XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan begin je aan een nieuwe fase in je leven :-)!

Als het motorrijden/virus echt in je bloed zit dan pakt het je nog wel weer een keer.

Burning Rubber:
Wil dolgraag overstappen op all-/offroad :) Zit alleen nog met mijn eigen motor... Zie dat je wilt stoppen, dus inruil is dan geen mogelijkheid I guess.

Als ik'm verkocht krijg voor een paar honderd euro kom ik bij je terug.

Stuur maar een pb of email als het zo ver is. Ik verwacht niet dat mijn suup heel snel weg is.

Heb wel gemengde gevoelens hoor, maar ik stap bijna nooit meer op de motor. Dat is zonde van zon mooie fiets. M'n Aprilia gaat er ook aan geloven zodra die klaar is.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is zo. -O-

Het begon eigenlijk met m'n vorige motor, een oude gsxr 1100 van '86. Je raad het al, bijna roze pasje kwijtgeraakt. Xtz gekocht (altijd al willen hebben), heerlijk mee gereden en af en toe het bos in. Maar ja, dat mag helemaal niet. Alle leuke dingen zijn verboden lijkt het wel.

En zo zijn er nog heel veel andere oorzaken dat bij mij het plezier is verdwenen.

Saai zo zonder motor. Ik zou dan een 250cc brommert nemen en lekker helemaal uitleven met al het vermogen dat je tot je beschikking hebt. Downsizen voor meer lol.

Laatst bewerkt:
Tijdens het rijden 'happert' ie een beetje, een soort schokje gat er dan door de motor heen. Echt heel kort als een soort hikje. Dan op een gegeven moment na een rotonde (dus bij een gas los situatie) valt ie uit, met zo'n geluid alsof de benzine op is.
Daarna start de motor nog wel, maar slaat niet meer aan. Herhaaldelijk starten resulteert in een benzinelucht (ergo, er komt peut in de kamers).
Heb dit ooit dus eerder gehad, maar de S10 deedt het daarna weer gewoon. Ben bang dat er niks anders opzit dat de hele kabelboom stukje voor stukje na te pluizen....

Klinkt meer als ontstekingsprobleem, ook omdat de ANWB man geen vonk kom vaststellen.
Het wil wel eens gebeuren dat de pulsgever in het blok doorslaat als de motor (olie) goed warm wordt.
Op het moment dat ie stuk gaat hikt ie in het begin vaak een beetje en doet kort daarna niets meer. Vaak is dan de buitenlaag gescheurd en wanneer deze heet genoeg is staat de scheur ver genoeg open om de hete, dunne, olie binnen te laten.
Als de motor afgekoeld is dan doet ie het vaak weer eventjes.

Gedverdemme, stelletje eikels :(Ah, vanaf wanneer zit je daar? Hele grote kans dat ik aan het eind van de zomer die kant op ga.Ik vind het een erg relaxte band. Net even wat beter offroad dan de TKC, maar de TKC is wel een stuk slijtvaster.Onder welke omstandigheden viel hij precies uit?

Vanaf dit weekeinde, als je zo rond de 10e september komt dan kunnen we vandaar uit de Jubileum raid starten.... *O*

Vanaf dit weekeinde, als je zo rond de 10e september komt dan kunnen we vandaar uit de Jubileum raid starten.... *O*

Ja das een goed idee!! Want dan is het voor iedereen een laagdrempelig O-) en toe gangkelijk ;-)!Ik heb er zin in.En is nu dan het moment aan gebroken om te vragen welke banden ik er onder moet leggen :Z ?

Oh btw ik zit vanaf nu 5 dagen in de Eifel lekker toeren met nog 8 anderen maar ik ben de enige op een ST.De rest op BMW 1200GS etc.Het zal geen straf zijn met het mooie weer in het vooruit zicht.

Oh btw ik zit vanaf nu 5 dagen in de Eifel lekker toeren met nog 8 anderen maar ik ben de enige op een ST.De rest op BMW 1200GS etc.Het zal geen straf zijn met het mooie weer in het vooruit zicht.

Ik ook, maar dan van vrijdag tot maandag. Ik heb al wel de straatband (wiel) vast weer gemonteerd ;) Het weer ziet er prima uit.

Heel veel plezier in de eiffel! Kan slechter weer zijn, dus lekker gummen in die bochten! :Y

Ja das een goed idee!! Want dan is het voor iedereen een laagdrempelig O-) en toe gangkelijk ;-)!Ik heb er zin in.En is nu dan het moment aan gebroken om te vragen welke banden ik er onder moet leggen :Z ?

Lijkt mij geweldig om dat met een ploegje te doen, vanuit Noord Spanje.
Ik vindt zelf de TKC 80 wel lekker breed toepasbaar

We zouden dan een daadwerkelijk rondje kunnen maken door de boot in de route op te nemen,
Calais - Dover, stukje Engeland, Portsmouth - Santander/Bilbao, Pico's Europa en vandaar oostelijk door de Bilsa tunnel Frankrijk in terug of zo, evt nog een bezoekje aan YMF richting Drenthe....

Linkie naar de dingen die je kan winnen in de ST- loterij:

super-tenere.net - Deze website is te koop! - de beste bron van informatie over super-tenere.

Hoe vet:
IMG_0834.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan