Burning Rubber
MF veteraan
Komen ze nu mee...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja graag! Zo erg als het bij mij nu is kan bijna niet . Niet toevallig ook nog 1 zo'n chokepiefje liggen? Dat is het enige wat ik kan bedenken bij mij waarom hij iets te rijk loopt.Ik heb diegene die ik nog dacht te hebben ook weer gevonden dus als je er belang bij hebt....
Ja. done before en done before.@raymond, je kan ze krijgen bij de meeste motorcrosszaken, KTM-dealers of Arjan Brouwer.
@jouke, heb je de bouten van je brandstofpomp weleens aangetrokken. Ze zitten standaard al vrij los. Verder wil synchroniseren van de carbs ook nog wel het brandstofverbruik terugdringen. En controleer ook fff je vlotterniveau.
dacht dat de rolletjes er op zaten ter bescherming van frame en achterbrug, hoe moet de ketting dan lopen?Bovenste doet toch niks als je niet in het terrein komt.
Is er bij mij ook al af en zit sterk over het verwijderen van de onderste te denken.
Minder lawaai en rukken doet die van mij ook wel met rolletje.
Over die kettinggeleiders, ik heb er al jaren geen meer opzitten. Bij offroad gebruik mogelijk wel belangrijk maar op de weg mis ik ze echt niet.
Ja graag! Zo erg als het bij mij nu is kan bijna niet . Niet toevallig ook nog 1 zo'n chokepiefje liggen? Dat is het enige wat ik kan bedenken bij mij waarom hij iets te rijk loopt.
Mooie plaatjes! Dat is geen straf om daar rond te rijden.
Daar ga ik nog even voor de zekerheid naar kijken.Heb je je naald-clip in de middelste groef?
Nee, ga ik vervangen inderdaad.Chokeplunjers vind ik er niet heel denderend uit zien, zijn ook niet zo duur bij Kedo.
Hmm, niet ovaal?Mijn naaldbuizen kon ik ook niks aan zien maar ik wist dat ze al 40K oud waren, dus toch vervangen. Verbruik ging direct van 1/10 naar 1/16.
Volgens mij stond bovenaan de sproeier japanse tekens en aan de onderkant 70, maar misschien waren dat ook wel japanse tekensMain jet is origineel volgens mij 142.5, dus ik weet niet waar die 70 van jou vandaan komt?
schone K&N luchtfilters.Is je uitlaat/inlaat verder origineel?
Damn dat ziet er goed uitOverigens zelf twee weken terug een trip van een week door de Schotse Highlands gedaan, erg veel mooie bospaadjes hier (lekker zweten met een brommer van 230KG+bepakking):
Bij mij is het rolletje er boven af, maar zit dat staafje er nog. Alleen als ik heel lomp doe dan hoor ik soms dat de ketting daar tegenaan komt. Als ik hard over drempels rij dan hoor ik het bijna niet.Bovenste doet toch niks als je niet in het terrein komt.
Is er bij mij ook al af en zit sterk over het verwijderen van de onderste te denken.
Minder lawaai en rukken doet die van mij ook wel met rolletje.
Je hebt toch niet de ketting over het bovenste rolletje lopen? Dat kan niet .dacht dat de rolletjes er op zaten ter bescherming van frame en achterbrug, hoe moet de ketting dan lopen?
hippie
nee had eerst ook geen rolletjes heb die er later erop gezet(eentje was weg en ander compleet versleten)Je hebt toch niet de ketting over het bovenste rolletje lopen? Dat kan niet .
Bij mij is het rolletje er boven af, maar zit dat staafje er nog. Alleen als ik heel lomp doe dan hoor ik soms dat de ketting daar tegenaan komt. Als ik hard over drempels rij dan hoor ik het bijna niet.
Maar, waarom zou je de onderste er af halen? Hij zit toch ook niet in de weg?
Daar ga ik nog even voor de zekerheid naar kijken.
Ik heb een behoorlijk dikke witte ring bij die naald zitten, is dat normaal?Nee, ga ik vervangen inderdaad.Hmm, niet ovaal?Volgens mij stond bovenaan de sproeier japanse tekens en aan de onderkant 70, maar misschien waren dat ook wel japanse tekens schone K&N luchtfilters.Damn dat ziet er goed uit
Die witte ring die hoort daar inderdaad, er zijn mensen die een kleine modificatie aanbrengen omdat hij origineel een beetje scheef in de gasschuif zit, ikzelf heb besloten dat dat niet echt nodig is, en het is ook geen verklaring voor het te rijk lopen. Als je naalden te hoog staan is dat wel een plausibele verklaring, dus dat is het checken waard. Nog een puntje wat ik vergeten was: vlotterbakniveau, hoewel mensen al snel met sproeiermaten etc beginnen te kutten is een strak afgesteld vlotterniveau volgens mij vrij essentieel voor het juiste mengsel.
Dus:
- Naaldbuizen vervangen als je zeker wilt zijn
- Vlotterniveau checken (als ik het me goed herinner is het vlotterniveau tot op de tiende millimeter gespecificeerd in het WPHB, dat is niet voor niks )
- Stand gasnaald checken
- Check je sproeierbezetting, als er K&N's opzitten is de kans ook aanwezig dat iemand daarmee aan het klooien is geweest
- Choke plunjers vervangen en het stangen-choke-kabel-link systeempje netjes invetten zodat hij echt helemaal dicht gaat
Er is ook nog ergens een duits documentje met verschillende sproeier/gasnaald/luchtfilter combinaties en bijbehorend verbruik etc, maar dat kan ik even niet meer vinden. Wel de moeite van het opzoeken waard. (Hoewel ik vermoed dat er na deze post iemand van de hier aanwezige oudere garde mee aan komt zetten )