rogervsi
MF'er
rogervsi...................1993...........27678Km..............origineel blok...toppie
ik kom op zondag, misschien zaterdag avond
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik kom op zondag, misschien zaterdag avond
AT is ook niet slecht, dat zal niemand hier beweren. Feit is gewoon dat je bijna 2 keer zo veel betaalt voor een machine die vrijwel gelijk is (iets lichter, maar ook minder vermogen). Schijnt dat de AT een aantal kwalitatief betere onderdelen heeft, maar ik weet niet welke (voorrem, koppelingskorf??)
En ze hebben allebei hun overkomenlijke mankementen (brandstofpomp versus koppelingskorf. En waarschijnlijk allebei zo'n SR die wat gevoelig is)
Ik ben voor de ST gegaan omdat het een yamaha is (sorrie, dat is sentiment) en omdat hij betaalbaar was. Ik heb ze toentertijd wel serieus met elkaar vergeleken.
" Het liefst heb ik het stilste wat er te vinden is (volgens mij zeg ik nu iets raars... )"
nee hoor. Dat noemen we ook wel - met een vreemd woord - Beschaving. Hebben wel meer mensen hier last van. We hebben het dan ook over een 'beschaafd geluidje'. Ach ja, ieder zn roffeltje.
Hi guys,
Long time no forum... Met half oogje jullie belevenissen wel gevolgd hoor... Erg druk gehad, dus behalve woon-werk gereden, weinig spannends gedaan met de ST.
Echter nu is echt m'n uitlaat aan gort en als ik het goed heb gehoord de bochten ook. Voordat ik bij Bolski in Beverwijk langsga en een kleine €500 uit ga geven (goedkoper lukt geloof ik niet, niet voor RVS, maar ook zelfs niet non-RVS) vroeg ik me af of hier iemand wellicht nog iets goeds gebruikt heeft liggen. Mag ook gewoon origineel spul zijn. Het liefst heb ik het stilste wat er te vinden is (volgens mij zeg ik nu iets raars... )
Thanx alvast.
Grt,
Pim
Leuk AT-ST vergelijking, heb de AT ook intensief gereden, en zou er zeker wel eentje voor erbij willen hebben (naast de twee ST's) ,de AT is wel een totaal andere fiets dan de Suup en geeft ook een totaal andere rijervaring en ander gevoel.
AT heeft het Harley gevoel, laag zwaartepunt, daardoor wendbaar in de stad, V twin, en minder windgevoelig dan de ST, duurdere achterpomp en voorvork, en ophanging achterbrug ligt verder naar voren, drift makkelijker een hoek om (offroad), rijdt ontspannen.
ST is meer een flink uit de kluiten gewassen enduromotor, en voelt het vindt ik ook zo aan, het hoge zwaartepunt, (lc10) blok dat altijd aanwezig is, je kunt 'm net zo schakellui rijden als een oude 500cc tweetakt enduro, hierdoor in zwaar terrein beter dan de AT, en met volle bepakking ook minder omvalneiging in bochten.
Actieradius is flink wat hoger dan de AT, zeker bij een hoger rijtempo, je staat met een ST wat minder vaak bij de pomp, wat fijner is op lange tochten, en heeft een beter zadel.
Kwalitatief kun je denk ik beide motoren tegen elkaar afstrepen.
Ik ken wel wat AT rijders en ik ken ook wel wat ST rijders,de AT rijders die ik ken (het kan toeval zijn) hebben een over het algemeen een wat dikkere portemonnee dan de ST rijders, stallen de motor s'winters,doen zómers hun tochtjes en verre trips, laten het onderhoud verrichten bij de dealer en betalen gewoon de rekening, en stellen geen vragen.
De meeste ST rijders die ik ken, hebben vaak een heel arsenaal aan motoren gehad, doen meer zelf aan onderhoud, en er zijn er diverse oud enduro rijders, schuwen het slechte weer niet of rijden de hele winter door, en rijden met de Suup ook nog wel eens een onk, hebben vaak flink geld uitgegeven aan de goede geneugten, en sparen ook de motor niet.
Ik vindt persoonlijk beide fietsen heel mooi, Suup geeft het avontuurlijke enduro gevoel, AT geeft relaxed gevoel, ondanks de veel smallere powerband.
Prefereer beide motoren ver boven wat er nu in de showroom staat (met kop en schouders)
Prefereer beide motoren ver boven wat er nu in de showroom staat (met kop en schouders)
Amen.
Je weet het zo op te schrijven dat ik nu met een gevoel zit dat ik wat mis
Eén dingetje, ik dacht de ST juist een grotere drinker was/is dan de AT
Ik ga 'n neef toch maar eens over halen om de ST te ruilen met de AT voor een proefritje Hij durfde het nu niet aan om dat hij bang was te moeten zeggen dat ....... Nouja, dat kun je zelf wel invullen Maar als ik dit lees, dan heeft hij niets te vrezen
Je weet het zo op te schrijven dat ik nu met een gevoel zit dat ik wat mis
Eén dingetje, ik dacht de ST juist een grotere drinker was/is dan de AT
Ik ga 'n neef toch maar eens over halen om de ST te ruilen met de AT voor een proefritje Hij durfde het nu niet aan om dat hij bang was te moeten zeggen dat ....... Nouja, dat kun je zelf wel invullen Maar als ik dit lees, dan heeft hij niets te vrezen
Welkom terug Alfred, zat al een beetje te wachten op jouw mening