YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Het is zo ver, binnenkort kan ik eindelijk overstappen van een Tracer 700 naar een Tracer 9(00) GT. Echter twijfel ik momenteel of ik voor een Tracer 900 GT ga of voor de nieuwe Tracer 9 GT. Het prijsverschil zou volgens mij een 3000 à 4000 euro zijn, de 900 zou natuurlijk niet nieuw zijn en de 9 dan weer wel.

Hoe zijn de ervaringen hier bij het overstappen van een Tracer 900 GT naar een Tracer 9 GT? Is het de moeite om meer geld neer te leggen voor het nieuwere model? Ik rij vooral voor het plezier, vanaf volgend jaar zou ik wel graag 1 à 2 keer met de motor willen reizen. Persoonlijk vind ik de 9 er minder mooi uitzien, al begrijp ik dat de 9 veel meer elektronische snufjes heeft dan de 900. Momenteel ben ik er dus nog niet goed uit, dus als iemand mij wat wijzer kan maken... Be my guest! :D
Ik ben van een 2014 MT09 overgestapt naar een 2020 900 GT en heb veel plezier ermee.
Al 2 flinke vakantietrips gemaakt en zou niet meer terug willen naar de MT09 ondanks het extra gewicht en iets minder krachtig aanvoelende blok.
Zou mijn 900 niet zo snel inruilen voor een 9GT voor de verbeteringen.
Tuurlijk is "alles" weer beter geworden maar de 900 GT is een complete en geweldige fiets.
Buiten het extra geld wat je voor een 9GT neer moet tellen vind ik de koffers en de display van de 900 persoonlijk mooier en gebruiksvriendelijker. Maar dat is natuurlijk persoonlijk...
 
Ik ben van een 2014 MT09 overgestapt naar een 2020 900 GT en heb veel plezier ermee.
Al 2 flinke vakantietrips gemaakt en zou niet meer terug willen naar de MT09 ondanks het extra gewicht en iets minder krachtig aanvoelende blok.
Zou mijn 900 niet zo snel inruilen voor een 9GT voor de verbeteringen.
Tuurlijk is "alles" weer beter geworden maar de 900 GT is een complete en geweldige fiets.
Buiten het extra geld wat je voor een 9GT neer moet tellen vind ik de koffers en de display van de 900 persoonlijk mooier en gebruiksvriendelijker. Maar dat is natuurlijk persoonlijk...
Naast dit alles denk ik als je een gebruikte jonge 900GT vindt je dan de extra centjes kunt steken in het enige zwakke punt van deze fiets en dat is de vering (Öhlins/Hyperpro/WP/Andreani) ... de 9GT is wat dat betreft erg gelimiteerd met z'n elektronisch geregelde demping/vering. Verder is het een kwestie van smaak of je het nieuwe model veel mooier vindt of juist niet...
 
Inderdaad ik zie het, de nok belet de buddy dat hij naar achteren schuift.
Die ovale rubber dop(jes) op de foto hebben geen functie, die 4 grotere ronde wel.
Inmiddels alle mogelijkheden al wel uitgeprobeerd, iets weghalen geeft meteen een onstabiel gevoel.
Nou... volgens mij klopt dat niet wat jij zegt. Ze hebben vanaf model 2018 dus de ovale rubber steunpuntjes toegevoegd om meer stabiliteit te krijgen (je zit er met je gewicht immers bovenop.. ik wel in ieder geval). Ik dacht dat de modellen daarvoor die steunpuntjes niet hebben... Heb je het zadel in de laagste stand staan? Omdat jij vrij groot bent, gok ik dat jij hiermee geprobeerd hebt het zadel iets vlakker te monteren...
 
Naast dit alles denk ik als je een gebruikte jonge 900GT vindt je dan de extra centjes kunt steken in het enige zwakke punt van deze fiets en dat is de vering (Öhlins/Hyperpro/WP/Andreani) ... de 9GT is wat dat betreft erg gelimiteerd met z'n elektronisch geregelde demping/vering. Verder is het een kwestie van smaak of je het nieuwe model veel mooier vindt of juist niet...
Mee eens. Echt een wereld van verschil met de Andreani Cartridges en Wilbers schokdemper die ik heb:]:Y
 
Naast dit alles denk ik als je een gebruikte jonge 900GT vindt je dan de extra centjes kunt steken in het enige zwakke punt van deze fiets en dat is de vering (Öhlins/Hyperpro/WP/Andreani) ... de 9GT is wat dat betreft erg gelimiteerd met z'n elektronisch geregelde demping/vering. Verder is het een kwestie van smaak of je het nieuwe model veel mooier vindt of juist niet...
Grappig... ik heb vorige week een proefrit op de 9GT gemaakt.... wow. Ligt als op rails op de weg (ik had de 900 met Hyperpro en Andreani's). Ik denk dat het complete pakket echt een stap voorwaarts gemaakt heeft... De motor klopt qua weggedrag volledig. Qua zit is het (voor mij) niet direct een verbetering, aangezien ik 2 meter ben... Qua techniek.. :9~, QSS die perfect werkt, bochten-ABS, 6-assige IMU, 700 gram (!) lichtere wielen..

Het uiterlijk is een kwestie van smaak. Hoe langer ik ernaar kijk, des te mooier ik m vind. Maar eerlijk is eerlijk... hij wint het niet van de 900...
 
Nou... volgens mij klopt dat niet wat jij zegt. Ze hebben vanaf model 2018 dus de ovale rubber steunpuntjes toegevoegd om meer stabiliteit te krijgen (je zit er met je gewicht immers bovenop.. ik wel in ieder geval). Ik dacht dat de modellen daarvoor die steunpuntjes niet hebben... Heb je het zadel in de laagste stand staan? Omdat jij vrij groot bent, gok ik dat jij hiermee geprobeerd hebt het zadel iets vlakker te monteren...

Foto's; lage stand vs hoge stand, de dopjes raken zelfs net het frame niet als je op de zadel zit (of mis ik onderdelen 😳)

Bij aankoop heb ik wel een nieuw zadel gekregen omdat er een verkeerde op zat... :? (zie foto) tóen had ik zoiets 'wat een domme fout', maar nu denk ik 'de vorige eigenaar heeft hier misschien wel over nagedacht...' Ik heb er tóen verder geen aandacht meer aan geschonken want dat verkeerde zadel lag er echt belabberd op, die moet de vorige eigenaar met aardig wat duw en trek werk op zijn plaats hebben gekregen MAAR! die was wel een STUK vlakker... 🙈

De buddy ligt nu in de hoge stand, ik merkte na een omwisseling laag->hoog onderweg dat ik dat beter vindt zitten.
 

Bijlagen

  • 20210830_174454.jpg
    20210830_174454.jpg
    158 KB · Weergaven: 40
  • 20210830_174534.jpg
    20210830_174534.jpg
    193,4 KB · Weergaven: 40
  • 20210830_181332.jpg
    20210830_181332.jpg
    223,3 KB · Weergaven: 40
Foto's; lage stand vs hoge stand, de dopjes raken zelfs net het frame niet als je op de zadel zit (of mis ik onderdelen 😳)

Bij aankoop heb ik wel een nieuw zadel gekregen omdat er een verkeerde op zat... :? (zie foto) tóen had ik zoiets 'wat een domme fout', maar nu denk ik 'de vorige eigenaar heeft hier misschien wel over nagedacht...' Ik heb er tóen verder geen aandacht meer aan geschonken want dat verkeerde zadel lag er echt belabberd op, die moet de vorige eigenaar met aardig wat duw en trek werk op zijn plaats hebben gekregen MAAR! die was wel een STUK vlakker... 🙈

De buddy ligt nu in de hoge stand, ik merkte na een omwisseling laag->hoog onderweg dat ik dat beter vindt zitten.
Raken de dopjes in de lage stand het subframe ook niet? Niet vergeten het kunststof hulpframe vooraan mee te verstellen..
 
Gefeliciteerd met je aankoop! Dan heb je echt mazzel, menigeen heeft langer moeten wachten op de motor.
 
Gefeliciteerd met je aankoop! Dan heb je echt mazzel, menigeen heeft langer moeten wachten op de motor.
Klopt de Tracer zou eigenlijk eind november binnen moeten komen en had ik de motor in januari op kenteken willen zetten maar aangezien er nog 1 op voorraad was kon ik eigenlijk niet langer wachten en heb ik het nu maar gedaan,
 
Dat is de nok om het zadel te positioneren. Zou ik laten zoals hij is.
Die rubber dopjes kun je zo verwijderen en dan de zit uitproberen. Je kunt ze altijd weer terugzetten.
Ik heb de '17; Die zit weliswaar in elkaar..
De nok die jij bedoelt zit bij de '17 in het zadel.
Volgens mij dient die nok om bij duurdere modellen het zadel te verwarmen (dan zit er een stekker in)
Ik heb bij mijn zadel de nok verwijderd, het "slotje" fixeert de positie, het zadel beweegt niet (als ik er op zit).
Zadel is vlakker en zit prettiger. Ik kan me voorstellen dat dat bij de '18 ook zo werkt.
Voor wat het waard is: Een aantal blz terug heb ik mijn procedure gemeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan