XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
En vraagje, gezien je toch er verstand van hebt...Ik kan hem niet in zijn 1 krijgen meer en het neutraal lampje brand niet. Ik heb al naar het een en ander gekeken en vermoedt dat het binnenin zit...de vraag is: Wat denk jij? En wat gaat dit geintje mij kosten?

Staat je schakelpookje niet verkeerd, is je voortandwiel niet versleten, zit de neutraalverklikker draad wel goed aangesloten, etc?

Service manual op: http://www.supertenere.co.uk/downloads/manuals.html
Microfiches: http://www.xpower.de/mfiche.html
 
Van wat ik voel is hij juist niet stuk, maar gewoon slecht naar mijn maatstaafen.
Morgen voel ik ff een andere.

Heb je wel een originele eigenlijk want normaal heeft ie helemaal geen instelbare demping alleen veervoorspanning, foto?
Ik heb de mijne juli 2004 vervangen voor WP, met 11-click instelbare uitgaande demping, en hydraulisch instelbare veervoorspanning incl sterkere veer (die was wellicht overkill) om met 90km/u over verkeersdrempels te kunnen gaan. Zie ook mn webpage over de XTZ: hixtzory.html
 
Laatst bewerkt:
Mijn veer is in ieder geval verdacht wit.... Weet niet wat ori is?
en met 7 klikjes in te stellen op het reservoir, en onderop nog een draai dinges met weet niet hoeveel klikjes
 
Zijn er nog meer die een dynojet en K&N set hebbe en wat zijn jullie ervaringen ermee.

ja ik, en ben nog niet klaar met afstellen, dit komt oa doordat er toen ik m kocht een Sebring reflectie demper op zat en ik er alsnog een Arrow absorptiedemper op heb gezet, de K&N filters zonder deksel erop va 4000rpm de tank enorm laat vibreren en dan/dus heel veel herrie maakt, mn naaldbuizen waren versleten, etc etc. Op dit moment hebbik vooral onderin toeren dattie nog een pietsie inhoudt (te rijk onderin/stationair), gaat verder wel als een speer, dus nog een keer rollerbanken sometime. Verder ben ik wel van een sluggish vermogen en 1:12 zuipend bij tandwielverhouding 16/46 naar een veel wredere motorvermogen en net geen 1:15 bij 15/46 gegaan, dus zeker progressie in positieve zin. Filmpje rollerbanken is 22mb (quicktime mp4), ff geen ruimte online.
 
Mijn veer is in ieder geval verdacht wit.... Weet niet wat ori is?
en met 7 klikjes in te stellen op het reservoir, en onderop nog een draai dinges met weet niet hoeveel klikjes

Klinkt als een WP veer en shock inderdaad, zie (goud/zwart is origineel). Je zou m dus ns naar Uden kunnen brengen ter revisie/nakijken.
Reservoir instelling is ingaande demping, onderop is uitgaande, meen ik.
 
Laatst bewerkt:
Die originele heb ik zowiezo niet *D

Maar gaaf man, wat jij er allemaal aan heb gedaan!
Kom je ook naar de MegaMeeting?? Ik wil die XTZ graag eens in het echt zien!
 
Die originele heb ik zowiezo niet *D

Maar gaaf man, wat jij er allemaal aan heb gedaan!
Kom je ook naar de MegaMeeting?? Ik wil die XTZ graag eens in het echt zien!

Mja bij voorgaande fietsen (XT350 en XT600) ook veel gedaan maar over langere periode, nu gewoon ff doorduwen en je komt een heel end :]
Allroad meeting wellicht, maar motor-forum megameeting zeker niet, ik wil rijden niet paraderen.
Geen foto overdag of zonder flits? Issie helemaal matzwart, dat is wel mooi
 
Laatst bewerkt:
Matzwart met dakar stikkers er op.
heb nog geen eigen foto's.
AllRoad meet moeten we gewoon snel gaan doen :)

Nog een foto dan..
full
 
we hebben een inimienie stuk gereden...maar het begin is er...
 
Ik begin steeds minder ruzie met de xtz te hebben, word misschien nog wel een relatie ook tussen ons :+
Vering word steeds beter door het afstellen van de achter schok. En ja, dat trillen moet ik maar aan wennen denk ik... misschien nog een setje stuurgewichtjes plaatsen want de trillingen worden bijna alleen aan het stuur doorgegeven.
 
@Buffo...je hebt er wel veel verstand van tof!

Heb je msn? We msn-en nu met een klein groepje. Het is zo gemakkelijker met elkaar te communiceren en foto-bestanden sneller uittewisselen.

Die banden, waarover je het had, Anakee, de H-vorm? Ik ga eens informeren. Wat kosten ze?

gr,

R
 
@Buffo...je hebt er wel veel verstand van tof!
Heb je msn? We msn-en nu met een klein groepje. Het is zo gemakkelijker met elkaar te communiceren en foto-bestanden sneller uittewisselen.
Die banden, waarover je het had, Anakee, de H-vorm? Ik ga eens informeren. Wat kosten ze?

Baffo met een a graag B|
Nee msn hebbik niet en komt er ook niet, wel icq.
Kosten verschilt nogal, ik haal mn banden meestal bij S&G Numansdorp http://www.motorband.nl/, cheapest lijkt op dit moment http://www.motorbandenmarkt.nl (maar waar ga je ze dr dan om laten leggen en tegen welke prijs) en hou zelf meestal met zo'n 250€ rekening (incl omleggen, nieuwe binnenbanden en velglinten). Toen ik de mijnes kocht zaten er de oude variant van de http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/ti%20escape.shtml op en die waren echt heel triest, vooral in de regen en bochten, dat is met de Anakee wel even wat anders, had ze toen daags voor een tochtje Luxemburg vervangen en echt een -wereld- van verschil. Niet dat je er meteen alles mee kan doen, maar wel heel veel (meer), zeker onroad. Op de XT600 en 350 reed ik ook veel met de TKC80 of Metzeler Enduro Sahara 3, maar ging meer differentieren, dus Trial/cross banden voor offroad op evt reserve velgen, en Anakee of Pirelli MT90 voor onroad.
 
Hoi Ro, die Anakee's heb ik onder mijn zwarte hangen. Je heb ze zondag kunnen bekijken: Ik ben er ook HEEEL tevreden mee!
Alleen offroad lijkt mij niet geschikt.
 
@speedyves: Ik zei je al...leuke banden. Maar ik vond ze toch nog net niet breed genoeg. De volgende keer nog eens kijken.

Ik heb nou bij de bandenspecialist gekeken (internet), maar daar kom ik niet uit hoor. Ik zoek gewoon goede onroad voor dagelijks woon-werk-verkeer en zeer zeker goed voor in de heftige regen (denk aan de wegen met kuilsporen van de vrachtwagens "aqua planning").

Dan een in lekker breed formaat voor achter. Ik zoek banden...Twee stuks, voor en achter natuurlijk!
 
@speedyves: Ik zei je al...leuke banden. Maar ik vond ze toch nog net niet breed genoeg. De volgende keer nog eens kijken.
Ik heb nou bij de bandenspecialist gekeken (internet), maar daar kom ik niet uit hoor. Ik zoek gewoon goede onroad voor dagelijks woon-werk-verkeer en zeer zeker goed voor in de heftige regen (denk aan de wegen met kuilsporen van de vrachtwagens "aqua planning").
Dan een in lekker breed formaat voor achter. Ik zoek banden...Twee stuks, voor en achter natuurlijk!

Hoe breder je banden > hoe platter (relatief) en dus hoe slechter de fiets een bocht in stuurt, wil je hard rechtuit of wil je intensief knallen? Alles naar ratio van je velgen zie ook http://www.foreven.com/motorcycles/Tyres/JoshOnTires.htm want een (te) brede band op een velg gaat raar bollen. Feit is dat de Anakee's wel wat last hebben van lengterichels, gelukkig maakt grip, regen- en bochtengedrag dat weer helemaal goed. De 140/80-17 heeft bij mij een chickenline van ong 1cm, niet dat dat me nou zo enorm boeit, t is wel zo, en ik rij bijna alleen maar binnendoor met zoveel mogelijk bochten en zo min mogelijk verkeerslichten.
Enne als je kan rijden kom je ook offroad heel ver (rode GS) http://fotoboek.luiemotorfiets.net/foto/10518 en http://fotoboek.luiemotorfiets.net/foto/10540 en http://fotoboek.luiemotorfiets.net/foto/10572
 
Laatst bewerkt:
@speed:Mmmm, maar iedere centimeter is meegenomen. En toch weet ik dat ze bestaan en gemakkelijk onder de tenere kunnen.

Aan banden type nrs...allemaal aardig en leuk, maar heb je ook pics ervan? Ik zie op de verschillende sites genoeg banden en allerlei code's, maar (ik lijk wel achterlijk |( )kom er niet echt uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan