Welk motorblad nemen?

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Ik zit er weleens aan te denken om een (papieren) motorblad te nemen maar welke?

Moto73 vind ik soms leuk zeker qua schrijfstijl maar er worden wel erg veel pagina's gewijd aan de wedstrijdsport en da's echt mijn ding niet.
Wat vind ik wel leuk?
Reviews van motoren en motorverwante zaken, technische info, rij-info, tourinfo, nieuwtjes en hebbedingen.

Welk blad zou het meest geschikt zijn?

N.B. vóór iemand met de zoekfunctie op de proppen komt: Alle topics hierover zijn of minimaal 6 jaar oud of op slot. En in zo'n lange tijd kan een blad nogal veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Motorrijder al eens geprobeerd? Belgisch, maar soms met leuke extra's (dvd).
Goede kwaliteit papier en hele goede foto's. Daarnaast is die ook wat persoonlijker als je het mij vraagt.
Was erg verrast toen ik voor het eerst een blad van hun kocht.
 
Motorrijder al eens geprobeerd? Belgisch, maar soms met leuke extra's (dvd).
Goede kwaliteit papier en hele goede foto's. Daarnaast is die ook wat persoonlijker als je het mij vraagt.
Was erg verrast toen ik voor het eerst een blad van hun kocht.

:^

Is ook wat dikker zodat je het niet binnen no time uitgelezen hebt. (zoals veel nederlandse motortijdschriften)
 
Ik zit er weleens aan te denken om een (papieren) motorblad te nemen maar welke?

Moto73 vind ik soms leuk zeker qua schrijfstijl maar er worden wel erg veel pagina's gewijd aan de wedstrijdsport en da's echt mijn ding niet.
Wat vind ik wel leuk?
Reviews van motoren en motorverwante zaken, technische info, rij-info, tourinfo, nieuwtjes en hebbedingen.

Welk blad zou het meest geschikt zijn?

N.B. vóór iemand met de zoekfunctie op de proppen komt: Op 1 topic (2008) na zijn alle topics minimaal 6 jaar oud. En in zo'n lange tijd kan een blad nogal veranderen.


ik lees meestal motorwereld komt uit belgië koop deze gewoon los.
of neem wel eens een andere als een artikel mij aanspreekt.
succes met de keuze :W
 
ik krijg de motor wel eens. eigenlijk van alles wat (denk aan, reizen, ouwe meuk of gewoon bijzondere mensen)
 
Ben zelf geabonneerd op Motor Magazine en ben er zeer over te spreken, van vergelijkingstesten tot reisverslagen, eigenlijk staat alles er wel in!

Wat ik van Motor Magazine zo leuk vind, zijn de artikelen gewijd aan 'gewone Nederlanders' en hun motoren: van particuliere verzamelaars tot het huisvrouwtje dat een eigenbouw motorfiets heeft bijvoorbeeld. Vind zulk soort verhalen, over het 'motorleven' van de gewone man of vrouw altijd super om te lezen. :)
 
ik heb de moto73 en moet idd zeggen, veel dingen die ik niet lees, lees alleen maar wegmotor gerelaterde dingen, wel leuk vind ik de marathon motor en de schrijfstijl is wat me heeft getrokken een jaar of 8 geleden

maar als ik het zo hoor ga ik eens naar de motorrijder kijken
 
Ik lees de Moto73 en MOTOR magazine. Ze lezen beide lekker, maar MOTOR heeft wat meer inhoud en vind ik wat veelzijdiger, eigenlijk wat hierboven ook al genoemd werd.
 
Motoplus :)

Ik was geabonneerd op Motor Magazine maar ben overgestapt naar Motoplus

Leuke testen en leest erg prettig weg!!!
 
Motoplus ook een tijdje gehad overigens, maar dat vond ik wat te pro Duits overkomen. Is in principe ook het Nederlandse kindje van het Duitse blad.

Motor Magazine en Moto 73 zijn overigens beiden onderdeel van Sanoma Men's Magazine (SMM) Uitgeverij, weet niet of dat nog van enige invloed is op de schrijfstijl etc.
 
Ik heb een abonnement op Motor Magazine, vind ik inhoudelijk het beste, leest lekker weg en ik lig altijd in een deuk om de stukjes van Joost Overzee.
Andere bladen koop ik soms los (Moto 73, Kickstart, en als ik in een melige bui ben de Big Twin :+ )
 
Motor en Moto73 zijn praktisch hetzelfde. Ook vaak veel op motorsport gericht. Ik heb nu Motoplus genomen voor 2 jaar (incl. TomTom Rider ;)) en vorige week het 1e blad gehad. Las in ieder geval lekker weg en ze hebben er ook langeduurtesten in waar de motor naderhand helemaal uit elkaar gehaald wordt. Dat het een Nederlands zusje van een Duits blad is maakt me geen donder uit.
 
Moto73 opgezegd, ik ben niet geinteresseerd in het race gebeuren. Staat voor een motorrijder weinig in. Gemiddeld heb ik dat blad in 4 minuten uit. Dit is genomen over 1 jaar abbo. Big twin is in mijn opinie een grote hd reclame.
Ik ben benieuwd of het genoemde belgische blad hier ergens te koop is. Wil dat wel eens zien.
 
Hier nog een stem voor Motorrijder ( http://www.motorrijder.be/ ). Is gewoon te koop in NL (o.a. bij Bruna). De artikelen van die lui hebben vaak een persoonlijk tintje, en dat spreekt me wel aan. Ze nemen zichzelf gelukkig ook niet te serieus (zie de rubriek 'domme stoot van de maand' ;-). Is ook een lekker dik blad, en ik lees het iedere maand helemaal uit.

Heb daarvoor een proef abonnementje op moto73 gehad, maar dat vond ik maar een beetje inspiratieloos blaadje.
 
Motorrijder al eens geprobeerd? Belgisch, maar soms met leuke extra's (dvd).
Goede kwaliteit papier en hele goede foto's. Daarnaast is die ook wat persoonlijker als je het mij vraagt.
Was erg verrast toen ik voor het eerst een blad van hun kocht.

:^

Beste op de markt :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan