Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
heheheh, en ik zat me al iedere keer af te vragen hoe jullie dat doen, 250 km/u op dat tellertje krijgen. 244 is het hoogste wat ik gehaald heb en dan maar effetjes omdat ik ook last kreeg van zelfdenkende ledematen -O-
Een beetje voorover bukken doe ik wel, maar erop liggen, dat doe ik echt niet.
Dat zei Graeme Crosby in de jaren zeventig al tijdens de Daytona race op zijn Yoshimura Suzuki GS1000 waarbij hij met over de 270 km/u rechtopzittend op de kombaan geklokt werd: "I don't tuck in on Superbikes! "

Ik rij nu al ruime tijd express alleen nog maar binnendoor, veel fijner :}
 
Ik moet toegeven, langzaam (tussen de 70 en 170km/u) rijden gaat het lekkerste met de corsaro.

maar af en toe er 'even op gaan liggen' en opentrekken die fiets kan ook geen kwaad zo nu en dan...
tis alleen jammer als je tomtom er dan afvliegt...

als ik boven de 190 kom en ik zit nog rechtop MOET ik wel gaan liggen, anders gaat mn voorwiel zoeken...
 
Dus het gaat over 4 rekjes( ikke zelf, onze tomtom verliezer, frans en boutje)?
Dan zal ik vrijdag eens gaan informeren.
 
Hartstikke top dat je deze trip naar de MotoGP zo uitgebreid verslaat :)

Met plus 5.000km op de Corsaro kan ik bevestigen dat comfort niet zijn sterkste punt is. In september ga ik 8 dagen strak sturen in de Zwitserse alpen, maar er heen rijden, echt niet. Net zoals vorig jaar gooi ik de motor achterin een Mercedes Vito, zelf zit je lekker relaxed met een muziekje.


En inderdaad, die Superbike gasten vinden 150km niet snel genoeg, maar op een dijkje maken ze geen schijn van kans tegen de Corsaro, heb er al heel wat gelost :)

Ja RickD dat is mijn idee ook. Waarschijnlijk gaan we in oktober een week naar de Dolemieten en dan gaat de Corsaro ook bij mij in de Vito. Helaas heb ik een dubbel cabine en moet de Corsaro dwars in de laadruimte. Verleden week heb ik proef gepast en het gaat echt op de milimeter.

@ ArvidWillem,
Mijn eerste tomtom was ook van mijn motor gevallen, ik heb toen de schade via de verzekering kunnen verhalen. Misschien is dat ook mogelijk bij jou verzekerings maatschappij. Is toch het proberen waard.
 
Ja ik ben wel allrisc verzekerd maar mevrouwtje kon me het volgende vertellen;

- ik heb nog geen no-claim opgebouwd...
- toch krijg ik al 30% korting, nu ben ik (volgens haar) op trede 5 en dan zou ik naar trede 1 vallen
- als ik de 600 euro laat vergoeden door verzekering duurt het 4 jaar voor ik weer op trede 5 zit
- in totaal (verspreid over 4 jaar) kost dat me in totaal 5700 euro BOVENOP wat ik normaal gesproken betaal bij geen schade.

dus.. BEETJE JAMMER zegmaar.



heb tomtom gebeld, omdat ik zo'n 35km reed en het er na 30km vanaf viel...
die ging mij een e-mail sturen met hierin gegevens waarop ik via dHL/UPS de Houder op kon sturen.. die zou dan onderzocht worden en wellicht krijg ik dan een nieuwe (en anders via rechtbijstandverz.)
Ik oke.. oke.. ... heeft die lul geen e-mail gestuurd.. kep geen e-mail ofzo
 
Ja ik ben wel allrisc verzekerd maar mevrouwtje kon me het volgende vertellen;

- ik heb nog geen no-claim opgebouwd...
- toch krijg ik al 30% korting, nu ben ik (volgens haar) op trede 5 en dan zou ik naar trede 1 vallen
- als ik de 600 euro laat vergoeden door verzekering duurt het 4 jaar voor ik weer op trede 5 zit
- in totaal (verspreid over 4 jaar) kost dat me in totaal 5700 euro BOVENOP wat ik normaal gesproken betaal bij geen schade.

dus.. BEETJE JAMMER zegmaar.



heb tomtom gebeld, omdat ik zo'n 35km reed en het er na 30km vanaf viel...
die ging mij een e-mail sturen met hierin gegevens waarop ik via dHL/UPS de Houder op kon sturen.. die zou dan onderzocht worden en wellicht krijg ik dan een nieuwe (en anders via rechtbijstandverz.)
Ik oke.. oke.. ... heeft die lul geen e-mail gestuurd.. kep geen e-mail ofzo

Blijven bellen totdat ze het vergoeden ;)

Wel eventjes de snelheden aanpassen in je mails je weet nooit wie er mee leest
O-)
 
Hallo allemaal!! Ik ben edwin en heb nu een jaartje een corsaro,ik heb al veel nuttige info op dit forum gelezen en vond het nu wel eens tijd worden om mezelf aan te melden.
Tot nu toe heb ik alleen mijn wieln zwart gespoten en ben nog op zoek naar een paar leuke uitlaatjes(tips misschien?)
en o ja ben met mijn tweede motorblok bezig na de eerste net te hebben ingereden een vastloper gehad bij 160km/h ,maar we leven nog haha,greetz E.
 
Hallo allemaal!! Ik ben edwin en heb nu een jaartje een corsaro,ik heb al veel nuttige info op dit forum gelezen en vond het nu wel eens tijd worden om mezelf aan te melden.
Tot nu toe heb ik alleen mijn wieln zwart gespoten en ben nog op zoek naar een paar leuke uitlaatjes(tips misschien?)
en o ja ben met mijn tweede motorblok bezig na de eerste net te hebben ingereden een vastloper gehad bij 160km/h ,maar we leven nog haha,greetz E.

Welkom op dit forum, leuk dat je besloten hebt mee te praten :)

Mocht je wel eens op het Duitse Corsaro forum komen:

http://www.italobikes.de/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=55&func=showcat&catid=10

dan weet je dat er inmiddels al meerdere mensen een nieuw motorblok hebben gekregen. Zo was er ook een rijder die met 180km onder de olie kwam te zitten omdat zijn blok uit elkaar knalde :( Een zekere Harley is al aan zijn derde blok inmiddels....erm.

UPDATE situatie Bob zijn vastgelopen versnellingsbak

Bob heeft gisteren met Bruggeman Motoren gesproken in de hoop zijn motor na 9 weken op te kunnen gaan halen dit weekend. Maar Bob kreeg slecht nieuws, tijdens het in elkaar zetten van de versnellingsbak kwam Bruggeman tot de conclusie totaal geen vertrouwen te hebben in da mate waarin assen stroef bleven lopen. Nu is er een verzoek ingedient in Italië voor een geheel nieuw motorblok.

Ik moet zeggen, gelet op de kleine aantallen verkochte motoren, dat er wel erg veel Corsaro's kapot gaan en ik vraag mij dan ook af wat dit betekend voor de toekomst van Moto Morini.

Wie durft deze fiets nog te rijden buiten de garantie periode?
 
Laatst bewerkt:
Wie durft deze fiets nog te rijden buiten de garantie periode?

Ikke! :]

Tot nu toe kleine probleempjes gahad, en tegen de tijd dat de garatie afloopt hoop ik toch rond de 30.000km te zitten.

Als ie dan niet kapot is zal die ook niet gauw meer kapot gaan. O-)
Het kan wel zijn dat ik hem hem inruil als er een nieuw model komt.

:] :W :]
 
ik vind dat je met de Corsaro best goed kan touren, maar dan moet je geen snelheden boven de 170 km/u nastreven. Ben zelf omdat mijn Corsaro kapot is met een Hayabusa naar Oost Duitsland gereden, maar ook dat is niet al te comfortabel hoor. Geloof dat het op iedere motor wel afzien is. De mogelijkheid tot het meenemen van bagage valt een beetje tegen, maar hier zijn (dure) rekjes voor te koop. Ik geloof dat Star Twin 250 Euro rekent en heb zelf het idee om naar de smid te gaan om wat in elkaar te laten lassen. Moet volgens mij voor veel minder kunnen.
 
Hallo allemaal!! Ik ben edwin en heb nu een jaartje een corsaro,ik heb al veel nuttige info op dit forum gelezen en vond het nu wel eens tijd worden om mezelf aan te melden.
Tot nu toe heb ik alleen mijn wieln zwart gespoten en ben nog op zoek naar een paar leuke uitlaatjes(tips misschien?)
en o ja ben met mijn tweede motorblok bezig na de eerste net te hebben ingereden een vastloper gehad bij 160km/h ,maar we leven nog haha,greetz E.

Welkom ,

Leuk dat je jezelf meld idd.
Misschien zien we je al op de volgende meeting.
Als ik me niet vergis staat deze gepland op 16 september
Rij zelf rond met Superpole uitlaten met E-merk en dus met verwijderbare DB-killers;
Bevallen goed, motor loopt net wat smeuiger.
En het geluid is ook wel ..... 8-) 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!! Ik ben edwin en heb nu een jaartje een corsaro,ik heb al veel nuttige info op dit forum gelezen en vond het nu wel eens tijd worden om mezelf aan te melden.
Tot nu toe heb ik alleen mijn wieln zwart gespoten en ben nog op zoek naar een paar leuke uitlaatjes(tips misschien?)
en o ja ben met mijn tweede motorblok bezig na de eerste net te hebben ingereden een vastloper gehad bij 160km/h ,maar we leven nog haha,greetz E.

Hoi Edwin,
welkom op deze piraten topic :W
Wat uitlaten betreft zou ik de termigoni uitlaten overwegen.
Ze zijn speciaal voor de corsaro gemaakt en de Db killers zijn demonteerbaar.
Gedemonteerd lijkt het alsof hij nog meer koppel krijgt. en het geluid is ook niet te versmaden.
 
Welkom Edwin enne.....................fotoos?

Louwheely, heb je een nieuw model Vito of een oud model? Ik dacht in de Vito met dubbele cabine geen motor paste...

Ik denk dat Morini niet zo snel failliet gaat door wat kapotte blokken. Die kosten zijn peanuts vergeleken bij het opstarten van een nieuwe fabriek en een nieuwe verkooporganisatie. En kijk eens stiekum op het MV Agusta forum.....daar gaan ze na hoeveel(?) jaar MV nog altijd met de bosjes kapot...
Ik vind wel dat de importeur wat meer voor zijn geld mag doen...en dan bedoel ik richting klanten. Is trouwens opvallend dat van de drie merken die hij levert (MM, Aprilia en Moto Guzzi) de Guzzi het beste verkoopt :?
 
guzzi verkoopt het beste?
ik vind dat zo'n ouwe-lullen-fiets-merk . maargoed.

Welkom op het forum!!!
ohja; qua dempers, ik heb eerder in dit topic (ergens tussen blz 15 en 25) een foto gezien met hele korte dempers.. iemand reageerde nog met "dit zijn de kortste dempers die ik tot nu toe heb gezien" .... DIE zijn mooi!

Ik durf nog wel rond te rijden buiten de garantie ... ben tenslotte all-risc verzekerd.

toen jij je vastloper kreeg, hoe warm was je motor toen?

Ik had me toch een geluk vandaag!!!
Ik rijd vanaf de ring A10 de A4 op.. en dan op gegeven moment komt er nog een baan bij.
meestal trek ik m daar ff open tot de 140-150, kijk dan goed in mn spiegels opzoek naar agenten of stille in een autotje en trek m dan ff open.. (daarna is er een tunnel, kun je ook vrij hard doorheen, alleen wel ietsje gevaarlijker) .. anyway, ik was dus een beetje laat voor werk dus ik moest gas geven hehehe
ik ga tot de 220 ofzo en schuif weer een baantje op
vervolgens komt er met 190km/u van links een dikke bak langs rijden.. propt hem tussen mij en mijn voorgangen en het bordje "politie volgen" komt naar boven
ik helemaal van kut kut kut...!

aan de kant van de weg, begint ie zijn speech en van die dingen als "vind je dat veilig" .. "wat als er zus of zo gebeurt" ... dus ik gewoon "ja meneer, nee meneer"

zegt ie aan het einde van zn goedbedoelde speech;

"En helaas kon ik je, vanwege je acceleratievermogen, niet bijhouden. Volgens mij ging je harder dan 200 (toen keek die me vragend aan.. waarop ik hetzelfde terug deed) .. zodoende hou ik het bij een waarschuwing.
...
...
Mooie motor trouwens! niet eerder gezien nog? hoeveel PK heeft dit ding? hoe hard loopt ie? en? stuurt lekker of niet? nou oke.. fijne dag nog"


BEDANKT OOM AGENT!
echt, wat een geluk hahahaha
 
Laatst bewerkt:
Jezus Jort, wat een fucking mazzel man, tel je zegeningen zou ik zeggen. Had je een agent getroffen die dit rijgedrag echt niet accepteerd dan had je ter plekke je rijbewijs in kunnen leveren en een artikel 5 aan je broek gehad. Dan had je bij de rechter kunnen verschijnen en tussen de 500 en de 1.000 eurie kunnen dokken, plus een behoorlijke proeftijd van 1 of 2 jaar (ik weet er alles van).

Zo zijn er mannen op dit forum die overal als een zot op het gas gaan, heren, het is een kwestie van kansberekening, maar je komt een keer aan de beurt. De vraag is, ben je ook zo'n held als je 12 maanden geen rijbewijs meer hebt en kun je dan nog je brood verdienen?

Op het gas, ik ben er dol op, maar op een A10, A4 of andere grote snelweg is het er wel om vragen.

Dus Jort, kies je plekken zorgvuldiger als je gassen wilt en haast maken voor je werk is sowieso een slechte reden om je rijbewijs in te moeten leveren.
 
Jort, je hebt echt vette mazzel. :Y

Omdat hard rijden niet echt meer kan op de openbare weg, wil ik gaan peilen of er niet een MM circuitdag georganiseerd kan worden.

Het liefst op Spa, daar mag je nog met open uitlaten rijden.
 
Welkom Edwin enne.....................fotoos?

Louwheely, heb je een nieuw model Vito of een oud model? Ik dacht in de Vito met dubbele cabine geen motor paste...


Ik heb een oud model Vito, Mijn R6 past er ruim in, maar de morini is toch net effe wat groter.
 
Jort, je hebt echt vette mazzel. :Y

Omdat hard rijden niet echt meer kan op de openbare weg, wil ik gaan peilen of er niet een MM circuitdag georganiseerd kan worden.

Het liefst op Spa, daar mag je nog met open uitlaten rijden.

lijkt me wel een goed idee, dit schiet niet op.. volgende keer kom ik er niet zo makkelijk vanaf...
maar die agent (2 waren het er, maar die andere was te lui en bleef zitten) was gewoon heel relaxe voor me.

en artikel 5 is dat je een gevaar op de weg bent, maar dat was ik niet.. er was namelijk niemand op dat stuk, en toen er weer verkeer was, ging ik er gelijk tussen (120km/u)
maargoed...

hoe dan ook dikke mazzel! hehehehe.. en een beetje slijmen bij oom agent kan geen kwaad (ik scheet 100.000 kleuren.. ik denk.. dat rijbewijs ben ik kwijt)
maar.... ik moet wel toegeven... hij kon me gewoon echt niet bijhouden... hij zag me waarschijnlijk 400 meter voordat ik gas ging geven.. en die extra baan had hij nog niet.. dus hij moest nog ff wachten ook.. ja.. dan ben ik zwaar uit zicht.
hij zag me pas weer toen ik weer netjes 120 reed.. alleen snapte hij zelf ook wel.. dat de afstand die ik had afgelegd.. dat kon niet met 120 hehehe
 
Laatst bewerkt:
en artikel 5 is dat je een gevaar op de weg bent, maar dat was ik niet.. er was namelijk niemand op dat stuk, en toen er weer verkeer was, ging ik er gelijk tussen (120km/u)
maargoed...

Vergis je niet, ze zetten artikel 5 direct in bij dat soort snelheden, je bent namelijk wel een gevaar op de weg. Als jij met plus 200km de controle over je fiets verliest en op je bek gaat, dan levert dat dus wel degelijk gevaar op voor aankomend verkeer.

Ik was in de rechtbank en daar zat een meid van 18 wiens paard achteruit was gaan lopen na geschrokken te zijn, het paard raakte een "geparkeerde" auto met zijn billen en ging even op de motorkap zitten. Ja, we lachen er om, maar ze kreeg wel een artikel 5 op haar bordje :(
 
Ik was in de rechtbank en daar zat een meid van 18 wiens paard achteruit was gaan lopen na geschrokken te zijn, het paard raakte een "geparkeerde" auto met zijn billen en ging even op de motorkap zitten. Ja, we lachen er om, maar ze kreeg wel een artikel 5 op haar bordje :(

:X echt... bek vol tanden...

niet gewoon WA verzekering in het motto;
ongelukje, het paard liep achteruit.

dan is die agent toch ook gewoon een #$%^&*( geweest om zo'n meisje een artikel 5 aan te slingeren..

Ik reed een keertje met de auto een stuk trambaan (had NET mn rijbewijs en ik nam die route altijd op die manier met de fiets... het was ook nog eens 4u in de nacht)
toen kwam zo'n strebertje (zo'n agent die vroeger op school werd gepest) tegen me aan zeiken...
vroeg die of ik niet had gezien dat ik er niet in mocht.
toen ik nee wilde antwoorden sprak hij door me heen en zei "als je het niet gezien hebt ben je een gevaar op de weg en neem ik je rijbewijs in op grond van artikel 5"
toen blufte ik door te zeggen; "ik houd er niet van bedrijgd te worden meneer, helemaal niet door een agent. Ook mag u van mijn part artikel 5 toepassen op mij, reken dan wel op een aanklacht want mijn vader is advocaat en in de nacht rijden geen trams... een gevaar was ik dus niet." .. nouja goed.. waar het op neer kwam was dat die agent mij liep te bedrijgen met zn artikeltje 5 en toen ik hem pushte hij m toch maar niet gaf (wel TWEE KEER een boete voor trambaan (omdat de trambaan overliep in een andere straat, 2x de boete.. klootzak)

mn vader is natuurlijk geen advocaat overigens...
 
Laatst bewerkt:
Ik zie een circuitdag ook wel zitten, het zal dan idd alleen op spa mogelijk zijn ivb geluidsproblematiek anders richting onze oosterburen daar zijn de geluidseisen ook iets milder...

Ik heb sinds kort de volledige vering laten aanpassen bij hk in Uden, zwaardere veer op de sachs demper , en een revisie van de voorvork. De binnenveren van de voorvork zitten geklonken, en zijn niet te verwijderen, dikkere olie en alles checken is het enige mogelijke.ook heb ik een Ohlins stuurdemper laten monteren.Past perfect, alleen is de stuuruitslag een paar mm kleiner.
En het werkt super!, geen "zwevende voorkant"bij voluit accelereren.
 
...een Ohlins stuurdemper laten monteren.Past perfect, alleen is de stuuruitslag een paar mm kleiner.
En het werkt super!, geen "zwevende voorkant"bij voluit accelereren.

Wat kost het ongeveer om zo'n stuurdemper te laten monteren?
dat lijkt me namelijk wel top...
 
@ Marmorini ,

Als je stuurdemper je stuuruitslag beperkt is er iets niet optimaal.
In het ergste geval bepaalt de stuurdemper zelf de stuuruitslag , en dat mag natuurlijk nooit !
Normaal gesproken moet dus een stuurdemper je eigenlijke stuuruitslag overtreffen zeg maar.
Woensdag a.s. breng ik mijn voorvorkpoten naar White Power.
Er gaat dan waarschijnlijk dikkere olie in ,en ook meer olie.
Alles word ter plaatse onder de loupe genomen.

De achterveer was bij mij vorig jaar al aangepast;
Veel zwaardere veer , en de demping aangepast
 
Brumby , het klopt helemaal wat je zegt, zeker als de demper de stuuruitslag gaat bepalen.

De beperkte stuuruitslag is in de praktijk niet merkbaar, het enige is dat de stelschroeven enkele mm verder zijn uitgedraaid.
De stuurdemper bepaald in deze dan ook niet de stuuruitslag, deze blijft bij geheel links of rechts 4 mm vrij van aanslag tegen de zuiger. het is krap, maar het voldoet uitstekend. De demper zit op de 'traditionele' wijze gemonteerd via een tussenstuk van het frame aan de linker vorkpoot. Voor een andere positie is er op de morini geen plaats.
De mannen van HK suspension hebben ruim 10 jaar voor WP de race service onderhouden en weten wel wat verantwoord is en wat niet.
het heeft mij ongeveer €400 gekost incl freeswerk voor een passende beugel aan het frame.
het prettige van deze bevestiging is de goed bereikbare stelschroef voor de demping.Wil je hard en lang doorrijden klik je gewoon onder het rijden de demping twee of drie standjes hoger. Ga je woon werkverkeer rijden? klik je de demping weer lichter.
Achter zit ook een zwaardere ohlins veer gemonteerd, en is de demping aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan