Welke zeldzame motoren weet jij nog?

GILERA%20KZ%20125%20%202.jpg

Zo'n GIlera tweetakter stond onlangs nog voor een klein prijsje te koop. Alleen al vanwege de wielen nog even overwogen als brommert, maar eigenlijk kan ik hier in Amsterdam alles fietsen... Wel een leuk ding!

Gaaf ding die Gilera. Jammer dat die dingen tweedehands altijd compleet afgeragt zijn en eerst een grondige revisie nodig hebben.

Ik weet niet of de Honda CD 185 hier reeds de revue passeerde ?
Met dat type had ik mijn eerste +50 cc motorervaring,

Laatst bewerkt:
iedereen noemt al die japanse dingen nep harleys en ergens klopt dat ook wel.
toen harley in de jaren 70 op de rand van de afgrond stond hebben ze 2 dingen gedaan:

de boel verkocht aan AMF (later weer teruggekocht)

ontwerpen en patenten, verkocht aan de japanse fabrieken.

dus al die japanse cruisers/choppers/customs zijn wel degelijk BEGONNEN als nep harleys.
nu zijn de japanners al jaren ver gevorderd omdat ze doorontwikkelen waar harley
stil blijft staan bij techniek uit de jaren 30.
het word wel steeds verbeterd maar de basis blijft een oude kopklepper met stoterstangen buiten het blok.

Wel jammer dat het in de jaren dertig zijkleppers waren, anders had je nu een mooi verhaal gehad.

Maar ik volg de redenering toch wat,
Voor hun "vernieuwde" blok gingen ze ook te rade in Europa,
nl bij Porsche.

Vind em niet,
Mijn bladindeling in misschien anders ?
Heb je een datum om op te zoeken ?

Bedankt,
Hoewel ik nu een + literzware rij blijf ik dit toch een mooi ding noemen,
En de CB in wel wijd en zijd bekend geweest, maar de CD heb ik zelden tegengekomen,
Mijn eerste brommer wat ook een Honda (CD50)

Wel jammer dat het in de jaren dertig zijkleppers waren, anders had je nu een mooi verhaal gehad.
Wel jammer dat je in een lopend topic een post van zes jaar terug naar boven schopt. Dat haalt wel een beetje de loop uit het verhaal.

Wel jammer dat je in een lopend topic een post van zes jaar terug naar boven schopt. Dat haalt wel een beetje de loop uit het verhaal.

Gezien het feit dat het topic nog loopt en er inmiddels al twee mensen, waaronder jijzelf, op gereageerd hebben lijkt het nog altijd relevant.

Graag gedaan overigens!

Dat lijken wel potten en koppen uit een vliegtuig...

Terug
Bovenaan Onderaan