Nomiis
MF veteraan
Gewoon een dikke eencilinder van 100 kg. Pwoap Pwoaaap Pwoaaaaaaaaaap!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pik ik in Drenthe wel aan, das lekker kort bij.
Gaan er nog mensen naar die meet in Engeland?
Klinkt meer als ontstekingsprobleem, ook omdat de ANWB man geen vonk kom vaststellen.
Het wil wel eens gebeuren dat de pulsgever in het blok doorslaat als de motor (olie) goed warm wordt.
Op het moment dat ie stuk gaat hikt ie in het begin vaak een beetje en doet kort daarna niets meer. Vaak is dan de buitenlaag gescheurd en wanneer deze heet genoeg is staat de scheur ver genoeg open om de hete, dunne, olie binnen te laten.
Als de motor afgekoeld is dan doet ie het vaak weer eventjes.
Aha, hum etc etc
Dat is toch die spoel achter het deksel aan de linkerzijde van de motor ? Die dus openmaken en kritisch inspecteren, of veiligheidshalve maar gelijk opnieuw laten wikkelen ?
Klinkt aannemelijk, maar zo maar een gekke vraag, hoe kan het dan dat dit probleem zich de ene rit wel openbaart, en de andere weer niet ? Gewoon geluk gehad die keren dat de Suup blijft lopen ?
Dan vertrekken we daar
En blijven we dan bij jou nog een weekje extra spelen?
Ik denk niet dat het de spoel is die jij bedoeld. Hij zit wel achter het linker deksel, maar dit is het zwarte (redelijk) vierkante blokje die met 2 boutjes vastzit. Controleren is heel moeilijk, eigenlijk moet je dan zorgen dat hij in storing valt en dan moet je meten of de pulsgever zijn werk nog doet. Het 2e nadeel is dat deze van een XTZ niet los te koop is, althans niet van Yamaha origineel.
.....
...
.....
..
Misschien heeft iemand hier nog een oude dynamostator liggen waar de pulsgever af gehaald mag worden? Dan kun je hem wisselen.
Zou die van een TDM 4TX hetzelfde zijn? Die heb ik namelijk wel liggen maar als ie anders werkt zal dat niet veel uithalen....
Ik zou heel graag willen, maar het lukt helaas echt niet.
Als jij wel gaat: --> HEEEL veel plezier
Zou die van een TDM 4TX hetzelfde zijn? Die heb ik namelijk wel liggen maar als ie anders werkt zal dat niet veel uithalen....
ik heb een 525 die zit er een 15000 in en nog steeds zeer goed!! Maar ik zeg er wel bij dat er een 11000 straat km bij zitten...wie heeft er ervaring met de heavy duty kettingset van kedo? 525 of 530, de goedkope rk is er na zo'n 6000 kilometer al weer zowat door, vindt de 520 toch zowiezo wel een beetje dunnetjes voor de suup
ik moet er toch aan gaan geloven om er een 850 blok onder te gaan zetten
Heb een scheurtje gevonden in me kop
denk ut niet.... blok heeft onder tussen ook bijna 90.000 gelopen dus als ik kosten ga maken kan ik beter alles mee pakken, zuiger's, koppeling enz...Kan dat scheurtje niet gelast worden ?
ik moet er toch aan gaan geloven om er een 850 blok onder te gaan zetten
Heb een scheurtje gevonden in me kop bij het oliekanaal naar me (uitlaat)nokkenas. Ik hoopte dat het geen kwaad kon maar na demontage en montage heb ik het idee dat ie te weinig smering geeft. Dat is denk ik ook de reden waarom me koppaking er iedere keer uit ligt omdat ie daar gewoon te warm wordt. Er zat een olievetophopings laagje wat de scheur bedekte. Toen ik die weg haalde kwam ie te voorschijn, en nu loopt de olie te makkelijk bij me nokkenas lager weg en hoor ik de kleppen tikken. Ook loopt de motor 'zwaar' en heeeel snel warm....
Als ik dan toch een blok moet wisselen dan liever gelijk een 850 blok, meer power en 1000 km garantie. Of heeft er iemand een beter idee/ een 100% goed blok voor onder de 1000,- euro?
Kan dat scheurtje niet gelast worden ?