welke motor-onderkleding bij lage temperatuur ?

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
welke onderkleding dragen jullie zoal onder je motorkleding in de winter..?
ik heb een setje van Dane wat eigenlijk niet tegen temp. onder 6 graden is opgewassen.
met een extra truitje Kushitani is het nog wel te doen , maar lange ritten zijn een ramp rond het vriespunt en lager.
al dat spul is 100% polyamid-nylon.
hebben mensen hier misschien ervaring met zuiver wollen onderkleding ?
heb iets gezien van Touratec , de Woolpower lijn.
schijnt heel erg goed te isoleren.
 
Geen onderkleding, maar wel lekker warm én opvallend!

bob-emergency.jpg





:+
 
Laatst was het -1 toen ik in de ochtend naar mijn werk moest en dat was 1 uur op de motor met ongeveer 120. Heb het totaal niet koud gehad en ik had een fijne pyama broek aan :P onder mijn textiel broek en een long sleeve onder mijn jas.
 
Verschillende lagen is bij mij het enige dat werkt;
Thermo-shirt
Onderbroek
Thermo-onderbroek (lang)
Gewoon t-shirt
Long sleeve
Trui
Motorjas met wintervoering
Trainingsbroek
Leren broek
Tennissokken
Wintersokken
Crosslaarzen

Voordeel van deze lagen is dat je nog redelijk bewegen kunt, als ik een dikke trui aan doe krijg ik altijd last van mijn nek.

Daar rij ik mee tot - weet ik het hoeveel :Y
 
Verschillende lagen is bij mij het enige dat werkt;
Thermo-shirt
Onderbroek
Thermo-onderbroek (lang)
Gewoon t-shirt
Long sleeve
Trui
Motorjas met wintervoering
Trainingsbroek
Leren broek
Tennissokken
Wintersokken
Crosslaarzen

Voordeel van deze lagen is dat je nog redelijk bewegen kunt, als ik een dikke trui aan doe krijg ik altijd last van mijn nek.

Daar rij ik mee tot - weet ik het hoeveel :Y
en dan zonder handschoenen :} bikkel :Y

:+
 
Gewone kleren, dan dikke trui (bij koud weer), dikke sokken (dito) en een goed pak.

Gebring handschoenen en go :]
 
Verschillende lagen is bij mij het enige dat werkt;
Thermo-shirt
Onderbroek
Thermo-onderbroek (lang)
Gewoon t-shirt
Long sleeve
Trui
Motorjas met wintervoering
Trainingsbroek
Leren broek
Tennissokken
Wintersokken
Crosslaarzen

Voordeel van deze lagen is dat je nog redelijk bewegen kunt, als ik een dikke trui aan doe krijg ik altijd last van mijn nek.

Daar rij ik mee tot - weet ik het hoeveel :Y
dan blijf ik wel thuis, ben je elke dag een half uur bezig met aankleden en heb je de hele dag thermo kleding aan op je werk. :/
 
ik steek een vinger in een potje sambal en dan in mijn reet.
de rest van de dag hoor je mij niet klagen dat het koud is +
 
Gewoon mijn Dane motorpak met als het echt koud is de wintervoering erin en verder geen bijzondere onderkleding.

Als het echt koud is (5 graden of minder) en ik moet langer dan een uur rijden, dan plug ik mijn Gerbing bodywarmer in en hou mezelf zo op temperatuur.
 
ik steek een vinger in een potje sambal en dan in mijn reet.
de rest van de dag hoor je mij niet klagen dat het koud is +

Je kan beter die pot sambal opvreten. De warme lucht die vervolgens uit die reet komt is ook aangenaam.
Stank moet je even voor lief nemen..
 
ik steek een vinger in een potje sambal en dan in mijn reet.
de rest van de dag hoor je mij niet klagen dat het koud is +

Nee, dat niet. Maar wee je gebeente als je Bruintje de Beer moet uitlaten...... :+
 
Gewoon mijn Dane motorpak met als het echt koud is de wintervoering erin en verder geen bijzondere onderkleding.

Als het echt koud is (5 graden of minder) en ik moet langer dan een uur rijden, dan plug ik mijn Gerbing bodywarmer in en hou mezelf zo op temperatuur.

Ik heb er 's winters zelfs de binnenvoering niet in. Als het écht koud wordt gaat de electrisch verwarmde Gerbing kraag om.
 
Gewoon het spul dat ik ooit van tante Trix gekregen heb, toen ik onder de wapenen geroepen werd.
Ondergoed_0020_compi_m.jpg



Het kan vies koud worden in februari op de Lüneburger Heide ( 94-95 41 Bevocie, Seedorf)....kouder dan op de motor iig.....
 
Ik zelf draag Thermisch ondergoed met dikke lange sokken trainingsbroek + Rukka buitenbroek. :Y + BMW handvatverwarming.
shirt met lange mouwen + jas met wintervoering helmmuts en losse kraag. :Y
Wollen kleding is het beste zolang het niet nat wordt. :Y
Hoezo heb je het nu koud nu je terug bent uit Marocco ? O-)

Danny
 
Het kan vies koud worden in februari op de Lüneburger Heide ( 94-95 41 Bevocie, Seedorf)....kouder dan op de motor iig.....
:W Is er nog wat over van Langemannshof? Hier een 89-3 er, Stafstafverzorgingsesk. 43 TKbat, ook BeVo peloton :}

On topic: gewoon m'n pak, werkbroek en soms een trui eronder...en een warm colletje.
Écht koud is het hier toch nog niet geweest?!
 
:W Is er nog wat over van Langemannshof? Hier een 89-3 er, Stafstafverzorgingsesk. 43 TKbat, ook BeVo peloton :}

On topic: gewoon m'n pak, werkbroek en soms een trui eronder...en een warm colletje.
Écht koud is het hier toch nog niet geweest?!

Effe helemaal OT:
41e Bevocie, KL V Peloton......Klasse V, a way of life!!

Beste tijd gehad daar in het Noord-Duitse, vooral de stapavonden waren legendarisch, als ook de oefeningen tegen de britten en amerikanen........


Langemannshof was al gesloten toen ik in Seedorf opkwam. De mensen in Soltau vonden het niet zo leuk, geloof ik.
Hier heel veel info over 43 Tankbat: http://www.43tankbataljon.nl/menu.html

Dit was er over van Langemannshof in 2004:
http://www.43tankbataljon.nl/43-Langemannshof-15-8-2004/43-Langemannshof-2004-1.htm

Zo, nu weer back on Topic:

Die leger-onderkleding is écht lekker warm, ademend, comfortabel en het kost drie keer niks in de dumpshop......
 
Laatst bewerkt:
CHEAP AS HELL...
ik moet echt noooooit nog iets anders hebben...

één minpuntje, eens dit actief is moet je zorgen dat je zo snel mogelijk buiten bent want anders zal je snel beginnen zweten...

dus warm, 20u aan één stuk, of 20 keer één uur of 40 keer 30 minuten... no prob...

Zoeken - Bike Design webshop

5540-HP.jpg


bestaan er zelf voor in je schoenen/handschoenen/...
 
Het is een chemische reactie met zuurstof. Het nadeel is alleen dat je ze weg moet gooien als ze op zijn.

Je hebt ook iets soortgelijks dat werkt op basis van een gel met daarin een stukje metaal dat je kunt laten klikken. (De gel zit weer in een zakje). Als je het metaal laat klikken wordt de gel langzaam hard en geeft daarbij warmte af. Het voordeel daarvan is dat als de reactie is uitgewerkt je het zakje weer een tijdje in kokend water kunt leggen waarna de gel weer zacht wordt en je het ding opnieuw kunt gebruiken (weer metaal laten klikken).

Geen idee hoe die dingen heten en waar je ze kunt krijgen, maar het werkt best goed, ik heb ze met schaatsen wel eens gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan