XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikben nogsteeds in bezit van m'n trouwe XTZ 750 '95 en heb nu plannen om er een zijspan aan te bouwen ! Graag had ik hier meer info over ! Ik heb lange tijd geleden eens een mooie combinatie gezien op internet van een Fin denk ik die een mooie combinatie had gemaakt . Daar zou ik meer info over willen indien mogelijk + foto's van deze en andere combinatie's voor meer ideeën !
Welkom op MF!
 
Wie rijden er allemaal mee op 3 september? Ik heb me in ieder geval al aangemeld.
Lijkt me een mooi excuus om wat mede-XTZ-ers te zien.
 
Wie rijden er allemaal mee op 3 september? Ik heb me in ieder geval al aangemeld.
Lijkt me een mooi excuus om wat mede-XTZ-ers te zien.

Ik ben wel van plan mee te rijden, maar het duurt nog ff voordat het 3 september is, dus ik weet het nog niet zeker.
 
Vandaag twee uur door de stromende regen door de geparkeerde auto's op respectievelijk A1, A28 en A12. Aangekomen in Nieuwegein stopt de supert er mee. Niet meer aan te slingeren, accu op sterven na dood. Lijkt wel of hij niet is bijgeladen.

Mijns inziens kunnen er dan een paar zaken zijn die dit veroorzaken:
1. accu overleden (+/- 5 jaar oud)
2. dynamo overleden (104.000 km oud)
3. bobine overleden (195.000 km oud)

Nog andere opties? Wat is bijvoorbeeld het kenmerk van een overleden spanningsregelaar, ontsteking of gelijkrichter?
 
Ikben nogsteeds in bezit van m'n trouwe XTZ 750 '95 en heb nu plannen om er een zijspan aan te bouwen ! Graag had ik hier meer info over ! Ik heb lange tijd geleden eens een mooie combinatie gezien op internet van een Fin denk ik die een mooie combinatie had gemaakt . Daar zou ik meer info over willen indien mogelijk + foto's van deze en andere combinatie's voor meer ideeën !

Je hebt een pb mail!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag twee uur door de stromende regen door de geparkeerde auto's op respectievelijk A1, A28 en A12. Aangekomen in Nieuwegein stopt de supert er mee. Niet meer aan te slingeren, accu op sterven na dood. Lijkt wel of hij niet is bijgeladen.

Mijns inziens kunnen er dan een paar zaken zijn die dit veroorzaken:
1. accu overleden (+/- 5 jaar oud)
2. dynamo overleden (104.000 km oud)
3. bobine overleden (195.000 km oud)

Nog andere opties? Wat is bijvoorbeeld het kenmerk van een overleden spanningsregelaar, ontsteking of gelijkrichter?
even een start accu dr bij houden en kijken wat ie dan doet, start ie dan is je accu kapot/leeg.(dynamo kapot/accu kapot) Start ie niet dan even gaan kijken naar bombine lijkt mij...
 
Wie rijden er allemaal mee op 3 september? Ik heb me in ieder geval al aangemeld.
Lijkt me een mooi excuus om wat mede-XTZ-ers te zien.
ik zou dol graag willen maar dan zit ik in duitsland... Eindhoven is goed te doen voor mij dus -O- -O-
 
Vandaag twee uur door de stromende regen door de geparkeerde auto's op respectievelijk A1, A28 en A12. Aangekomen in Nieuwegein stopt de supert er mee. Niet meer aan te slingeren, accu op sterven na dood. Lijkt wel of hij niet is bijgeladen.

Mijns inziens kunnen er dan een paar zaken zijn die dit veroorzaken:
1. accu overleden (+/- 5 jaar oud)
2. dynamo overleden (104.000 km oud)
3. bobine overleden (195.000 km oud)

Nog andere opties? Wat is bijvoorbeeld het kenmerk van een overleden spanningsregelaar, ontsteking of gelijkrichter?

Bobine lijkt me sterk, daar gaat je accu volgens mij niet leeg van. Zal de accu wel zijn na 5 jaar. Als hij drooggekookt is, is het zeker je SR
 
Idd. Ik zat ook te denken dat de bobine het niet kan zijn, omdat de startmotor bijna niet rondkomt; dan is de accu of dynamo meer verdacht. ANWB is on it's way... totaal vergeten dat ik daar lid van ben ;)
 
Dus die van Siccama?

2 ton is sowieso al Super.
 
Voor mij geldt hetzelfde...
Idem, daarbij vraag ik me af of de st off-road niet veel te zwaar is voor mij?


T`is wel een leuke speeltuin daar.
Afgelopen zaterdag met de 600 gespeeld in die contreien, erg leuk.
 
Heeft iemand heeeel toevallig misschien een Laser ProDuro Street Legal demper ter overname liggen? Dus de stillere variant met keurmerk... Ikzelf heb de open non-legal variant (sports use only) en vind het geluid wel mooi maar net iets te veel....
Ruilen zou het mooist zijn, maar anders ben ik geïnteresseerd in koop...


Ik heb wel een Remus Romulus voor je. Is ook niet echt heel erg stil maar wel met een E-keur volgens mij wel stiller als de produro sport. Past op de voorlinkpijp van de produro.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Idem, daarbij vraag ik me af of de st off-road niet veel te zwaar is voor mij?
.

Nee, als je maar gas blijft geven. Ik ben een leek en bij mij gaat het ook altijd prima. En ik ben altijd de zwaarste met het meeste cilinders.

Als iedereen nou en beetje z'n agenda vrijhoudt op 3 september, wordt het nog iets wat iets weg heeft van een XTZ/DR meeting. Anders is het een ritje voor mensen die toevallig niks anders te doen hebben op die dag. Lijkt me toch lachen om een aantal forummers in levende lijve te ontmoeten en hun machines te bewonderen. Zo vaak zie ik geen andere ST's in real-life.
 
Nee, als je maar gas blijft geven. Ik ben een leek en bij mij gaat het ook altijd prima. En ik ben altijd de zwaarste met het meeste cilinders.

Als iedereen nou en beetje z'n agenda vrijhoudt op 3 september, wordt het nog iets wat iets weg heeft van een XTZ/DR meeting. Anders is het een ritje voor mensen die toevallig niks anders te doen hebben op die dag. Lijkt me toch lachen om een aantal forummers in levende lijve te ontmoeten en hun machines te bewonderen. Zo vaak zie ik geen andere ST's in real-life.
We kunnen wel een keer een klein rondje Apeldoorn organiseren, bakkie koffie en een paar paadjes, gewoon lekker op zondag ochtend de kerkgangers pesten oid.
 
Jammer dat we zo over het land verdeeld zijn. Apeldoorn is 2 uur rijden voor mij. Einhoven is één uur rijden. Zeker voor zondagochtend is dat wat lang.
 
Iemand nog op zoek naar iets dat ik hier heb liggen?

Na die wielen nog even langs dat yamaha cross winkeltje gereden (Buitenhuis). aardige lui daarzo.
Was een erg goede tip! Nog even een vestje op de kop getikt voor € 89,-!!! *O*
Zat nog wel o.k. ook en inclusief nier-bij-elkaar houd gordel.
deze:

product_6783.jpg


Mét sleutelbeen-bescherm dingetjes (Nooit eerder opgevallen bij zo'n vest)
Ook nog even bij Arjan Brouwer geweest (Ik zat toch een keer in die hoek), maar niets spectaculairs gezien én ik had mijn goeie geld ook al uitgegeven :P

Oja, dan ook nog op de terugweg langs motoport Breda voor garantie op mijn Difi rallye edt motorbroek. Was kapot gegaan bij de stroefheidsrubberlapjes op de kont
Mevrouw aan de balie: "Die is wel vies he?"
Ikke: "Het is een Rallye broek, kijk, het staat er zelfs op"
Mevrouw: "Die kan je wassen"
Ikke:"Dat gaat ie lek"
Mevrouw:"maar daar hebben we producten voor"
Ikke:"Zucht.............Het valt toch onder de garantie neem ik aan, die schade"
Mevrouw:"Dat bepaalt motoport"
Ikke:".....................wie bent u dan?"
Ikke: "Zal ik mijn gegevens achterlaten?"
Mevrouw: Ik pak een briefje"
Ikke"Wellicht ook mijn telefoonnummer"
Mevrouw: "Oja"
Ikke:"Doe dan ook maar een bewijs dat ik hem hier achterlaat"
Mevrouw, in afwachting dat ik mijn keutel intrek:"Gaat wel 3 weken duren minimaal"
Ikke: "zucht..."
Enz.

Ik snap niet dat ze zeggen: "Kut, dat kan niet, excuses! We gaan het regelen"
Alsof die gasten geen winst maken zeg :N
Het was denk ik de pinnige moeder van de franchise nemer, normaal zijn ze daar erg relaxt en vriendelijk. Maar goed, mevrouw kan nog wel wat leren. Ik als ambtenaar ben zelfs nog hulpvaardiger.
 
Jammer dat we zo over het land verdeeld zijn. Apeldoorn is 2 uur rijden voor mij. Einhoven is één uur rijden. Zeker voor zondagochtend is dat wat lang.
R-daal is voor mij ook goed te doen ;)

Binnen kort komen er 2 maatjes langs om weer eens te rijden hier. 1 1200 GS en 1 Big

Zie filmpje

misschien dat je dan ook mee kan/wilt...

moek je ff Pben als we gaan?
 
Na die wielen nog even langs dat yamaha cross winkeltje gereden (Buitenhuis). aardige lui daarzo.
Was een erg goede tip! Nog even een vestje op de kop getikt voor € 89,-!!! *O*
Zat nog wel o.k. ook en inclusief nier-bij-elkaar houd gordel.
deze:

[afbeelding]

Mét sleutelbeen-bescherm dingetjes (Nooit eerder opgevallen bij zo'n vest)
Ook nog even bij Arjan Brouwer geweest (Ik zat toch een keer in die hoek), maar niets spectaculairs gezien én ik had mijn goeie geld ook al uitgegeven :P

Oja, dan ook nog op de terugweg langs motoport Breda voor garantie op mijn Difi rallye edt motorbroek. Was kapot gegaan bij de stroefheidsrubberlapjes op de kont
Mevrouw aan de balie: "Die is wel vies he?"
Ikke: "Het is een Rallye broek, kijk, het staat er zelfs op"
Mevrouw: "Die kan je wassen"
Ikke:"Dat gaat ie lek"
Mevrouw:"maar daar hebben we producten voor"
Ikke:"Zucht.............Het valt toch onder de garantie neem ik aan, die schade"
Mevrouw:"Dat bepaalt motoport"
Ikke:".....................wie bent u dan?"
Ikke: "Zal ik mijn gegevens achterlaten?"
Mevrouw: Ik pak een briefje"
Ikke"Wellicht ook mijn telefoonnummer"
Mevrouw: "Oja"
Ikke:"Doe dan ook maar een bewijs dat ik hem hier achterlaat"
Mevrouw, in afwachting dat ik mijn keutel intrek:"Gaat wel 3 weken duren minimaal"
Ikke: "zucht..."
Enz.

Ik snap niet dat ze zeggen: "Kut, dat kan niet, excuses! We gaan het regelen"
Alsof die gasten geen winst maken zeg :N
Het was denk ik de pinnige moeder van de franchise nemer, normaal zijn ze daar erg relaxt en vriendelijk. Maar goed, mevrouw kan nog wel wat leren. Ik als ambtenaar ben zelfs nog hulpvaardiger.
mooi vest!!! Moet ik ook nog steeds halen :P

en motorport breda is ronduit slecht/beschoft is mijn ervaring...
 
R-daal is voor mij ook goed te doen ;)

Binnen kort komen er 2 maatjes langs om weer eens te rijden hier. 1 1200 GS en 1 Big

Zie filmpje

misschien dat je dan ook mee kan/wilt...

moek je ff Pben als we gaan?


Mooi fillumpje :Y
dank ook voor het aanbod!

Ik wil het echter wat rustiger aandoen als ik offroad ga ivm de reeks reparaties die mijn avonturen met zich mee hebben gebracht. Wat rammelen op paadjes en door mul zand ok, maar jullie doen het wat ruiger aan dan ik op dit moment zou moeten doen.
Net een vest gekocht en wat velgen, dus het is weer op....... '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan