YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
eindelijk het ruitje binnen en geplaatst
 

Bijlagen

  • tracer 900 compleet 001.JPG
    tracer 900 compleet 001.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 105
Is natuurlijk ook zo, karakter van het blok speelt enorm mee. Ik wilde alleen aantonen dat tot ~140 kmh er al "teveel" vermogen aan boord is. :)
Ik merk zelf erg weinig van "ruckeln" (een beetje als ik er sterk op let, bij "woonerf" snelheden). Hebben we het over een '17 of later Tracer? Die zijn vermoedelijk anders.

Is zeker waar. Verschil in tractiecontrole 1 en 2 bij stevig de pas erin is levensgroot. Off is de ‘partymode’ :Y

Ik heb een model 2017 Euro4.
 
Mooi ruitje!

ik zie dat ik een foutje getypt heb:
Mijn probleem met slecht starten bij warme motor is net verholpen geweest met Forte, 2 sets gebruikt maar zonder noemenswaardig resultaat...

het moet zijn : Mijn probleem met slecht starten bij warme motor is NIET verholpen geweest met Forte.
 
En toch ben ik bang dat we na het daten geen verkering gaan krijgen 😕

Ben jij of ken jij iemand die opzoek is naar een net ingereden Tracer (3000 km) met een paar leuke extra’s (led knippers, radiator cover, Givi ruitje) voor een interessante prijs? Stuur me een pb’tje.
 
En toch ben ik bang dat we na het daten geen verkering gaan krijgen 😕

Ben jij of ken jij iemand die opzoek is naar een net ingereden Tracer (3000 km) met een paar leuke extra’s (led knippers, radiator cover, Givi ruitje) voor een interessante prijs? Stuur me een pb’tje.
Wat is interessant ?
 
En toch ben ik bang dat we na het daten geen verkering gaan krijgen 😕

Ben jij of ken jij iemand die opzoek is naar een net ingereden Tracer (3000 km) met een paar leuke extra’s (led knippers, radiator cover, Givi ruitje) voor een interessante prijs? Stuur me een pb’tje.

Haha en wat gaat er voor in de plaats komen :) ? 790 Adventure?
 
Ik ben bang toch idd iets van onze oranje vrienden ;)
Ik kom net van de oranje vrienden...
1 tip: koop geen eerste generatie van gelijk welk model...

Ik had een 1290 SAS, het vermogen is leuk maar elke maand stond ik bij de dealer: foutcodes, software updates, brandstoffileter...
Bij de 790 duke zijn ze ook blijkbaar niet geleerd uit hun fouten: olielekkages, quickshifter problemen, valse neutrale versnellingen,...
Hou ook rekening met de onderhoudskosten. Liggen ongeveer x2 soms x3 van die van een japanner.

Sinds 1 week nu eigenaar van de Tracer 900 GT, voorlopige conclusie;
Vermogen is meer dan voldoende en makkelijker en gedoseerder aanspreekbaar.
Duikt enorm vlot een bocht in
Alles voelt ook veel betrouwbaarder aan dan de ktm, wel af te wachten natuurlijk :)
 
Ik kom net van de oranje vrienden...
1 tip: koop geen eerste generatie van gelijk welk model...

Ik had een 1290 SAS, het vermogen is leuk maar elke maand stond ik bij de dealer: foutcodes, software updates, brandstoffileter...
Bij de 790 duke zijn ze ook blijkbaar niet geleerd uit hun fouten: olielekkages, quickshifter problemen, valse neutrale versnellingen,...
Hou ook rekening met de onderhoudskosten. Liggen ongeveer x2 soms x3 van die van een japanner.

Sinds 1 week nu eigenaar van de Tracer 900 GT, voorlopige conclusie;
Vermogen is meer dan voldoende en makkelijker en gedoseerder aanspreekbaar.
Duikt enorm vlot een bocht in
Alles voelt ook veel betrouwbaarder aan dan de ktm, wel af te wachten natuurlijk :)

Allemaal zo herkenbaar :) Maar KTM's zijn wel veel gaver om te zien dat dan weer wel. Je moet je signature nog aanpassen.
 
Wie kent het volgende probleem met een Tracer uit 2016: perfecte koude start, maar na 100 meter rijden lijkt het alsof de ketting/aandrijving zwaar loopt, met gerammel. Vermogen lijkt iets minder. Als je de motor in zijn vrij zet en de koppelingshendel los laat wordt het gerammel / geluid 2x zo erg. dit blijft tot de motor op temperatuur is, 70 graden, en blijft dan de gehele rit, met evt. een stop van 45 minuten goed lopen. Dealer heeft de koppeling al compleet gecontroleerd, kan niets vinden, ook Yamaha Nederland weet geen oplossing?
Ik rij hier niet prettig meer mee, en hij staat nu bij de dealer, te wachten op een oplossing.
 
Wie kent het volgende probleem met een Tracer uit 2016: perfecte koude start, maar na 100 meter rijden lijkt het alsof de ketting/aandrijving zwaar loopt, met gerammel..

Kan dit iets te maken hebben met de ratelende distributieketting / spanner die ik wel eens vermeld heb gezien bij oudere modellen?
 
Kan dit iets te maken hebben met de ratelende distributieketting / spanner die ik wel eens vermeld heb gezien bij oudere modellen?
Ja, dat dacht de dealer eerst ook, dat schijnt een bekend euvel te zijn, maar dat is bij mij niet het geval.
 
Ivm de verkoop van mijn Tracer heb ik hetvolgende in de aanbieding;

Een 99% spatzuiver ruitje van Givi, de D2122S in de kleur smoke. Zie foto.

Prijs €60 inclusief verzendkosten.
 

Bijlagen

  • E890F7BB-9233-4CAE-8F09-5D12E831FEC7.jpeg
    E890F7BB-9233-4CAE-8F09-5D12E831FEC7.jpeg
    683 KB · Weergaven: 63
  • 83DBA94B-D7B3-4E37-9CD3-22F18A1FCD33.jpeg
    83DBA94B-D7B3-4E37-9CD3-22F18A1FCD33.jpeg
    116,1 KB · Weergaven: 61
Gespot vanmiddag, Tracer 700 Politie uitvoering....
Achter op een trailer, dat dan weer wel.... *O*
 

Bijlagen

  • IMG_0573.jpeg
    IMG_0573.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 68
  • IMG_0572.jpeg
    IMG_0572.jpeg
    2 MB · Weergaven: 66
Jongens ik zit met een dilemma. Net een mt 10 gekocht. Twee maanden oud. Alleen neig ik toch echt naar meer comfort en een veel zuinigere motor. Ook omdat ik wil reizen en lange afstanden wil maken. Duitsland België frankerijk en misschien spanje. Mt 10 is echt een monster en super leuk om mee te rijden. Maar begin er net iets te oud voor te worden denk ik haha. Mis comfort, windbescherming en een zuinige motor. Ik reken hier zo een 23 euro af voor een volle tank, maar rijd hier max 170km mee. En ik rijd best veel. Nu al bijna 3000km mee gereden alleen in nl. De kracht van de MT10 is niet een must. Denk dat de tracer genoeg kracht heeft voor me..

Ik kan mijn motor ruilen bij motoport voor een nieuwe tracer 900 GT. Moet nog wel een proefrit maken eerst... Maar heb er vertrouwen in dat het een goede motor is.

Wat zeggen jullie?
 
Mijn broertje heeft een MT10. Ander zadel en ruitje maakt hem comfortabeler. Hij heeft de Hebco en Becker bagage plaat achterop, maar volgens mij kun je er ook zijkoffers op doen. Gewoon iets comfortabeler maken en verder spelen zou ik zeggen. Tenzij je ook veel woonwerk doet misschien. Zuinig wordt hij nooit, maar zijn in verhouding de kosten niet volgens mij. 1 op 15 vs 1 op 19 misschien.
 
Waarom koop je een MT10 dan in eerste instantie ? Heb je je laten verleiden ? Ik vind het zo zonde geld... Als ik zoveel geld uitgeef dan wil ik van te voren wel zeker weten dat ie bevalt. Proefritten maken etc.
Anyway. Als je een goede inruil deal kan maken, go for it.
Ik heb een tijd geleden op een MT10 proef gereden. Ik rij zelf een Tracer.
De MT10 is idd een leuke speelfiets. Maar dat is het dan ook. Ik vond het een te uitdagend fietsje. Wel Erg leuk vermogen. Lekker gassen en sturen kan je er mee.
Er is trouwens ook een tour uitvoering van o.i.d.
Ik vond de windbescherming alleszins meevallen ! Maar natuurlijk wel minder dan de Tracer.
Ik stapte na de proefrit weer op m'n Tracer en had echt zoiets van Aaahh Much better ! Comfort ! Echt een veel betere tour/allround fiets.
Het verbruik van de MT10 is bekend ja...
Maar als je dus veel km's gaat maken, imho is de Tracer, de GT al helemaal, een veel betere keuze !
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan