XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
heren, ik weet dat motoren een hobby zijn voor blanke mannen van middelbare leeftijd, maar ik onderschrijf volledig het commentaar van Dutchdude. Ik heb iets te veel donkere collega's en vrienden om dergelijke typeringen grappig te kunnen vinden.
Voordat je er iets van vindt, kan je ook vragen hoe het bedoeld is.

De man is hier zowat kind aan huis. Als je maar 1 donkere vriend had mocht het wel? Kom op hoor, dit is wel heel erg politiek correct links. Als het een hele dikke Nederlander was geweest had ik hem de DHL-dikzak genoemd. We hebben toch ook de Shoarma-Turk? Daarmee geef je toch geen waardeoordeel af?

"neger" of negert" is wel degelijk discriminerend, ongeacht bedoeling van de spreker kan het als kwetsend worden ervaren.
En dat ga jij voor hem bepalen, dat hij het kwetsend ervaart??

Hebben we geen topic voor dit soort discussie's?

Discriminatie is in Nederland totaal uit z'n verband gerukt, dus laten we er maar over ophouden en terug gaan naar die ouwe Suup.

Oeps... sorry, leeftijdsdiscriminatie. ;)

Sow! Gaat hard hier. Ben een weekje weg en gelijk een volgend deel ST avonturen.

Ik ga effe niet meer sleutelen aan de ST. Ik hou het voorlopig even bij asfalt en makkelijke onverharde wegen. Ik heb even geen geld en tijd meer voor de gevolgen van offroad ontdekkingen en avonturen.

Wel zou ik willen vragen een recenter plaatje in de OP te willen zetten. En wel deze:

IMG_4108.jpg

Bij voorbaat veel dank!!

Hmmm.. dat hoge spatbord en dat tasje achterop, niet echt origineel.

:+

Ongetwijfeld. Je hebt gelijk, terug naar de benzineslurpers.
Discriminatie is in Nederland totaal uit z'n verband gerukt, dus laten we er maar over ophouden en terug gaan naar die ouwe Suup.

_O-

heeft iemand site bij de hand waar ik het wphb kan loaden,mijn pc crashte dus ben ik het kwijt,

hallo ik breek even in, op jullie forum.

even een paar dingen in het kort.

ik heb 2x de laatste tenere xt660z gehad en was zeer content met
deze motor (1x bj 2008 en 1x bj2009)
Toch heb ik in 2010 een suzuki drz gekocht O-) , maar omdat de band
hier op MF met de xtz rijders nog steeds hecht en close was heb ik
een meeting tussen xtz en drz rijders georganiseerd, met een road
allroad en een offroad rit naar keuze (zelfde start ,eet en eindpunt)

Dit wil ik een vervolg geven, maar nu met een uitbreiding in motoren
dwz de xt-club wordt uitgebreid met de 750 serie en de suus
rijders met de drbig mannen

Echter nu komt er maar een rit vrij en die heeft een hoog onverhard gehalte
maar hangt qua zwaarte tussen een all road en offroad rit in.

deelname is gratis :Y
track op garmin formaat wordt naar je toegestuurd een paar dagen voor aanvang

waneer?

ZATERDAG 3 SEPTEMBER 2011

zie ook

xtz meetz dr

rene

Vet. Ik ga eens kijken of ik kan. Lijkt me wel leuk. Vooral een beetje chillen met de Dr. Big's.

Sprak de nuchtere Grunneger.
Lijkt me een goed plan.

Iemand nog een suggestie voor een leuke ride-out met de Suups?

Oeps ik zie net iets van xtz meets dr big. Zal ff kijken.

Laatst bewerkt:
Dank Noppenkop en Dutchdude voor de reactie op wphb

Ff vraagje ,heb een een adresje gevonden voor een nieuwe Dynamo en een nieuwe spanningsregelaar!
Nu vroegen ze de diameter van de dynamo ,aangezien zij niet de art nrs van Yammie aanhouden !
Weet iemand toevallig wat de Diameter v d dynamo is van een 3 ld 1992??

Thanks voor de info :} :} :} :}

Laatst bewerkt:
Heb hier nog een gebruikte, maar goede dynamo voor je!
heb hem vervangen terwijl dat achteraf niet nodig was..........
heb ook een '92-er, is het wat?

Gr. Nol

Iemand nog op zoek naar iets dat ik hier heb liggen?
Om weer wat ruimte te maken in m'n schuur, wil ik het één en ander opruimen. Het gaat voornamelijk om onderdelen voor de Yamaha XTZ 750 Super Ténéré maar ook enkele TDM - 4TX delen.

Voorvork incl. kroonplaten € 100
Onderste+bovenste kroonplaat € 20
Achterbrug € 30
Zadel (zwart, redelijk nette staat) € 30
Langere "Dogbones" (verlagingssetje) € 10
2 Voorwielen (1 nette en 1 minder nette) € 100
2 Achterwielen (1 nette en 1 minder nette) € 100
Tellers € 20
Bobine (3LD) € 20
Tankdop met sleutel € 10
Voorvorkrubbers (paars/blauw) € 10
Voorspatbord (zwart, klein scheurtje) € 10
Achterspatbord € 15
Achterlicht € 10
R.A.W. 2 stuks € 10

Ik heb ook een XTZ motorblok liggen waarvan de koppeling er uit is gelopen. De carters zijn nog niet allemaal van elkaar geweest maar vooralsnog lijkt iig de krukas nog in orde te zijn. Blok in z'n geheel kan, maar ook als er interesse is in delen van het blok, als dynamo, startmotor e.d. laat maar weten.

Voor de TDM (4TX) heb ik nog wat blokdelen liggen van een blok met vastgelopen krukas.
En ook 2 Bobines voor € 25

Mischien plaats ik ook nog 'ns foto's, als er interesse voor is :W
Zal ik ze wel eerst moeten maken

Iemand geïnteresseerd in erg ruige valbeugels in gebruikte edoch in goede staat?

DSC00487.jpg

IMG_3167.jpg

Liefst voor de hoofdprijs, maar omdat iedereen altijd aan het sleutelen is en daar al zij/haar geld aan besteed is €40,- ook goed. Ik zag dat ze voor iets dergelijks (maar lelijker) €135,- vragen bij polo.

Ik doe ze weg omdat ik met al m'n ge-offroad te vaak onder de kappen moet en dat is wat lastiger met deze beugels.

Ikben nogsteeds in bezit van m'n trouwe XTZ 750 '95 en heb nu plannen om er een zijspan aan te bouwen ! Graag had ik hier meer info over ! Ik heb lange tijd geleden eens een mooie combinatie gezien op internet van een Fin denk ik die een mooie combinatie had gemaakt . Daar zou ik meer info over willen indien mogelijk + foto's van deze en andere combinatie's voor meer ideeën !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan