Robert Itr
MF veteraan
- 22 mei 2013
- 2.118
- 519
Ben benieuwd of die 3 pitters het wel zo goed uit houden als de onverwoestbare 600cc 4 in lijn van Honda...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Laten ze de MotoE aub in het hobbycircuit laten,toch niet serieus te nemen
Bijna 7sec verschil in rondetijden en coureurs met leeftijdsverschillen van 30 jaar
Ofwel leuke klasse voor opa en kleindochter,hobby dus.
Alle begin is moeilijk!Laten ze de MotoE aub in het hobbycircuit laten,toch niet serieus te nemen
Bijna 7sec verschil in rondetijden en coureurs met leeftijdsverschillen van 30 jaar
Ofwel leuke klasse voor opa en kleindochter,hobby dus.
Nu nog wel, over 10 jaar is dit misschien wel het enige dat nog magLaten ze de MotoE aub in het hobbycircuit laten,toch niet serieus te nemen
Bijna 7sec verschil in rondetijden en coureurs met leeftijdsverschillen van 30 jaar
Ofwel leuke klasse voor opa en kleindochter,hobby dus.
Maarja, daar krijgt het nooit de hoeveelheid aandacht/views/publiek in 1 x, wat het wel bij de GP krijgt (daarom doen ze de E race ook als 1e) dus ik snap de keuze wel..Het gaat me niet zozeer om het elektrisch rijden,dat zullen we tzt allemaal wel doen,maar zo'n rommeltje aan coureurs.
Het is nu duidelijk een klasse voor de kanslozen in de racerij en om dat weer te verbinden aan de MotoGP,waar de grootheden rijden,is bijzonder.
Daarom eerst de klasse maar eens volwassen laten worden in nationale competities ed.voor het te verbinden aan de MotoGP
De Moto2 motoren waren, dacht ik, ook pakken langzamer dan de doorontwikkelde 250cc machines, zeker 'in den beginne', toen de Moto2 al was aangekondigd en er bijvoorbeeld al in het Italiaanse kampioenschap mee gereden werd. Met de ontwikkeling is het slechts een kwestie van tijd voordat die gaten kleiner worden en de klasse meer vorm krijgt qua coureurs, zeker als het aantal te verrijden races op de kalender groter wordt.Komt vanzelf wel, ze moeten ergens beginnen........ik ben blij dat ze nog niet meedoen met de MotoGP, stel je voor dat Mafkees op zo'n stofzuiger iedereen op een hoop rijdt. Dan is het heel snel gedaan met de verbrandingsmotoren.
De Moto2 motoren waren, dacht ik, ook pakken langzamer dan de doorontwikkelde 250cc machines, zeker 'in den beginne', toen de Moto2 al was aangekondigd en er bijvoorbeeld al in het Italiaanse kampioenschap mee gereden werd. Met de ontwikkeling is het slechts een kwestie van tijd voordat die gaten kleiner worden en de klasse meer vorm krijgt qua coureurs, zeker als het aantal te verrijden races op de kalender groter wordt.
Als ik mij niet vergis, dan heeft een elektrisch aangedreven motorcrosser al Supercross manches gewonnen en is het lineaire acceleratievermogen een groot voordeel.
precies. nu is het iedereen dezelfde motor (incl. frame e.d.) wat ik begreep mogen ze wel wat aan de vering doen. als er meerdere fabrikanten instappen zal de ontwikkeling ook sneller gaan en zal t competitiever worden.Ik vind het idee van die electrische klasse heel goed eigenlijk. Variatie van rijders krijg je in het begin toch omdat ook de rijders ongetwijfeld de kat uit de boom willen kijken..
Kan me voorstellen dat het qua corner entry en remmen uiteindelijk toch wel lekker moet gaan, allicht beter dan met een verbrandingsmotor..
Het enige wat ik nu jammer vindt, en wat de ontwikkeling niet ten goede gaat komen dat ze er eigenlijk maar 1 motorfiets fabrikant voor hebben..
Is het frame wel vrij of zijn het allemaal de zelfde motoren?
Hoe meer concurrentie hoe beter voor de ontwikkeling van de techniek lijkt me.
Van 250 2t naar 600 4t is wel wat anders dan van 6004t naar een compleet andere energiebron, zonder versnellingen, andere manier van aanremmen/“motorrem” etc lijkt me zo. De snelsten zitten nu zo’n 8/9 sec van de Moto2 tijd af, komt wel goed denk ik.gemiddeld waren de moto2 motoren tussen de 0.5 tot 2 sec langzamer , vond ik toen wel mee vallen.
Nu 1 merk/sponsor het voortouw neemt kunnen andere sponsoren/merken ook een beetje de kat uit de boom kijken zou ik zeggenIk vind het idee van die electrische klasse heel goed eigenlijk. Variatie van rijders krijg je in het begin toch omdat ook de rijders ongetwijfeld de kat uit de boom willen kijken..
Kan me voorstellen dat het qua corner entry en remmen uiteindelijk toch wel lekker moet gaan, allicht beter dan met een verbrandingsmotor..
Het enige wat ik nu jammer vindt, en wat de ontwikkeling niet ten goede gaat komen dat ze er eigenlijk maar 1 motorfiets fabrikant voor hebben..
Is het frame wel vrij of zijn het allemaal de zelfde motoren?
Hoe meer concurrentie hoe beter voor de ontwikkeling van de techniek lijkt me.