@De Nürburgring-fanaten: ik wil samen met een vriend van mijn op maandag 4/8 een paar rondjes gaan rijden op de Nürburgring. Surfend op het net heb ik al wel wat informatie gevonden maar ik heb toch nog wat vragen:
- Klopt het dat je best in de week gaat rijden omdat het dan minder druk is?
- Ik heb op de officiële website gezien dat je tickets kan kopen voor 4 rondjes. Kan je die gebruiken met 2 motards of is dit enkel voor 1 motard?
- We zijn van plan op en neer te gaan in 1 dag. Is dit aan te raden?
- Hoe gaat alles daar in zijn werk en vooral spreken ze ook andere talen? Mijn duits is nl onbestaande...
Mochten jullie hierop kunnen antwoorden of mss hebben jullie nog tips, dan zijn die van harte welkom!
1: ja. dan zijn er geen britten over het algemeen. dus geen dooien over het algemeen. dus geen streckensperren over het algemeen. maar dat is over het algemeen.
simpel gezegd: doordeweeks is het rustiger.
2: Kan je voor 2 man gebruiken. er zijn 2 motor poortjes. ga naast elkaar staan. eerst de ene de slagboom open doen. kaartje doorgeven aan je maat die nasst je staat, maakt die zijn slagboom open. klaar.
3: nee. hangt van de afstand af van en naar de ring. maar het vreet energie en dan is de terugweg niet echt aangenaam als je helemaal kapot bent van een dag in de rondte rossen op de ring. als je de motor op een trailer gooit en in de auto terugrijdt is het een ander verhaal.
4: het gaat als volgt in z`n werk: je rijdt naar de ingang van de Nordschleiffe. je trekt een kaartje uit de automaat (neem veel cash geld mee, anders kan je niks)
met je kaartje rij je naar het poortje, je doet je kaartje er in, (hemel)poort gaat open en je kan raggen wie ein hund. baco`s spreken amper tot geen engels. maar met wat wapperen en gebarentaal kom je een end. links inhalen op de ring; het is openbare weg. let HEEL ERG GOED op je spiegels. er rijden er rond die 3x zo hard gaan als jij. geef die de ruimte als je ze aan ziet komen. de meeste blijven netjes achter je totdat jij aangeeft dat je ze gezien hebt en ze er langs gaat laten. dan geef je dus effe richting naar rechts aan. dan vliegen ze langs je. of effe met je arm gebaren dat ze langs kunnen.
dus:
- cash geld mee
- geen luide uitlaat (baanverbod als je pech hebt)
- altijd en veel in je spiegels kijken
- niet proberen mensen bij te houden. zo heb ik al 3 britten tegen de muur zien slaan.
- auto`s zijn daar het snelst, zeker in de bochten. let dus op als ze ver weg lijken want ze zijn zo bij je
- niet aso rijden want er rijden marshalls rond en die kunnen je van de baan aftrappen als ze zien dat je debiel doet.
- pas heel erg goed op. veel blinde bochten etc. en er kan zo maar een auto overdwars op de baan staan aan het eind (of middenin) een bocht. let op gele vlaggen en het publiek. die waarschuwen als je op een crash afrijdt. steek zelf dan ook je arm op, dan zien achteropkomers dat je aan het remmen bent en dat ze moeten oppassen.
als je nog wat wilt weten, geef maar een gil