Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.


1:19 is een mooie vooruitgang, ikzelf had hetzelfde probleem en heb er een dynojet stage 1 kit onder gezet. niet alleen het verbruik is naar 1:18 gegaan maar over de hele gasboog loop hij mooier en wel 2 hele pk's meer!!!
Afgelopen hemelvaart ben ik in voorbereiding van mijn vakantie naar de noorkaap (www.bosroveroppad.nl) met volle bepakking naar de eifel gegaan en op de snelweg en binnen door op de kleinere wegen heb ik nergen last van gehad en constant rond de 1:18 gezeten.
ik raad ook aan om je motor even op een dynobank te later draaien en dan merk je snel hoe of wat.

heeft iemand voor mij nog een tip wat voor banden te nemen voor mijn reis naar de noordkaap, zal 80 % weg en 20 % gravel worden.
 
Ik heb twee sets TKC80 versleten, briljante banden maar de achterband ging bij mij maar 5K mee. Voor wel bijna 10K, alleen daar slijt hij een beetje raar af. Nooit last mee gehad met rijden trouwens.
Voor heb ik nu weer TKC80, achter ContiEscape, bevalt prima, veel meer weg gericht maar voor onverhard spelen ook prima geschikt, behalve natuurlijk het echte blubber werk.

Had trouwens wel weer een mooi akkefietje in Luxemburg, mijn achterpartij is niet meer origineel, hangt een munitiekistje met daaraan achterlicht+kentekenplaat. Opeens zag ik dat er een rare snee in mijn band zat.... en een deuk in mijn kentekenplaat:


Ik wist wel dat hij bij onverhard raggen met bagage vrij diep in veerde, maar nu toch maar het kentekenplaatje een beetje verder omhoog gebogen
 
Ik hoor heel goede verhalen over de conti trial attack, heb er zelf (nog) geen ervaring mee.

Voor volgende set twijfel ik dus tussen de conti en de anakee 2, daar heb ik nog 5000km voor om over na te denken.

@ DRAFTER86: Holy crap!
 
Laatst bewerkt:
heb de zelfde conti, zowel voor als achter. Bevalt mij super!! Hij is idd meer straat gericht maar in het los zand/ blubber vind ik dat ie het nog aardig doet hoor!! De XTZ is natuurlijk geen echte crosser maar heb al een keer tot me as in de blub gestaan en hij trok hem er toch uit met deze banden
 
Heidenau K60 wellicht? Metzeler Sahara. Beide iets meer off road georienteerd maar kunnen goed uit de voeten op asfalt.
 
Heb er weer een:
Kent iemand hem? Komt uit Apeldoorn. Het is dus niet die ene met dat gele stuur, maar die er naast staat.
 
Laatst bewerkt:
Even de hand opsteken die een Suup heeft zonder problemen.

[afbeelding]

Wanneer heb je geen problemen? als hij je van a naar b brengt of als hij 100% naar je zin is?

Ik het eerste geval kan ik mijn hand opsteken,

Ik het 2de geval is hij nog niet 100% naar mijn zin. (zit nog steeds een hapertje bij constant gas en mijn voor wiel hobbelt soms (conti trail attack). als ik mijn stuur los heb moet ik iets naar links hangen om rechtdoor te gaan.

daarnaast wil ik nog andere knippers, mijn dekseltje achter vervangen voor alu en handvat verwarming.

dan ben ik klaar met sleutelen, al vrees ik dat ik dan weer van voor af aan mag beginnen met het onderhoud
 
Heb er weer een:
Kent iemand hem? Komt uit Apeldoorn. Het is dus niet die ene met dat gele stuur, maar die er naast staat.
[afbeelding]

Nee deze kan ik niet, er komt waarschijnlijk een dezer dagen nog wel een andere in Apeldoorn te koop, een witte met rood.

Na het vervangen van de boegies, luchtfilter, en sproeiers en naalden, en flink wat afstellen hebben MVDMVS en ondergetekende hem nu weer perfect rijdend.

Dus poetsen, kijken of MVDMVS zijn zwager hem niet wil en anders iemand anders er blij mee maken!

Weer een ST gered van de ondergang!!
 

- Zadel is erg makkelijk zelf te doen. De Super heeft een kunststof onderplaat waar je makkelijk in kan taggen. Regel een lekker stuk schuim, beetje stevig en snij er de vulling van, dan het dekje er overheen en klaar (of nieuw dekje van kedo).

- Volgas stotteren: te arm. Dus grotere sproeier monteren. Naalden werken in middengebied en hebben geen invloed bij volgas, dan is alleen je sproeier aan de beurt. K&N + Stage 2 zou een 155 sproeier moeten zijn; als die er al inzit, probeer een 157.5 of een 160.

- Remschijfje via ebee? Vergeet niet direct ook nieuwe blokken te monteren.
 


Voordat ik naar de Noordkaap ging had ik een Michelin Anakee laten monteren; geweldige band !!!
Ik heb daar zo'n 18.000 km totaal mee gereden.
De voorband was een Avon, die zo mogelijk nog meer km's heeft gedraaid.... maar die heeft waarschijnlijk ook iets minder te lijden.
Off road heb ik er alleen op het laatst mee gereden toen beide banden al nagenoeg op waren, dus daar kan ik weinig over zeggen.
 

voorwiel: check de spaakspanning en het balhoofd (speling)
 

gewoon terugbuigen
 
Daar heb ik idd al een keer gekeken, maar kon er eerlijk gezegd niet veel wijs uit
Wat dan? Je gaat naar www.allroadmap.nl, je geeft twee plaatsnamen op waar je naar toe wil. Bijvoorbeeld van Eindhoven naar Tilburg. In het tabblad "export" kan je dan een bestand downloaden die je in een GPS kan laden.

Vervolgens stap je op je ST en lekker rijden maar .
 
Laatst bewerkt:
Het materiaal is met opzet zacht gemaakt, zodat het makkelijk te buigen is. Geen probleem.
 
Is hier wel in de buurt En deze die we nu hebben rijdt al weer goed! . Alleen nu nog een manier vinden om het je vriendin te vertellen
 
Is er iemand hier die FullBore (USA) banden heeft geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik was zojuist bij Motoport Echt, en zij adverteren met een Dynostar motortestbank zodat je e.e.a. picobello kunt aflezen en afstellen. Da's mooi natuurlijk, maar niet met een Super met zijspan want die past niet op de testbank..... Weet iemand een bedrijf die dit wél kunnen? Afkoppelen van het span vind ik niet echt een optie want dan ben ik wel even bezig want in Mongolie hebben de plaatselijke bouwvakkers dit Mongolian way vastgezet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.