YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Moet wel zeggen dat ze bij Kawasaki steeds meer smaak krijgen.
In deze kleur zou ik hem wel lusten :)
Mooi rood is niet lelijk...

1d5GX8N.jpg
 
Iemand de Conti op de Tracer 9?
Wel niet op een tracer maar op een f900xr heb ik een road attack 3 gehad, een erg fijne band daar ik 8500 km mee heb gereden.
Nu de road attack 4 er op die zou zegt men beter moeten zijn maar ik voel weinig verschil tussen de 3 en de 4.
Wel komen er bij flink doorrijden met hogere temperaturen minder rullen aan de band.
Misschien maakt hij wat meer km dan de road attack 3.
Gewoon erg fijne banden die contie’s.
 
Hey! Nieuw hier, al lees ik al een paar weken mee. Sinds 3 weken geleden ben ik de nieuwe eigenaar van mijn Yamaha Tracer 900 uit 2018. Met het mooie weer van afgelopen weekend heb ik inmiddels de nodige kilometers al gemaakt.
20230319_130110.jpg


Tijdens die kilometers ben ik wel achter een aantal dingetjes gekomen en daar heb ik een tweetal vragen over waar iemand hier misschien al meer ervaring mee heeft...

Het ruitje geeft, zoals bij velen, turbulentie. Als ik kaars-rechtop ga zitten en me helemaal uitstrek is het nagenoeg weg. Ruitje staat hierbij in de laagste stand. Ik verwacht dus dat dit met een lager ruitje verholpen kan zijn, maar dan blijft de vraag welk ruitje... Liefst iets wat dicht bij origineel zit qua looks, dus transparant maar dan een stukje korter... De Puig-racing-screens lijken heel kort en zijn in transparant daarnaast ook slecht te verkrijgen voor zover ik kan zien.

Daarnaast, hoewel de banden nu nog wat leven in zich hebben (net 4K gemaakt, originele banden), verwacht ik deze nog voor de zomer te willen vervangen vanwege een aanstaande vakantie. Op mijn andere motoren heb ik de laatste jaren Bridgestone T30/T31 gereden, bevielen altijd goed maar slijten wel wat aan de harde kant. Ik lees dat de Michelin Pilot Sport 5/6 het qua slijtage heel goed doen en tevens goed grip bieden. Iemand een idee waar je qua slijtage bij gemengd gebruik aan kunt denken?
 
Wat bandenkeuze betreft, zou je ook de Dunlop RS3 of RS4 kunnen overwegen. De RS3 zowel op een TD900A, 2x FJR1300 als m'n huidige Tracer700 mijn keuze. Gemakshalve verwijs ik naar de jaarlijkse bandentest in de MotoPlus.
 
Roadsmart 4 heb ik nu ook. Maar nog geen meter op gereden, dus kan er nog weinig nuttigs over zeggen.

Uit de meeste testen komen de roadsmart 4 en road attack 4 momenteel erg goed uit. Waarbij in mijn geval de Dunlop's op voorraad waren bij de garage en de conti wat levertijd had. Dus dat gaf de doorslag.

De road 6 heeft een grotere profielhoogte en is op nat erg goed. Voor woon werk verkeer kan dat daarom de betere keuze zijn, maar op tempo rijden zijn de andere 2 (of de road 5) een betere optie.
Hier praat ik wel alleen de testen na die ik gelezen heb. Geen eigen ervaring.
 
Nieuw hier! Eigenaar van een Tracer 7 tech camo 2022, Tracer 900 Gt+ power grey in bestelling staan 🤩

Iemand ervaring met de Akra (voor de 900) die vanuit Yamaha te bestellen is? Ik kan hier geen specs van vinden, niet op de yamaha site en ook niet op de Akra site zelf…
 
Hey! Nieuw hier, al lees ik al een paar weken mee. Sinds 3 weken geleden ben ik de nieuwe eigenaar van mijn Yamaha Tracer 900 uit 2018. Met het mooie weer van afgelopen weekend heb ik inmiddels de nodige kilometers al gemaakt.

Tijdens die kilometers ben ik wel achter een aantal dingetjes gekomen en daar heb ik een tweetal vragen over waar iemand hier misschien al meer ervaring mee heeft...

Het ruitje geeft, zoals bij velen, turbulentie. Als ik kaars-rechtop ga zitten en me helemaal uitstrek is het nagenoeg weg. Ruitje staat hierbij in de laagste stand. Ik verwacht dus dat dit met een lager ruitje verholpen kan zijn, maar dan blijft de vraag welk ruitje... Liefst iets wat dicht bij origineel zit qua looks, dus transparant maar dan een stukje korter... De Puig-racing-screens lijken heel kort en zijn in transparant daarnaast ook slecht te verkrijgen voor zover ik kan zien.

Daarnaast, hoewel de banden nu nog wat leven in zich hebben (net 4K gemaakt, originele banden), verwacht ik deze nog voor de zomer te willen vervangen vanwege een aanstaande vakantie. Op mijn andere motoren heb ik de laatste jaren Bridgestone T30/T31 gereden, bevielen altijd goed maar slijten wel wat aan de harde kant. Ik lees dat de Michelin Pilot Sport 5/6 het qua slijtage heel goed doen en tevens goed grip bieden. Iemand een idee waar je qua slijtage bij gemengd gebruik aan kunt denken?
Michelin Pilot Sport 5/6 zijn autobanden. Bedoel je Power 5 of Road 5/6?

Ik rij zelf op Dunlop RS3, lange levensduur, stuurt erg goed en meer dan genoeg grip. Ik ga over naar de RS4 binnenkort.
 
Whoops, Road 5/6 inderdaad. Zelf ooit al de Road4 gehad, fijne band verder, maar dat was op een fiets met fors minder vermogen/koppel dus qua slijtage niet vergelijkbaar. Daarnaast was die band al niet nieuw toen ik de motor kocht, dus een reeel beeld heb ik daar niet echt van.
 
Hey! Nieuw hier, al lees ik al een paar weken mee. Sinds 3 weken geleden ben ik de nieuwe eigenaar van mijn Yamaha Tracer 900 uit 2018. Met het mooie weer van afgelopen weekend heb ik inmiddels de nodige kilometers al gemaakt.
Bekijk bijlage 1860281

Tijdens die kilometers ben ik wel achter een aantal dingetjes gekomen en daar heb ik een tweetal vragen over waar iemand hier misschien al meer ervaring mee heeft...

Het ruitje geeft, zoals bij velen, turbulentie. Als ik kaars-rechtop ga zitten en me helemaal uitstrek is het nagenoeg weg. Ruitje staat hierbij in de laagste stand. Ik verwacht dus dat dit met een lager ruitje verholpen kan zijn, maar dan blijft de vraag welk ruitje... Liefst iets wat dicht bij origineel zit qua looks, dus transparant maar dan een stukje korter... De Puig-racing-screens lijken heel kort en zijn in transparant daarnaast ook slecht te verkrijgen voor zover ik kan zien.

Daarnaast, hoewel de banden nu nog wat leven in zich hebben (net 4K gemaakt, originele banden), verwacht ik deze nog voor de zomer te willen vervangen vanwege een aanstaande vakantie. Op mijn andere motoren heb ik de laatste jaren Bridgestone T30/T31 gereden, bevielen altijd goed maar slijten wel wat aan de harde kant. Ik lees dat de Michelin Pilot Sport 5/6 het qua slijtage heel goed doen en tevens goed grip bieden. Iemand een idee waar je qua slijtage bij gemengd gebruik aan kunt denken?

Voor wat betreft de ruit, ik rijd zelf met de Ermax sport, heb ook de puig racing liggen maar ik vind de pasvorm van de ermax mooier.
Daarbij laat de ermax meer ruimte voor de navigatie boven de tellers dan de puig. Ik heb beide wel in smoke variant, maar dat zal het verschil niet maken.
 
Whoops, Road 5/6 inderdaad. Zelf ooit al de Road4 gehad, fijne band verder, maar dat was op een fiets met fors minder vermogen/koppel dus qua slijtage niet vergelijkbaar. Daarnaast was die band al niet nieuw toen ik de motor kocht, dus een reeel beeld heb ik daar niet echt van.
Zowel op de TDM850 en Tracer aardig wat setjes Michelin Road opgereden met WW verkeer.. altijd rond 20K. mee gedaan.
1x Bridgestone gehad, was blij dat die na 14K op waren
 
Mijn ervaring met de Dunlop RS3 is op zich goed, maar opwarmen duurde langer dan de Michelins die ik altijd had. In koude omstandigheden werden ze helemaal niet warm genoeg voor enige grip. Voor een doorrijder met woon-werk verkeer dus niet een aanrader. Ben weer terug gegaan naar de Road 5.
 
Meerdere setjes RoadSmart 3 versleten, goede ervaringen mee, meest droog maar ook regen (op vakantie). Nu ca. 5000 km met RS4... Wederom een hele verbetering (subjectief), levensduur is nog niet alles van te zeggen maar niet slechter als de 3 (en die had by far de beste levensduur van sport-tour banden imo)
 
Zojuist met de dealer gesproken.... software-update voor de Tracer 9 is aanstaande... ze hebben (off the record) eind maart gezegd..
 
Weet er iemand hoe je kan controleren of er nog terugroepacties voor je motor open staan?
Een aantal jaren geleden heb ik dat eens gedaan volgens het framenummer voor mijn toenmalige MT-09 op een site van Yamaha zelf,maar ik vind daar helemaal niets meer van.
Ik kon toen zelf een document downloaden om aan de dealer te tonen.
Het was een ingevoerde Duitse motor,de invoerder wist dus niet dat ik deze motor had en kon mij dus ook niet contacteren zoals ze dat normaal wel doen.
 
Bij de rdw worden dacht ik alleen terugroepactie geregistreerd die mogelijk een veiligheids risico zijn. Niet alles wat mogelijk open staat.
 
Als er daadwerkelijk een terugroepactie is dan zou de Yamaha dealer jou daar toch van op de hoogte moeten brengen? Daar is ie ook dealer voor....
 
Als er daadwerkelijk een terugroepactie is dan zou de Yamaha dealer jou daar toch van op de hoogte moeten brengen? Daar is ie ook dealer voor....
Maar net als toen bij mijn MT-09 heb ik nu een ingevoerde Tracer 9 GT.
Dat is dus niet bekend bij Yamaha,en ik heb ook niet de gewoonte mijn motor bij een dealer te laten onderhouden.
Ik weet ook niet hoe het gaat als iemand een tweedehands motor koopt in eigen land.
Dan weten ze dat bij Yamaha (of een ander merk) ook niet,tot je met de motor op onderhoud gaat bij een officiële dealer.
 
Er is met de huidige generatie 9's een softwareprobleem dat de motor slecht oppakt of uitvalt. Dit is reeds een half jaar bekend en Yamaha heeft hier de afgelopen tijd aan gewerkt. De update schijnt komende weken beschikbaar te komen. Volgens mij worden de betreffende eigenaren wel geinformeerd per brief, maar het is geen terugroepactie (als ik het goed begrepen heb)...
 
Heeft iemand van de bezitters van een Tracer 9GT (of een MT09 vanaf 2021) wel eens gehad dat de motor ineens niet meer op toeren kwam? Niet hoger wilde komen dan 2500 á 3000 rpm. Ik heb dit de afgelopen week 2x gehad. Na een paar minuten doorhobbelen begon hij dan weer langzaam weer meer toeren te draaien. Na uitlezen bij de dealer was er niets te vinden. De monteur van de dealer bemerkte het ook tijdens een aantal testritten (met koude en warme motor). Yamaha Europe gebeld en deze wisten te melden dat het probleem bij de fabriek bekend was en dat er later 🤔 een software update zou volgen.
.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan