Welke zeldzame motoren weet jij nog?

Is er eigenlijk ooit bekend geworden waarom de GL750 niet in productie is genomen ?
Carburateurs zien er overigens al "ernstig" injectie-achtig uit :9
Wel jammer dat het bij een prototype is gebleven -O-
Hij kwam niet door de (milieu) keuring in de USA, ze hadden er alles aan gedaan om er door te komen met inderdaad injectie, maar het lukte niet.

Thunder_2.jpg

Triumph Hurricane

_O- _O- Toch even een moment afgevraagt wat er aan de hand was met alle fotos, smileys
enz. op z'n kop.

Zal toch wel iets met 1 April te maken hebben. :+

Moderne zeldzame fiets; De 2011 ZX10R :+

kawasaki-zx10-r-2011.jpg

Wanneer dat kreng nou 's op de weg kom... :')

vandaag wezen kijken bij de 'molentocht' in de regio Goes.

een jaarlijks evenement met zeer veel oldtimers, merendeels auto's. (ongeveer 300). Er doen ook altijd een aantal klassieke motoren mee, dit keer was er ook een grote groep bromfietsen aanwezig (de "bromnozems" uit Gorinchem)

De meest opvallende motorfiets (met name door het nogal mechanische motorgeluid): de Jawa 500 OHC:

500ohc_500ohc.jpg

Jawa is als merk voor mij vooral bekend van tweetakt werk, maar dit was toch echt een viertakt, en niet zomaar één ook. tweecilinder, bovenliggende nokkenas, en nog aangedreven door een koningsas ook.

Hoe bedoel je, mechanisch geluid? :+
http://www.youtube.com/watch?v=LWu8oVXyvSo

Hoe zou dat komen, dat geluid? Ik denk zelf bv. aan het ontbreken van schuine vertanding op die koningsas. Bij Ducati kunnen ze dat beter *D
2d0fmg5.jpg

Deze foto heb ik genomen van mn vader zijn kers op de taart: Ducati 900SS uit 1979. Ook een relatief zeldzame moto (veel vraag, weinig aanbod). Als die weer in elkaar zit na de restauratie (moto heeft 19 jaar stil gestaan) komen er hier wel enkele mooie piccies van die moto.

Hoe bedoel je, mechanisch geluid? :+
http://www.youtube.com/watch?v=LWu8oVXyvSo

Hoe zou dat komen, dat geluid? Ik denk zelf bv. aan het ontbreken van schuine vertanding op die koningsas. Bij Ducati kunnen ze dat beter *D
[afbeelding]

Deze foto heb ik genomen van mn vader zijn kers op de taart: Ducati 900SS uit 1979. Ook een relatief zeldzame moto (veel vraag, weinig aanbod). Als die weer in elkaar zit na de restauratie (moto heeft 19 jaar stil gestaan) komen er hier wel enkele mooie piccies van die moto.
Lijkt wel of er constant een elektrische startmotor mee draait. :+ Ik heb zelf eens een yamaha gehad met rechte vertanding op de koppeling, na een aanpassing met rubber in de koppeling i.p.v. veren was er ineens een vreselijk mechanisch geluid. Maar ging niet meer kapot. :)

Ben erg benieuwd naar foto's van de Duc 900 SS. :Y

Ik ben 4 weken geleden naar de AMCA (Antique motorcycle club of America) meeting geweest in Rijswijk.
Dit zijn foto's van vorig jaar en dit jaar

Militaire 1915
Unieke motorfiets met: naafbesturing, houten wielen, uitklapbare zijwieltjes, versnellingsbak als in een auto, Cardan overbrenging enz.
dsc03990no.jpg

dsc04056qs.jpg

Harley Davidson EL knucklehead 1936
Eerste jaar van de knucklehead, 1936 is een one year only model.
dsc03989p.jpg

Harley Davidson W sport
Origineel Nederlandse motor in de originele lak.
dsc04058a.jpg

Harley Davidson EL Knucklehead 1947
Originele lak, laatste jaar van de knucklehead
dsc06530yzzq.jpg

Harley Davidson JDH 1928
Met Two cam motorblok
dsc06533xi.jpg

Harley Davidson 1915
Originele lak, 1915 is het eerste jaar dat Harley een versnellingsbak gebruikte
dsc06534t.jpg

Pieter, heb je toevallig nog een foto van de andere kant van die Harley W Sport?
Vergelijkt wat makkelijker ;) En een bouwjaar?
full

Mooie foto's!

Bij mijn broer passeren regelmatig leuke speeltjes, waaronder ook zeldzame trial motoren van merken als Montesa, Ossa enz.

Deze week stond er een Yamaha TY 250 trial motor uit 1975, omdat m'n broer ook gecharmeerd is van Yamaha motoren wordt deze helemaal als nieuw gerestaureerd.

full

full

Deze week stond er een Yamaha TY 250 trial motor uit 1975, omdat m'n broer ook gecharmeerd is van Yamaha motoren wordt deze helemaal als nieuw gerestaureerd.
Mooi he, ik heb er ook eentje, maar dan een 175cc:

RNYWU.jpg

Wel niet zo zeldzaam hoor, wij zien veel TY'tjes rijden in de classic trial. Ook de 250cc.
Kijk voor restauratie eens op de site van FTC. En dichterbij hebben we Snezzy Trial Sport in Trooz. Die restaureren ook heel mooi.

Mooi he, ik heb er ook eentje, maar dan een 175cc:

[afbeelding]

Wel niet zo zeldzaam hoor, wij zien veel TY'tjes rijden in de classic trial. Ook de 250cc.
Kijk voor restauratie eens op de site van FTC. En dichterbij hebben we Snezzy Trial Sport in Trooz. Die restaureren ook heel mooi.
Mooi dingetje hoor! M'n broer wil dat trial rijden ook gaan proberen, hij heeft altijd aan motorcross gedaan.
wij zitten dicht bij Sleen (Dr) waar een baantje ligt.

Beste lezers,

Deze wanderer SP1 uit 1940 zal je ondertussen ook niet meer op elke hoek van de straat tegen komen, toch maak ik me dorp regelmatig onveilig met deze 98 cc motor.

Met vriendelijk oldtimer groet,

Ton
full

Terug
Bovenaan Onderaan