Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Voor de 3VD geldt volgens mij het zelfde als voor de 4TX: Warm rijden, 5 minuutjes tot rust laten komen, rechtop peilen. Ik doe het meestal na een rit, als ik thuis kom: eerst even op het gemak motorpak uittrekken en alles binnen leggen, en tegen de tijd dat ik terug ben kijk ik even.

Zo heb ik ook begrepen,dat het hoort :)
 
Voor de 3VD geldt volgens mij het zelfde als voor de 4TX: Warm rijden, 5 minuutjes tot rust laten komen, rechtop peilen. Ik doe het meestal na een rit, als ik thuis kom: eerst even op het gemak motorpak uittrekken en alles binnen leggen, en tegen de tijd dat ik terug ben kijk ik even.
Thanx ik ga het proberen op deze manier.
 
Ik heb nu de originele spiegels nog op de 3vd zitten, maar ben daar niet echt tevreden over. Ik kijk nu vooral tegen mijn armen en schouders aan en zie vrij weinig achter me. Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met andere spiegels op een tdm. Mag bijvoorbeeld ook van een ander model zijn, zodat ik ze 2e hands kan kopen.
 
Ik zelf heb after market spiegels en die ook nog eens bijgebogen zodat ik mijn eigen armen niet meer zie. De spiegels van een 900 schijnen ook een hele verbetering te zijn.
 
Hij werd niet warmer tijdens het stilstaan, althans, volgens de meter in het dashboard.
Inmiddels heb ik de thermostaat als verdachte op de korrel. De temperatuur blijft erg laag, al is het ook best fris natuurlijk. Maar zo'n ding kost weinig dus bij twijfel vervangen die hap :P

Veel hoger dan op onderstaand plaatje heb ik de temperatuur al een tijdje niet meer gezien
[afbeelding]
met de winterse temperaturen kan je gerust een paar banen tape op je radiateur plakken zodat hij wat beter op temperatuur komt. Weet niet of dat de oorzaak is van het 1500 toeren gaan lopen bij jou maar het is wel beter voor je motor als de olie en koelwater op bedrijfstemperatuur komen..
Ik plak van boven naar beneden 2 reepjes (cm of 5 breed) af en dan heb ik voldoende koeling over voor stadsverkeer en zo in de winter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de originele spiegels nog op de 3vd zitten, maar ben daar niet echt tevreden over. Ik kijk nu vooral tegen mijn armen en schouders aan en zie vrij weinig achter me. Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met andere spiegels op een tdm. Mag bijvoorbeeld ook van een ander model zijn, zodat ik ze 2e hands kan kopen.
Bekend probleem inderdaad. Mijn spiegels heb ik door Kommer laten vervangen voor exemplaren van de Yamaha Diversion. Zien er hetzelfde uit, alleen is de steel een paar centimeter langer. En dat maakt een wereld van verschil!
 
Ik heb ooit met zgn. spiegelverlengers rondgereden.
Hierdoor kwamen de siegels zo'n 2,5 / 3 cm. verder naar buiten te staan wat een veel beter zicht naar achter gaf.
Waar ik ze vandaan had? Geen idee meer, maar misschien weet Stoelmans nog wel wie deze verlengers maakt(e)
 
Vanmorgen wilde mijn trouwe TDM niet starten. :(

Ik heb het idee dat het aan de accu lag. Na een paar seconden de startmotor rond te laten gaan liet ik de startknop los, en leek het net of het dashboard opnieuw 'opstartte'.

Ik heb de motor nooit aan de lader (heb niet eens een druppellader). Hij staat droog in een soort hutje tegen het huis aan; dus niet bepaald warm de afgelopen nacht.

Ik zal hopelijk vandaag een druppellader kopen. kijken of dat helpt. Geen idee hoe lang deze accu er al in zit. Nooit problemen gehad met starten verder!

Vandaag dus met de auto naar mn werk.... en t is prachtig weer!! :(
 
Ik heb het geprobeerd, maar als ik de motor in zijn 1 zette en de koppeling inkneep moest ik moeite doen om hem vooruit te duwen? Pas toen ik in de auto zat en ik bijna op mn werk was dacht ik; moest ik niet in de 2e versnelling aanlopen?
 
|(

Juist. Goed begin van mijn morgen weer. Maar mijn motor had maar 1 dag stil gestaan. Misschien tijd voor een nieuwe accu..... Ik haal wel een ladertje van de gamma; kan hij vannacht laden en dan morgen maar kijken of hij weer wil lopen....
 
Vanmiddag de motor van de lader af gehaald. Starten/lopen natuurlijk. Kon het niet laten even een halfuurtje te rijden. Tussendoor even tanken. Starten/lopen. Het zal de koude nacht wel zijn geweest in combinatie met een accu die bijna aan vervanging toe is. Bij de komende beurt kan dat wel vervangen worden. Ik kan in ieder geval weer naar mn werk met de motor morgen! :]

Wat heerlijk om weer te rijden als je dat een paar dagen niet hebt gedaan! :)

Ben al mn voorjaarstripje aan het plannen vanavond...... zin om een lang weekend weer lekker te sturen!
 
Respect hoor, :}
Ik heb vorige week mij TDM geboend en gepoetst, nu aan de optimate gehangen.
Mij nog te veel pekel op de weg, wacht een paar buitjes af dat het wat weggespoeld is.
Maar dan gaan we er weer voor, op naar de ton!! :]

Goede rit morgen ;)

Vanmiddag de motor van de lader af gehaald. Starten/lopen natuurlijk. Kon het niet laten even een halfuurtje te rijden. Tussendoor even tanken. Starten/lopen. Het zal de koude nacht wel zijn geweest in combinatie met een accu die bijna aan vervanging toe is. Bij de komende beurt kan dat wel vervangen worden. Ik kan in ieder geval weer naar mn werk met de motor morgen! :]

Wat heerlijk om weer te rijden als je dat een paar dagen niet hebt gedaan! :)

Ben al mn voorjaarstripje aan het plannen vanavond...... zin om een lang weekend weer lekker te sturen!
 
dankje, zal zeker lukken. :) Heb 'm ingespoten met ACF50. enige plekje waar de zout te zien is, is op het tandwiel op het achterwiel. Maar dat kan ik er denk ik nog wel weer afpoetsen als ik hem na de winter weer schoonmaak. :) Ik zit nu bijna op de 80.000. Ook op naar de ton in 2017! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan