YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik heb juist het tegenovergestelde, bij gas dichtdraaien (voor b.v. voor een bocht) dat er bij het zakken van de toeren (rond 1800 rpm ) automatisch het toerental wordt opgeschroefd naar 2500 tot 3000 rpm.
Heel irritant en moest (nu af en nog steeds) er goed aan wennen.
Dat was de update ( rond maart 2022) voor het probleem van uitvallen tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat engine breaking bij gas los zowieso erg agressief is, maar kan aan mij liggen. Zorgt er wel voor dat ik zelf probeer meer vloeiender met de pols te bewegen zodat ik niet een al te agressieve duik heb.
 
Ik heb juist het tegenovergestelde, bij gas dichtdraaien (voor b.v. voor een bocht) dat er bij het zakken van de toeren (rond 1800 rpm ) automatisch het toerental wordt opgeschroefd naar 2500 tot 3000 rpm.
Heel irritant en moest (nu af en nog steeds) er goed aan wennen.
Dat was de update ( rond maart 2022) voor het probleem van uitvallen tegen te gaan.
Ik heb dit soort taferelen meer gehoord (zelf niet zozeer die ervaring), maar ik ga er vanuit dat dit over een maand is opgelost.
 
Voor wat betreft de ruit, ik rijd zelf met de Ermax sport, heb ook de puig racing liggen maar ik vind de pasvorm van de ermax mooier.
Daarbij laat de ermax meer ruimte voor de navigatie boven de tellers dan de puig. Ik heb beide wel in smoke variant, maar dat zal het verschil niet maken.
Inmiddels de Ermax Sport ook besteld, zo te zien komt die inderdaad nog een mooi stuk boven de verstelling van de ruit uit dus dat lijkt me prima. Thx voor de input, was hem nog niet tegengekomen elders.

Zo maar eens informeren naar de prijzen/wachttijden voor Dunlop Road Smart 4's, aangezien het vooralsnog niet echt rij-weer is hier... '(
 
Ik heb dit soort taferelen meer gehoord (zelf niet zozeer die ervaring), maar ik ga er vanuit dat dit over een maand is opgelost.
In die kleine 600 km die ik er nu mee heb is dat anti-stall fenomeen me al opgevallen. (Het toerental zelf omhoog houden). Alleen zit je dan al zo traag te rijden in je versnelling dat het me eigenlijk niet irriteert.
 
Hey! Nieuw hier, al lees ik al een paar weken mee. Sinds 3 weken geleden ben ik de nieuwe eigenaar van mijn Yamaha Tracer 900 uit 2018. Met het mooie weer van afgelopen weekend heb ik inmiddels de nodige kilometers al gemaakt.
Bekijk bijlage 1860281

Tijdens die kilometers ben ik wel achter een aantal dingetjes gekomen en daar heb ik een tweetal vragen over waar iemand hier misschien al meer ervaring mee heeft...

Het ruitje geeft, zoals bij velen, turbulentie. Als ik kaars-rechtop ga zitten en me helemaal uitstrek is het nagenoeg weg. Ruitje staat hierbij in de laagste stand. Ik verwacht dus dat dit met een lager ruitje verholpen kan zijn, maar dan blijft de vraag welk ruitje... Liefst iets wat dicht bij origineel zit qua looks, dus transparant maar dan een stukje korter... De Puig-racing-screens lijken heel kort en zijn in transparant daarnaast ook slecht te verkrijgen voor zover ik kan zien.

Daarnaast, hoewel de banden nu nog wat leven in zich hebben (net 4K gemaakt, originele banden), verwacht ik deze nog voor de zomer te willen vervangen vanwege een aanstaande vakantie. Op mijn andere motoren heb ik de laatste jaren Bridgestone T30/T31 gereden, bevielen altijd goed maar slijten wel wat aan de harde kant. Ik lees dat de Michelin Pilot Sport 5/6 het qua slijtage heel goed doen en tevens goed grip bieden. Iemand een idee waar je qua slijtage bij gemengd gebruik aan kunt denken?
Heb nu mijn 2e setje Road 6 versleten. 11.000 km doe ik per set. Vind het heerlijke banden die geen krimp geven onder alle weersomstandigheden. Altijd Pilot Road vanaf de 3 gereden dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Voor mooie toerritten binnendoor met misschien af en toe een snelweg kan ik de Puig sportruit aanbevelen. In smoke echt een eye catcher op de Tracer. Voor langere ritten met meer snelweg of motorvakantie kan ik de V-stream tourruit aanbevelen. Mocht je budget willen gaan kun je ook eerst een spoiler op je originele ruit uitproberen. Kun je goedkoop via Ebay of Aliexpress bestellen.
 
Heb nu mijn 2e setje Road 6 versleten. 11.000 km doe ik per set. Vind het heerlijke banden die geen krimp geven onder alle weersomstandigheden. Altijd Pilot Road vanaf de 3 gereden dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Voor mooie toerritten binnendoor met misschien af en toe een snelweg kan ik de Puig sportruit aanbevelen. In smoke echt een eye catcher op de Tracer. Voor langere ritten met meer snelweg of motorvakantie kan ik de V-stream tourruit aanbevelen. Mocht je budget willen gaan kun je ook eerst een spoiler op je originele ruit uitproberen. Kun je goedkoop via Ebay of Aliexpress bestellen.
Neem aan dat road 6, Michelin is? Niet te verwarren met Road Smart van Dunlop?
 
Voor de lange trips een V-Stream

llqUX2N.jpg


Voor de korte trips een Puig race screen

Gao2iN7.jpg


Beide geen turbulentie ;)
Originele ruit kan ik niet meer vinden. Die heb ik waarschijnlijk weggegooid :)
Wat is je lengte? Ik overweeg de vstream touring maar 250 euro wil ik wel zeker zijn dat hij een ware upgrade is zonder turbulentie. Ben 1.75m en heb last van turbulentie bij het originele ruitje.
 
Laatst bewerkt:
Mannen... heeft iemand nog een 3-polige Sumitomo connector liggen?
Is dit wat Kees? In de witte set (mannetje + vrouwtje) kun je 4x een pin kwijt. De zwarte combinatie is veel meer vochtbestedig (zie de bruine seals en de groene seal bij het mannetje), daarin kun je 2 pins kwijt. Ik heb de zwarte combi ook voor een 1 pinverbinding.
 

Bijlagen

  • stekkers_DS.jpg
    stekkers_DS.jpg
    389,2 KB · Weergaven: 300
Helaas zie ik de goede er niet tussen...(zie de losse witte connectoren op onderstaande afbeelding), ik zoek een exemplaar voor het achterlicht (heb mezelf een 2020-exemplaar gegund.. :)).. Anders zet ik er een AMP Superseal tussen of een Japanstecker (zie andere connector op onderstaand beeld).

1.jpg


2.jpg


Omdat het toch nog geen weer is... lagering van het linksysteem maar invetten (Yamaha schijnt af-fabriek niet al te scheutig met vet te zijn...)
3.jpg


4.jpg

:)
 
Nou, ondertussen is tie eraf. Nu moet ik wel beginnen.

Was wel een geklooi om hem eraf te halen, de middenbok zit flink in de weg.

Zal als ik er denk wat foto's posten.
Het heeft me 2 zaterdagen gekost, maar het resultaat mag er zijn.

Ik heb de RVS-uitlaatreiniger van handigschoonmaken.nl gebruikt. Hierna heb ik hem nog een keer gepolijst. Daarna in de WD40 gezet en warm gereden. Dat spul werkt goed, en het beste als hij er in z'n geheel af is.

Voor:
IMG_20230101_182236.jpg


Na:
IMG_20230326_161416.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het heeft me 2 zaterdagen gekost, maar het resultaat mag er zijn.

Ik heb de RVS-uitlaatreiniger van handigschoonmaken.nl gebruikt. Hierna heb ik hem nog een keer gepolijst. Daarna in de WD40 gezet en warm gereden. Dat spul werkt goed, en het beste als hij er in z'n geheel af is.

Bekijk bijlage 1861671
Jeetje mooi resultaat. Ik heb een uitlaat van 80.000km die het hele jaar door is gereden....weet niet of het dan haalbaar is.
 
Jeetje mooi resultaat. Ik heb een uitlaat van 80.000km die het hele jaar door is gereden....weet niet of het dan haalbaar is.
Ik heb geen idee hoe je uitlaat eruit ziet, maar die van mij had er 42.000km opzitten.

Met een beetje tijd, liefde en geduld ga je het wel redden verwacht ik.

Voor het geld kan je het nog wel eens proberen. Weet niet of je in de buurt van Hoofddorp woont, maar je mag met alle liefde een stukje proberen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan