XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
AT is ook niet slecht, dat zal niemand hier beweren. Feit is gewoon dat je bijna 2 keer zo veel betaalt voor een machine die vrijwel gelijk is (iets lichter, maar ook minder vermogen). Schijnt dat de AT een aantal kwalitatief betere onderdelen heeft, maar ik weet niet welke (voorrem, koppelingskorf??)
En ze hebben allebei hun overkomenlijke mankementen (brandstofpomp versus koppelingskorf. En waarschijnlijk allebei zo'n SR die wat gevoelig is)

Ik ben voor de ST gegaan omdat het een yamaha is (sorrie, dat is sentiment) en omdat hij betaalbaar was. Ik heb ze toentertijd wel serieus met elkaar vergeleken.

Goed verhaal klopt als een bus.. tel daar bij op dat er bij veel @Ts de uitgaande as naar de klote is/gaat.. spiebaan slijt uit waardoor het tandwiel heen en weer gaat juttere..

Ik heb destijds ook naar de s10 gekeken maar er was geen piep te koop toen..kwam daarna voor een spotprijs mijn @T tegen.. anders had ik nu ook een s10 gehad :+ wel een geel/wit/blauwe..dat wel..

Greetszz o ja sorry voor t verstoren vn het topic.. :+ maar dat zal wel mee vallen nu er een s10/at meeting op touw is.. *D
 
ik heb ook gekeken naar de ST,
maar ik vond de AT net iets mooier en ben gewoon ook fan van V-twins...

verder zijn wat mij betreft gelijk, Gewoon allebei Top of the bill fietsen! :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Hierbij heb ik een mooie Yamaha Super Ténéré 750 TE KOOP staan.
Dit is een mooie moto voor de echte liefhebber.

originele staat 10.000 KM

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/yamaha/yamaha-super-ténéré-750-122014757.html?qq=yamaha&list_cat=yamaha&afd=motoren

VOOR INFO BELLEN NAAR NUMMER 0494725920

122014757_4-yamaha-super-tenere-750.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi guys,
Long time no forum... Met half oogje jullie belevenissen wel gevolgd hoor... Erg druk gehad, dus behalve woon-werk gereden, weinig spannends gedaan met de ST.
Echter nu is echt m'n uitlaat aan gort en als ik het goed heb gehoord de bochten ook. Voordat ik bij Bolski in Beverwijk langsga en een kleine €500 uit ga geven (goedkoper lukt geloof ik niet, niet voor RVS, maar ook zelfs niet non-RVS) vroeg ik me af of hier iemand wellicht nog iets goeds gebruikt heeft liggen. Mag ook gewoon origineel spul zijn. Het liefst heb ik het stilste wat er te vinden is (volgens mij zeg ik nu iets raars... O-) )

Thanx alvast.
Grt,
Pim
 
" Het liefst heb ik het stilste wat er te vinden is (volgens mij zeg ik nu iets raars... )"

nee hoor. Dat noemen we ook wel - met een vreemd woord - Beschaving. Hebben wel meer mensen hier last van. We hebben het dan ook over een 'beschaafd geluidje'. Ach ja, ieder zn roffeltje.
 
" Het liefst heb ik het stilste wat er te vinden is (volgens mij zeg ik nu iets raars... )"

nee hoor. Dat noemen we ook wel - met een vreemd woord - Beschaving. Hebben wel meer mensen hier last van. We hebben het dan ook over een 'beschaafd geluidje'. Ach ja, ieder zn roffeltje.

hihi.... dankje... :}
 
Leuk AT-ST vergelijking, heb de AT ook intensief gereden, en zou er zeker wel eentje voor erbij willen hebben (naast de twee ST's) ,de AT is wel een totaal andere fiets dan de Suup en geeft ook een totaal andere rijervaring en ander gevoel.
AT heeft het Harley gevoel, laag zwaartepunt, daardoor wendbaar in de stad, V twin, en minder windgevoelig dan de ST, duurdere achterpomp en voorvork, en ophanging achterbrug ligt verder naar voren, drift makkelijker een hoek om (offroad), rijdt ontspannen.
ST is meer een flink uit de kluiten gewassen enduromotor, en voelt het vindt ik ook zo aan, het hoge zwaartepunt, (lc10) blok dat altijd aanwezig is, je kunt 'm net zo schakellui rijden als een oude 500cc tweetakt enduro, hierdoor in zwaar terrein beter dan de AT, en met volle bepakking ook minder omvalneiging in bochten.
Actieradius is flink wat hoger dan de AT, zeker bij een hoger rijtempo, je staat met een ST wat minder vaak bij de pomp, wat fijner is op lange tochten, en heeft een beter zadel.
Kwalitatief kun je denk ik beide motoren tegen elkaar afstrepen.
Ik ken wel wat AT rijders en ik ken ook wel wat ST rijders,de AT rijders die ik ken (het kan toeval zijn) hebben een over het algemeen een wat dikkere portemonnee dan de ST rijders, stallen de motor s'winters,doen zómers hun tochtjes en verre trips, laten het onderhoud verrichten bij de dealer en betalen gewoon de rekening, en stellen geen vragen.
De meeste ST rijders die ik ken, hebben vaak een heel arsenaal aan motoren gehad, doen meer zelf aan onderhoud, en er zijn er diverse oud enduro rijders, schuwen het slechte weer niet of rijden de hele winter door, en rijden met de Suup ook nog wel eens een onk, hebben vaak flink geld uitgegeven aan de goede geneugten, en sparen ook de motor niet.
Ik vindt persoonlijk beide fietsen heel mooi, Suup geeft het avontuurlijke enduro gevoel, AT geeft relaxed gevoel, ondanks de veel smallere powerband.
Prefereer beide motoren ver boven wat er nu in de showroom staat (met kop en schouders)
 
Hi guys,
Long time no forum... Met half oogje jullie belevenissen wel gevolgd hoor... Erg druk gehad, dus behalve woon-werk gereden, weinig spannends gedaan met de ST.
Echter nu is echt m'n uitlaat aan gort en als ik het goed heb gehoord de bochten ook. Voordat ik bij Bolski in Beverwijk langsga en een kleine €500 uit ga geven (goedkoper lukt geloof ik niet, niet voor RVS, maar ook zelfs niet non-RVS) vroeg ik me af of hier iemand wellicht nog iets goeds gebruikt heeft liggen. Mag ook gewoon origineel spul zijn. Het liefst heb ik het stilste wat er te vinden is (volgens mij zeg ik nu iets raars... O-) )

Thanx alvast.
Grt,
Pim

Bochten heb ik via MP: rvs voor 240 E als ik het goed heb. Laser Pro Duro uit Frankrijk voor 200 E. Je kan Woesthoff nog bellen voor een auspuff. Maar die rvs bochten zitten tussen 200 en 240.

Succes
 
Leuk AT-ST vergelijking, heb de AT ook intensief gereden, en zou er zeker wel eentje voor erbij willen hebben (naast de twee ST's) ,de AT is wel een totaal andere fiets dan de Suup en geeft ook een totaal andere rijervaring en ander gevoel.
AT heeft het Harley gevoel, laag zwaartepunt, daardoor wendbaar in de stad, V twin, en minder windgevoelig dan de ST, duurdere achterpomp en voorvork, en ophanging achterbrug ligt verder naar voren, drift makkelijker een hoek om (offroad), rijdt ontspannen.
ST is meer een flink uit de kluiten gewassen enduromotor, en voelt het vindt ik ook zo aan, het hoge zwaartepunt, (lc10) blok dat altijd aanwezig is, je kunt 'm net zo schakellui rijden als een oude 500cc tweetakt enduro, hierdoor in zwaar terrein beter dan de AT, en met volle bepakking ook minder omvalneiging in bochten.
Actieradius is flink wat hoger dan de AT, zeker bij een hoger rijtempo, je staat met een ST wat minder vaak bij de pomp, wat fijner is op lange tochten, en heeft een beter zadel.
Kwalitatief kun je denk ik beide motoren tegen elkaar afstrepen.
Ik ken wel wat AT rijders en ik ken ook wel wat ST rijders,de AT rijders die ik ken (het kan toeval zijn) hebben een over het algemeen een wat dikkere portemonnee dan de ST rijders, stallen de motor s'winters,doen zómers hun tochtjes en verre trips, laten het onderhoud verrichten bij de dealer en betalen gewoon de rekening, en stellen geen vragen.
De meeste ST rijders die ik ken, hebben vaak een heel arsenaal aan motoren gehad, doen meer zelf aan onderhoud, en er zijn er diverse oud enduro rijders, schuwen het slechte weer niet of rijden de hele winter door, en rijden met de Suup ook nog wel eens een onk, hebben vaak flink geld uitgegeven aan de goede geneugten, en sparen ook de motor niet.
Ik vindt persoonlijk beide fietsen heel mooi, Suup geeft het avontuurlijke enduro gevoel, AT geeft relaxed gevoel, ondanks de veel smallere powerband.
Prefereer beide motoren ver boven wat er nu in de showroom staat (met kop en schouders)
:} :} :}

Je weet het zo op te schrijven dat ik nu met een gevoel zit dat ik wat mis ;)

Eén dingetje, ik dacht de ST juist een grotere drinker was/is dan de AT :?

Ik ga 'n neef toch maar eens over halen om de ST te ruilen met de AT voor een proefritje :Y Hij durfde het nu niet aan om dat hij bang was te moeten zeggen dat ....... }) Nouja, dat kun je zelf wel invullen _O- Maar als ik dit lees, dan heeft hij niets te vrezen :)
 
ik heb via ebay een MRA vario toerscherm gekocht en kort getest,

mijn zadel is 8cm hoger dan standaard, dus ik zit met mijn lange lijf nog ik de wapperwind met mn helm.

het scherm is verder helemaal goed, 30 minuten snelweg getest. Helaas kan ik het scherm niet terug sturen naar Duitsland, omdat het is gebruikt.

als iemand hier interesse heeft, dan komen we vast tot overeenstemming :)

het is deze, maar dan helemaal helder doorzichtig.
 
schermen zijn er om te verLAGEN Dutch, zeker voor bovengemiddeld lange mensen. Zou je onderhand moeten weten............
Btw. vorige week richting Garderen (Veluwe) zomaar gestuit op die rotonde met vluchtheuvel waar je 2 jaar geleden.............. enz. Verkeersbord staat nog steeds scheef. LOL
Enne, kom je nou zondag nog voor een bak koffie? We kunnen het nu toch geen lange termijn planning meer noemen.
 
:} :} :}

Je weet het zo op te schrijven dat ik nu met een gevoel zit dat ik wat mis ;)

Eén dingetje, ik dacht de ST juist een grotere drinker was/is dan de AT :?

Ik ga 'n neef toch maar eens over halen om de ST te ruilen met de AT voor een proefritje :Y Hij durfde het nu niet aan om dat hij bang was te moeten zeggen dat ....... }) Nouja, dat kun je zelf wel invullen _O- Maar als ik dit lees, dan heeft hij niets te vrezen :)

HAHA nee hoeft ie niet bang voor te zijn hoor, de AT is zuinig bij heel rustig toeren, maar dat is over zodra je de snelweg opgaat en of bij bepakking, fietsje moet gewoon wat harder werken dan de ST, en heeft ook een kleinere tank, die van na '94 zijn beter, een prettige motor die zich erg gemakkelijk rijden,maar de Suup neemt wel afstand puur op prestaties hoor, heb het aan den lijve ondervonden.
Vindt het allebeide prettige fietsen, alleen zijn bij de Suup de rally genen wat meer aanwezig, en dat kan ook wel kloppen, want de verhoudingen lengte-achterbrug
en balhoofdshoek zijn gewoon identiek aan de fabrieks rally motoren (heb het zelf nagemeten) , de perfecte motor zou denk ik zijn een ST met de afwerking van de AT, of een AT met de motor van ST, maar hoeft niets te vrezen hoorr
Motorrijden is toch gevoel en emotie en niet iets wat zich laat vertalen in cijfers O-) O-) O-)
 
:} :} :}

Je weet het zo op te schrijven dat ik nu met een gevoel zit dat ik wat mis ;)

Eén dingetje, ik dacht de ST juist een grotere drinker was/is dan de AT :?

Ik ga 'n neef toch maar eens over halen om de ST te ruilen met de AT voor een proefritje :Y Hij durfde het nu niet aan om dat hij bang was te moeten zeggen dat ....... }) Nouja, dat kun je zelf wel invullen _O- Maar als ik dit lees, dan heeft hij niets te vrezen :)

We zien jouw AT wel terug op MP.

:+
 
Bovenstaande verhalen kloppen wel hoor, mijn S10 is de tiende machine (heb momenteel ook nog een Honda XL600LM) en als ex-circuit rijder vind ik de Ténéré best wel een pittige fiets waarmee je menig sportrijder het schaamrood op de kaken jaagt.
Na twee endurokwaks werd het tijd voor een Km-vreter en dat is de S10 geworden, nog geen seconde spijt van gehad.
Budget had met de aankoop weinig vandoen, was gewoon gek van de Dakar-Yamaha van Stephane Peterhansel, prachtige machine, en ook de rally Paris-Peking werd door de Yam's gedomineerd.

Heb al veel gelezen over het verbruik en de gedane aanpassingen, zoals ik al eerder schreef gebruikt de mijne tussen 7,2 en 8 L/100Km en dat is gewoonweg niet slecht voor een fiets uit de jaren negentig, vergelijk maar met andere zoals de AT of GS 1100, die verbruiken ongeveer hetzelfde alleen schieten ze niet zo op als de S10.
Verder nog geen problemen gehad, moet wel zeggen dat ik zuinig ben op m'n machine, het crosstijdperk ligt achter me, het is gewoon fijn om te weten dat als het moet de machine in staat is om buiten het asfalt te presteren.
Conclusie: fijne low budget toermachine met een avontuurlijke uitstraling.....ze gaat nog lang niet bij me weg en zeker niet voor een AT of GS, die zie je in elke straat staan :]

Grtz, Roger.
 
Ben het er ook mee eens.

Heb AT's gehad (RD04 en RD07) en dit is (na vele anderen) m'n 2e S10. ik moet zeggen dat ik de RD04 persoonlijk wat fijner (pittiger) vond dan de RD07, verder gewoon een oerdegelijk ding, prima rijdend, maar zonder de kick die de S10 wel heeft.

Ook een '04 950 Adventure heeft de revue gepasseerd en ik moet zeggen dat die motor qua rijden een beetje de evolutie van een S10 zou kunnen zijn. Helaas geldt dit in mijn ogen alleen voor de jaargangen t/m '05, omdat ze daarna alleen maar lager werden, zodat er ook kleine mensen op konden komen....... Betrouwbaarheid kan ik bij de KTM geen oordeel over vellen, want ik heb hem nieuw gekocht en er toen maar 10dkm. mee gereden.

Als ik deze S10 moet vervangen weet ik nog niet wat er terug komt....... Tot nu toe blijft de S10 op 1, een LC8 op 2, maar een 900 Elephant in Lucky uitvoering is ook een interessante kandidaat.
 
Ik vind het vermogen van de S10 nou niet zo geweldig hoor. En ben naarstig op zoek naar iets anders.

Alleen weet niet wat, KTM is ruig maar lees te vaak dat daar blokken in de soep lopen.
Varadero is te braaf, BMW veel te duur.
Rij eigenlijk alleen maar op de straat.

Ik wil een dik ding met een 6 bak en een hoop koppel en vermogen en dan het liefst een all-road model.

DL1000 lijkt me wel wat.
 
Dan zou ik ook eens kijken naar een Cagiva Navigator. Dat is een DL1000 blok, maar dan met een perfect rijwielgedeelte.
Of een Aprilia Capo-Nord......... Beide motoren zijn veel, voor weinig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan