XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was zojuist bij Motoport Echt, en zij adverteren met een Dynostar motortestbank zodat je e.e.a. picobello kunt aflezen en afstellen. Da's mooi natuurlijk, maar niet met een Super met zijspan want die past niet op de testbank..... Weet iemand een bedrijf die dit wél kunnen? Afkoppelen van het span vind ik niet echt een optie want dan ben ik wel even bezig want in Mongolie hebben de plaatselijke bouwvakkers dit Mongolian way vastgezet!

Weet je zeker dat dat niet past? SF Racing hier in Borne had ook een motor-testbank maar die zette gewoon het bakwiel op een bureau stoel :)
Alleen heeft die beste man de testbank verkocht.
 
Is hier wel in de buurt :P En deze die we nu hebben rijdt al weer goed! }). Alleen nu nog een manier vinden om het je vriendin te vertellen _O-

Eerst maar even haar GS maken en de Multiflex XTZ verkopen, dan heb ik misschien weer wat credits... hopelijk O-)
 
Weet je zeker dat dat niet past? SF Racing hier in Borne had ook een motor-testbank maar die zette gewoon het bakwiel op een bureau stoel :)
Alleen heeft die beste man de testbank verkocht.

Hier in Echt zijn ze volgens mij niet zo fantasievol, en willen ze ook gewoon de moeite niet doen.
 
Bij Onze vermogens testbank | Rosa Motoren in Eijsden bekijken ze of het bij hun kan; zij hebben zo'n Tovami testbank van Ruud Fredriks. Kan het daar nou niet, neem ik kontakt op met Klein Motoren in het altijd weer pittoreske Olst. Bedankt voor het meedenken!
 
mensen even een vraagje tussendoor,
ik zou voor mijn St graag een nieuw setje naalden en buizen willen aankopen bij Kedo.

even ter controle; is dit wat ik nodig heb ?

28092 Jet Needle (OEM), 1 Piece (2x uiteraard)
28768 Needle Jet (Stock Size), 1 Piece (required 2 times)

ook nog een setje inlaatrubbers , omdat de oude er niet zo fris meer uit zien,:


30918 Intake Manifold Set, LEFT&RIGHT, unrestricted Version (Connector between Cylinder Head and Carburettor) (lijkt me niet te missen ;) )

de overige afdichten etc zien er nog goed uit, dus daar doe ik niks aan (jaja ik probeer low-budget te rijden ;) )
 
Klopt, die heb ik laatst ook besteld en dat pastte prima. Verbruik ging gelijk van 1:10 naar 1:20

Alleen twijfel ik nu aan de naalden. Had een dynobank bedrijf gemaild in Rotterdam en die wilden me gelijk een dynokit stage 2 van 260 euro aanpraten (ivm de laser uitlaat en K&N filters).

Nou zie ik op plaatjes van die stage 2 set dat de naalden die daarin gebruikt worden taps toelopen. En die naalden die ik besteld heb bij Kedo zijn nagenoeg recht. De naalden die ik eruit heb gehaald waren ook taps. Zou ik zo dom zijn geweest om dynoset naalden door gewone te vervangen en dat de motor daarom zo stottert op vol gas?
 
ik durf het haast niet te zeggen , maar het klinkt logisch wat je zegt.

moet ik er wel bij zeggen dat ik er geen verstand van heb, ik zal zo eens kijken wat voor naalden er bij mij inzitten, ik heb er eigenlijk niet op gelet of ze taps of recht zijn.

Onder mijn St zit ook een andere pijp, of er andere luchtfilters inzitten zou ik niet weten , ik heb geen idee hoe je het verschil kan zien, er staat in ieder geval geen merk oid op.

eens kijken of ik het e.e.a kan achterhalen, word vervolgd.....
 
Heb wat gevonden in de KEDO catalogus,

lijkt erop dat de naald-conus invloed heeft
full
 
Klopt, die heb ik laatst ook besteld en dat pastte prima. Verbruik ging gelijk van 1:10 naar 1:20

Alleen twijfel ik nu aan de naalden. Had een dynobank bedrijf gemaild in Rotterdam en die wilden me gelijk een dynokit stage 2 van 260 euro aanpraten (ivm de laser uitlaat en K&N filters).

Nou zie ik op plaatjes van die stage 2 set dat de naalden die daarin gebruikt worden taps toelopen. En die naalden die ik besteld heb bij Kedo zijn nagenoeg recht. De naalden die ik eruit heb gehaald waren ook taps. Zou ik zo dom zijn geweest om dynoset naalden door gewone te vervangen en dat de motor daarom zo stottert op vol gas?

Toevallig heb ik een DynoJet Stage 1 kit liggen die ik geprobeerd heb, maar met hetzelfde probleem kwam te zitten als jij: Ik kreeg hem niet zonder stotteren lopend. Uiteindelijk heb ik de hele kit er weer uitgehaald en originele naalden bij Kedo gekocht en de originele sproeiers er weer in. Ik heb geen K&N filters maar wel een open uitlaat (Laser ProDuro sport).

Nu heb ik dus een nieuw DynoJet Stage 1 kit liggen met taps toelopende naalden die ik niet gebruik..... Misschien zou je die moeten proberen en als het werkt, komen wij er wel uit verder..... O-) Wat denk je er van? ;)
 
mijn duits is niet echt meer wat het ooit geweest is, maar het ziet er idd naar uit dat het wel degelijk verschil maakt,
eigenlijk ook best logisch, omdat je met een conische naald een andere opening krijgt bij het bewegen van de gasnaald.

mijn gasnaald ziet er zo uit:


op de naald staat het volgende: 5C19 (voorafgaand door een vierkantje met een klein vierkantje erin)

wat betreft mijn luchtfilter, dit is em, (wat het is ?........geen idee :+ )

filterz.jpg



en gelijk een mooie gelegenheid om een ploatje van mien dempertje te spammen ;)

demper.jpg


volgens mij vrij standaard allemaal (behalve dan de uitlaat uiteraard).
welk rotterdams bedrijf had je trouwens benaderd?
(woon zelf omgeving rotjeknor, vandaar...)
 
K&N -> meer lucht
Open uitlaat -> meer lucht
Sproeier -> 155 (waarschijnlijk)
Naald -> smaller voor meer brandstof

Als je dus een originele naald monteert krijg je te weinig brandstof. Je zou kunnen proberen de naald op het onderste groefje te zetten, zodat ze veel benzine doorlaat. Maar qua vorm is deze compleet verschillend van de stage 2 naalden.

Je noemt stotteren met volgas; dat zou alleen een sproeier probleem kunnen zijn; je moet minstens een 155 hebben. Maar nogmaals als ik het verschil in naalden zie, denk ik dat je het beste een stage 2 naald kan monteren.
 
@Noppenkop: qua naald weet ik het niet, dat weer Jorrit uit z'n hoofd, maar de luchtfilters zien er wel erg standaard uit. K&N zijn in iedergeval paars.
 
even tussendoor iets geheel anders;
ik heb dus wat spullen besteld bij Kedo, keurig een email gehad met de bevestiging,
voor zover ik het begrijp dient er vooraf betaald te worden,
alleen kan ik dus nergens een rekeningnummer en/of betalingskenmerk terugvinden.

doe ik iets vout ;) , of zie ik iets over het hoofd?

snappemeffeniet .......
 
Toevallig heb ik een DynoJet Stage 1 kit liggen die ik geprobeerd heb, maar met hetzelfde probleem kwam te zitten als jij: Ik kreeg hem niet zonder stotteren lopend. Uiteindelijk heb ik de hele kit er weer uitgehaald en originele naalden bij Kedo gekocht en de originele sproeiers er weer in. Ik heb geen K&N filters maar wel een open uitlaat (Laser ProDuro sport).

Nu heb ik dus een nieuw DynoJet Stage 1 kit liggen met taps toelopende naalden die ik niet gebruik..... Misschien zou je die moeten proberen en als het werkt, komen wij er wel uit verder..... O-) Wat denk je er van? ;)

Top,ik ga dit weekend nog even thuis kijken of ik de oude naalden nog heb liggen, anders wil ik ze graag overnemen.

groet,

Chris
 
even tussendoor iets geheel anders;
ik heb dus wat spullen besteld bij Kedo, keurig een email gehad met de bevestiging,
voor zover ik het begrijp dient er vooraf betaald te worden,
alleen kan ik dus nergens een rekeningnummer en/of betalingskenmerk terugvinden.

doe ik iets vout ;) , of zie ik iets over het hoofd?

snappemeffeniet .......
Het eerste mailtje is een automatisch mailtje voor de orderbevestiging.
Later krijg je een rekening die je via een iban (credit-cart kan ook meen ik?) moet betalen.
Als dat bedrag binnen is verzenden ze het pakketje.

1e mailtje van kedo: Your order at KEDO
Daarna: kedo.com: your proforma invoice (incl. rekening met rek.nummers)
Vervolgens: kedo.com: confirmation of receipt of payment
Uiteindelijk: kedo.com: your goods have been shipped [customer ID ******], incl track en trace nummer.
En als allerlaatste de deurbel
 
Laatst bewerkt:
Even ter info, er zit een wezenlijk verschil tussen dyno 1 en 2. Ik heb zelf ooit eens lopen kloten met een stage 1 en dat wilde ook maar niet lukken. Om de 1 of andere reden lukt het met de stage 2 toch wat makkelijker. Waar halen zij trouwens 260 euro vandaan, dat lijkt mij erg overdreven. Een stage 2 setje is normaal zo rond de 80 euro,

zie hier:
www.kedo.com (91357)
of hier:
www.BCCP.nl (E4250)
of hier:
www.tovami.nl (de specialist op dit gebied)

Die luchtfilters op de eerder geplaatste foto is een origineel, en volgens mij is die sebring uitlaat ook vergelijkbaar met origineel v.w.b. de afstelling.

Hier een aantal verschillende naaldtypes:
full

De bovenste 3 zijn originele naalden, 1 van de 3 is volgens mij origineel xtz de andere 2 van een TDM. Ik weet alleen ff niet meer welke nou wat was. :?
De 4e is een dynojet naald, stage 2 en de laatste is een Factory Pro (titanium) naald. Die laatste is geen aanrader trouwens, heb de afstelling niet goed kunnen krijgen. :N

Zoals je bij bijna al deze naalden ziet is er aardig wat slijtage op de plek waar ze de gasschuif uitkomen, zie daar het belang van:
full

originele setting/aanpassing aan standaard ringetje/vervanging van standaard ringetjes door zelfpruts :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan