Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Kleine vraag tussendoor

Ik ben met het kouder wordende weer op zoek naar handkappen en handvatverwarming voor mijn TDM 900. Iemand ervaringen met handkappen die goed passen? en in combinatie met handvatverwarming?

Groetjes,

Rob

SW Motoech heeft passende handkappen, type S5
die monteren wij altijd. zit alleen aan het stuureind vast met een stevige aluminium beugel.
 
Ik heb een vraag ik kwam zo straks thuis van mijn werk en wilde de motor in de garage zetten, maar toen ik optrok hoorde ik even een soort van schurend geluid daarna was het weg en trek ik iets rustiger op is geen soort van schurend geluid te horen.
Dus feller optrekken een soort van schurend geluid en bij rustig optrekken geen soort van schurend geluid, iemand een idee? :?

Gierend koppelinghuis komt vaker voor bij de 850 en 900 modellen, kan geen kwaad, klinkt alleen beroerd....
iets minder gas geven en koppeling iets sneller laten komen..
 
Bekijk Mijn Motor-Forum


Bekijk onderwerpen



Goedemiddag, ik heb een vraag aan jullie ik heb weer een nieuw probleempje erbij.
Sinds gisteren heb ik ontdekt dat ik bij het optrekken een klokkend geluid hoor onderin mijn motorblok.
Toen ik vanmorgen naar mijn werk rij ben ik daar extra op gaan letten, maar in het begin was er niks aan de hand.
Toen ik op mijn werk aankwam (32Km rijden) en het blok dus warm was hoor je bij het optrekken een klokkend geluid.
Het geluid is maar heel even hoorbaar hebben jullie een idee?
Ik heb de TDM nog niet zolang, maar ik ben aan het twijfelen of ik de motor weg moet doen, want ik ben niet zo tevreden had eerst een FZR600R die beviel veel beter.

Graag jullie mening.

Groeten,
Edwin
 
Bedankt voor de antwoorden :)
Echter zie ik dat de Motech S5 handkappen rond de 100 euro kosten?
Altijd gedacht dat handkappen 40 euro waren of iets dergelijks.
Heeft dit onder andere te maken met veiligheid?
Zijn wel mooie kapjes!
Daarmee hoef ik niks aan mijn handvatten of stuurgewichten aan te passen?
 
Ik heb zelf een tijd geleden handkappen uit China laten komen. Dit waren kopieën van de Acerbis Dual road, maar dan voor 20,- incl verzenden. Hieronder een foto als voorbeeld. Je schroeft deze op de plek van de stuurgewichtjes (ze zijn ongeveer gelijk van gewicht, dus zou de trillingen hetzelfde moeten dempen).
Ze zijn er met en zonder LED te vinden (kun je als DRL of knippers inzetten).

edit: Deze waren het om precies te zijn: Aliexpress

full
 
Laatst bewerkt:
Bekijk Mijn Motor-Forum


Bekijk onderwerpen



Goedemiddag, ik heb een vraag aan jullie ik heb weer een nieuw probleempje erbij.
Sinds gisteren heb ik ontdekt dat ik bij het optrekken een klokkend geluid hoor onderin mijn motorblok.
Toen ik vanmorgen naar mijn werk rij ben ik daar extra op gaan letten, maar in het begin was er niks aan de hand.
Toen ik op mijn werk aankwam (32Km rijden) en het blok dus warm was hoor je bij het optrekken een klokkend geluid.
Het geluid is maar heel even hoorbaar hebben jullie een idee?
Ik heb de TDM nog niet zolang, maar ik ben aan het twijfelen of ik de motor weg moet doen, want ik ben niet zo tevreden had eerst een FZR600R die beviel veel beter.

Graag jullie mening.

Groeten,
Edwin

Staat je ketting niet veel te strak of is het voortandwiel niet versleten?
 
Vanmorgen achter een goudzwarte850 gereden op de A28 ri Groningen, heerlijke benzine geur ook :)
Opvallend groenlichtende hes en topkoffer. Iemand van hier?
 
Yes zeker interesse hier. Ik stuur je vanavond ff pb. Nu via mobiel wat lastig. Groet, mattijs
 
Goedemorgen,

Voor de liefhebber van een mooi uitlaatgeluid heb ik nog een setje nette Dominator sportdempers liggen. Passen op de TDM 850 3VD en 4TX. Compleet met RVS-tussenstuk en in prima staat. Ik zal ze later op de dag in het te koop aangeboden topic zetten met fotootjes.
Bij interesse graag een PB-tje.

Wubbes
 
Mijn TDM leeft ook weer. Vandaag eindelijk de tijd gevonden om samen met een vriend een ander blok erin te hangen. Bij de eerste poging kwam de motor gelijk tot leven. Nu hopen dat de motor het ook even blijft doen.
Filmpje:

GR0F9u.jpg

ym6bau.jpg

nnIZcv.jpg
 
Laatst bewerkt:
De hele meute in winterslaap zo te zien.

Nee hoor, dagelijks op de TDM naar de baas. Maar dat doet ie nagenoeg probleemloos, al bijna 100.000 km. *D
Toevallig afgelopen week een kleine storing, achterlicht hield er af en toe mee op, werd er door een automobilist op gewezen.
Bleek de bedrading beschadigd, er zit een weerstand in vanwege het LED achterlicht, en dat was niet helemaal in nieuwstaat meer :P.
Maar goed, dat heeft verder niks met de TDM te maken, die is nog steeds foutloos.
 
Haha, zeker wel. Ik heb best wel een aantal kritiekpunten op de TDM, maar bovenal rijdt ie geweldig, best zuunig, (yep, Hollander), en , BETROUWBAAR!
Zit er wel aan te denken om er deze winter een setje HILOX LED koplampen in te zetten. Moet nog even uitvogelen of het past, en even fondsen werven, ze geven die dingen niet weg ;(
 
winter is goeie tijd voor bezinning. Op de staat van je laarzen bv.
Toch maar nieuwe besteld. :+
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan