welke motor-onderkleding bij lage temperatuur ?

Tja de winter staat weer voor de deur. Om écht ECHT warm te blijven, neem ik nogal rigoreuze maatregelen.

Als je dat vaak moet rijden zou ik toch overwegen om een Gerbing verwarmd vest voor onder je kleding te kopen. Dan hoef je je een stuk minder als een Michelin mannetje aan te kleden en je blijft nog een stuk warmer ook.
 
- Gewone kleding
- thermoshirt
- fleeze trui
- Evo motorpak met wintervoering erin
- dunne helmmuts
- kol (half fleeze).
- gewone sokken met dienst kistjes
- verwarmde Klan handschoenen
- Over mijn motorjas heb ik dan nog een regenjas.
Als het erg koud is ( > -3 en er een flinke (noord-)oostenwind staat, heb ik nog een dunne trui extra aan. In plaats van sokken heb ik dan Windstopper sokken aan.
Vooral de regenjas houdt best wel goed de wind tegen. Zorg in ieder geval dat alle ritsen en klittebanden goed dicht zitten. De kleinste opening is al genoeg om het koud te krijgen.
Heeft er trouwens niemand verwarmde sokken ? Dat lijkt me eigenlijk wel wat :)
 
Vandaag,

Longsleeve shirt en spijkerbroek.

Alpinestars Sigma Drystar® JAS
320657_black_l.jpg


Alpinestars P1 Sport Touring Drystar BROEK

Alpinestars GoreTex ovenwanten

Sportsokken met kisten.

Goed spul, maar ik moet zeggen dat ik niet zo'n kou-kleum ben.
De reistijd bedraagd voor mij 25min naar het werk en in die tijd krijg ik het niet koud.

( beetje koude vingertoppen, rij zonder verwarming )
 
'welke motor-onderkleding bij koude temperatuur ?' > 'welke motor-onderkleding bij lage temperatuur ?'
 
ik doe altijd het volgende aan:

1. onderbroek (klinkt gay, maar wel een strakke. past beter onder het thermo-pak en is warmer)
2. thermo pak van revit (is all-season, doet het prima in de winter en in de zomer).
3. t-shirt (korte mouwen) van petrol (7 euro per stuk)
4. fleece truitje er overheen (redelijk dun)
5. leren pak

NOOIT heb ik het goed gehad, en ik heb zelfs bij -10 gereden ('s nachts, vochtig, koud etc. ...)

maar mijn handen... die voel ik soms niet eens. het doet zo veel pijn dat het lijkt alsof iemand mijn hand opensnijdt met een mes!
 
Ik moet bekennen dat ik altijd roep dat ik geen moeite heb de motor te pakken bij kou (mits niet glad), maar ik beken dat nu het relatief rustig is ik lekker de auto pak...

Misschien dwing ik mezelf het gewoon rustig te vinden, dat kan natuurlijk ook :+
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Rukka thermolite AirX als onderkleding. En verder verwarmde handschoenen van Gerbing, niet koud gehad vanmorgen. Vooral die verwarmde handschoenen zijn erg fijn na een paar winters met pijnlijke handen gereden te hebben.
 
met het Woolpower spul van Touratroep staat het zweet op me rug als ik door de stad rijd en veel stil moet staan bij de stoplichten.
spul isoleert prima.
 
Ik heb gewoon een boxershort onder de motorbroek.
Alleen de wintervoering in de broek geritst.
Voor de jas ook alleen de wintervoering erin en heb alleen een extra T-shirt aan maar dat is meer vanwege het werk waar ik tussendoor nog wel eens naar buiten moet.
Dus het enige verschil met de zomer is dat de ventilatie in de jas dichtgeritst is, de voering in de jas en broek zit en de handschoenen de plek in de kast omgewisseld hebben (zomer: doorwaaihandschoenen, winter: gevoerde handschoenen).
 
spijkerbroek en overheen de motorbroek met wintervoering, thermo sokken. Als het droog is dan draag ik Jeans jas (Icon) met fleece jas onder + trui en t-shirt. Als het regen dan T-shirt + trui + Magna jas met winter voering :+

Oh ook geen koud gehad met de vingers, heb handvat verwarming :Y
 
ik was vanochtend om half 7 alweer onderweg naar me werk, 30km snelweg.

ik heb aan.

een t-shirt
een sweater
handschoenen 20euri bij scapino
jas gewoon leren mqp
onderbroek eronder.
gewone stoere leren broek met veters.
pothelm met aravat sjaal.
sokken
en me werkschoenen.

nu heb ik gelukkig wel een jas van gerbing heated clothes. eronderaan
dat werk wel zo mooi. alleen de vingers blijft een probleem.

heb al verwarmde handvatten gehad. kapjes ervoor. dure en goedkope handschoenen.
maar tis het allemaal net niet. misschien ook maar verwarmde handschoenen proberen
als de dynamo het trekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan