Wintertesten 2019

Ben benieuwd of die 3 pitters het wel zo goed uit houden als de onverwoestbare 600cc 4 in lijn van Honda...
 
Laten ze de MotoE aub in het hobbycircuit laten,toch niet serieus te nemen :X
Bijna 7sec verschil in rondetijden en coureurs met leeftijdsverschillen van 30 jaar

Ofwel leuke klasse voor opa en kleindochter,hobby dus.
 
Laten ze de MotoE aub in het hobbycircuit laten,toch niet serieus te nemen :X
Bijna 7sec verschil in rondetijden en coureurs met leeftijdsverschillen van 30 jaar

Ofwel leuke klasse voor opa en kleindochter,hobby dus.

Als ik dit soort dingen lees met ideeen zoals sulfaat particles in de atmosfeer te schieten om de zonne straling te verminderen raken er toch aardig wat mensen in paniek en is binnenkort motoGP niet meer en rijden we allemaal E-bikes

https://edition.cnn.com/2018/11/23/health/sun-dimming-aerosols-global-warming-intl-scli/index.html
 
Laten ze de MotoE aub in het hobbycircuit laten,toch niet serieus te nemen :X
Bijna 7sec verschil in rondetijden en coureurs met leeftijdsverschillen van 30 jaar

Ofwel leuke klasse voor opa en kleindochter,hobby dus.
Alle begin is moeilijk!
Wat te denken van een Herrera die altijd op lichte Moto3 dingen heeft gereden en nu op zo'n zware lobbes moet.
Dat veld gaat nog grote stappen maken hoor, en naar elkaar toe komen.

Hoewel het natuurlijk echt wel een "buitenbeentje" is...
 
Laten ze de MotoE aub in het hobbycircuit laten,toch niet serieus te nemen :X
Bijna 7sec verschil in rondetijden en coureurs met leeftijdsverschillen van 30 jaar

Ofwel leuke klasse voor opa en kleindochter,hobby dus.
Nu nog wel, over 10 jaar is dit misschien wel het enige dat nog mag |(:X
 
Het gaat me niet zozeer om het elektrisch rijden,dat zullen we tzt allemaal wel doen,maar zo'n rommeltje aan coureurs.

Het is nu duidelijk een klasse voor de kanslozen in de racerij en om dat weer te verbinden aan de MotoGP,waar de grootheden rijden,is bijzonder.
Daarom eerst de klasse maar eens volwassen laten worden in nationale competities ed.voor het te verbinden aan de MotoGP
 
Het gaat me niet zozeer om het elektrisch rijden,dat zullen we tzt allemaal wel doen,maar zo'n rommeltje aan coureurs.

Het is nu duidelijk een klasse voor de kanslozen in de racerij en om dat weer te verbinden aan de MotoGP,waar de grootheden rijden,is bijzonder.
Daarom eerst de klasse maar eens volwassen laten worden in nationale competities ed.voor het te verbinden aan de MotoGP
Maarja, daar krijgt het nooit de hoeveelheid aandacht/views/publiek in 1 x, wat het wel bij de GP krijgt (daarom doen ze de E race ook als 1e) dus ik snap de keuze wel..

Ik denk ook dat het het nooit haalt tegenover de 250+ pk verbrandingsmotoren 😍 maar juist met wat oude coureurs/net niet je-van-het coureurs beginnen lijkt me slimmer dan met 18onbekenden, dan roept iedereen meteen vanaf dag 1 “kijk dat verschil dan dat wordt nooit wat” 😂
 
Komt vanzelf wel, ze moeten ergens beginnen........ik ben blij dat ze nog niet meedoen met de MotoGP, stel je voor dat Mafkees op zo'n stofzuiger iedereen op een hoop rijdt. Dan is het heel snel gedaan met de verbrandingsmotoren.
 
Komt vanzelf wel, ze moeten ergens beginnen........ik ben blij dat ze nog niet meedoen met de MotoGP, stel je voor dat Mafkees op zo'n stofzuiger iedereen op een hoop rijdt. Dan is het heel snel gedaan met de verbrandingsmotoren.
De Moto2 motoren waren, dacht ik, ook pakken langzamer dan de doorontwikkelde 250cc machines, zeker 'in den beginne', toen de Moto2 al was aangekondigd en er bijvoorbeeld al in het Italiaanse kampioenschap mee gereden werd. Met de ontwikkeling is het slechts een kwestie van tijd voordat die gaten kleiner worden en de klasse meer vorm krijgt qua coureurs, zeker als het aantal te verrijden races op de kalender groter wordt.

Als ik mij niet vergis, dan heeft een elektrisch aangedreven motorcrosser al Supercross manches gewonnen en is het lineaire acceleratievermogen een groot voordeel.
 
Laatst bewerkt:
DsyUBhJXgAExIiD.jpg


Xavi Vierge in nieuwe kleuren.
 
Ik ben wel benieuwd naar hoe Vierge het gaat doen naast Marquez. Vierge is misschien niet de volgende wereldkampioen, maar wel iemand die regelmatig voorin te vinden zal zijn komend seizoen.
 
De Moto2 motoren waren, dacht ik, ook pakken langzamer dan de doorontwikkelde 250cc machines, zeker 'in den beginne', toen de Moto2 al was aangekondigd en er bijvoorbeeld al in het Italiaanse kampioenschap mee gereden werd. Met de ontwikkeling is het slechts een kwestie van tijd voordat die gaten kleiner worden en de klasse meer vorm krijgt qua coureurs, zeker als het aantal te verrijden races op de kalender groter wordt.

Als ik mij niet vergis, dan heeft een elektrisch aangedreven motorcrosser al Supercross manches gewonnen en is het lineaire acceleratievermogen een groot voordeel.

gemiddeld waren de moto2 motoren tussen de 0.5 tot 2 sec langzamer , vond ik toen wel mee vallen.
 
Ik vind het idee van die electrische klasse heel goed eigenlijk. Variatie van rijders krijg je in het begin toch omdat ook de rijders ongetwijfeld de kat uit de boom willen kijken..

Kan me voorstellen dat het qua corner entry en remmen uiteindelijk toch wel lekker moet gaan, allicht beter dan met een verbrandingsmotor..

Het enige wat ik nu jammer vindt, en wat de ontwikkeling niet ten goede gaat komen dat ze er eigenlijk maar 1 motorfiets fabrikant voor hebben..
Is het frame wel vrij of zijn het allemaal de zelfde motoren?

Hoe meer concurrentie hoe beter voor de ontwikkeling van de techniek lijkt me.
 
Ik vind het idee van die electrische klasse heel goed eigenlijk. Variatie van rijders krijg je in het begin toch omdat ook de rijders ongetwijfeld de kat uit de boom willen kijken..

Kan me voorstellen dat het qua corner entry en remmen uiteindelijk toch wel lekker moet gaan, allicht beter dan met een verbrandingsmotor..

Het enige wat ik nu jammer vindt, en wat de ontwikkeling niet ten goede gaat komen dat ze er eigenlijk maar 1 motorfiets fabrikant voor hebben..
Is het frame wel vrij of zijn het allemaal de zelfde motoren?

Hoe meer concurrentie hoe beter voor de ontwikkeling van de techniek lijkt me.
precies. nu is het iedereen dezelfde motor (incl. frame e.d.) wat ik begreep mogen ze wel wat aan de vering doen. als er meerdere fabrikanten instappen zal de ontwikkeling ook sneller gaan en zal t competitiever worden.
 
Geeft wel meer spanning en sensatie. Zo zitten ze dichter bij elkaar.

Moto3 en Moto2 races zijn 9 van de 10 keer ook veel sensationeler dan de MotoGP races.

Kijk maar naar de WSBK waar men het allemaal zelf mag uitzoeken. De Kawasaki show.
 
gemiddeld waren de moto2 motoren tussen de 0.5 tot 2 sec langzamer , vond ik toen wel mee vallen.
Van 250 2t naar 600 4t is wel wat anders dan van 6004t naar een compleet andere energiebron, zonder versnellingen, andere manier van aanremmen/“motorrem” etc lijkt me zo. De snelsten zitten nu zo’n 8/9 sec van de Moto2 tijd af, komt wel goed denk ik.

Ik vind het idee van die electrische klasse heel goed eigenlijk. Variatie van rijders krijg je in het begin toch omdat ook de rijders ongetwijfeld de kat uit de boom willen kijken..

Kan me voorstellen dat het qua corner entry en remmen uiteindelijk toch wel lekker moet gaan, allicht beter dan met een verbrandingsmotor..

Het enige wat ik nu jammer vindt, en wat de ontwikkeling niet ten goede gaat komen dat ze er eigenlijk maar 1 motorfiets fabrikant voor hebben..
Is het frame wel vrij of zijn het allemaal de zelfde motoren?

Hoe meer concurrentie hoe beter voor de ontwikkeling van de techniek lijkt me.
Nu 1 merk/sponsor het voortouw neemt kunnen andere sponsoren/merken ook een beetje de kat uit de boom kijken zou ik zeggen :Y
 
Voor een zo uniforme klasse zijn de tijdsverschillen wel enorm.:X Herrera is ruim 10 seconden langzamer dan Smith.
Die ouwe Gibernau is 2.5 seconden langzamer, maar goed die heeft jaren niet geraced.
 
Terug
Bovenaan Onderaan