YAMAHA TRACER 900 topic deel V

zelfs een F900XR is al bijna €16.400 met min of meer dezelfde opties als de 9GT en dan heb je er nog geen koffers bij.... ik vind het een dure machine (maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten)
Tja,bij BMW betaal je ook bij voor de naam,zeker bij de Chinese F900. 8)7
 
Hoi Matt Grey,

Hoe zit je met jouw lengte op de Tracer 9? En wat is je referentie c.q. vorige motor?
Ik heb tot nu kleine stukjes gereden (30km max), dus even afwachten hoe het zit op een langere rit, maar ik vind het wel goed. Hiervoor had ik een XT660Z Ténéré (daarvoor TDM900, Hornet600, Bandit650, poosje niks, XT500(2x), XS750, RD350), daarvan had ik het zadel laten verhogen en het stuur met verhogers een cm of 2 omhoog gebracht. Reed goed, poosje in Frankfurt gewerkt en dat was goed te doen. De XT was voornamelijk woon/werk, maar iemand achterop paste niet echt. Geen woon/werk meer, wil wat meer toeren en weer wat anders is ook leuk, vandaar de 9GT.
 
Ik heb tot nu kleine stukjes gereden (30km max), dus even afwachten hoe het zit op een langere rit, maar ik vind het wel goed. Hiervoor had ik een XT660Z Ténéré (daarvoor TDM900, Hornet600, Bandit650, poosje niks, XT500(2x), XS750, RD350), daarvan had ik het zadel laten verhogen en het stuur met verhogers een cm of 2 omhoog gebracht. Reed goed, poosje in Frankfurt gewerkt en dat was goed te doen. De XT was voornamelijk woon/werk, maar iemand achterop paste niet echt. Geen woon/werk meer, wil wat meer toeren en weer wat anders is ook leuk, vandaar de 9GT.
Haha, ervaring genoeg dus... :). Je weet vast nog niet of je het zadel van de 9 GT aan gaat laten passen...
 
gezien op Facebook! iemand van hier toevallig?

1629805607023.png
 
Gisteren een quickshifter (van Kees ;)) gemonteerd, meteen getest natuurlijk..
Ik ben wel wat gewent maar dit rijd 'verschrikkelijk' verslavend :9~
Bij een stoplicht sprintje in map A knalt de TCS er wel regelmatig in, maar das niet erg :P
 
Kan iemand mij vertellen in welke stand het stuur van de GT standaard staat? Hij kan dus naar voren en achteren (door de risers om te draaien)...
 
Ik zag trouwens een 2018 Tracer 900 GT full options met 15K op MP staan, als ik de mijne nog niet had...

Kees KLIK
 
Laatst bewerkt:
Ik zag trouwens een 2018 Tracer 900 GT full options met 15K op MP staan, als ik de mijne nog niet had...

Kees KLIK
Als ik klik (zou het 'het lot'zijn? 🤔) krijg ik de Tracer 9 GT van Motorcity Ammersterdam.... die hebben niets staan kan ik je zeggen...
 
Jeetje da's een instinker 😄
Op hun website vermelden ze alsof ze uit voorraad kunnen leveren... 🤨
"...bel altijd eerst voor beschikbaarheid..." vind ik logisch ivm eventuele andere proefrijders...
 
Het is zo ver, binnenkort kan ik eindelijk overstappen van een Tracer 700 naar een Tracer 9(00) GT. Echter twijfel ik momenteel of ik voor een Tracer 900 GT ga of voor de nieuwe Tracer 9 GT. Het prijsverschil zou volgens mij een 3000 à 4000 euro zijn, de 900 zou natuurlijk niet nieuw zijn en de 9 dan weer wel.

Hoe zijn de ervaringen hier bij het overstappen van een Tracer 900 GT naar een Tracer 9 GT? Is het de moeite om meer geld neer te leggen voor het nieuwere model? Ik rij vooral voor het plezier, vanaf volgend jaar zou ik wel graag 1 à 2 keer met de motor willen reizen. Persoonlijk vind ik de 9 er minder mooi uitzien, al begrijp ik dat de 9 veel meer elektronische snufjes heeft dan de 900. Momenteel ben ik er dus nog niet goed uit, dus als iemand mij wat wijzer kan maken... Be my guest! :D
 
Voor plezierritjes is the 900 GT meer dan geschikt. Kan je het prijsverschil gebruiken voor persoonlijke zaken, mocht je die nog willen.
Voor reizen is het misschien belangrijk hoeveel bagage je mee gaat nemen. De 9 kan dan iets meer (niet heel veel).
 
Heeft iemand deze nok of verhoger of hoe het moet heten al weggehaald om de buddy lager te krijgen? Zo ja, heeft dit negatieve consequenties? Voor de duidelijkheid, dit is de buddy van een tracer 900 2018
 

Bijlagen

  • 20210830_113202.jpg
    20210830_113202.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 46
Dat is de nok om het zadel te positioneren. Zou ik laten zoals hij is.
Die rubber dopjes kun je zo verwijderen en dan de zit uitproberen. Je kunt ze altijd weer terugzetten.
 
Inderdaad ik zie het, de nok belet de buddy dat hij naar achteren schuift.
Die ovale rubber dop(jes) op de foto hebben geen functie, die 4 grotere ronde wel.
Inmiddels alle mogelijkheden al wel uitgeprobeerd, iets weghalen geeft meteen een onstabiel gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan