Helaas voor mij ook nog geen duimpje omhoog.
Maar ..... het zit er aan te komen
Afgelopen weekend weer heerlijk lopen vlammen door luxemburg. Super om te merken dat ik met mijn weinige rijervaring op zo'n fiets ervaren rijders gewoon bij kan houden. Ik kan haast niet wachten tot m'n Anakees versleten zijn en ik er wat quasi-noppen onder kan gaan leggen.
- na de nieuwe naald en naaldbuizen van kedo is het verbruik gedaalt van 1:10 naar 1:19 !!!! Ik heb die dingen ik dus binnen 1000 kilometer weer terugverdient. Dat loont nog eens de moeite. Alleen nu stottert het aparaat bij volgas. Zou het kunnen dat ik de naalden nog een tandje hoger moet zetten? of zou het toch aan de spoeiers liggen? Ik ga denk eerst de naalden een standje hoger proberen en daarna een keer naar een dynobank.
groet,
Chris
@ DRAFTER86: Holy crap!
ik heb geen plannen maar is altijd leuk om een weekendje die kant op te gaan als er een leuke route is
Hm ja inderdaad, mijn uitlaat ziet er niet uit van de binnenkant
heb de zelfde conti, zowel voor als achter. Bevalt mij super!! Hij is idd meer straat gericht maar in het los zand/ blubber vind ik dat ie het nog aardig doet hoor!! De XTZ is natuurlijk geen echte crosser maar heb al een keer tot me as in de blub gestaan en hij trok hem er toch uit met deze bandenIk heb twee sets TKC80 versleten, briljante banden maar de achterband ging bij mij maar 5K mee. Voor wel bijna 10K, alleen daar slijt hij een beetje raar af. Nooit last mee gehad met rijden trouwens.
Voor heb ik nu weer TKC80, achter ContiEscape, bevalt prima, veel meer weg gericht maar voor onverhard spelen ook prima geschikt, behalve natuurlijk het echte blubber werk.
Had trouwens wel weer een mooi akkefietje in Luxemburg, mijn achterpartij is niet meer origineel, hangt een munitiekistje met daaraan achterlicht+kentekenplaat. Opeens zag ik dat er een rare snee in mijn band zat.... en een deuk in mijn kentekenplaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wist wel dat hij bij onverhard raggen met bagage vrij diep in veerde, maar nu toch maar het kentekenplaatje een beetje verder omhoog gebogen
geen offroad route's volgens mijop www.motorvision.nl daar staan genoeg routes geloof ik!
Veel plezier !!!
Heb er weer een:
Kent iemand hem? Komt uit Apeldoorn. Het is dus niet die ene met dat gele stuur, maar die er naast staat.
[afbeelding]
- m'n zadel is te laag. Ik vermoed dat ik een verlaagd zadel heb. Is er iemand geinteresseerd om m'n verlaagde (zwarte) zadel in redelijke staat te ruilen (evt. met bijbetalen) tegen een normaal zadel (zwart)?
- na de nieuwe naald en naaldbuizen van kedo is het verbruik gedaalt van 1:10 naar 1:19 !!!! Ik heb die dingen ik dus binnen 1000 kilometer weer terugverdient. Dat loont nog eens de moeite. Alleen nu stottert het aparaat bij volgas. Zou het kunnen dat ik de naalden nog een tandje hoger moet zetten? of zou het toch aan de spoeiers liggen? Ik ga denk eerst de naalden een standje hoger proberen en daarna een keer naar een dynobank.
- Remmen zijn versleten. Is er iemand die nog een achterremschijf te koop heeft?
1:19 is een mooie vooruitgang, ikzelf had hetzelfde probleem en heb er een dynojet stage 1 kit onder gezet. niet alleen het verbruik is naar 1:18 gegaan maar over de hele gasboog loop hij mooier en wel 2 hele pk's meer!!!
Afgelopen hemelvaart ben ik in voorbereiding van mijn vakantie naar de noorkaap (www.bosroveroppad.nl) met volle bepakking naar de eifel gegaan en op de snelweg en binnen door op de kleinere wegen heb ik nergen last van gehad en constant rond de 1:18 gezeten.
ik raad ook aan om je motor even op een dynobank te later draaien en dan merk je snel hoe of wat.
heeft iemand voor mij nog een tip wat voor banden te nemen voor mijn reis naar de noordkaap, zal 80 % weg en 20 % gravel worden.
Wanneer heb je geen problemen? als hij je van a naar b brengt of als hij 100% naar je zin is?
Ik het eerste geval kan ik mijn hand opsteken,
Ik het 2de geval is hij nog niet 100% naar mijn zin. (zit nog steeds een hapertje bij constant gas en mijn voor wiel hobbelt soms (conti trail attack). als ik mijn stuur los heb moet ik iets naar links hangen om rechtdoor te gaan.
daarnaast wil ik nog andere knippers, mijn dekseltje achter vervangen voor alu en handvat verwarming.
dan ben ik klaar met sleutelen, al vrees ik dat ik dan weer van voor af aan mag beginnen met het onderhoud
O ja,
nog een dingetje. Had een schuivergemaakt door de slechte remmen. Op zich niet hard, zowel aan mij als aan de ST geen noemenswaardige schade.
Behalve dan dat het schakelpookje (weer) tegen het blok verbogen was. Het valt me op dat dit toch wel snel gebeurt. Heeft iemand daar toevallig een oplossing voor? Kan ik er een soort beugeltje voor monteren? of kan ik beter een reserve meenemen?
Zie mijn onderschriftgeen offroad route's volgens mij
gewoon terugbuigen
Daar heb ik idd al een keer gekeken, maar kon er eerlijk gezegd niet veel wijs uitZie mijn onderschrift
Wat dan? Je gaat naar www.allroadmap.nl, je geeft twee plaatsnamen op waar je naar toe wil. Bijvoorbeeld van Eindhoven naar Tilburg. In het tabblad "export" kan je dan een bestand downloaden die je in een GPS kan laden.Daar heb ik idd al een keer gekeken, maar kon er eerlijk gezegd niet veel wijs uit
gewoon terugbuigen