Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie standaard! Weet je of ze die zelf gemaakt hebben of hebben ze een bestaande beugel aangepast?

ps: de eiffel: voor mij mag iedereen gaan en veel geluk hebben, wilde alleen maar even waarschuwen (geput uit eigen ervaring...)
 
Laatst bewerkt:
Mooie standaard! Weet je of ze die zelf gemaakt hebben of hebben ze een bestaande beugel aangepast?

ps: de eiffel: voor mij mag iedereen gaan en veel geluk hebben, wilde alleen maar even waarschuwen (geput uit eigen ervaring...)

Bedankt, neem het zeker mee in overweging. :Y

En ik zit nu eenmaal aan de hemelvaart vast voor mijn motorweekend. O-) Belgische wegen zijn mij ( over het algemeen) wat te slecht, en luxumburg kan ook leuk zijn, maar daar is het 't zelfde als in Duitsland. Ik denk dat het keuze is uit druk, druk of druk. En inderdaad wat Rick ook zegt: Afgelopen hemelvaart hebben we er geen last van gehad, noch de politie, noch de drukte.

Maar voor elke andere suggestie staan we zeker open, helemaal als we daardoor meer corsarorijders bij elkaar krijgen. Dus kom maar op met de suggesties.
Belangrijkste is gezelligheid en veel goede stuurbochten, niet al te ver van de nederlandse grens.
 
en meer zielen is meer vreugde..
ook als het geen corsaro rijders zijn.

volgeboekt hotel gevult met motor liefhebbers, mooie omgeving... nou dan is het maar druk.. rijden we ietsje rustiger..
ik ben er voor in, eifel ben ik nog nooit geweest maar het schijnt er prachtig te zijn voor motorrijders... ben dus ook zeker van plan mee te gaan :)

en idd.. als er andere ideeen zijn..
het leukste zou zijn een corsarodag met echt ALLE corsaro bezitters (90 dus)... of ALLE forum-bezoekers in elk geval....

qua locatie...
dat moeten we maar bepalen als er duidelijk is wie er mee gaan..
en dan ff weer een sommetje maken
 
@ArvidWillem, je woont in de buurt, we kunnen wel eens een ritje maken, via Durgerdam - edam - langs de dijk naar Hoorn - over de dijk naar Enkhuizen en dan binnendoor over diverse dijken terug.

Ik zit dus in Purmerend.
 
Als iedereen die het rekje wil hebben, zou willen reageren voor volgende week vrijdag( 20 juli) dan kan ik als ik naar twinstar ga, voor mijn vering, gaan onderhandelen.
NU spullen pakken voor weer de 9e ronde van bsb 125 cc, en zie dit forum maandag weer.
Overgens weet ik nu al dat ik met met Hemelvaart en de 4e corsaro dag niet meekan.
 
Als iedereen die het rekje wil hebben, zou willen reageren voor volgende week vrijdag( 20 juli) dan kan ik als ik naar twinstar ga, voor mijn vering, gaan onderhandelen.
NU spullen pakken voor weer de 9e ronde van bsb 125 cc, en zie dit forum maandag weer.
Overgens weet ik nu al dat ik met met Hemelvaart en de 4e corsaro dag niet meekan.

Wat gaan die rekjes ongeveer kosten?
 
reken op max 200 euro.. misschien 150 met geluk


Ja lijkt me een goed plan, stukje rijden..
Voeg mij anders toe via MSN messenger;
arvidwillem@hotmail,com


Ik heb overigens wel interesse in zo'n rekje.
 
Laatst bewerkt:
Ja lijkt me een goed plan, stukje rijden..
Voeg mij anders toe via MSN messenger;
arvidwillem@hotmail,com

Ik gebruik geen MSN of andere chat programma's, alleen email. Wellicht kun jij mij een mailtje sturen, kunnen we telefoonnummers uitwisselen: contact@eqgen.nl

Ben zelf wel een mooi weer rijder, dus is de kans op regen groot, dan haak ik af. Maar is er zicht op een droge dag, dan heb ik altijd zin om de Corsaro de sporen te geven :)
 
is goed, ik mail je ff.


heb ik weer vandaag ... komt er een collega naar me toe; je achterband is lek!
ik naar me motor toe, ja hoor, schroef erin.
na wat regelen een compressor geregeld, bandje weer gevuld.. liep fucking snel leeg.
heb ik m laten plakken voor 30 euro bij Profile Tyrecenter ABO Aalsmeer, relaxte reparatietent daar!
maargoed.. motoport kon me niet helpen, die hadden t over een prop en dat het niet mocht enzo... hier zit een soort uber-bandenplak spul in, eerst bandje eraf, dan van binnen een soort prop en die zit vastgelijmd.
volgens de man in kwestie kon ik er zonder problemen 250km/u mee rijden :)

scheelt me wel ff!!
 
Laatst bewerkt:
is goed, ik mail je ff.


heb ik weer vandaag ... komt er een collega naar me toe; je achterband is lek!
ik naar me motor toe, ja hoor, schroef erin.
na wat regelen een compressor geregeld, bandje weer gevuld.. liep fucking snel leeg.
heb ik m laten plakken voor 30 euro bij Profile Tyrecenter ABO Aalsmeer, relaxte reparatietent daar!
maargoed.. motoport kon me niet helpen, die hadden t over een prop en dat het niet mocht enzo... hier zit een soort uber-bandenplak spul in, eerst bandje eraf, dan van binnen een soort prop en die zit vastgelijmd.
volgens de man in kwestie kon ik er zonder problemen 250km/u mee rijden :)

scheelt me wel ff!!

Ik ken het gevoel, net nagelnieuwe Toyo TR-1 banden onder mijn Ford Puma, schroef in een voorband :( Nu kun je een autoband van buiten af prima repareren met een veter, maar een motorband moet met een paddestoel.

Je kunt inderdaad probleemloos blazen met je gerepareerde band, behalve als de schroef in de zijkant zat, dat is te gevaarlijk (alleen in het midden van de band kun je repareren).

Zo kreeg ik een keer een lekke band met mijn Honda CBR, moest mijn busje schuim gebruiken om naar de dealer te rijden. Ik dat schuim er in en bijgepompt en toen met 240km/u naar de dealer. Hoor ik daar dat ik niet harder had gemogen dan 60km/u....erm.
 
Bedankt, neem het zeker mee in overweging. :Y

En ik zit nu eenmaal aan de hemelvaart vast voor mijn motorweekend. O-) Belgische wegen zijn mij ( over het algemeen) wat te slecht, en luxumburg kan ook leuk zijn, maar daar is het 't zelfde als in Duitsland. Ik denk dat het keuze is uit druk, druk of druk. En inderdaad wat Rick ook zegt: Afgelopen hemelvaart hebben we er geen last van gehad, noch de politie, noch de drukte.

Maar voor elke andere suggestie staan we zeker open, helemaal als we daardoor meer corsarorijders bij elkaar krijgen. Dus kom maar op met de suggesties.
Belangrijkste is gezelligheid en veel goede stuurbochten, niet al te ver van de nederlandse grens.


Hier alvast een suggestie,
Wat te denken van het Harzgebergte. Onzettend mooie en strakke wegen door een gebied die nog niet vergeven is van toeristenen Politie. :9~
Het is wel een eindje rijden, ongeveer 500km.
Maar met de tempo die Fraanske aanhoudt is datmaar 2,5 uur pure rijtijd.
;)
 
Laatst bewerkt:
Heb afgelopen woensdag nieuwe achterband laten monteren bij P-Pneu in Velden
en wat dacht je ja hoor velg beschadigd bij het verwijderen van de loodjes ( krassen )
Ik terug naar Peter Vervoort eigenaar van P-Pneu uit Velden met de vraag of er wat aan te doen was, hij keek er naar en zei "is dat alles poets het er met commandant maar af ".
Vanmorgen bij spuiterij geweest om te laten kijken of het te verhelpen was, maar de krassen waren te diep. Kon voor € 200,- opnieuw gespoten worden, met rekening dan.
Baal als een stekker ben je zuinig op je brommer en dan krijg je dit.
Maar goed het zij zo.
Maar wat betreft dat bagagerekje, worden die over het bestaande zitje heen gemonteerd of komt het op de plaats waar nu het bijrijders zitje gemonteerd is.

Groet Boudje :W
 
ja je moet even speuren in eerdere berichten, daar staan fotos van het rekje.

het gaat over je zadel heen, het is echt een lelijk ding maar het doet zijn werk perfect als je een keertje echt wat mee gaat nemen.
Als de prijs niet te hoog is heb ik zeker interesse....

hoe meer mensen hoe goedkoper.. volgens baszzr
 
Heb afgelopen woensdag nieuwe achterband laten monteren bij P-Pneu in Velden
en wat dacht je ja hoor velg beschadigd bij het verwijderen van de loodjes ( krassen )
Ik terug naar Peter Vervoort eigenaar van P-Pneu uit Velden met de vraag of er wat aan te doen was, hij keek er naar en zei "is dat alles poets het er met commandant maar af ".
Vanmorgen bij spuiterij geweest om te laten kijken of het te verhelpen was, maar de krassen waren te diep. Kon voor € 200,- opnieuw gespoten worden, met rekening dan.
Baal als een stekker ben je zuinig op je brommer en dan krijg je dit.
Maar goed het zij zo.
Maar wat betreft dat bagagerekje, worden die over het bestaande zitje heen gemonteerd of komt het op de plaats waar nu het bijrijders zitje gemonteerd is.

Groet Boudje :W

Dat is even stevig balen, wat een eikels daar zeg. Ik heb uit het verleden geleerd, heb een dergelijke situatie meegemaakt met een velg van mijn auto. Als ik nu een band laat monteren dan wijs ik de persoon met getuige op de perfecte staat waar de velg in verkeerd en zeg erbij dat ik bij schade hun aansprakelijk stel.

Overigens vind ik 200 euro wel pittig aan de prijs om een velg te spuiten, het moet voor rond de 100 euro kunnen.

Wel erg lullig voor je Boudje.
 
Kwam gisteren bij MM in DH nog een Veloce tegen.
Ziet er ook niet verkeerd uit. Jammer van die goedkope remhendels.

Heb de bestuurden gelijk maar van dit Topic verteld.
Had ie dus nog nooit van gehoord.

Dus binnenkort komt er weer een blije Morini rijder bij
 
Laatst bewerkt:
is goed, ik mail je ff.


heb ik weer vandaag ... komt er een collega naar me toe; je achterband is lek!
ik naar me motor toe, ja hoor, schroef erin.
na wat regelen een compressor geregeld, bandje weer gevuld.. liep fucking snel leeg.
heb ik m laten plakken voor 30 euro bij Profile Tyrecenter ABO Aalsmeer, relaxte reparatietent daar!
maargoed.. motoport kon me niet helpen, die hadden t over een prop en dat het niet mocht enzo... hier zit een soort uber-bandenplak spul in, eerst bandje eraf, dan van binnen een soort prop en die zit vastgelijmd.
volgens de man in kwestie kon ik er zonder problemen 250km/u mee rijden :)

scheelt me wel ff!!

Jij liever dan ik.
Die man geeft je vast niet de garantie dat het kan.
 
Jij liever dan ik.
Die man geeft je vast niet de garantie dat het kan.

nee dat niet, maar ik was erbij toen hij het maakte en ik vertrouw er op ;)
die paddestoel die hij erin stope met al dat lijm zag er naar mijn idee sterk genoeg uit.
 
Laatst bewerkt:
Hier een verslagje van mijn eerste grote rit op de Corsaro.
Op zaterdag om 6 uur zijn we richting Oost Duitsland vertrokken om de MotoGP live bij te wonen.
Omdat we ook nog wat in deze omgeving wilden touren hebben we de eerste 500KM over de snelweg gereden.

Omdat ik voorop reed was het mogelijk om de eerste 200km een kruissnelheid van 150 aan te houden waarbij ik helemaal relax op de motor zat.
Helaas kwam naar de eerste pitstop de commentaar dat het wel heel erg langzaam ging.
Dus 2e etappe maar wat sneller en 180 als kruissnelheid aangehouden. Dit ging al iets minder relax. Mijn benen werden door de wind uit elkaar gedrukt en het leekt een beetje op Colin Edwards op zijn te kleine yamaha.
Bij de volgende tankbeurten was ik toch wel blij dat mijn ledematen enigzins op hun oorspronkelijke positie terugkwamen en dat de door de luchtdruk aangebrachte deformatie maar van tijdelijke aard was.
Wat betreft benzine verbruik realiseerde ik steeds waarden tussen de 1 op 12 als maximum verbruik en 1 op 15 als minimum verbruik.
Vind ik niet echt slecht.

Toen we eindelijk de snelweg konden verlaten kwam ik tot de conclusie dat een Corsaro niet echt een comfortabele toermotor is, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. De volgende keer dat er een grote afstand op de snelweg moet worden overbrugd gaat de Corsaro mooi achter in het busje.

Wat me eigenlijk ook opviel is dat de corsaro ook bij hoge bochtsnelheden ongelofelijk stabiel. Alleen bij het snel omgooien op hoge snelheid kwam er eventjes beweging in de voorkant maar dat was na een keer schudden weer voorbij en volgde hij als een trein op rails weer zijn weg.

Binnen door heb ik me toch enigzins moeten matigen omdat de mij volgende motoren al heel snel uit het zicht verdwenen. wat een snel en soepel sturende motor. Het nemen van haarspeldbochten was werkelijk een genot. Nog nooit eerder en op geen andere motor ben ik zo soepel door de krapste bochten gereden.
Dit vraagt echt om meer.
Dus een reisje Dolemieten staat momenteel hoog boven aan mijn verlanglijstje :9

Uiteindelijk zijn we in een hotel in Tjechie terecht gekomen, omdat de meeste hotels in de buurt van de Sachsenring vol waren en de overige schandalige prijzen vroegen. :(
Na een zeer goede nachtrust zijn we smorgen richting Sachsenring gegaan en toen al was de temperatuur tegen de dertig graden aan. De toen volgende wandeling van de parkeerplaats naar onze plaatsen was een ware marteling. Met volle rugzak en lederhosen aan heeft het wel een litertje of 2 aan vocht gekost. Ook ons plekje was uiteraard in de volle zon. S' middags liep de temperatuur al gauw op tot een graad of 38 en dat is in de schaduw gemeten, en daar stonden we niet.
Nadat Rossi dan ook uitgeschakeld was hebben we ons boeltje samengeraapt en zijn we richting huis vertrokken. 669 erg warme kilometers waarbij mijn maten de tempo graag boven de 200 hielden. '(
Dit hield wel in dat we elk uur moesten stoppen om minstens een liter vocht in te nemen.

Bij thuiskomst ff de brommer gewassen en schouderklopjes gegeven omdat hij het hele weekend geen slag verkeerd heeft gegeven.

Al met al een geweldig weekend gehad. en dankzij het afzien af en toe, erg memorabel.

:W
 
Hartstikke top dat je deze trip naar de MotoGP zo uitgebreid verslaat :)

Met plus 5.000km op de Corsaro kan ik bevestigen dat comfort niet zijn sterkste punt is. In september ga ik 8 dagen strak sturen in de Zwitserse alpen, maar er heen rijden, echt niet. Net zoals vorig jaar gooi ik de motor achterin een Mercedes Vito, zelf zit je lekker relaxed met een muziekje.

Kijk erg uit naar deze trip, vorig jaar nog in dat gebied gestuurd met de Ducati 998, die overigens ook reete strak door de krapste bochten stuurde. Het was toen ook in september en 33 graden iedere dag, zuip je je ook lam aan water om niet bewusteloos te vallen. Mijn vriend Rob (nee, niet Bob) rijdt een Honda Hornet, dus dat wordt bovenaan iedere alp wachten...haha.

En inderdaad, die Superbike gasten vinden 150km niet snel genoeg, maar op een dijkje maken ze geen schijn van kans tegen de Corsaro, heb er al heel wat gelost :)
 
Laatst bewerkt:
leuk verslag, toeren issie idd niet echt voor gemaakt, maar als je erop gaat liggen scheelt het wel al een hoop.

Ik heb vandaag weer eens wat heel klote gehad, ik rij over de A9, valt mn tomtom ineens van zn houder af.. GVD!
500 euro weg.
Schijnbaar (kan niet anders, de houder is niet kapot) heb ik m niet "helemaal erop geklikt" en daarom issie er dus afgerammelt. (waarom gebeurt dat niet gewoon op een 50km weg? waarom moet dat met 180 gebeuren op de snelweg? zodat ie ZEKER stuk is?)

maargoed, ben dus flink geirriteerd.


Nu kan ik helaas niet zonder GPS, simpelweg omdat ik nooit de weg kan vinden...
Zodoende de vraag;

Wat is er nou beter aan de garmin zumo 550 ten opzichte van de tomtom rider v2?
 
Klote van je TomTom (DomDom), die houders zijn volgens mij niet echt van heel goeie kwaliteit. Ed Smits van Motofreaks heeft zijn TomTom ook recent verloren tijdens het maken van een wheelie.

Balen Jort, en dat net nadat je ook al een schroef in je band had, gaat lekker zo :(

Gelukkig rijdt de Corsaro als een beest en zit je weer snel te lachen, als het nu eens betrouwbaar weer is, dan kunnen we eindelijk eens samen gaan knallen.
 
Dat de corsaro niet voor de snelweg is gemaakt kan ik over meepraten. 1100 km van Salzburg naar huis was geen pretje, zeker niet als het ook nog eens hard regent. Maarja je moet wat als je snel naar huis wilt he... Een maal weg van de snelweg ben je zo weer alles vergeten en vooral ook de pijn in de benen / kont ben je ook zo weer kwijt !.
Dolemieten rit daar zijn de corsaro,s voor gemaakt. Lekker door de bergen knallen.....

@ arvid: Ik heb de zumo 550. Je kan thuis op de computer maar ook onderweg routes maken, wat heel makkelijk is. Muziek luisteren onderweg (als je de muziek van de corsaro niet wil horen) telefoneren (bluethoot) en foto,s bekijken die je onderweg hebt gemaakt.
SD kaartje inpluggen en klaar.
Nu weet ik wel dat zeker dat laatste maar weinig met motor rijden te maken heeft, maar je wilde weten wat het ding allemaal kan. Verder is ie volgens mij gelijk aan de tomtom.
Snellere / kortere route , wegen vermijden e.d.

En last but not least: de standaard / houder heeft een goede vergrendeling. Als de garmin in de houder zit kan / moet je ook een klein schroefje aandraaien met een speciaal sleuteltje
die erbij zit. Dit is een soort anti diefstal vergrendeling, maar het verzekert mij ook nog eens dat ik dat ding NOOIT kwijt raak. Ongeacht hoe hard ik rij.

De garmin is wel wat duurder dan de tomtom, maar elke cent waard.

Succes met je keuze.

:W :W
 
Ja fuckit, ik koop wel gewoon zo'n garmin ding.
de 500 deluxe ist zelfde als de 550, exclusief autolader.

(http://www.prijsvergelijk.nl/clickout.asp?SBabname=Pixmania&prodid=1264825531&deeplink=http%3A%2F%2Fad%2Ezanox%2Ecom%2Fppc%2F%3F2655877C718317633%26ULP%3D%5B%5B506939%2Fart%2Fgarmin%2Fmotor%2Dgps%2Dzumo%2D500%2Ddeluxe%2Ehtml%3Fsrcid%3D618%5D%5D - Garmin motor-gps zumo 500 deluxe - europa € 539,00)

heb de bleutooth headset van de tomtom nog, en die scala-rider die werkt erop.

ff wachten tot mn loon is gestort en mn studiefinanciering is gestort O-)


hoe zit het eigenlijk met flitspalen op die zumo?
corsaro + flitspalen gaat niet echt top samen.
flitsberichten op je gps is wel een belangrijk aspect...


---

Misschien in de toekomst toch eens kijken voor een windscherm, ik zat te denken om over een paar maandjes naar italie toe te rijden... met een schermpje scheelt dat toch een berg.

Ja, RickD, het weer zit elke keer tegen... vandaag is het nog wel te doen opzich, alleen ben ik nu geirriteerd om die tomtom.. tis ook gewoon mn eigen schuld, had m er beter op moeten klikken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan