YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Waarschijnlijk de zoveelste keer, maar welke oplossing gebruiken jullie voor het monteren van de Zumo 660 boven het dashboard?
Hij zit nu op het stuur, maar ik wil hem beter in het zicht hebben.
Het is voor de Tracer 900 GT uit 2018.

Werkt voor mij zeer goed. Ik had hiervoor een SW-Motech voor op het stuur, maar dat was het net niet.
 
Zelfde idee. Anders uitgevoerd.
Deze uitvoeringen zitten i.i.g. super in het gezicht.
En ja, iets trillen doen ze. Maar ook op klinkerwegen kan ik de aanwijzingen e.d. nog heel goed zien.
Op asfalt geen trillingen.
 
Waarschijnlijk de zoveelste keer, maar welke oplossing gebruiken jullie voor het monteren van de Zumo 660 boven het dashboard?
Hij zit nu op het stuur, maar ik wil hem beter in het zicht hebben.
Het is voor de Tracer 900 GT uit 2018.
Ik heb een RAM ball mount gemonteerd bovenop de verstelling voor de ruit. Op YouTube kwam ik daar een filmpje van tegen. Klein gaatje geboord. Ik meen 6mm, de ball mount erdoorheen. Even pielen met het moertje aan de onderzijde. Je hebt vrij weinig ruimte. En klaar ben je. De stroomvoorziening had ik al eerder aangelegd. Het trilt wel iets meer dan op het stuur maar hangt nu wel veel beter in het zicht en prima te bedienen vanuit het zadel mocht dat nodig zijn. Het heeft zo de afgelopen 3 weken 6000km overleefd dus met de degelijkheid zit het wel snor.
2 niet al te fraaie pics om het geheel wat duidelijker te maken:
 

Bijlagen

  • 20210706_180218.jpg
    20210706_180218.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 58
  • 20210706_180234.jpg
    20210706_180234.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 56
Zo heb ik het nu opgelost:
60l9sHp.jpg


rpJONGK.jpg


Hij komt wellicht nog wat veel naar me toe, maar met dit scherm kan dat niet echt anders.
 
Voor de 2018 GT kan je ook deze in het Verenigd Koninkrijk bestellen. (Link sharen werkt niet vanuit de ipad app).
 

Bijlagen

  • 88BE7B20-91D6-471A-834F-96623FC89CBC.png
    88BE7B20-91D6-471A-834F-96623FC89CBC.png
    263,6 KB · Weergaven: 64
Hi mede Tracer fans/rijders,
Ik heb een kleine storing aan mijn Tracer en ben benieuwd of iemand dit herkend en eventueel een oplossing heeft. Ik heb een Dark Gray uit 2016, in 2017 nieuw uit voorraad gekocht, waar inmiddels bijna 30000 km op de teller staat. Een paar maanden geleden viel mij op dat de versnellingsaanduiding op de rechterkant van het instrumentenpaneel in de eerste soms blank blijft of de 1 knipperend weergeeft. Maar hij staat dan wel gewoon goed in de 1e versnelling, dus geen problemen in de aandrijving. Afgelopen week viel mij ineens op dat dit nu ook in de 5e versnelling gebeurt. Ik verwacht dat dit waarschijnlijk met de sensor te maken zal hebben die in de bak ziet welke versnelling is geselecteerd, maar ik zou niet weten hoe dat dan gefixt kan worden.
Overigens had ik bij aanschaf van deze Tracer een 2015 Race Blue ingeruild waarop ik de teller naar 39000 km had gereden. Hier heb ik deze storing niet op gehad.
 
Hi mede Tracer fans/rijders,
Ik heb een kleine storing aan mijn Tracer en ben benieuwd of iemand dit herkend en eventueel een oplossing heeft. Ik heb een Dark Gray uit 2016, in 2017 nieuw uit voorraad gekocht, waar inmiddels bijna 30000 km op de teller staat. Een paar maanden geleden viel mij op dat de versnellingsaanduiding op de rechterkant van het instrumentenpaneel in de eerste soms blank blijft of de 1 knipperend weergeeft. Maar hij staat dan wel gewoon goed in de 1e versnelling, dus geen problemen in de aandrijving. Afgelopen week viel mij ineens op dat dit nu ook in de 5e versnelling gebeurt. Ik verwacht dat dit waarschijnlijk met de sensor te maken zal hebben die in de bak ziet welke versnelling is geselecteerd, maar ik zou niet weten hoe dat dan gefixt kan worden.
Overigens had ik bij aanschaf van deze Tracer een 2015 Race Blue ingeruild waarop ik de teller naar 39000 km had gereden. Hier heb ik deze storing niet op gehad.

Is een bekend probleem ja, sensor vervuild, geloof dat er hier een paar pagina's geleden nog over gesproken is, wellicht even teruglezen.
 
Is een bekend probleem ja, sensor vervuild, geloof dat er hier een paar pagina's geleden nog over gesproken is, wellicht even teruglezen.
Vervuild geloof ik niet per sé. Heb het al eens losgehad en schoongemaakt/opgeschuurd

Het ding is niet lastig om los te halen

Bij die van mij lijkt het een gebroken soldeersel achter de epoxy vulling.. dat denk ik omdat het tussen bepaalde temperaturen optreedt.
Zag op cmsnl dat een vervanging ongeveer €50 kost, maar weet niet of dat de verbeterde versie is...
Op mijn 2015 model begon het rond 50k met de 6 en inmiddels is ook de 5 aan het haperen
 
Het zijn de softcases van Yamaha inderdaad:
5hWWekl.jpg

De meeste speling zit op de plastic delen die hierin komen de motor. Denk dat ik deze kan opvullen met een stuk binnenband inderaad :)
yaAHGlM.jpg

xWykLZB.jpg
@Bowler
zien de mensen die achter jouw rijden wel je richtingaanwijzers??
Ze staan behoorlijk naar beneden gericht
 
Hier ook maar eens mijn motor laten zien...uiteraard een Tracer, het is een 900 van juli 2016,
een import uit België met onderhoudshistorie, januari dit jaar gekocht met 20.000km erop,
nog helemaal origineel met als enigste optie erop: handvatverwarming
Dus daar moest maar wat extra's op en aan komen, de waslijst:
- verkorte kentekenplaat houder (origineel aangepast
- bredere voet zij-standaard
- beschermkap remvloeistof pot achter
- de geliefde of gehate snavel
- led knipperlampen met led relais
- stuurbeugel TomTom
- valbeugels op het blok
- zijdeksel beschermkap
- donkere ruitje
- spiegel verlengers
- velg striping
- topkoffer met derde remlicht erin
- luxe kentekenplaat
Op een paar dingetjes na helemaal naar mijn wens.....
En wat een beest van een motor, ik kwam van een Yamaha FZ6s uit 2004, en die was al niet kinderachtig te
noemen met zijn 98pk, maar die 17pk extra en vooral het koppel merk je enorm, en als toetje het enorme
lichtvoetigheid, met de proefrit leek het net of ik op een brommer stapte, zo makkelijke gedrag!
 

Bijlagen

  • Tracer050.jpg
    Tracer050.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 56
  • Showroom009.jpg
    Showroom009.jpg
    418,8 KB · Weergaven: 52
  • Showroom021.jpg
    Showroom021.jpg
    282 KB · Weergaven: 56
  • Showroom011.jpg
    Showroom011.jpg
    462,2 KB · Weergaven: 55
  • Showroom025.jpg
    Showroom025.jpg
    347,1 KB · Weergaven: 49
  • Showroom026.jpg
    Showroom026.jpg
    341,8 KB · Weergaven: 51
  • Showroom027.jpg
    Showroom027.jpg
    334,5 KB · Weergaven: 44
  • IMG_1451.JPG
    IMG_1451.JPG
    260,2 KB · Weergaven: 51
Goedenavond,

Even een vraag over de tracer 900..
Heb zelf een tracer 900 uit 2016 en heb hem net 3 maanden.
Sinds dat ik hem heb hoor ik een tikkend geluid vanuit het blok rond de 3,5-5k toeren.
Als de motor koud is tikt hij helemaal niet, pas als hij op bedrijf temperatuur is hoor je deze tik.

Nu heb ik zelf al het een en ander lopen zoeken en kwam ik uit op de originele nokkenasketting spanner.
Deze heb ik vervangen voor een APE handmatige nokkenasketting spanner, deze gemonteerd en afgesteld tot er geen speling meer op de ketting zat.

Hierna test gereden maar nog steeds hetzelfde probleem helaas.

Hebben jullie hier nog ervaringen met andere oplossingen of bekende oorzaken?
 
Het eerste waar ik aan zou denken is dat het bij de kleppen vandaan zou kunnen komen,
koud is de olie een stuk dikker, die van mij doet dat dus niet.

Maar even een andere insteek, hoor je het echt uit je blok, of rondom je blok?
Anders zou ik je (aandrijf)ketting eens controleren op de juiste spanning, te slap
wil ook nog wel eens gekke geluiden geven bij een beperkt toeren gebied.
Ik had met mijn FZ6s een getik bij mijn linker stepje, lang gedacht dat er wat
in de versnellingsbak fout zou zitten, totdat ik de ketting opspande, geluid weg
 
Goedenavond,

Even een vraag over de tracer 900..
Heb zelf een tracer 900 uit 2016 en heb hem net 3 maanden.
Sinds dat ik hem heb hoor ik een tikkend geluid vanuit het blok rond de 3,5-5k toeren.
Als de motor koud is tikt hij helemaal niet, pas als hij op bedrijf temperatuur is hoor je deze tik.

Nu heb ik zelf al het een en ander lopen zoeken en kwam ik uit op de originele nokkenasketting spanner.
Deze heb ik vervangen voor een APE handmatige nokkenasketting spanner, deze gemonteerd en afgesteld tot er geen speling meer op de ketting zat.

Hierna test gereden maar nog steeds hetzelfde probleem helaas.

Hebben jullie hier nog ervaringen met andere oplossingen of bekende oorzaken?
Probeer te lokaliseren waar het geluid vandaan komt. Met een grote schroevendraaier tegen je oor (het handvat ;)) en tegen verschillende delen van het blok kun je ongeveer het geluid lokaliseren. Kleppen, zoals DexterXL zegt lijkt me onwaarschijnlijk, als je klepspeling bijvoorbeeld niet goed hoor je dat juist bij koude motor (te ruime klepspeling) of hij heeft aanzienlijk minder vermogen bij warme motor (te kleine klepspeling = kleppen blijven in het uiterste geval open staan).

Het zou je koppelingskorf kunnen zijn. Heb online hier en daar dingen gelezen over rubbers die slecht worden en dan vervangen moeten worden.
 
Even een vraagje over de Tracer 9 GT... de vering (demping) is in 2 standen instelbaar. Maar is dit ook nog gekoppeld aan één van de rijmodi (wat er nu 4 zijn geloof ik...)?
 
Je hebt A1 en A2, beide onafhankelijk van de rijmodi in te stellen. Merk niet echt veel verschil op gewone weg, totdat je op een echte Belgische weg terecht komt. Dan ben je blij dat je A2 in kunt schakelen😁
 
Je hebt A1 en A2, beide onafhankelijk van de rijmodi in te stellen. Merk niet echt veel verschil op gewone weg, totdat je op een echte Belgische weg terecht komt. Dan ben je blij dat je A2 in kunt schakelen😁
Maar de instelling van bijvoorbeeld A1 is in de ene rijmodus niet anders dan in de andere? D.w.z. in bijvoorbeeld rijmodus 'sport' dat ie op A1 verder gedempt staat dan in rijmodus 'rain'? (Ik weet niet hoe de rijmodi van de nieuwe Tracer genoemd worden)
 
De rijmodus (zie hoofdstuk 3, pagina 3 in de manual) zijn 4 instellingen die vooral de gasrespons regelen. Zit een groot verschil tussen 1 en 4. Instellen naar wat je zelf wilt. Bij mij staat hij altijd in 1. Maar regelt niets in de "SUS-MODE". Hierin wordt de demping aangepast. Staat bij mij op A-2. Af en toe op A-1. Veervoorspanning zowel voor als achter ook handmatig. Ik heb hem bijv. voor op 3 staan en achter op 12 bij solo rijden.
 
Maar de instelling van bijvoorbeeld A1 is in de ene rijmodus niet anders dan in de andere? D.w.z. in bijvoorbeeld rijmodus 'sport' dat ie op A1 verder gedempt staat dan in rijmodus 'rain'? (Ik weet niet hoe de rijmodi van de nieuwe Tracer genoemd worden)
Zoals Radja al aangeeft heeft de vering niets met de rijmodi van doen.
 
De rijmodus (zie hoofdstuk 3, pagina 3 in de manual) zijn 4 instellingen die vooral de gasrespons regelen. Zit een groot verschil tussen 1 en 4. Instellen naar wat je zelf wilt. Bij mij staat hij altijd in 1. Maar regelt niets in de "SUS-MODE". Hierin wordt de demping aangepast. Staat bij mij op A-2. Af en toe op A-1. Veervoorspanning zowel voor als achter ook handmatig. Ik heb hem bijv. voor op 3 staan en achter op 12 bij solo rijden.
Iwan van der Valk van Testmotor.nl gaf volgens mij aan dat de A1 stand voor hem nog wat te soft was, en dat je dat niet kon aanpassen. Vandaar mijn vraag...

Ik heb een sportieve rijstijl... Maar alles is persoonlijk. Op een hobbelweg zal de A2 modus ook fijn zijn.

Overigens heb ik zojuist HK en Hyperpro gesproken. Beide hebben ze nog geen Tracer 9 gehad, maar bijna zeker is dat ze voor de GT geen veren o.i.d. leveren ivm de regellus die daarop zal reageren.
 
Iwan van der Valk van Testmotor.nl gaf volgens mij aan dat de A1 stand voor hem nog wat te soft was, en dat je dat niet kon aanpassen. Vandaar mijn vraag...
Denk dat testrijders van motorbladen e.d. er een iets andere rijstijl op na houden als de gemiddelde motorrijder. :]

Ik heb een sportieve rijstijl... Maar alles is persoonlijk. Op een hobbelweg zal de A2 modus ook fijn zijn.
Ik rijd ook redelijk door. Maar zoals jij als schrijft: alles is persoonlijk.
Ga over 2 weken weer een lang weekend in België en Luxemburg rijden (+/- 950 km) en half september een kort weekje naar Duitsland (+/- 1000 km).
Genoeg kilometers om weer van alles uit te proberen. :P
 
Probeer te lokaliseren waar het geluid vandaan komt. Met een grote schroevendraaier tegen je oor (het handvat ;)) en tegen verschillende delen van het blok kun je ongeveer het geluid lokaliseren. Kleppen, zoals DexterXL zegt lijkt me onwaarschijnlijk, als je klepspeling bijvoorbeeld niet goed hoor je dat juist bij koude motor (te ruime klepspeling) of hij heeft aanzienlijk minder vermogen bij warme motor (te kleine klepspeling = kleppen blijven in het uiterste geval open staan).

Het zou je koppelingskorf kunnen zijn. Heb online hier en daar dingen gelezen over rubbers die slecht worden en dan vervangen moeten worden.
Thanks voor de reactie's, heb gister weer opnieuw de kap eraf gehad bij de nokkenaskettingspanner en opnieuw afgesteld met de APE nokkenaskettingspanner, nu leek het getik vandaag een stuk minder te zijn. Ga morgen even bij motoport langs om die te laten luisteren.
Zei gaven via de telefoon ook al meteen aan dat het de nokkenaskettingspanner zou zijn.
 
Toch hier ook maar even een berichtje. Zaterdag ben ik met de Tracer aangereden, overigens buiten mijn schuld. Ik stond voor het stoplicht en ben frontaal geramd door een idioot van 24 in een Mercedes E63 AMG... die kwam dus op mijn helft. Zelf heel veel geluk gehad, ben nog wel (half) van de motor gesprongen.. Na een bezoekje met de ambulance aan de SEH lijkt het vooralsnog meest spierpijn te zijn (rugklachten). Ik hou echter nog een slag om de arm voor wat betreft de toekomst.

De Tracer zal total-loss zijn.... denk dat mijn seizoen erop zit... en wellicht mijn carriere.... '(
Pffff. Dat is klote zeg! Hopen dat het bij de blikschade blijft, hoe vervelend dat ook is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan