Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je zo'n geschiedenis hebt met een motor kan ik me voorstellen dat deze je erg dierbaar is. Bijna een museumstuk man! Veel plezier nog ermee, en heel veel mooie en veilige kilometers gewenst!
Bedankt!Dat heb je mooi gedaan, enorme klus, maar wat een voldoening.
De Norton in mijn avatar, die ik kocht in 1966 en weer verkocht in 1970. Maar ik vond het meeste ervan terug in 2014, gedemonteerd en ik kocht hem voor de tweede keer en restaureerde hem.
Nu staat hij in de woonkamer en als het straks mooi weer wordt ga ik er mee rijden en in gedachten zit mijn lieve freule dan bij me achterop.
Hij gaat nooit meer weg, is niet te koop, ook niet voor een ton en straks als ik er niet meer ben blijft hij in dit huis bij mijn zoon.
Hmm... Moeilijke keuze..
Ik denk dat ik van alle motoren dan toch kies voor mijn KMZ K750:
In 2010 kocht ik een volkomen onrijdbaar wrak ( Inclusief een kapot motorblok en een vaststaande versnellingsbak) als knutselproject/technische uitdaging/om iets te doen te hebben en met het vaste voornemen om er weer een rijdbaar geheel van te maken. Bij nadere beschouwing bleek het te gaan om een vroeg type K750. Gebouwd bij KMZ (later: Dnepr) in de voormalige Sovjetunie in 1958.
Omdat beeld meer zegt dan 100 woorden: filmpje van de "transformatie".
Dat "iets te doen hebben" hield me uiteindelijk niet alleen tot 2016 van de straat, maar bleek ook een motor op te leveren die ik onverwachts heel lekker vond rijden en op een bepaalde manier mijn kijk op motorrijden (en ook een paar zaken er buiten) heel erg veranderde. Twee jaar lang/13.000 kilometer lang heeft íe het braaf volgehouden. Helaas heb ik bij het herbouwen van het motorblok de staat van het (een wat mishandeld)vliegwiel niet goed ingeschat en maakte een deugdelijke scheur daarin tijdelijk een einde aan de lol en iets definitiever een einde aan het leven van de krukas....
Voorzien van o.a. een vers vliegwiel en een andere krukas rijdt 'ie nu sinds twee weken weer rond.
Maar 1 echte favoriet dat was een RD350LC uit 1980,klein wheelie monstertje,de bocht in en er weer uit op het achterwiel
Niet de mooiste of snelste motor die ik gehad heb maar wel de meeste lol mee gehad.
De leukste herinneringen koesterde ik aan mijn CB400F, dit was begin jaren '90 mijn eerste motorfiets. Zo'n 25 jaar na verkoop van mijn Honda kwam ik op Speurders exact dezelfde tegen met bijna hetzelfde kenteken in een hele mooie staat, die kon ik niet laten staan. 2 maanden later kwam ik nog een 400 tegen die ik ook wel erg leuk vond en nu heb ik er dus 2 Ik ben ook zeker niet van plan om ze ooit nog weg te doen.
Zo'n motor maakt een hoop goedMijn GSX750F in Sydney. Heb een rottijd gehad in Australië (maar goed, 't is dan ook een rot (spatie) land), en hing daar nog veel meer dan hier aan het genot van een eigen motor, zodat ik eindelijk ook een beetje vrijer van de omgeving kon genieten. Dus die betekende verreweg het meest voor me.
Australie is een prima land!! Je had niet naar Sydney moeten gaan!Mijn GSX750F in Sydney. Heb een rottijd gehad in Australië (maar goed, 't is dan ook een rot (spatie) land), en hing daar nog veel meer dan hier aan het genot van een eigen motor, zodat ik eindelijk ook een beetje vrijer van de omgeving kon genieten. Dus die betekende verreweg het meest voor me.
Australie is een prima land!!
Wellicht, maar Brisbane was nog erger Sowieso, alle westerse landen waar de gemiddelde temperatuur tussen de 0 en de 30 graden ligt zijn geweldig om motor te rijden. Dat is het punt niet. Het gaat mij om de inrichting van de maatschappij. Maar goed, als FvD nog even zo doorgaat gaan we er binnenkort hier ook meer op lijken, want Baudet houdt er ook van. Dat is echter meer iets voor andere topicsJe had niet naar Sydney moeten gaan! Tasmanie is echt geweldig om motor te rijden..
Inderdaad een fijne motor,heeft mij ooit eens het leven gered toen er plotseling een vrachtwagen voor mijn neusDeze BMW K1200S!
Bekijk bijlage 1371419
Je kunt er alles mee! Op vakantie, circuitdag, woonwerk.. Zitpositie perfect voor iemand van 190 cm en een powerrrrrrrr!!!
Deze gaat niet meer weg, denk ik
gecondoleerdMijn CB600s is niet mijn fijnste motor geweest, maar mijn motormaatje heeft hem met me uitgezocht toen ik nog geen rijbewijs had. Heb een mooie rit nog met hem kunnen maken net voordat hij afgelopen november in een ongeluk is overleden. Daarom zal mijn Hornet altijd een speciaal plekje hebben in mijn hart ten spijten van alle pech die ik met hem had.
Bekijk bijlage 1371407
Mijn XT660Z Ténéré. Toen ik deze motor kocht heb ik het plezier in het motorrijden weer echt gevonden, terwijl ik daarvoor eigenlijk alleen nog maar woon-werk reed en vrijwel nooit meer voor het plezier. Met deze motor ben ik ook echt langere reizen gaan maken en heb ik de mooiste plekken gezien. Als je weken achter elkaar alleen op stap bent en de hele dag op of bij de motor leeft, dan ga je er stiekem toch best aan hechten. Ik heb hem nog, en zoals het er nu voorstaat doe ik hem nooit meer weg. Ik hecht me niet zo aan spullen, maar ik hem door wat voor reden dan ook kwijtraken dan zou ik dat wel heel erg vinden.
de motor waar ik het meest aan gehecht was, was mn vorige motor: de Fazer
het leukste wat ik er mee heb beleefd was een gezellige trainingsdag in Lelystad.
in groep trokken we op, en oefenden o.a. bijzondere verichtingen, uitwijk maneuvres en een andere manier van noodstop maken zonder ABS, dan ik op de rijschool heb geleerd.
dit is ook handig gebleken bij auto's die me te laat opmerkten, waarbij de wendbaarheid van de Fazer me van een botsing redde als remmen geen optie meer was..
verder was het heerlijk om solo allerlei binnenwegen te verkennen.
nooit problemen ermee gehad (op een opgezwollen accu na) en met pijn in het hart moeten verkopen.
voor mij is dit de beste motor die Yamaha ooit gemaakt heeft.
Gr.
Lonewulf
Een lekkere bocht blijft een lekkere bocht, al licht ie in de alpen of in de randstad.
Als je in de ww zit hoef je toch nergens heen?Zelfs een lekkere bocht heb ik in mijn w-w route niet helaas.
Zelfs een lekkere bocht heb ik in mijn w-w route niet helaas.
de motor waar ik het meest aan gehecht was, was mn vorige motor: de Fazer
het leukste wat ik er mee heb beleefd was een gezellige trainingsdag in Lelystad.
in groep trokken we op, en oefenden o.a. bijzondere verichtingen, uitwijk maneuvres en een andere manier van noodstop maken zonder ABS, dan ik op de rijschool heb geleerd.
dit is ook handig gebleken bij auto's die me te laat opmerkten, waarbij de wendbaarheid van de Fazer me van een botsing redde als remmen geen optie meer was..
verder was het heerlijk om solo allerlei binnenwegen te verkennen.
nooit problemen ermee gehad (op een opgezwollen accu na) en met pijn in het hart moeten verkopen.
voor mij is dit de beste motor die Yamaha ooit gemaakt heeft.
Gr.
Lonewulf