WSBK 2015: Round 4, Dutch Round Assen

NR34

Give us a number 1 score!
1 aug 2008
49.995
12.442
Wie herinnert zich het prachtige WSBK weekend in Assen van vorig jaar nog?
Onze eigen Michael van der Mark pakte op onvergetelijke wijze zijn 1ste overwinning in de WSS klasse. Vooruit geschreeuwd door een uitzinnig publiek wist hij na een slechte start naar voren te rijden om vervolgens het hele veld ver voor te blijven. En dit met het uitvallen op Phillip Island nog in het geheugen.

PICT0197_zpsi1cfwt0i.jpg

PICT0218_zpsx1wkum6t.jpg

PICT0226_zpszxizbe1s.jpg


Na de WSS race werd het bewolkt en menigeen keek somber. Weinigen bedachten op dat moment dat Jonathan Rea in de regen voor verrassingen kon zorgen. Maar hij flikte het wel weer: Het was dubbel feest voor Ten Kate Honda! En het was een race weekend om niet te vergeten.

PICT0291_zpsxlcrhuj7.jpg

PICT0011_zpst5qemtzt.jpg

PICT0299_zps7usu9l9x.jpg


Verder hebben Rea en Haslam dit seizoen bevestigd wat een aantal fans al wisten en dat is dat ze echt wel kunnen sturen. Gaan ze het op Assen net zo goed doen als de voorgaande races van dit seizoen? En kan Sykes zijn draai weer vinden op de nieuwe Kawa?

Terugkomend op Magic Michael: Ook dit jaar ging hij er af op Phillip Island! Is dit een mooi voorteken? We mogen niet verwachten dat hij wint. WSBK is toch even anders dan WSS. Maar we zullen hem naar een goede positie schreeuwen met zijn allen! Op naar nog zo'n mooi weekend.




Circuit info:

tt-assen-HPIM7359-1.jpg

het_tt-circuit_assen_klein.jpg

track_circuit__ASSEN.jpg


Length: 4.542 Km
Pole position: Left
Corners: 17
Left corners: 6
Right corners: 11
Corner radius: 11
Finish length: 300 m
Introduction:
TT Assen Circuit, De Haar 9, 9405 TE Assen, Netherlands
Tel: +31 592 380380
Fax +31 592 356911
E-mail: info@ttcircuit.com
Website: www.ttcircuit.com
National federation:
Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) 147 Postbus 650 - 6800 AR Arnhem -The Netherlands
Tel: +31 26 3528510
Fax +31 26 3528522
E-mail: info@knmv.nl
How to arrive:
South-West of Assen just west of the A28 motorway (Exit 32) from Amersfoort to Groningen. From Amsterdam airport take the A4 motorway direction Utrecht/Amersfoort. Follow the A9 motorway and after passing the A2, join the motorway, direction Amersfoort. Take the A1 motorway direction Amersfoort/Hengelo. Near Amersfoort take the A28 Motorway direction Zwolle/Groningen. Take the A28 Motorway north, passing Zwolle and Hoogeveen, following direction Assen and Groningen. Leave the A28 Motorway at exit 32 (Assen-Zuid). Down the slip road, under the bridge, after 100 mt., turn left and follow the signs for TT Circuit Assen.
Airport:
Schipol (www.schiphol.nl)
Tel: +31 6 35034050 - Distance from the circuit: 200 Km.
Groningen (www.groningenairport.nl)
Tel: +31 50 3093400 - Distance from the circuit: 27 Km




Uitzendschema Zondag 19 April:

SUPERBIKE: WK in Assen (Nederland) - 1e manche (60min) Eurosport 1, 10:30u
SUPERSPORT: WK in Assen (Nederland) - (45min) Eurosport 1, 12:30u.
SUPERBIKE: WK in Assen (Nederland) - 2e manche (60min) Eurosport 1, 13:00u
Bron: Eurosport
 
Ja, ik weet dat ze dit weekend eerst nog op Aragón rijden. Maar kon het niet laten om deze al aan te maken :Y

Go Mickey, Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! :)
 
En gelijk heb je, want Aragón kan ik niet live zien, maar de SBK Assen ben ik live bij! Logisch dan dat we daar een topic voor maken en Aragón overslaan. :+
 
En gelijk heb je, want Aragón kan ik niet live zien, maar de SBK Assen ben ik live bij! Logisch dan dat we daar een topic voor maken en Aragón overslaan. :+

:Y Dat dacht ik dus ook :)
En iedereen is vrij om alsnog een Aragon topic aan te maken.
 
Vandaag een Paddock kaart (3dgn) ontvangen bij Pirelli-crt dag *O*

Wel belachelijk dat ze van 17-4 t/m 20/4 (dus wsbk-weekend ) de N381( Dr8 - Emmen) eruit donderen |(
Snap dat er veel werk is aan de reconstructie van dit traject, maar niet tijdens zo,n weekend :N
 
Vandaag een Paddock kaart (3dgn) ontvangen bij Pirelli-crt dag *O*

Wel belachelijk dat ze van 17-4 t/m 20/4 (dus wsbk-weekend ) de N381( Dr8 - Emmen) eruit donderen |(
Snap dat er veel werk is aan de reconstructie van dit traject, maar niet tijdens zo,n weekend :N

Shit dat is inderdaad niet handig...
 
Mooie OP :Y

Uiteraard zijn we er zondag live bij! *O*

Thanks! En met eigen plaatjes :) Op het het www zijn vast mooiere plaatjes te vinden, maar eigen plaatjes zijn leuker :)

Uiteraard zijn wij er zondag ook weer bij *O*
 
Vandaag een Paddock kaart (3dgn) ontvangen bij Pirelli-crt dag *O*

Wel belachelijk dat ze van 17-4 t/m 20/4 (dus wsbk-weekend ) de N381( Dr8 - Emmen) eruit donderen |(
Snap dat er veel werk is aan de reconstructie van dit traject, maar niet tijdens zo,n weekend :N

Only in the Netherlands! :')
 
Vandaag een Paddock kaart (3dgn) ontvangen bij Pirelli-crt dag *O*

Wel belachelijk dat ze van 17-4 t/m 20/4 (dus wsbk-weekend ) de N381( Dr8 - Emmen) eruit donderen |(
Snap dat er veel werk is aan de reconstructie van dit traject, maar niet tijdens zo,n weekend :N

Het gaat om het stuk weg tussen de afslag Oosterwolde en de Drentsche grens. De rest is gewoon open. Dus Vanaf Emmen richting Assen geeft geen enkel probleem

EgbertO
 
Het gaat om het stuk weg tussen de afslag Oosterwolde en de Drentsche grens. De rest is gewoon open. Dus Vanaf Emmen richting Assen geeft geen enkel probleem

EgbertO

Gewoon met 250km/u op je achterwiel ri. Assen dus!
En over een paar weken klagen dat je je rijbewijs in moest leveren _O-
 
ik heb gister ook een weekend pas voor 3 dagen met toegang tot de paddock van het WSBK gekregen tijdens de Pirelli dag. Helaas ben ik nu verhinderd voor aankomend weekend.
wie wil mijn kaart over nemen ?
normaal kost zo'n kaart 110 euro

nul 652437464
ikremy apestaart hotmail.com

ik kom uit friesland en werk in Hoogkerk ( nabij Groningen )
 
Gast, lees eerst voor je reageert. En je mankeert toch zelf niets aan je handjes?
Ik heb gelezen knul, als dit is wat je bedoelt..
Ja, ik weet dat ze dit weekend eerst nog op Aragón rijden. Maar kon het niet laten om deze al aan te maken :Y

Go Mickey, Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! :)
En nee, ik mankeer gelukkig nix aan m'n handjes, maar het ontbreekt me gewoon aan (genoeg) tijd.
Joh, je hebt je eigen topic over Michael op Assen, have fun :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen, als dit is wat je bedoelt..En nee, ik mankeer gelukkig nix aan m'n handjes, maar het ontbreekt me gewoon aan (genoeg) tijd.
Joh, je hebt je eigen topic over Michael op Assen, have fun :W

Wat ben jij sneu zeg. Ik wil wel vragen of ze dit topic sluiten. Mag jij hem aanmaken, terwijl je meld dat je te weinig tijd hebt. Lijkt wel of je het hele jaar ongesteld bent.
 
Wat ben jij sneu zeg. Ik wil wel vragen of ze dit topic sluiten. Mag jij hem aanmaken, terwijl je meld dat je te weinig tijd hebt. Lijkt wel of je het hele jaar ongesteld bent.
Haha! Laten we lekker stellen dat ik sneu ben terwijl jij degene bent die Aragón (want niet interessant genoeg?) overslaat en lekker Assen opent. Zal ik alvast TT-Assen openen?
Ik zei toch al veel plezier..heb meer te doen :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan