Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, volgende keer beter. No worries, zoals ze in australie zeggen!!

En louwheelie, waar zijn de plaatjes die je vrouw geschoten heeft??
 
Laatst bewerkt:
idd, we hebben gezocht... (ik had de hoop al meteen op gegeven, ik denk dan, niet zoeken, dan vinden ze ons wel haha)

anyway, volgende x met telefoonnummers en we hebben alsnog met ze alle kunnen rijden enzo.

--
Over de vering en het boenderen; wat wij over die dijkjes deden, met 140~150 in z'n 4 enzo... dat is niet boenderen toch.. das pas als je met 210 bochten in gaat hangen op het circuit.
Ik had eens een interview op internet gelezen (dhr morini zegmaar) en toen zei die al van.. tsjah, je KUNT hem wel oppimpen, maar als jij zo graag wilt racen over het circuit, ga dan op een R1 o.i.d. rijden, daar is die motor weer voor gemaakt.. de corsaro is voor de straat.
En daarom is er denk ik weinig animo voor tuning..
Tevens voor mij (maar, max 70kg) is het onnodig, ik zal deze fiets wellicht 3x in mijn leven op het circuit meenemen en verder niet.. tevens ben ik erg ligt dus.
Wel te gek dat de opties er zijn, wel 1000 euro, maar toch


Over dat rekje, ik wil er denk ik wel eentje, ik hoorde 210 a 200 euro voorbij komen, voor een stukje lager als we met een groepje kopen lijkt mij een prima plan.
Ik wil tevens die valdoppen nog hebben, misschien kan dat er dan meteen bij ofzo.

Maargoed...
Voor de ooruitzichten..

1. Wie weet er dus nu al, of heeft in elk geval interesse om een lang weekend naar eifel te gaan met fraanske e.a. (pinkster)

2. Wanneer komt corsarodag 4?

--
tijdens de corsaro dag 4 kunnen we ook van te voren ritten plannen (inprogrammeren in tomtom en garmin.. baszzr heeft binnenkort ook een zumo.. meer mensen zaten te denken aan die tomtom...), en als we dan opsplitten.. dan heb je een groepje 'iets rustigere rijders' en een groepje 'aso's' ... das ook nog een optie
 
Laatst bewerkt:
1. Wie weet er dus nu al, of heeft in elk geval interesse om een lang weekend naar eifel te gaan met fraanske e.a. (pinkster)

Even een kleine correctie: HEMELVAART 2008, dit is 1 t/m 4 mei 2008.

Het basisplan is als volgt. Donderdag gaan we richting het eifelgebied, waar we vooraf al in Cochem een hotelletje hebben gereserveerd. Daar gooien we onze bepakking af en s'middags gaan we al de omgeving verkennen. Vrijdag en zaterdag gaan we de zijkanten van onze bandjes wat meer benutten . Misschien is de NordSchleife wel open zodat we een Corsaro-rondje kunnen inlassen Sávonds staan er dan flinke grote pilsen klaar tijdens het luisteren naar de stoere verhalen. Zondag is een soort uitrijdag waarbij we s'middags weer huiswaards rijden zodat we ongeveer rond etenstijd weer thuis zijn.

Wat wel belangrijk is dat we niet tot volgend jaar wachten met het boeken van een hotelletje. Cochem is een zeer geliefd plaatsje onder de motorrijders en hotelletjes zitten redelijk snel vol, zeker als we met een wat grotere groep gaan. Na de vakantie zal ik een echte oproep doen, maar diegenen die nu al weten dat ze mee willen, laat het maar vast horen!

IK GA MEE!!!
 
Ik WIL wel mee met hemelvaart volgend jaar, maar kan dat nu nog niet zeggen of het lukt..

Voor wat betreft het opsplitsen in een "aso"groep en een rustige groep: Ik denk niet dat er een "aso" groep is, het is een feit dat er achteraan in de groep meer gasgegeven moet worden om de voorste in de groep bij te houden. Dus degene die minder snel is als de andere voortaan voorin denk ik dan.
Ik vind het opsplitsen geen optie, juist omdat het zo leuk is om met ALLE corsaro,s te rijden. Daarvoor spreken we toch af neem ik aan.

Volgende Corsaro dag: 18 / 19 augustus of 16 september.........

 
Ik WIL wel mee met hemelvaart volgend jaar, maar kan dat nu nog niet zeggen of het lukt..

Hoeft nu ook nog niet, maar wel ergens okt. /nov. dit jaar, in verband met reserveringen. En in het uiterste geval kun je ook volgend jaar zelf nog een hotelletje zoeken, maar dan zitten we niet bij elkaar en dat is wel zo gezellig .

Helemaal mee eens! De jonkies achteraan!!

Volgende Corsaro dag: 18 / 19 augustus of 16 september.........

augustus kan ik niet, september wel
 

@Fraanske: Zover ik het nu kan bekijken ga ik graag mee!

@Jort: een aso groepje lijkt mij inderdaad iets minder! kunnen we beter zo nu en dan ff w88 op elkaar maar dan op een van te voren afgesproken plaats .
Maar de saamhorigheid is natuurlijk het belangrijkste op zo'n dag.


@Benny: 18/19 is aan het begin van mijn vakantie dus ben dan al onderweg, dus als het aan mij ligt vindt ik de 16 sept een beter idee
 
 
Laatst bewerkt:
Berichten:1
Hallo heren Morinisti,
ik ben alweer een hele week eigenaar van een zwarte Corsaro Veloce. Ja die zijn er ook, alhoewel het geduld vereist v.w.b de registratie. Ze worden normaal niet geleverd hier te lande. Ben wezen knallen met een aantal maats en 700km later stelt mijn Veloce niet teleur. Integendeel, wat een kanon zeg.......Het heeft wel,een bijna aan het bovenmenselijke grenzende,zelfbeheersing gekost om door die eerste paar honderd kilometer te komen zoals de fabrikant dit voorschrijft.....Een klein smet op het blazoen was echter een douche van blauwe koelvloeistof uit het expansievat na 'stevig' doorrijden. Ik heb de temperaturen in de gaten gehouden en die bleven normaal. M.a.w zo'n 80 graden bij lekker doorrijden en rond de 70 graden bij een wat beschaafder tempo. Heeft een van jullie dit eerder meegemaakt? De machine is nu terug naar Bruggeman voor een servicebeurt en om vermeld euvel te laten verhelpen. Ik heb begrepen dat Morini op de hoogte is en dat er naar een oplossing wordt gezocht. Mogelijk is er reeds een modificatie beschikbaar, althans volgens mijn contactpersoon bij Bruggeman in Nieuw Vennep. Overigens ben ik tot nu toe dik tevreden over Bruggeman en heb alle vertrouwen dat alles in orde komt. Wellicht tot ziens bij een van jullie meetings.
 
Inderdaad, volgende keer beter. No worries, zoals ze in australie zeggen!!

En louwheelie, waar zijn de plaatjes die je vrouw geschoten heeft??

Het gerucht gaat dat je vijf minuten heb staan te poseren. uiteindelijk is dit het resultaat;



Poging nr. 5
 
Laatst bewerkt:
@ HertzVanRental;

Ik heb de zwarte Veloce eens even bekeken op de site.
Het is een vette bak ( kan ook niet anders natuurlijk... )
Veel plezier er mee !!
 

Welkom op deze Topic.
Moet wel ff wennen aan je nickname. Betekent het dat je veel trillingen aan je stuur voelt
Heb eerder in dit topic gelezen over de door jouw genoemd probleem maar heb het zelf nog niet ervaren.
Tot ziens op de meeting
 
@hertzvanrental: Welkom to the gang! Goeie keuze!
Van dat spugen zijn er inderdaad meer bekend, RickD en zijn maat Bob hebben er ook last van. Voornamenlijk als ze volgas hadden gereden en daarna weer iets rustiger gingen rijden. Op de Nordsleife knallen en daarna meteen weer stil staan leverde geen kostense motor op. Er wordt voor zover ik weet naar een oplossing gezocht, maar die is er volgens mij niet.
Ook volgend jaar hemelvaart van de partij?
 
Hallo LouWheely,
jouw nickname lijkt me niet moeilijk. De mijne is niet simpel uit leggen. Heeft niks met motorrijden te maken overigens hoor. Je moet iets kiezen tenslotte.....Ben heel happy met de Corsaro, niks trillingen. Misschien mijn trommelvliezen, want die Db killer heeft er nooit ingezeten. Prachtig wat een sound, als je vanaf hoge toeren het gas weer dichtdraait!!! Overigens wheelies nog maar even niet. Tot ziens
 
Hallo Fraanske,
Hemelvaart volgend jaar is best wel ver in de toekomst, maar lijkt me erg leuk. Ik volg het forum al een tijdje. Eigenlijk sinds ik een proefrit had gemaakt en ik dat verdomde ding niet uit mijn gedachten kon bannen. Overigens ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan, want ik heb zowat alle naakte Italianen bereden.......De onvolkomenheden die er zijn mogen toch bij mij de pret niet drukken. Elke motorliefhebber die geconfronteerd wordt met de sound van een Corsaro met open Termignoni's staat te grijnzen van oor tot oor. Verder hoop ik zo nu en dan ook eens iets zinnigs te kunnen bijdragen. Groet en happy riding
 

Thanks, en ja is nog heel ver weg . Hebben we extra lang voorpret . Ik zeg het alleen maar zodat je al aan het idee kunt wennen. Ergens eind dit jaar moet je pas ja zeggen.
 
@ hertzvanrental : welkom bij 't cluppie. Een zwarte veloce is helemaal een monsterlijk apparaat. Veel plezier ermee!!!

@ louwheelie: er zijn toch meer plaatjes geschoten?? ( ik mag wel wat vrolijker kijken daar zeg )

Zullen we dan maar 16 september prikken?? er zullen wel meer mensen op vakantie zijn in augustus.

16 september corsaro dag !!!

 
In verband met mijn vakantie in september: Kunnen we Corsaro dag 4 in Italie houden?

 
Hallo mannen, ik wil jullie feestje niet bederven maar zijn jullie ooit al eens met hemelvaart in de Eifel geweest?
Hemelvaart is een internationale feestdag..........en dan zit heel Duitsland, België, Luxemburg en Nederland met de motor , maar hoofdzakelijk met de auto, in de Eifel te touren
Dat zijn ook de dagen dat de duitse politie besluit de bodem van de schatkist te dichten, voor zover ze er al niet dagelijks staan. Met een motor die meer lawaai maakt dan standaard kan het zomaar voorkomen dat je bij iemand achterop je reis moet vervolgen....
Dat geldt trouwens ook voor de Ardennen en onze Mergelland route..
En als jullie toch gaan, heel goed vooruitkijken
 

Dat Hemelvaart een echt motorweekend is voor heel rijdend Nederland en Duitsland klopt. Toeren met de auto zie ik niet zo veel. Ben misschien wel te veel de drukke nederlands wegen gewent. Maar ik kom er al jaren met hemelvaart en ondervindt hier geen last van. Natuurlijk is het druk, maar als je eenmaal gaat rijden valt dit ontzettend mee. Ik zie het als extra gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd. En politie zie ik daar minder dan in Nederland op een gewone doordeweekse dag. Wat het geluid betreft: dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen. Ik denk dat de mannen met een open uitlaat voor die 4 dagen best hun dempertjes er even in willen zetten.
 
Mannen, mooi om te lezen dat de meeting een succes was, jammer dat er mensen gelost zijn. De volgende keer zijn Bob en ik er wel bij, als alles goed gaat is Bob zijn versnellingsbak volgende week (heeft het 9 weken geduurd) gerepareerd.

Nu is dat blazen met de Corsaro ook mijn favoriete hobby, alleen in een groep rijders liever niet. Probleem voor mij is vooral mijn proeftijd, wordt ik gepakt met +30km, dan ben ik mijn rijbewijs resoluut 12 maanden kwijt. Ik heb namelijk een proeftijd van 24 maanden gekregen en een boete van 750 Euro, omdat ik met een wheelie van 140km twee Italiaanse superbikes inhaalde en vervolgens op accelereerde naar topsnelheid op een weg waar je maar 70km mag (gelukkig loste ik oom agent die volgende zo snel, dat ze niet konden klokken hoe hard is precies ging).

Probleem met een groepje is het verlies van overzicht en je laten verleiden gas te geven op plekken waar je alleen meer allert zou zijn.

Dus gaat het de volgende keer weer op een heel hoog tempo, dan zal ik waarschijnlijk moeten lossen.


Nog even updates aangaande problemen.

1.Inmiddels is duidelijk dat Moto Morini de kleur geel heeft veranderd, het Special Yellow was blijkbaar teveel (hand)werk, nu spuit een robot alleen maar gewoon geel (ik vind het pisgeel). Dit betekend dat wanneer een rijder van een Special Yellow ooit een gespoten onderdeel nodig heeft, hij met een enorm kleurverschil zal moeten leren leven

Bruggeman Motoren heeft in december 2006 mijn motor afgeleverd met beschadigde benzinetank, nu hebben ze dan eindelijk een definitieve oplossing aangedragen. Zodra de winter aanbreekt haal ik alle gespoten onderdelen van mijn Corsaro af en lever die aan een goede spuiter. Daar wordt alles opnieuw gespoten in een handgemaakt Special Yellow, een kleur die zoveel mogelijk zal lijken op wat het oorspronkelijk was.

2.Het kotsen van koelvloeistof is bij meerdere Corsaro rijders een probleem en bekend bij Moto Morini Italië. Mij is verteld dat inmiddels bekend is wat het probleem veroorzaakt en dat er een modificatie onderweg is. Momenteel weet ik het kotsen te voorkomen, door regelmatig het expansie vat leeg te laten lopen

Ik hou jullie op de hoogte.
 

mee eens....

als wij "als min of meer local's en vaste 2 x per maand eifelgangers" ergens wegblijven op hemelvaart is het wel de eifel.
te druk, te veel polizei, teveel malloten-toeristen in koekblikken en campers en teveel "wannebe fast motorrijders die er normaal nooit komen en er de weg niet weten"
niet tof en al jaren een "no -go" hier..idd geen aanrader dus

zou ik zelfs eerder voor de Ardennen kiezen.

@Math...maet mich dae standaard vaer van dae morini es ff op es te wils..
ennuh..wat is mit dae Triumph loos? blok nao de kloete? miljaar maan..loos get in het "gevroag" topic..

 


Interessant dat toen wij met drie Corsaro's door de Eifel boemderden, we welgeteld 2x politie hebben gezien en volop de ruimte hadden om echt stevig te rijden.
 
Hey ik ben het er 100% mee eens, dat met zn alle het leukste rijden is.
Maar idd, in het vervolg gewoon duidelijkere routes, of een paar plaatsen waar we om een specifiek tijdstip afspreken... zoiets.


Top dat er weer een forum-ganger bij is, weer met een andere versie (zwarte veloce heeft niemand nog).. plezier met de motor! en... als je 'm op zn standaard zet, let dan op dat je de standaard helemaal uitklapt anders valt ie om...


Ik moet alleen nog steeds dat ringetje veranderen voor het neutraal-lampje-probleem..
geen idee welke pagina die ook alweer stond...


Ohja; is het nog mogelijk dat ik van iemand die (130mb? pdf) manual kan downloaden?
 
Zo was ik een poosje terug nogal verontwaardigd toen ik bij Bruggeman Motoren het blok van Bob zijn Corsaro zo op zijn kant op een werkbank zag liggen, zonder doek er onder.

Inmiddels hebben ze bij Bruggeman een speciale beugel laten maken en hangt het blok hier keurig in, shapo.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.