep in de oordoppenbak doen, als ik die artikelen moet geloven ben ik over 10 jaar zo doof als een.. otter?
 
Ahaaa, dus daar zijn die bolletjes voor.. Zo laag heb ik hem nog niet gekregen!
Morgenavond een flinke greep in de oordoppenbak doen, als ik die artikelen moet geloven ben ik over 10 jaar zo doof als een.. otter?

Weet niet of Otters doof zijn, maar als jullie geen blijvende pieptoon in je oren wil houden zou ik het zeker doen.

Mijn oren piepen altijd en das geen pretje! Hoewel ook mede dankzij rock concertje teveel. O-)
 
Nog ff over dat steppie aan de grond...
Krijg je die aan de grond bij snelle 140+ bochten of laten we zeggen 80km/u bochten. Of moeten het echte haakse bochten worden 40 a 50 per uur?
 
Is het mogelijk om je steppie aan de grond te krijgen met een TRX? Dan wel zonder andere onderdelen op het asfalt neer te leggen :-)

Ik gebruik mijn banden nagenoeg van rand tot rand en als ik niet met me tenen op het steppie sta zitten me voeten wel tegen het asfalt aan maar me steppies nog niet!

Op circuit kamp je echter heel snel met een tekort aan grondspeling, ook zonder slijtboutjes.

Op de voorband (conti roadattack) heb ik idd nog een klein randje zitten.
Boutjes zitten er nog in.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb me rijbewijs nog niet zolang dus ik zal nog wel iets meer ballen moeten kweken! Grens opzoeken, maar ja ik ga er niet graag overheen :-)

Nog ff over dat steppie aan de grond...
Krijg je die aan de grond bij snelle 140+ bochten of laten we zeggen 80km/u bochten. Of moeten het echte haakse bochten worden 40 a 50 per uur?

Nee het is niet zo moeilijk, maar het circuit laat het je (ge-)makkelijk(-er) toe ... op de openbare weg zijn hairpin's net zo goed hanteerbaar als lange snelle(re) doordraaiers O-)

Heeft ook niets met je rijbewijs te maken, maar het zit 'tussen de oren' en één zijn met je motor :)

Geloof me, net als een 'knee-down', het komt vanzelf wel, maar ga het niet zelf gedwongen opzoeken want dán gaat het vaak fout eejj :/

Ik heb jaren het gevoel gehad dat de motor (toen die van mijn vader een GSX-F750 uit 1995) met mij aan het rijden was dan andersom.
Sinds de TRX en 1 circuitdag (Assen 2006) voel ik mij helemaal één met de TRX.
Het grappige is dat ik dit nu met elke motor ook heb, want een tijd geleden deed ik een wissel met mijn vader, dus ik weer op de Soes en ik dacht na 10mtr. heb ik hier nu zó moeilijk mee gereden :? :z
*een paar km's later ging ik mijn pa voorbij en reed mijn knie links en rechts 'easy' aan de grond :]

Het gaat om het vertrouwen in jezelf maar ook met je motor :Y


Owja... dit was mijn voetsteun na Assen O-)
*lees ik had de TRX nog rechter moeten zetten en meer als een aap moeten hangen :+

Foto-FE8NMFPK.jpg
 
Laatst bewerkt:
http://www.im-design.be/circuit/crashtrx.wmv


Gisteren dus ook mijn steppie aan de grond gereden :+

Helaas nog wat meer dan dat |( .

soit, schade valt goed mee, clip staat krom, remhendel afgebroken, voetsteun afgebroken, uitlaatsteunen op frame geplooid en kuip gebarsten (maar makkelijk herstelbaar).

Van zodra mijn schouder wat mee wilt zet ik em in orde. Zal helaas niet lukken met schouder om volgende maandag op Croix te rijden, jammer, hoe vlugger ik er op zit hoe liever 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan