Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

Zes tweetakten gehad, altijd een diepe geur in de kleding. ;)
 
Er hangt op dit moment nog geen consequentie aan die rapportage.

En over die geur kan ik kort zijn: letterlijk nemen is ook een kunst. Maar sommigen ruiken álles.

Het was een serieuse vraag omdat ik dacht dat jij ook serieus was.
Ik heb nog nooit iemand daarover horen klagen bij mij, en het zelf nooit bij iemand anders geroken.
Van een 2 takt ken ik het wel.
 
Alles over de CO2-heffing - Visma | YouServe

De tralies worden alvast vastgezet in het beton, vanaf 2027 even het deurtje dichtklappen.
Niet mee eens dan maar klagen bij je werkgever ipv de overheid. Maar die zal zeggen dat ze nou eenmaal verplicht zijn.
Handig zo'n tussenpartij toch?
Heeft iemand de discussie hierover in de publieke ruimte gezien? Nee natuurlijk niet. Europapa liedje voor Songfestival weet wel iedereen uiteraard. Daar is *wel* voor gezorgd.
Vliegkilometers zijn uitgezonderd van deze registratie...laat nou toch net...
Ambtenaren vliegen na corona weer volop: 5.000 keer per jaar in businessclass | Klimaat | NU.nl
 
Heb het idee dat ik deze getallen wel met een korreltje zout moet nemen?
Oh ja, die EV's...zogenaamd uitstootvrij...hier geeft men 54 gram CO2 per kilometer aan...

1711135515657.png
 
Heb het idee dat ik deze getallen wel met een korreltje zout moet nemen?
Tja, het zijn allemaal ruim genomen gemiddelden, die afhangen van model, bouwjaar, gebruikte techniek, etc. Mijn Deauville zal een stuk minder milieubelastender zijn dan m'n Transalp was, denk ik - als het goed is voldoet die Deauville aan Euro 3, maar die Transalp was van voor al dat gezeik begon.

Oh ja, die EV's...zogenaamd uitstootvrij...hier geeft men 54 gram CO2 per kilometer aan...
EVs stoten zelf niets uit, maar hun fabricage wel, om het maar niet over mijnbouw te hebben om de materialen voor de batterijen uit de grond te halen. Een EV bouwen is een stuk vervuilender dan een gelijkwaardig benzine voertuig; je zal met een EV een bepaald aantal duizenden kilometers moeten rijden om die uitstoot te compenseren.

Ik heb en gebruik een motor en een brommer, naar gelang het weer en m'n bui. Zou ik nou elke werkdag moeten registeren met welke ik gekomen ben? ... Als ons bedrijf de 100 werknemers haalt. Het zal er om spannen.

En die brommer is Euro 5 als ik me niet vergis. Om die nou over een kam te scheren met een gammel twee-takt Puchje van 30 jaar oud is ook weer een ding ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb en gebruik een motor en een brommer, naar gelang het weer en m'n bui. Zou ik nou elke werkdag moeten registeren met welke ik gekomen ben? ... Als ons bedrijf de 100 werknemers haalt. Het zal er om spannen.
Ik denk het niet. Wij hebben al een poosje een app via een extern bedrijf en daar hoef ik voor mijn motor geen kenteken in te voeren omdat het RDW toch geen uitstootgegevens geeft voor motoren, dat zal voor brommers dan ook zo zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
En als tie dan van bekomen is van die oprisping, en maar dan m'n privé spul invoert
als alternatief...

Krijgt ie met die ouwe 2.5 V6 en nog oudere twin helemaal een rolberoerte :+ :+ :+

Wel makkelijk, ze lopen allebei 1:10 ... als je rustig aan doet _O-
 
EVs stoten zelf niets uit, maar hun fabricage wel, om het maar niet over mijnbouw te hebben om de materialen voor de batterijen uit de grond te halen. Een EV bouwen is een stuk vervuilender dan een gelijkwaardig benzine voertuig; je zal met een EV een bepaald aantal duizenden kilometers moeten rijden om die uitstoot te compenseren.
En weet je wat pas echt zoden aan de dijk zet...helemaal geen nieuwe auto's kopen, ongeacht welk type.
Meer dan genoeg auto's - en "echte" auto's - uit de tijd van voordat ze vol zijn gestopt met computers en gadgets - kunnen zomaar 25 jaar mee.
 
En weet je wat pas echt zoden aan de dijk zet...helemaal geen nieuwe auto's kopen, ongeacht welk type.
Meer dan genoeg auto's - en "echte" auto's - uit de tijd van voordat ze vol zijn gestopt met computers en gadgets - kunnen zomaar 25 jaar mee.
Helaas doen die geen 1:25 met de motor er op de aanhanger achter. :+
Geef mij maar automatische cruisecontrol met radar, autobrake en sensoren in de spiegels die de dode hoek oplossen.
Dat is allemaal een stuk veiliger.
(Ook voor motorrijders)
En BT connectiviteit met de telefoon voor o.a. muziek streamen en live data is een een mooie luxe poes eigenschap.
 
Laatst bewerkt:
Helaas doen die geen 1:25 met de motor er op de aanhanger achter. :+
Geef mij maar automatische cruisecontrol met radar, autobrake en sensoren in de spiegels die de dode hoek oplossen.
Dat is allemaal een stuk veiliger.
(Ook voor motorrijders)
En BT connectiviteit met de telefoon voor o.a. muziek streamen en live data is een een mooie luxe poes eigenschap.
Kun je niet beter in de trein gaan zitten.
 
Kun je niet beter in de trein gaan zitten.

Ik heb een bloedhekel aan het ov maar als die naar de circuits in Europa rijdt en al mijn gereedschap en bandenwarmers mee kan nemen. :?
Ik hoef geen oude krakkemikkige zuipende en rokende auto zonder enige techniek.
De hulpmiddelen verhogen de veiligheid en het comfort in hoge mate.
Ook als ik met de motor door de file rij dan vind ik de lampjes in de zijspiegels bij de auto's erg prettig.
Het maakt de bestuurders een stuk alerter.
Vooral afgelopen februari wanneer ze duidelijk nog niet aan motorrijders gewend zijn en dit op de meeting door rijders uit andere windstreken net zo werd verteld.
Wat mij betreft worden alle koekblikken zonder deze veiligheden per onmiddellijke ingang verboden.
Gewoon omdat de mens te dom is om geen dodelijke fouten te maken. :P

Ben je ook tegen ABS op auto's en motorfietsen. :?
 
Ik heb een bloedhekel aan het ov maar als die naar de circuits in Europa rijdt en al mijn gereedschap en bandenwarmers mee kan nemen. :?
Ik hoef geen oude krakkemikkige zuipende en rokende auto zonder enige techniek.
De hulpmiddelen verhogen de veiligheid en het comfort in hoge mate.
Ook als ik met de motor door de file rij dan vind ik de lampjes in de zijspiegels bij de auto's erg prettig.
Het maakt de bestuurders een stuk alerter.
Vooral afgelopen februari wanneer ze duidelijk nog niet aan motorrijders gewend zijn en dit op de meeting door rijders uit andere windstreken net zo werd verteld.
Wat mij betreft worden alle koekblikken zonder deze veiligheden per onmiddellijke ingang verboden.
Gewoon omdat de mens te dom is om geen dodelijke fouten te maken. :P

Ben je ook tegen ABS op auto's en motorfietsen. :?
Al die hulpmiddelen leiden er ook toe dat mensen minder opletten, want dat doen de ‘toeters en bellen’ wel :Y .
 
Helaas doen die geen 1:25 met de motor er op de aanhanger achter. :+
Geef mij maar automatische cruisecontrol met radar, autobrake en sensoren in de spiegels die de dode hoek oplossen.
Dat is allemaal een stuk veiliger.
(Ook voor motorrijders)
En BT connectiviteit met de telefoon voor o.a. muziek streamen en live data is een een mooie luxe poes eigenschap.
Ik vind het wel mooi die automatische cruisecontrols met radar, auto,s die uitzich zelf remmen als ik me van rechts uit, voorraan in het rijtje links er tussen duw, schelen me veel tijdsverlies, O-) Ook leuk om dan een bestuurder te zien die haast met zijn kop tegen de voorruit zit terwijl zijn auto volautomatisch in de remmen gaat, omdat die nog met zijn telefoon bezig was op de cc, in plaats van met rijden, idd zoveel veiliger die moderne systemen :+:Y:W:W
 
Ik vind het wel mooi die automatische cruisecontrols met radar, auto,s die uitzich zelf remmen als ik me van rechts uit, voorraan in het rijtje links er tussen duw, schelen me veel tijdsverlies, O-) Ook leuk om dan een bestuurder te zien die haast met zijn kop tegen de voorruit zit terwijl zijn auto volautomatisch in de remmen gaat, omdat die nog met zijn telefoon bezig was op de cc, in plaats van met rijden, idd zoveel veiliger die moderne systemen :+:Y:W:W
Mijn auto kijkt wel een kilometer ver en reageert ook dichtbij niet zo overdreven als jij schetst. :+
Maar naar een circuit in Frankrijk (ca. 560 kilometer) kom ik een stuk uitgeruster aan en met een grotere veiligheidsmarge.
Onderweg is het een gewoon relaxter, comfortabeler en veiliger dan met een auto van enkele jaren geleden.
Tevens bizar hoe laag het verbruik nu kan zijn.
Nooit voor mogelijk gehouden.
Er zijn echt wel grote stappen gemaakt.
Statistieken liegen er ook niet om.

Irritant vind ik die mensen die je onderweg ophouden, snelheid laten zakken en ineens het gaspedaal weer kunnen vinden.
Verstrooide rijders.
Het verkeer gaat als een harmonica in en uit.
Hier gaat die op de adaptieve cruisecontrol en blik vooruit.
Juist bewust rijden.
 
Mijn auto kijkt wel een kilometer ver en reageert ook dichtbij niet zo overdreven als jij schetst. :+
Maar naar een circuit in Frankrijk (ca. 560 kilometer) kom ik een stuk uitgeruster aan en met een grotere veiligheidsmarge.
Onderweg is het een gewoon relaxter, comfortabeler en veiliger dan met een auto van enkele jaren geleden.
Tevens bizar hoe laag het verbruik nu kan zijn.
Nooit voor mogelijk gehouden.
Er zijn echt wel grote stappen gemaakt.
Statistieken liegen er ook niet om.
Rij jij nog met een ICE dan?! Jeez, wat ouderwets ben jij zeg. Snel over naar een EV want ICE is echt iets van enkele jaren geleden :+
 
Rij jij nog met een ICE dan?! Jeez, wat ouderwets ben jij zeg. Snel over naar een EV want ICE is echt iets van enkele jaren geleden :+
Hybride want ik rij echt alleen lange stukken met de auto naar Assen, Zandvoort, Mettet of Ecuyers.
Puur een hulpmiddel om de circuit hobby uit te voeren.
In het buitenland is opladen ook nog wel een issue.
Ik heb er grondig over nagedacht.

Mijn vriendin heeft nu wel haar derde prive EV. :Y
Is ook enorm blij met de koplamp sensoren. :+ ;)
(Begon er zelf over)
 
Terug
Bovenaan Onderaan