Een van mijn broers heeft laatst een TX650 gekocht ik zal eens kijken of hij wat foto's kan sturen,en zal ze hier plaatsen,ook van de TX650 zijn er niet zo veel vanDe Yamaha TX 750 moest de opvolger worden van de XS 650 maar staat te boek als flop.
Was m'n eerste motor, jaren mee geklooid, helemaal gerestaureerd maar hoogte en dieptepunten meegemaakt.
Toch blijft het een hele mooie motor om te zien, ook omdat Yamaha geprobeerd heeft de motor symetrisch te laten lijken, dus zowel van links als rechts ziet hij er hetzelfde uit.
Ik ben ook bij de eerste ontmoetingen van de TX liefhebbers geweest in Enschede daar kwam Lidy Beumer nog uitleg geven en liet filmmateriaal zien over het ontstaan van de TX.
Hele mooie herrineringen heb ik toch wel aan de motor overgehouden.
Pluspunten zijn: uiterlijk, paralel twin geluid, goede remmen, interresante techniek, standaard mooie alu wielen.
Bijnaam: schuimklopper (de onderliggende balanceer gewichten klopten de olie tot schuim waardoor de oliepomp bij snel rijden lucht aanzoog met alle gevolgen van dien).[afbeelding]
Een van mijn broers heeft laatst een TX650 gekocht ik zal eens kijken of hij wat foto's kan sturen,en zal ze hier plaatsen,ook van de TX650 zijn er niet zo veel van
klopt, plaatje:een TX650 is toch gewoon een XS650 met een ander naampje?
yep zo heet de xs750 in japan de gx750
Een van mijn broers heeft laatst een TX650 gekocht ik zal eens kijken of hij wat foto's kan sturen,en zal ze hier plaatsen,ook van de TX650 zijn er niet zo veel van
Ik hoop dat die wat betrouwbaarder is dan de TX750, deze klopte de olie tot schuim en ging dan stuk.......
Yamaha TX750 - Wikipedia
Opeltje van mn oude buurman.
Accu er in en rijklaar.
Zijn er als het goed is nog 6 van op de aardkloot.
[afbeelding]
Is volgens mij een amerikaan en geen duitser!
Dat is oorlogsbuit die hij naar huis gaat slepen. Daar waren de Amerikanen heel goed in na '45.Is volgens mij een amerikaan en geen duitser!