XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik moet er toch aan gaan geloven om er een 850 blok onder te gaan zetten :(

Heb een scheurtje gevonden in me kop bij het oliekanaal naar me (uitlaat)nokkenas. Ik hoopte dat het geen kwaad kon maar na demontage en montage heb ik het idee dat ie te weinig smering geeft. Dat is denk ik ook de reden waarom me koppaking er iedere keer uit ligt omdat ie daar gewoon te warm wordt. Er zat een olievetophopings laagje wat de scheur bedekte. Toen ik die weg haalde kwam ie te voorschijn, en nu loopt de olie te makkelijk bij me nokkenas lager weg en hoor ik de kleppen tikken. Ook loopt de motor 'zwaar' en heeeel snel warm....

Als ik dan toch een blok moet wisselen dan liever gelijk een 850 blok, meer power en 1000 km garantie. Of heeft er iemand een beter idee/ een 100% goed blok voor onder de 1000,- euro? -O-

Deze jongens ruilen in tegen tdm revisie blokken
http://motoren.marktplaats.nl/motor...6UF8jol9nbhS9mCTm+P59/JhFiNA==&fta_ind=1&fs=1

heb zelf geen ervaring met ze
 
Het scheurtje kan volgens mij geen invloed hebben op het stuk gaan van de koppakking. De olie kan wel (iets te) snel weglopen, maar dan moet je overmatige slijtsporen zien bij die lagering, dus meer dan bij de rest. Op zich moet hij daar gewoon om blijven lopen.

Dat de koppakking er steeds uit klapt heeft ongetwijfeld te maken met het snel warm lopen, het klinkt of je ergens een verstopping in je koelsysteem hebt, of dat de pomp niet goed werkt.
Het zwaar lopen is natuurlijk nooit goed, maar ik weet niet wat je allemaal al gedaan hebt met het blok. Kun je dat eens vertellen?
Het begon vorig jaar met het vervangen van de distributie ketting en klepseals, hier had ik zelf geen zin/tijd voor dus weg gebracht naar een motorzaakje in breda. Toen ie terug kwam lekte hij olie uit het kleppendeksel. Ik heb hier voor gebeld en gezegd als ze voor mij een nieuwe rubbere pakking bestelde ik hem er zelf wel op zetten. Is dus ook gebeurd. Toen ik kon gaan rijden had ik al gelijk het idee dat de koppakking lek was. omdat ik na een ritje van 25 km " om de kerk" een 300 ml bij moest vullen na dat ik dit gedaan had VOOR de rit.

Maar dit 'kon bijna niet' zeiden ze. 1 week later moest in naar Duitsland voor de SBK's de motor hield zich verder goed dus ik dacht dat het wel aan mij zou liggen. Bij het weg rijden van het verzamelpunt in venlo begon de motor nagenoeg gelijk te koken. Dus gestopt en water bij gevuld van de 1,5 liter spa blauw die ik daar gekocht had. Nog geen 50 km verder kookte hij weer, me maten zeiden dat als ik gas gaf de koelvloeistof er via de achterkant (reservoir) er uit ging. Zo ben ik dus om de 50 km gestopt om er water in te gooien. Me hele weekend naar de klote!!! Op de terugweg met ruim 10 liter aan lege cola flessen die we verzameld hadden dat weekend weer naar huis gereden op het dooie gemakje.

Thuis aangekomen gelijk contact opgenomen met die motor zaak, die heeft toen de kop gevlakt en weer gemonteerd. Ik heb de motor kaal aangeleverd dus zonder tank, carbs en radiateur. Toen ik hem weer terug kreeg heb ik het zaakje weer in elkaar gezet maar na een goede offroad rit van 500 km op een zondag, ging de pakking er weer uit!!!! Op de terug weg vanuit Apeldoorn ---> Moerdijk werdt de motor WEER warm bij Utrecht. De hele dag had hij zich goed gehouden tijdens de offroad rit. Daar heb ik me ook echt niet ingehouden met het belasten van de motor. Op de terug weg een snelheid van +/- 130/ 140 aan gehouden dus overdreven hoge toeren tallen heeft ie ook niet gelopen....

Weer terug naar die motor zaak, maar nu was de 'garantie' toch wel voorbij want hij had immers al een 500 km gereden voordat de pakking er weer uitlag. Ik had nog een reserve blok liggen, deze heeft hij voor mij onder het mom van 'coulance' na gekeken. Kleppen gesteld en compressie gemeten. Toen heb ik er de hele tijd niets mee gedaan en heeft de XTZ stof staan te vergaren in me schuur. In januari of februarie heb ik er zo'n radiateur pil in gegooid om te zien of dat misschien hielp. En na een ritje van 150 km 0,0 verbruik van het water *O* *O* Dus na hem een week de hebben laten staan heb ik het water vervangen voor koelvloeistof. Ik had een koper voor het reserve blok en dacht ah, hij is nu toch goed dus waarom ook niet. Na een ritje van 200 km waarvan 150 offroad was ie weer lek, als ik gas gaf ging bouwde hij zoveel druk op in het systeem dat hij het er via het reservoir uit gooide. Ik dacht als ik misschien de kop iets strakker aan trek dan ik de lekkage wel dicht kan trekken.

Dit heb ik dus gedaan maar kwam er achter dat de kop met ruim 110 nm vast zat voordat mij moment sleutel begon te klikken, ik zag in het wph dat het 40nm zou moeten zijn... Dus ik twijfelde of de kop wel gevlakt was....

Toen ik de nokken as lagerschaal in de kop schoonveegde omdat hier wat ophoping van oude olie resten zat zag ik dat het een schuurtje zat in de zijkant. Deze heb ik even getest met een penetrant onderzoek vroeger deed ik dit dagelijks bij me oude werk en had nog een setje spuitbussen liggen. Daarna het zaakje toch maar in elkaar gezet om te zien wat ie deed. De kop had ik met een 5 nm extra aan getrokken. Met de gedachte dat ik eigenlijk toch wel een andere blok ga halen want als ik dan aan dit blok zou gaan beginnen wilde ik gelijk alles mee pakken, zuigers koppeling een nieuwe kop enz enz...

Toen ik hem starten sloeg ie aan op 1 cilinder, hier had ie wel eens vaker last van dus gewoon gewacht tot de 2e aansloeg. Dit duurde buitengewoon lang voor mij gevoel ruim 30 seconden! Op het moment dat de 2e er bij kwam viel hij stil maar wel met een eng schrapent geluid uit de kop -O- hierop heb ik even gewacht en gekeken of ie nog rond wilde gaan door aan de krukas te draaien. Geen probleem dus weer gestart. Hij sloeg gelijk aan op 2 cilinders maar ik moest ook langer dan normaal de choke er ophouden. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven maar ik had het idee dat het blok zwaar liep. Als of je met een beetje halve koppeling voor het stoplicht staat zeg maar. Er was iets wat de motor afremde, het zou dus goed kunnen zijn dat er nu flinke inloopsporen zijn van de nokken as in de kop...

Omdat ik nu zolang bezig ben geweest met dit blok en ik bijna op het punt stond om de hele XTZ de deur uit te smijten, heb ik nu maar besloten om er een heel ander blok onder te gooien waarvan ik 100% zeker moet weten dat het blok goed is. Omdat ik gewoon het 'gezeik' zat ben. De XTZ is een hele fijne motor om op te rijden en ik ben van mening als je een Yamaha de onderhoud geeft die hij nodig heeft dat ie makkelijk richting de 2 ton kan gaan!!


zo einde verhaal :+
 
Deze jongens ruilen in tegen tdm revisie blokken
http://motoren.marktplaats.nl/motor...6UF8jol9nbhS9mCTm+P59/JhFiNA==&fta_ind=1&fs=1

heb zelf geen ervaring met ze
Die heb ik idd al gemaild, ik kreeg nettjes de volgende mail binnen:

Hallo,

een goed en nieuw opgebouwd 3VD blok met nieuwe zuigerveren, koprevisie enz kost 1100 euro, met inruil van het defecte blok.
We monteren dan direct het kleinere carter van de XTZ. verder zijn er geen aanpassingen nodig.
Carburatie, ontsteking enz kan gelijk blijven, wellicht al iets grotere sproeiers nodig of met de mengselschroeven bijstellen.

met vr groet,

Pieter Hessels

HPS Motoren en Parts


klinkt heel goed dus even sparen denk ik.... Of iemand moet mij de 100% garantie kunnen geven dat ie voor minder een ander goed blok heeft :P
 
Het begon vorig jaar met het vervangen van de distributie ketting en klepseals........
..........
zo einde verhaal :+

Jammer dat het allemaal zo gelopen is.
Bij het vervangen van de klepseals is waarschijnlijk de kop er al af geweest en het zou kunnen dat ze de kop toen niet gevlakt hebben, maar gewoon ff wat strakker aangehaald, waardoor je nu al die problemen hebt.
Zo'n pil helpt zeker niet tegen een lekke pakking. Hij lekt waarschijnlijk ergens op de cilinderrand en daar bouwt de motor veel druk op (compressie), of er zit een scheur in de kop tussen de verbrandingsruimte en een waterkanaal.

Al met al kun je dit gaan onderzoeken, maar als je er nu al flauw van bent en het blok al zoveel gelopen heeft dan kun je idd. beter zo'n gereviseerd TDM blok kopen.
'T is natuurlijk ook meteen een leuke upgrade!
 
http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-yamaha/532919787-ruilblokken-voor-tdm-850-en-trx-850.html?return=eJwtjFEKgzAQRO8imE%2BTqJU2IRR7k6AWg0lcsgmUlt69K%2FXvvZ2ZtUqqj1NCo5L9VVW42DStes0ZFOfbDktsgk1bBm9txiZ6%2Fq80sML95Y1kM5q8190o6%2B5RHMGlHwbZ3Uh9Jn07IMTnjGcJjqsgCBSMsYQluYl0x2PdMoBiBCvOnI8q%2Ff0BeyMzNQ%3D%3D&df=1&fta=eNotjluOgzAMRfeSD77jPCA4YgvdAjIJdCJBiRroRFN17xMof0fXvvYhbPCd0CDbn3P%2Fojkxm7CpkeW5g8qnblsR7B5Qq7oG2dp5w78QbZp8KoO4IbdLxMe%2BjM%2Fg7JoCiirGvePVHrqrdNxUyCLdR2ZDqSWUyII%2Fn4HQyARI32gnswAtlOM8A5HhHtoMrjEk65JMTtJkhhMGPQ5Z8IYrRVDAqxKIUue%2BNXBAOSj4tWMEfGGAK%2FH0BS3dqQdFaFsj%2BdTP4%2BO%2B%2FRyivAxaZAvl%2FnAvuv6UF8jol9nbhS9mCTm%2BP59%2FJhFiNA%3D%3D&fta_ind=6&fs=1

Hey, ben jij nog niet onderweg, of log je nu al in vanuit het mooie Spanje?
 
Jammer dat het allemaal zo gelopen is.
Bij het vervangen van de klepseals is waarschijnlijk de kop er al af geweest en het zou kunnen dat ze de kop toen niet gevlakt hebben, maar gewoon ff wat strakker aangehaald, waardoor je nu al die problemen hebt.
Zo'n pil helpt zeker niet tegen een lekke pakking. Hij lekt waarschijnlijk ergens op de cilinderrand en daar bouwt de motor veel druk op (compressie), of er zit een scheur in de kop tussen de verbrandingsruimte en een waterkanaal.
Ja idd, zou ik allemaal kunnen onderzoeken. Nieuwe kop is dan makkelijker :9

Al met al kun je dit gaan onderzoeken, maar als je er nu al flauw van bent en het blok al zoveel gelopen heeft dan kun je idd. beter zo'n gereviseerd TDM blok kopen.
'T is natuurlijk ook meteen een leuke upgrade!
ja idd, ik ben goedkoper uit als ik dit blok helemaal aanpak maar zoals ik al zei ben ik het gewoon beu met dit blok. :/
 
Laatst bewerkt:
Voor een paar centen meer koop je complete suup op MP.
Heb je ineens alle onderdelen op reserve.

Hier

Weinig kilometers plus zwarte velgen. Je kan er zo op weg rijden.
 
Laatst bewerkt:
Voor een paar centen meer koop je complete suup op MP.
Heb je ineens alle onderdelen op reserve.
ook daar heb ik al aan gedacht, maar ik heb al eens een suup gekocht voor extra onderdelen. Daar had ik ook het reserve blok van liggen :+

heb nog redelijk veel onderdelen liggen en om nu weer een XTZ van de weg te helpen vind ik ook zonde. Daarbij komt ook nog eens hoe goed is dat blok....
 
Het begon vorig jaar met het vervangen van de distributie ketting en klepseals, hier had ik zelf geen zin/tijd voor dus weg gebracht naar een motorzaakje in breda. Toen ie terug kwam lekte hij olie uit het kleppendeksel. Ik heb hier voor gebeld en gezegd als ze voor mij een nieuwe rubbere pakking bestelde ik hem er zelf wel op zetten. Is dus ook gebeurd. Toen ik kon gaan rijden had ik al gelijk het idee dat de koppakking lek was. omdat ik na een ritje van 25 km " om de kerk" een 300 ml bij moest vullen na dat ik dit gedaan had VOOR de rit.

Maar dit 'kon bijna niet' zeiden ze. 1 week later moest in naar Duitsland voor de SBK's de motor hield zich verder goed dus ik dacht dat het wel aan mij zou liggen. Bij het weg rijden van het verzamelpunt in venlo begon de motor nagenoeg gelijk te koken. Dus gestopt en water bij gevuld van de 1,5 liter spa blauw die ik daar gekocht had. Nog geen 50 km verder kookte hij weer, me maten zeiden dat als ik gas gaf de koelvloeistof er via de achterkant (reservoir) er uit ging. Zo ben ik dus om de 50 km gestopt om er water in te gooien. Me hele weekend naar de klote!!! Op de terugweg met ruim 10 liter aan lege cola flessen die we verzameld hadden dat weekend weer naar huis gereden op het dooie gemakje.

Thuis aangekomen gelijk contact opgenomen met die motor zaak, die heeft toen de kop gevlakt en weer gemonteerd. Ik heb de motor kaal aangeleverd dus zonder tank, carbs en radiateur. Toen ik hem weer terug kreeg heb ik het zaakje weer in elkaar gezet maar na een goede offroad rit van 500 km op een zondag, ging de pakking er weer uit!!!! Op de terug weg vanuit Apeldoorn ---> Moerdijk werdt de motor WEER warm bij Utrecht. De hele dag had hij zich goed gehouden tijdens de offroad rit. Daar heb ik me ook echt niet ingehouden met het belasten van de motor. Op de terug weg een snelheid van +/- 130/ 140 aan gehouden dus overdreven hoge toeren tallen heeft ie ook niet gelopen....

Weer terug naar die motor zaak, maar nu was de 'garantie' toch wel voorbij want hij had immers al een 500 km gereden voordat de pakking er weer uitlag. Ik had nog een reserve blok liggen, deze heeft hij voor mij onder het mom van 'coulance' na gekeken. Kleppen gesteld en compressie gemeten. Toen heb ik er de hele tijd niets mee gedaan en heeft de XTZ stof staan te vergaren in me schuur. In januari of februarie heb ik er zo'n radiateur pil in gegooid om te zien of dat misschien hielp. En na een ritje van 150 km 0,0 verbruik van het water *O* *O* Dus na hem een week de hebben laten staan heb ik het water vervangen voor koelvloeistof. Ik had een koper voor het reserve blok en dacht ah, hij is nu toch goed dus waarom ook niet. Na een ritje van 200 km waarvan 150 offroad was ie weer lek, als ik gas gaf ging bouwde hij zoveel druk op in het systeem dat hij het er via het reservoir uit gooide. Ik dacht als ik misschien de kop iets strakker aan trek dan ik de lekkage wel dicht kan trekken.

Dit heb ik dus gedaan maar kwam er achter dat de kop met ruim 110 nm vast zat voordat mij moment sleutel begon te klikken, ik zag in het wph dat het 40nm zou moeten zijn... Dus ik twijfelde of de kop wel gevlakt was....

Toen ik de nokken as lagerschaal in de kop schoonveegde omdat hier wat ophoping van oude olie resten zat zag ik dat het een schuurtje zat in de zijkant. Deze heb ik even getest met een penetrant onderzoek vroeger deed ik dit dagelijks bij me oude werk en had nog een setje spuitbussen liggen. Daarna het zaakje toch maar in elkaar gezet om te zien wat ie deed. De kop had ik met een 5 nm extra aan getrokken. Met de gedachte dat ik eigenlijk toch wel een andere blok ga halen want als ik dan aan dit blok zou gaan beginnen wilde ik gelijk alles mee pakken, zuigers koppeling een nieuwe kop enz enz...

Toen ik hem starten sloeg ie aan op 1 cilinder, hier had ie wel eens vaker last van dus gewoon gewacht tot de 2e aansloeg. Dit duurde buitengewoon lang voor mij gevoel ruim 30 seconden! Op het moment dat de 2e er bij kwam viel hij stil maar wel met een eng schrapent geluid uit de kop -O- hierop heb ik even gewacht en gekeken of ie nog rond wilde gaan door aan de krukas te draaien. Geen probleem dus weer gestart. Hij sloeg gelijk aan op 2 cilinders maar ik moest ook langer dan normaal de choke er ophouden. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven maar ik had het idee dat het blok zwaar liep. Als of je met een beetje halve koppeling voor het stoplicht staat zeg maar. Er was iets wat de motor afremde, het zou dus goed kunnen zijn dat er nu flinke inloopsporen zijn van de nokken as in de kop...

Omdat ik nu zolang bezig ben geweest met dit blok en ik bijna op het punt stond om de hele XTZ de deur uit te smijten, heb ik nu maar besloten om er een heel ander blok onder te gooien waarvan ik 100% zeker moet weten dat het blok goed is. Omdat ik gewoon het 'gezeik' zat ben. De XTZ is een hele fijne motor om op te rijden en ik ben van mening als je een Yamaha de onderhoud geeft die hij nodig heeft dat ie makkelijk richting de 2 ton kan gaan!!


zo einde verhaal :+
Meh, wat een verhaal :(
 
Hey, ben jij nog niet onderweg, of log je nu al in vanuit het mooie Spanje?


Nee ben nog eventjes hier, maar niet lang, heb vandaag nog nieuwe ketting en tandwielen gemonteerd, did 520 met die gouden plaatjes, loopt gelijk soepeler.
Beetje druk gehad de laatste weken met m'n huis leeghalen, dus even een paar daagjes rustig aan, dan dinsdag of woensdag vertrekken, Canada zit overigens nog wel in de planning hoor, wordt dan half september, wil jij die kant nog uut? *O*
 
Die heb ik idd al gemaild, ik kreeg nettjes de volgende mail binnen:

Hallo,

een goed en nieuw opgebouwd 3VD blok met nieuwe zuigerveren, koprevisie enz kost 1100 euro, met inruil van het defecte blok.
We monteren dan direct het kleinere carter van de XTZ. verder zijn er geen aanpassingen nodig.
Carburatie, ontsteking enz kan gelijk blijven, wellicht al iets grotere sproeiers nodig of met de mengselschroeven bijstellen.

met vr groet,

Pieter Hessels

HPS Motoren en Parts


klinkt heel goed dus even sparen denk ik.... Of iemand moet mij de 100% garantie kunnen geven dat ie voor minder een ander goed blok heeft :P


Was 2 jaar geleden nog 850 euro
 
dat ding op MP; kleine lettertjes zeggen:

KILOMETERSTAND 88889 km Bouwjaar 1995

das wat anders dan de 38627 km die in de 1e regel vd advertentie staan
maar hij zie er wel netjes uit..........
 
Nee ben nog eventjes hier, maar niet lang, heb vandaag nog nieuwe ketting en tandwielen gemonteerd, did 520 met die gouden plaatjes, loopt gelijk soepeler.
Beetje druk gehad de laatste weken met m'n huis leeghalen, dus even een paar daagjes rustig aan, dan dinsdag of woensdag vertrekken, Canada zit overigens nog wel in de planning hoor, wordt dan half september, wil jij die kant nog uut? *O*


Gelijk heb je!
Heb je trouwens al transport gevonden voor de motor(en)?

Canada zou ik wel willen, maar dat gaat 'm nog ff niet worden....... '(
Ik ben nu zo ver dat ik wel (bij hoge uitzondering) een maandje vrij kan krijgen, maar dat mag niet ieder jaar!!
In augustus ga ik weer een weekje of 2 zwerven in Tsjechië en aangezien ik ook nog weer heeeeel graag naar Afrika wil aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar......
Mij lijkt de Intercontinental Rally, de "Adventure" versie, wel wat met de 4x4. Heb nog zo'n ding staan wat al half klaar is om daar aan mee te doen. :9
Het mooie is dat die rit maar 14 dagen duurt, dus heb ik daarna nog mooi een weekje om ff bij vrienden te gaan buurten in Gambia. 8-)
 
dat ding op MP; kleine lettertjes zeggen:

KILOMETERSTAND 88889 km Bouwjaar 1995

das wat anders dan de 38627 km die in de 1e regel vd advertentie staan
maar hij zie er wel netjes uit..........

He ja zeg, had ik niet eens gezien.

Net ingereden zeg maar. ;)
 
Gelijk heb je!
Heb je trouwens al transport gevonden voor de motor(en)?

Canada zou ik wel willen, maar dat gaat 'm nog ff niet worden....... '(
Ik ben nu zo ver dat ik wel (bij hoge uitzondering) een maandje vrij kan krijgen, maar dat mag niet ieder jaar!!
In augustus ga ik weer een weekje of 2 zwerven in Tsjechië en aangezien ik ook nog weer heeeeel graag naar Afrika wil aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar......
Mij lijkt de Intercontinental Rally, de "Adventure" versie, wel wat met de 4x4. Heb nog zo'n ding staan wat al half klaar is om daar aan mee te doen. :9
Het mooie is dat die rit maar 14 dagen duurt, dus heb ik daarna nog mooi een weekje om ff bij vrienden te gaan buurten in Gambia. 8-)

Ook mooie plannen zeg!

Niks goedkoops gevonden voor transport, dus gewoon lekker rijden (ook nie slecht) :W
Zal deze week wel een foto posten hier *O*
 
dat ding op MP; kleine lettertjes zeggen:

KILOMETERSTAND 88889 km Bouwjaar 1995

das wat anders dan de 38627 km die in de 1e regel vd advertentie staan
maar hij zie er wel netjes uit..........


Volgens de kleurstelling is het een ´93 er en geen ´95 er

Zou ook wel een 850 willen, maar vind het een hoop centen aangezien me blok nog ok is

groeten john
 
Volgens de kleurstelling is het een ´93 er en geen ´95 er

Zou ook wel een 850 willen, maar vind het een hoop centen aangezien me blok nog ok is

groeten john
Dat is idd het probleem, als je blok nog goed is zou ik het zeker niet doen!!! 1100,- is een hoop geld!!!!

In verzekerings termen is de mijne nu eco-loss :P
 
Kun je dat bedrijf aansprakelijk stellen?
als ik heeel moeilijk wil doen misschien wel, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Schiet er toch weinig mee op denk ik. We worden er waarschijnlijk alle 2 niet beter op/van...

Het is ook een 'bekende' van me, en me schoonbroertje heeft er veel schik mee dus. Ik kom er iig nooit meer :N
 
Ik vind 1100 voor een gereviseerd blok (met een soort van garantie volgens mij) niet echt teveel hoor. Zeker ook omdat het om een 850 gaat. Tuurlijk, blijft een flink bedrag maar ik was voor mijn revisie ook al zo goed als 1000 euro kwijt (laten doen). Misschien heb je voor een paar honderd euro wel een ander (750) blok maar hoe die is weet je ook pas als je 'm klaar voor gebruik hebt, met mogelijk nog meer ergernis tot gevolg.

Die Pieter is volgens mij ook wel een goeie gast, ken 'm niet persoonlijk maar hij is ook redelijk actief op het forum, voornamelijk in het TDM topic.
 
Lijkt mij ook wel wat die rally, denk zelfde organisatoren als Budapest - Bamako rally?

De rally begint bijna bij jou in de achtertuin, dat scheelt wel ff. :] Is volgens mij ook goed te doen met de XTZ!
Volgens mij zijn het andere mensen dan de Budapest - Bamako rally, die lijkt meer op de Amsterdam-Dakar challenge. Deze laatste heb ik al gedaan met een Unimog 404 *O* , maar heb niet veel zin om weer met hun in zee te gaan........
 
De rally begint bijna bij jou in de achtertuin, dat scheelt wel ff. :] Is volgens mij ook goed te doen met de XTZ!
Volgens mij zijn het andere mensen dan de Budapest - Bamako rally, die lijkt meer op de Amsterdam-Dakar challenge. Deze laatste heb ik al gedaan met een Unimog 404 *O* , maar heb niet veel zin om weer met hun in zee te gaan........


Heb daar wl erg veel zin in, wilde voorheen al de Budapest - Bamako rijden, nooit van gekomen, is ook een vd redenen dat ik naar ES ga verkassen, wat dichter bij het vuur, offroad rijden en rally's is daar wat meer een volksport dan hier, er worden dorpsfeesten gehouden om rallyrijders te sponsoren, prachtig.
Als ik 'm ga doen ga ik vanzelfsprekend op de Suup!
:}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan