Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou ik ook eens kijken naar een Cagiva Navigator. Dat is een DL1000 blok, maar dan met een perfect rijwielgedeelte.
Of een Aprilia Capo-Nord......... Beide motoren zijn veel, voor weinig!

Capo Nord vind ik niet mooi en een navigator.. tja wat moet je daar van zeggen. Die dingen zie je nooit en vergeleken met een Suup stuurt natuurlijk elke jonge all-road wel goed.

The search continues.

Had destijds een afspraak gemaakt met iemand die een cagiva gran canyon te koop had. Belt ie 1 dag van te voren dat ie verkocht is.

Week later m'n s10 gekocht, in het dorp waar ik woon.

Tdm900 blok inbouwen, leuke usd vork er in en je bent al een heel rond naar de ideale motor

yep, mijn idee. Of een 850 (270) blok. Stuk eenvoudiger in te bouwen natuurlijk dan een 900. Als ik zie hoe hard Dré wegtrekt met zn 850, dan heb je met een standaard ST echt het nakijken. Mocht ik ooit nog voor een andere motor gaan (voorlopig zeker niet. Andere prioriteiten), dan wellicht een tdm900 of een GS800. Die laatste beantwoordt overigens volledig aan jouw eisenpakket. (behalve de aanschaf wellicht )

Jaa kan me nog wel een wheelie herinneren van Dré bij een toertocht, zegt ie later dat het echt per ongeluk ging....

Laatst bewerkt:

Hmjadiedeuk, rij wat rustiger tegenwoordig

Ruitje klopt hoor wat je zegt, de afgezaagde unit zit er weer op, motorvriend Henk met wie ik de schuur deel heeft zo'n mra met deflector op zijn AT en hij is er erg over te spreken, maar goed, dat scherm wordt ook hoog ondersteund met 2 stangen en is ook zo'n 9cm hoger.

Voor zondag weet ik het gewoon nog niet: een klassiek dilemma.

Voor mij is de super mijn 2e motor na een brave v50 nato van Guzzi met een overigens onwijs vette roffel in de dempers.
Ik vind de super vooral de combi van stoere motor en af en toe lekker in de schuur bezig zijn met onderhoud en kleine verbeteringen die het zo'n fijne hobby maakt. Rijden is echt voor de fun, ik hoef geen woon-werk ermee, dat kan ik op de fiets af.

Heb wel eens een stukkie op de rd07 van Henk gereden, die stuurde wel scherp, maar het was te kort voor een goed vergelijk. Had wel minder power, maar leek weer wel meer koppel laag in de toeren te hebben. AT is ook mooi, klep stellen bijvoorbeeld is één fluitje. Maar ik zou toch nooit ruilen.

Die Aprilla Caponord vind ik een mooie motor om te zien, zal later nog eens zoeken naar de specs. De Guzzi Stelvio vind ik ook mooi.

Ben aan het rondkijken en kom tot de conclusie dat BMW gigantisch overprized zijn.
Voor een GSA 1150 van 2003 met bv 50k op de klok betaal je net zoveel als een DL1000 van 2008 met 13k op de klok.

En roesten/corroderen dat die BMW's doen, geloof me ze zijn niks beter dan welke andere Jap ook maar. Dus BMW heb ik eerst aan de kant geschoven. MT01 ook trouwens.

En een 900 in een Suup lepelen is me gewoon veel te veel werk, en dan heb je nog steeds een oud beest met een redelijk belabberd rijwielgedeelte.

Dus, keuzes keuzes....

Het mooie is dat je, andersom redenerend, tot de conclusie komt dat de ouwe vertrouwde suup op dit moment gewoon de beste fiets is

Los van de kosten en wel of niet roest, vind ik de BMW F800GS wel erg mooi om te zien......

@ peke

Varadero ziet er op het eerste gezicht inderdaad braaf uit maar als je er een beetje toeters en bellen van Touratech aan hangt ziet die er gelijk een stuk ruiger uit.
Check maar eens op hun site.
Caponord is een mooie motor maar ze zijn niet voor niets zo goedkoop!!

Grtz, Roger.

Ik weet het niet meer.

Luxeprobleem heet dat geloof ik.

Buell? Nee
Tiger? Wel ruig natuurlijk maar of het wat voor mijn lengte is?

Eerst maar een kijken of mijn Suup me zondag naar Utrecht brengt.

Is zo'n diesel fiets nie wat? De Track? Heb je zeker iets unieks

iedereen zn regenjas en rubber laarzen klaar voor de camping/meeting?

nee hoor; als we zondag met zn allen aan de koffie zitten, dan schijnt het zonnetje, is het warm enz. En dat onweer dat komt dan maar in Grun of Maastrejg naar benee.

veel fun morgen allen ,wilde nog lang's komen maar gaat niet lukken.
hopelijk volgen er veel foto's voor de achter blijvers.

gr hippie

Hallo allemaal,

Ik ben Ruud en ik heb eindelijk een St gekocht :D.
Het is een project. Een supermotard is het einddoel.
Daarom alvast een paar vragen.

De wielen van een TDM, gaat dat passen? Ik heb wel iets gelezen dat het achterwiel er zo in kan.
Staat er op dit forum info over? Wel gezocht, niet gevonden.

Alvast bedankt.

Ow hier gaat ie op lijken

Groeten Ruud

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.