XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nouja, ik wil graag laten zien dat een motor veel meer kan dan je zou denken.

Dan is een TKC ook niet echt geschikt voor die demo dunkt me. Ziet er te veel uit als een nop. het is trouwens alleen een achterband.
 
Laatst bewerkt:
Nouja, ik wil graag laten zien dat een motor veel meer kan dan je zou denken.

Bedoel je dan dat je wil laten zien dat je met wegbanden ook heel goed off-road kunt rijden?
Hmmm... da's dan wel interessant.
Gaat het dan om alleen de achterband? of ook de voorband.
Ik heb nl. een 2e achterwiel met gewone straatband. Als ik mijn noppie-wiel monteer, zou jij mijn straat-wiel kunnen monteren voor dat weekend. Dat is een heel stuk minder werk dan de band wisselen. Daarna moet ik hem dan wel zelf weer hebben voor het pinksterweekend.

Gezien het feit dat we niet zo heel ver uit elkaar wonen, zou dat moeten kunnen denk ik.
 
9ba81598c23aff5fa7539a07ae6474dd


Deze heb ik nog in de schuur. Is een metzeler tourance geloof ik.
Hij is wel oud... uit 2001 geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
verrek............ ik snap nu ook waar hook de inspiratie voor zn eigen achterkantje met opstaande knippers vandaan heeft gehaald...........
 
Dat lijkt op de foto inderdaad. Echter niets van gemerkt tijdens het rijden. Heb 'm zelf al gebruikt gekocht hoor. Bij aanschaf van de xtz was de voorband zo versleten dat ik deze ergens vandaan heb geplukt. Later een keer door het bos gegaan en gelijk K60 besteld. :+
 
gisteren eerste keer zandwegen gereden met concurent
full
 
AT is ook niet slecht, dat zal niemand hier beweren. Feit is gewoon dat je bijna 2 keer zo veel betaalt voor een machine die vrijwel gelijk is (iets lichter, maar ook minder vermogen). Schijnt dat de AT een aantal kwalitatief betere onderdelen heeft, maar ik weet niet welke (voorrem, koppelingskorf??)
En ze hebben allebei hun overkomenlijke mankementen (brandstofpomp versus koppelingskorf. En waarschijnlijk allebei zo'n SR die wat gevoelig is)

Ik ben voor de ST gegaan omdat het een yamaha is (sorrie, dat is sentiment) en omdat hij betaalbaar was. Ik heb ze toentertijd wel serieus met elkaar vergeleken.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf bij mijn standpunt dat de AT de betere fiets is. Maar dat roep ik al jaren.

Maar ik wilde persé een 89er blauw wit gele Tenere en heb er nog geen spijt van gehad.

8-)
 
Zijn beiden bewezen goed, met sterke en zwakke punten; heb voor de ST gekozen omdat de AT wat slomer schijnt te zijn, én de ST goed betaalbaar was. Heb er namelijk een hekel aan om voor een naam en/of reputatie te betalen. En zeg nou zelf, 13000 km naar Ulaanbaatar in Mongolië, en als enige mankement een kapot knipperlichtlampje....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan