Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Gewoon vervangen voor precies dezelfde, maar dan van KTM: 1.0 bar radiator cap part no. 45135009000

Was bij mij ook lek op de o-ring-afdichting erin. Kost geen drol en direct opgelost ermee. :-)
Nou ik had een nieuwe,deze begon ook iets te lekken na een tijd.
Maar echt niet noemenswaardig.
Misschien omdat ik er veel kilometers mee maak en ook bij hogere temeperaturen.
Zou zo maar eens een,tijdelijke, te hoge druk opbouw, in het systeem kunnen zijn
lekkage komt ook voor bij de thermostaat
Die van mij gaat al richting de 70000 kilometers

Is gewoon een standaard ding,waarvoor je,volgens mij, bij KTM de hoofdprijs betaalt...

Ik speel er mee om na goed in te lezen en advies er 1 te nemen met een iets hogere doorlaat druk,zeg 1,2 bar.

Nou ik had een nieuwe,deze begon ook iets te lekken na een tijd.
Maar echt niet noemenswaardig.
Misschien omdat ik er veel kilometers mee maak en ook bij hogere temeperaturen.
Zou zo maar eens een,tijdelijke, te hoge druk opbouw, in het systeem kunnen zijn
lekkage komt ook voor bij de thermostaat
Die van mij gaat al richting de 70000 kilometers

Is gewoon een standaard ding,waarvoor je,volgens mij, bij KTM de hoofdprijs betaalt...

Ik speel er mee om na goed in te lezen en advies er 1 te nemen met een iets hogere doorlaat druk,zeg 1,2 bar.
Zo`n dopje kost rond € 15,- :-)
En ze zijn er idd ook in 1.2 en 1.4 bar geloof ik.

Goedenavond allemaal!
Mijn accu lijkt helaas zijn beste tijd gehad te hebben. De huidige was enorm duur en heeft het niet bijzonder lang vol gehouden.
Welke accu gebruiken jullie met goede ervaring? Ik weet dat onze prachtige brommers een goede accu nodig hebben.
Fijn weekend!

Goedenavond allemaal!
Mijn accu lijkt helaas zijn beste tijd gehad te hebben. De huidige was enorm duur en heeft het niet bijzonder lang vol gehouden.
Welke accu gebruiken jullie met goede ervaring? Ik weet dat onze prachtige brommers een goede accu nodig hebben.
Fijn weekend!
was het een Lood accu?

Ik heb deze : Motoraccu YTX20CH-FP JMT 707.00.31

Al effe probleemloos.

Wel correct laden met max 1 A

1732906322000.webp

Laatst bewerkt:
Ik heb in april 2023 deze gekocht: Delo lithium 8AH, (440 CCA !)
Het is werkelijk de allergrootste startcapaciteit die ik kon vinden, die...maar nèt erin past (nèt, maar dan ook echt nèt!).

Veel mensen gaan de mist in om een zo hoog mogelijk getal van Ah te willen hebben...
- een hoger Ah betekent dat hij het langer volhoudt met starten;
- een hogere startcapaciteit CCA geeft aan hoe veel stroom hij in korte tijd af kan geven.

En dat laatste willen wij hebben met onze Bella`s!

Ik had nog geen ervaring met het (huis)merk Delo van Louis, maar toch een gokje gewaagd.... met goed resultaat: deze heeft mij nog geen moment in de steek gelaten, en ontlaadt maar langzaam bij stilstaan. Wel af en toe even (met juiste lader/laadspanning voor Lithium-accu opladen).

Ik heb in april 2023 deze gekocht: Delo lithium 8AH, (440 CCA !)
Het is werkelijk de allergrootste startcapaciteit die ik kon vinden, die...maar nèt erin past (nèt, maar dan ook echt nèt!).

Veel mensen gaan de mist in om een zo hoog mogelijk getal van Ah te willen hebben...
- een hoger Ah betekent dat hij het langer volhoudt met starten;
- een hogere startcapaciteit CCA geeft aan hoe veel stroom hij in korte tijd af kan geven.

En dat laatste willen wij hebben met onze Bella`s!

Ik had nog geen ervaring met het (huis)merk Delo van Louis, maar toch een gokje gewaagd.... met goed resultaat: deze heeft mij nog geen moment in de steek gelaten, en ontlaadt maar langzaam bij stilstaan. Wel af en toe even (met juiste lader/laadspanning voor Lithium-accu opladen).
Er zijn verschillende wegen die naar Bologna leiden😉

De mijne heeft 360 CCA is ruim voldoende met idem uitkomsten en geringe zelfontlading.

Er zijn verschillende wegen die naar Bologna leiden😉

De mijne heeft 360 CCA is ruim voldoende met idem uitkomsten en geringe zelfontlading.
Klopt helemaal, 360 CCA is zeker voldoende, en die past er ook wat makkelijker in.. :-D
Maar ik wil altijd en met alles het maximale 😁😇 (en de prijs van € 149,- viel mij mee voor de 440 CCA, en de 360CCA kost slechts € 129,-)

Klopt helemaal, 360 CCA is zeker voldoende, en die past er ook wat makkelijker in.. :-D
Maar ik wil altijd en met alles het maximale 😁😇 (en de prijs van € 149,- viel mij mee voor de 440 CCA, en de 360CCA kost slechts € 129,-)
De mijne heb ik destijds voor veel minder gekocht.
Prijzen zijn omhoog geschoten.

Wel af en toe even (met juiste lader/laadspanning voor Lithium-accu opladen).

Tijdens het rijden wordt ie door dynamo/regelaar volgepompt met gewone laadstroom. Kunnen ze heus tegen hoor, gewoon ladertje 😉

Terug
Bovenaan Onderaan