XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb diegene die ik nog dacht te hebben ook weer gevonden dus als je er belang bij hebt....
Ja graag! Zo erg als het bij mij nu is kan bijna niet :P. Niet toevallig ook nog 1 zo'n chokepiefje liggen? Dat is het enige wat ik kan bedenken bij mij waarom hij iets te rijk loopt.
 
@raymond, je kan ze krijgen bij de meeste motorcrosszaken, KTM-dealers of Arjan Brouwer.

@jouke, heb je de bouten van je brandstofpomp weleens aangetrokken. Ze zitten standaard al vrij los. Verder wil synchroniseren van de carbs ook nog wel het brandstofverbruik terugdringen. En controleer ook fff je vlotterniveau.
 
@raymond, je kan ze krijgen bij de meeste motorcrosszaken, KTM-dealers of Arjan Brouwer.

@jouke, heb je de bouten van je brandstofpomp weleens aangetrokken. Ze zitten standaard al vrij los. Verder wil synchroniseren van de carbs ook nog wel het brandstofverbruik terugdringen. En controleer ook fff je vlotterniveau.
Ja. done before en done before.
 
Over die kettinggeleiders, ik heb er al jaren geen meer opzitten. Bij offroad gebruik mogelijk wel belangrijk maar op de weg mis ik ze echt niet.
 
Mja, het elimineert die ruk aan de ketting als je na gas-los weer gas geeft.
Is het nodig? Nee, ik rij ook vaak zat zonder.
 
Laatst bewerkt:
Bovenste doet toch niks als je niet in het terrein komt.
Is er bij mij ook al af en zit sterk over het verwijderen van de onderste te denken.

Minder lawaai en rukken doet die van mij ook wel met rolletje. :+
 
Bovenste doet toch niks als je niet in het terrein komt.
Is er bij mij ook al af en zit sterk over het verwijderen van de onderste te denken.

Minder lawaai en rukken doet die van mij ook wel met rolletje. :+
dacht dat de rolletjes er op zaten ter bescherming van frame en achterbrug, hoe moet de ketting dan lopen?

hippie
 
Over die kettinggeleiders, ik heb er al jaren geen meer opzitten. Bij offroad gebruik mogelijk wel belangrijk maar op de weg mis ik ze echt niet.

Ook iets om over na te denken. :Y

Ik had het idee dat de ketting veel te slap zou komen te staan met de mogelijkheid dat hij eraf zou kunnen lopen. :$
Maar als jij al jaren zonder die rolletjes rond rijdt kan ik ze er ook net zo goed vanaf halen.

Span je de ketting regelmatig bij of maakt dat weinig uit?
 
Laatst bewerkt:
Ja graag! Zo erg als het bij mij nu is kan bijna niet :P. Niet toevallig ook nog 1 zo'n chokepiefje liggen? Dat is het enige wat ik kan bedenken bij mij waarom hij iets te rijk loopt.

Heb je je naald-clip in de middelste groef? Chokeplunjers vind ik er niet heel denderend uit zien, zijn ook niet zo duur bij Kedo. Mijn naaldbuizen kon ik ook niks aan zien maar ik wist dat ze al 40K oud waren, dus toch vervangen. Verbruik ging direct van 1/10 naar 1/16. Main jet is origineel volgens mij 142.5, dus ik weet niet waar die 70 van jou vandaan komt? Is je uitlaat/inlaat verder origineel?

Overigens zelf twee weken terug een trip van een week door de Schotse Highlands gedaan, erg veel mooie bospaadjes hier (lekker zweten met een brommer van 230KG+bepakking):
[img=640,424]https://lh3.googleusercontent.com/-hsiKS1wra38/T7vdfI_nOtI/AAAAAAAADYo/nkWlYTm7Mss/s800/DSC_1192.JPG[/img]
[img=640,424]https://lh6.googleusercontent.com/-ws9Z2bXqsPk/T7vdXEZ-42I/AAAAAAAADYY/KFQ8Yeck2vU/s800/DSC_1186.JPG[/img]
DSC_1191.JPG

Helaas wel de brommer even op mijn knie gelegd in een haarspeldje in een stijl rotspad. Super heeft het prima overleefd op de linkerspiegel na (waarvan we de afgebroken M10 fijne draadbus weer konden gebruiken als vervaning voor de verloren borgmoer van de jiffy van een XT350 die ook mee was), mijn knie is al bijna niet dik meer :)
Qua uitzicht zijn er trouwens slechtere plekken om de brommer neer te leggen:
DSCN1362.JPG

DSCN1364.JPG

DSCN1363.JPG
 
Laatst bewerkt:
Heb je je naald-clip in de middelste groef?
Daar ga ik nog even voor de zekerheid naar kijken.
Ik heb een behoorlijk dikke witte ring bij die naald zitten, is dat normaal?

Chokeplunjers vind ik er niet heel denderend uit zien, zijn ook niet zo duur bij Kedo.
Nee, ga ik vervangen inderdaad.
Mijn naaldbuizen kon ik ook niks aan zien maar ik wist dat ze al 40K oud waren, dus toch vervangen. Verbruik ging direct van 1/10 naar 1/16.
Hmm, niet ovaal?
Main jet is origineel volgens mij 142.5, dus ik weet niet waar die 70 van jou vandaan komt?
Volgens mij stond bovenaan de sproeier japanse tekens en aan de onderkant 70, maar misschien waren dat ook wel japanse tekens :P
Is je uitlaat/inlaat verder origineel?
schone K&N luchtfilters.
Overigens zelf twee weken terug een trip van een week door de Schotse Highlands gedaan, erg veel mooie bospaadjes hier (lekker zweten met een brommer van 230KG+bepakking):
Damn dat ziet er goed uit :)
 
Bovenste doet toch niks als je niet in het terrein komt.
Is er bij mij ook al af en zit sterk over het verwijderen van de onderste te denken.

Minder lawaai en rukken doet die van mij ook wel met rolletje. :+
Bij mij is het rolletje er boven af, maar zit dat staafje er nog. Alleen als ik heel lomp doe dan hoor ik soms dat de ketting daar tegenaan komt. Als ik hard over drempels rij dan hoor ik het bijna niet.

Maar, waarom zou je de onderste er af halen? Hij zit toch ook niet in de weg?
 
Je hebt toch niet de ketting over het bovenste rolletje lopen? Dat kan niet .
nee had eerst ook geen rolletjes heb die er later erop gezet(eentje was weg en ander compleet versleten)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is het rolletje er boven af, maar zit dat staafje er nog. Alleen als ik heel lomp doe dan hoor ik soms dat de ketting daar tegenaan komt. Als ik hard over drempels rij dan hoor ik het bijna niet.

Maar, waarom zou je de onderste er af halen? Hij zit toch ook niet in de weg?

Daar wordt de suup lichter van en het maakt minder lawaai. ;)
 
drafter , mooie foto's zie dat jij je vermaakt.
 
Daar ga ik nog even voor de zekerheid naar kijken.
Ik heb een behoorlijk dikke witte ring bij die naald zitten, is dat normaal?Nee, ga ik vervangen inderdaad.Hmm, niet ovaal?Volgens mij stond bovenaan de sproeier japanse tekens en aan de onderkant 70, maar misschien waren dat ook wel japanse tekens :Pschone K&N luchtfilters.Damn dat ziet er goed uit :)

Die witte ring die hoort daar inderdaad, er zijn mensen die een kleine modificatie aanbrengen omdat hij origineel een beetje scheef in de gasschuif zit, ikzelf heb besloten dat dat niet echt nodig is, en het is ook geen verklaring voor het te rijk lopen. Als je naalden te hoog staan is dat wel een plausibele verklaring, dus dat is het checken waard. Nog een puntje wat ik vergeten was: vlotterbakniveau, hoewel mensen al snel met sproeiermaten etc beginnen te kutten is een strak afgesteld vlotterniveau volgens mij vrij essentieel voor het juiste mengsel.
Dus:
- Naaldbuizen vervangen als je zeker wilt zijn
- Vlotterniveau checken (als ik het me goed herinner is het vlotterniveau tot op de tiende millimeter gespecificeerd in het WPHB, dat is niet voor niks ;) )
- Stand gasnaald checken
- Check je sproeierbezetting, als er K&N's opzitten is de kans ook aanwezig dat iemand daarmee aan het klooien is geweest
- Choke plunjers vervangen en het stangen-choke-kabel-link systeempje netjes invetten zodat hij echt helemaal dicht gaat

Er is ook nog ergens een duits documentje met verschillende sproeier/gasnaald/luchtfilter combinaties en bijbehorend verbruik etc, maar dat kan ik even niet meer vinden. Wel de moeite van het opzoeken waard. (Hoewel ik vermoed dat er na deze post iemand van de hier aanwezige oudere garde mee aan komt zetten :} )
 
hallo allemaal,

Ik heb zitten kijken naar een allroad motor en krijg vaak te horen dat de 750 super tenere een goede fiets is zeker voor de langere mensen onder ons.

nu kwam ik op marktplaats de volgende tegen

klik

kunnen jullie mij vertellen of deze fiets redelijk geprijsd is, misschien kent zelfs iemand van jullie deze fiets wel.

En zijn er bijzonderheden waar op gelet moet worden bij dit model?

De KM stand zou geen problemen moeten geven toch?

Bedankt alvast!
 
Die witte ring die hoort daar inderdaad, er zijn mensen die een kleine modificatie aanbrengen omdat hij origineel een beetje scheef in de gasschuif zit, ikzelf heb besloten dat dat niet echt nodig is, en het is ook geen verklaring voor het te rijk lopen. Als je naalden te hoog staan is dat wel een plausibele verklaring, dus dat is het checken waard. Nog een puntje wat ik vergeten was: vlotterbakniveau, hoewel mensen al snel met sproeiermaten etc beginnen te kutten is een strak afgesteld vlotterniveau volgens mij vrij essentieel voor het juiste mengsel.
Dus:
- Naaldbuizen vervangen als je zeker wilt zijn
- Vlotterniveau checken (als ik het me goed herinner is het vlotterniveau tot op de tiende millimeter gespecificeerd in het WPHB, dat is niet voor niks ;) )
- Stand gasnaald checken
- Check je sproeierbezetting, als er K&N's opzitten is de kans ook aanwezig dat iemand daarmee aan het klooien is geweest
- Choke plunjers vervangen en het stangen-choke-kabel-link systeempje netjes invetten zodat hij echt helemaal dicht gaat

Er is ook nog ergens een duits documentje met verschillende sproeier/gasnaald/luchtfilter combinaties en bijbehorend verbruik etc, maar dat kan ik even niet meer vinden. Wel de moeite van het opzoeken waard. (Hoewel ik vermoed dat er na deze post iemand van de hier aanwezige oudere garde mee aan komt zetten :} )

Oud, hmpf, nog geen 40 hè :P

full


Met dank aan Christopher Waller
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan