XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amen!

S10, ik heb nog zadelschuim voor je liggen. Kom je ooit in de buurt van Roosendaal of Oisterwijk? (Daar werk ik)

Niet op korte termijn. We moeten binnenkort maar even overleggen.

Het schuim is vrij vast en 2 cm dik. Ik heb er zelf nog een laag zacht schuim overheen gedaan.
[afbeelding]

Mooi. Wil ik zeker wel hebben. Je scheenbeschermers komen deze week binnen. Kon ze ff niet meer kwijt in m'n topkoffer vandaag. Ik kwam net thuis van een fantastisch weekend in de Eiffel. De XTZ reed weer geweldig en in het vele bochtenwerk kan hij tegen iedere andere fiets op. Met straatachterband (Avon) rijdt ie eigenlijk als een supermotard.
De lange rit naar huis bezorgde mij toch echt wel weer pain in the bud, dus dat schuim gaat mij helpen... :Y
M'n Garmin stuursteun heeft helaas het stuiteren op wat slechter wegdek niet overleefd, dus toch maar gaan overwegen om meer geld uit te geven aan professioneler spul. -O-
 
als ik heeel moeilijk wil doen misschien wel, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Schiet er toch weinig mee op denk ik. We worden er waarschijnlijk alle 2 niet beter op/van...

Het is ook een 'bekende' van me, en me schoonbroertje heeft er veel schik mee dus. Ik kom er iig nooit meer :N

Kan me voorstellen, gaat veel tijd en energie in zitten.

ik had laatst zoo'n soort afweging: dat scherm met die spoiler voldoet niet, terwijl dat bedrijf (MRA) wel de claim maakt voor verminderde turbulentie. Dat is dus gewoon niet waar in mijn geval (ahum, met verhoogd zadel).
Tja retour zendingen accepteren ze niet, want gebruikt en dus onverkoopbaar.
Ze zitten in duitsland en ik kan wel een claim via paypal opstarten, maar gedoe hoor.

Dan maar als leergeld beschouwen. Maar is nog steeds een fooi in vergelijk met jouw kosten hoor, om over tijd en effort nog te zwijgen.

Wie weet ga ik er zelf nog eens mee aan de slag, hogere spoiler fabrieken ofzo, kijken wat ie doet.

Of er komt iemand met interesse (en een standaard zadel...), voor 80E gaat-ie.
 
Ik ben ook weer verder,

na de carburateur problemen laatst de carbs helemaal uit elkaar gehaald en dynojet kit vervangen door origineel setje die ik nog ergens in mijn voorraad onderdelen vond.
De choke plunjers bleken ook aardig versleten te zijn dus deze ook maar vervangen door betere, verder de gasbuizen die er aan de binnenkant niet strak en glad uitzagen vervangen door een beter setje. Ik heb nieuwe besteld bij Kedo maar ben bang dat ik die niet meer op tijd binnen heb voor de vakantie (niet op voorraad), daarom maar een setje opgezocht dat nog redelijk was. Ook zit het originele luchtfilter erop zodat hij nu helemaal standaard is behalve de uitlaat (Sebring).

Hij loopt in elk geval een heel stuk beter, ook zie ik dat het verbruik al een stuk gunstiger is. De dynojet kit gaf wel wat meer vermogen, ik denk ook dat de problemen meer te maken hebben met de versleten gasbuizen en wellicht die chokeplunjers die niet helemaal goed meer afsloten.

Weet iemand waaruit de dynojet 2 set precies uit bestaat?
volgens mij zaten er ook andere gasveren in.
verder een speciaal gevormde gasnaald en een grotere hoofsproeier 153 ipv 147
stationairsproeier was volgens mij hetzelfde nl 70

Ik overweeg om met de vakantie de K&N filters mee te nemen voor in de bergen zodat hij op grote hoogte wat extra lucht krijgt, goed idee?
hoogste punt is 4655m en gemiddeld zit ik dan een poosje op 3000m.
 
Kan me voorstellen, gaat veel tijd en energie in zitten.

ik had laatst zoo'n soort afweging: dat scherm met die spoiler voldoet niet, terwijl dat bedrijf (MRA) wel de claim maakt voor verminderde turbulentie. Dat is dus gewoon niet waar in mijn geval (ahum, met verhoogd zadel).
Tja retour zendingen accepteren ze niet, want gebruikt en dus onverkoopbaar.
Ze zitten in duitsland en ik kan wel een claim via paypal opstarten, maar gedoe hoor.

Dan maar als leergeld beschouwen. Maar is nog steeds een fooi in vergelijk met jouw kosten hoor, om over tijd en effort nog te zwijgen.

Wie weet ga ik er zelf nog eens mee aan de slag, hogere spoiler fabrieken ofzo, kijken wat ie doet.

Of er komt iemand met interesse (en een standaard zadel...), voor 80E gaat-ie.

Hee, ik heb wel interesse voor het scherm!
 
Prima, ik stuur je zoo een pm voor het scherm.

Voor in de bergen kun je ook de bovenkappen eraf bouten voor meer lucht.
 
Jongen, mag ik even jullie mening?

Ik wil €1500,- voor mijn tenere, dat is toch geen gekke prijs?

-Nieuwe banden
-Nieuwe yuasa accu
-Acerbis handkappen
-Valbeugels
-Middenbok
-Vorig jaar voorvorkkeerringen vervangen
- 56.900km
-Bouwjaar 1996, dus met geribbelde SR en beter koppelingsgebeuren.

Minpuntjes, schaafplekje rechterkant, beetje roest op het frame en ik mis een geleiderol van de ketting.
 
Nee okee, ik begon heel even aan mezelf te twijfelen. :P
Het is wel gek om een ander op jouw motor te zien rijden. Hij is dus nog niet verkocht, misschien houd ik 'm maar gewoon. :]
 
Veel te duur man.
€1000,-- kom ik hem meteen ophalen. _O-

Je hebt hem pas een week te koop staan toch?
Mijn thundercatje staat ook al een tijd op motorshopper zonder ook maar 1 reactie.
Het is gewoon wachten op de juiste persoon die hem wil hebben.

Aan je vraagprijs zal het niet liggen, meeste staan hoger geprijsd.
Denk dat je geduld moet hebben.
 
Geduld.... geduld... wat? :+
En anders blijf ik er lekker mee rijden. Eerlijk is eerlijk, ik kreeg wel een beetje spijt toen die potentiele koper een rondje ging. Toch raar. :P
 
Wie weet ga ik er zelf nog eens mee aan de slag, hogere spoiler fabrieken ofzo, kijken wat ie doet.

Of er komt iemand met interesse (en een standaard zadel...), voor 80E gaat-ie.



Ik heb een tijdje geleden ergens donker plexiglas gekocht, schetsje gemaakt, uitgezaagd en vervolgens vormen met een fohn. Resultaat is prima, ik heb geen verhoogd zadel en ben 1.83 lang.

207017_1974791293023_1340302578_32307276_7534781_n.jpg
 
ziet 'r kuuks uit dat scherm (foto naar mra mailen), mooi hoor,
ik vind trouwens 1500 eurie niet teveel voor een knappe Suup hoor, zeker niet na het incident van vanochtend tegen een zoveeel duurdere GSA, ik had het al door die man was er op zo op gebrand mij even een lesje te leren op m'n ouwe Suupje, nou dat feestje ging dus even mooi niet door he, voor hem dan, er rijdt nu dus een GSA rijder rond die nooit meer een Suup uitdaagt, hihi,...
 
ziet 'r kuuks uit dat scherm (foto naar mra mailen), mooi hoor,
ik vind trouwens 1500 eurie niet teveel voor een knappe Suup hoor, zeker niet na het incident van vanochtend tegen een zoveeel duurdere GSA, ik had het al door die man was er op zo op gebrand mij even een lesje te leren op m'n ouwe Suupje, nou dat feestje ging dus even mooi niet door he, voor hem dan, er rijdt nu dus een GSA rijder rond die nooit meer een Suup uitdaagt, hihi,...


Vertel.....

Ga je me nou vertellen dat een Suup meer in z'n mars heeft dan een 1150/1200 GSA?

:+
 
Heb de advertenties van internet gehaald. Wat een gezemel e-mail_verkeer, pff.

(Sorry jasper :) )



*O*
Hopelijk krijg ik volgende week m'n peaklife low-budget gps ding. Kaartlezen tijdens het rijden vond ik altijd erg vervelend, ik reed telkens van de kaart af. :+
 
Net nieuwe remschijven gemonteerd. Effe wennen. Ik moet blijkbaar 300 km "inrijden". Da's niks voor mij. :(
 
Ook met sinter-metaal blokken?

Ja, op het pak van de schijven staat 200 mijl of 300 km inrijden. Al moet ik zeggen dat hij na 60 km alweer prima remt. Eerste keer dat ik nieuwe remschijven heb, dus de eerste remacties waren wennen. Er zat nog een roestbescherming op. Nu is het als vanouds. Net als de piep die terugkomt ?!? Wellicht mer kopervet op de zijkanten van de remblokken?

Yep. Je kent dat liedje van de dijk vast wel - als ze er niet is. :X
Zegt genoeg denk ik.

En hij frit gin brood.....maar wel remmen en SR's en koppelingskorven ;)
 
Laatst bewerkt:
Op de meeting heb ik het trouwens gehad over mijn ex-motor, de suzuki GS400X impulse.
Voorloper van de katana, alleen in grijze import naar nl gekomen.
IMG_2007.jpg


Vet he?
 
Ja, op het pak van de schijven staat 200 mijl of 300 km inrijden. Al moet ik zeggen dat hij na 60 km alweer prima remt. Eerste keer dat ik nieuwe remschijven heb, dus de eerste remacties waren wennen. Er zat nog een roestbescherming op. Nu is het als vanouds. Net als de piep die terugkomt ?!? Wellicht mer kopervet op de zijkanten van de remblokken?En hij frit gin brood.....maar wel remmen en SR's en koppelingskorven ;)

Die piep bij het remmen gaat bij mij weg als ik de braam aan beide zijden van de grote omloopkant van de schijf weg vijl
 
Laatst bewerkt:
Op de meeting heb ik het trouwens gehad over mijn ex-motor, de suzuki GS400X impulse.
Voorloper van de katana, alleen in grijze import naar nl gekomen.
[afbeelding]

Vet he?

Ja, die zijn awesome. Staat in nijmegen eentje (op motorshopper) voor €450,-

Hmmm. Het bedrijfje wat ik met twee vrienden een beetje voor de lol heb opgestart loopt beter dan we dachten en ik denk dat ik de S10 ga verkopen zodat ik het geld daar in kan stoppen. #keuzes.

Sja, das lastig. Als het een goede investering is koop je er later toch weer één (of meer) terug? :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan