Vroegerrr was alles Beterrrt

Met een off /all road wel leuk 😂.
Ik had jaren geleden eens een all road met een klein topkoffertje achterop voor mijn werk spullen. In die tijd bestond er nog geen internet bankieren, maar maakte ik maandelijks alles over via accept giro’s.
Zo ook op een dag ging ik vanuit het werk nog even langs de bank om al mijn acceptgiro’s voor die maand af te geven.
Ik reed alleen zo enthousiast en te hard over alle drempels dat het topkoffertje was open gesprongen en mijn accept giro’s verspreid lagen over 10 km dijk. 😂
 
ik woonde in een dorp met 1200 inwoners, er was een postkantoortje.
De man bracht de post rond in de auto want veel buiten gebied en zijn vrouw die bestierde het kantoortje.
Hij zei altijd tot 19.00 uur is de kluis open, dan ging ik s,avonds achterom en kreeg geld, was ik te laat haalde hij het geld uit zijn portemonee en zei dan pak ik het morgen wel terug .
 
....
Maar mijn vroeger was beter startpunt ging eigenlijk meer over de tijd dat motorrijden heel anders en ongedwongen was in tegenstelling tot nu.
Weinig tot geen cameraas, Veel harder kunnen rijden en minder dikke prenten en vooral veel minder gezeur en gedram dan nu dankzij internet onder andere.
Daarnaast zijn de wegen nu veel beter maar zijn de maximale snelheden overal verlaagd.
Motorrijders en sters van heden leren en rijden ook heel anders motor zie ik regelmatig.
....
Klopt, maar er is ook een groot verschil en dat is de verkeersdrukte.

We gingen vaak rijden met een vriendengroep en op de terugweg bij Wezep de A28 op en volgas tot de volgende afslag 't Harde.
Ruim boven de 200 en inderdaad nooit iemand gepakt of aangehouden.
Maar toen haalde je een stuk op 10 auto's in op dat stukje, wanneer je datzelfde stuk nu rijd is de weg wel beter, maar je rijd zonder uitzondering altijd hutjemutje.
Het kan nu eigenlijk overdag gewoon niet meer op dat stuk zo hard rijden.

Wel rustiger, alhoewel mijn moeder blijft zeuren, toen ik mijn eerste motor kocht is het begonnen: koop niet zo'n onding.
Nu is ze in de 90 kom ik op bezoek, heb je nog steeds zo'n rot motor _O-
Sommige dingen veranderen nooit :)
 
Klopt, maar er is ook een groot verschil en dat is de verkeersdrukte.

We gingen vaak rijden met een vriendengroep en op de terugweg bij Wezep de A28 op en volgas tot de volgende afslag 't Harde.
Ruim boven de 200 en inderdaad nooit iemand gepakt of aangehouden.
Maar toen haalde je een stuk op 10 auto's in op dat stukje, wanneer je datzelfde stuk nu rijd is de weg wel beter, maar je rijd zonder uitzondering altijd hutjemutje.
Het kan nu eigenlijk overdag gewoon niet meer op dat stuk zo hard rijden.

Wel rustiger, alhoewel mijn moeder blijft zeuren, toen ik mijn eerste motor kocht is het begonnen: koop niet zo'n onding.
Nu is ze in de 90 kom ik op bezoek, heb je nog steeds zo'n rot motor _O-
Sommige dingen veranderen nooit :)
Wij deden altijd vanaf huis wie t eerst in zwolle korte smeden ,(midden in centrum motorzaak) was met een groepje ,
heerlijk !
 
Klopt, maar er is ook een groot verschil en dat is de verkeersdrukte.

We gingen vaak rijden met een vriendengroep en op de terugweg bij Wezep de A28 op en volgas tot de volgende afslag 't Harde.
Ruim boven de 200 en inderdaad nooit iemand gepakt of aangehouden.
Maar toen haalde je een stuk op 10 auto's in op dat stukje, wanneer je datzelfde stuk nu rijd is de weg wel beter, maar je rijd zonder uitzondering altijd hutjemutje.
Het kan nu eigenlijk overdag gewoon niet meer op dat stuk zo hard rijden.

Wel rustiger, alhoewel mijn moeder blijft zeuren, toen ik mijn eerste motor kocht is het begonnen: koop niet zo'n onding.
Nu is ze in de 90 kom ik op bezoek, heb je nog steeds zo'n rot motor _O-
Sommige dingen veranderen nooit :)
Ja dat klopt wel wat betreft meer verkeer ect.
Wij gingen ook in de late avond uren vanaf Ede de A 12 op met mijn Honda 750 F1, Kawasaki z 900 en Suus GS 750 ect er bij en wie dan hèt eerste bij Veenendaal was .
 
Heb je de X al ?
Staat al Twee maanden bij Star Twin op me te wachten 😂.
Kenteken is als het goed is vandaag aangevraagd.Begin Maart vindt ik oke om een nieuwe motor op kenteken te zetten en op te halen.

Vorige week nog besloten de Skid plate Zwart te laten maken.
Die ligt nog ergens nu te wachten tot ie Zwart is 😉
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240217-165214.png
    Screenshot_20240217-165214.png
    298,7 KB · Weergaven: 0
Staat al Twee maanden bij Star Twin op me te wachten 😂.
Kenteken is als het goed is vandaag aangevraagd.Begin Maart vindt ik oke om een nieuwe motor op kenteken te zetten en op te halen.
Is ff kijken of ik een stop kan plannen v/d week ,kom er zo n 5x langs
 
Vroeger heb ik gelukkig meegemaakt, motorrijden vanaf ‘73……en nu zie onderschrift.

Kortom, alles meegemaakt en nu genieten op mijn manier op mijn keuze motorfietsen. En wat de rest denkt zal mij een reet roesten….. _O-

Ohja, vanmorgen motorjeans voor mijn zoon kopen want hij mag nu de openbareweg op met lesmotor…:+ Kan ik als bejaarde dat nog aan hem meegeven….;)
Maar is zoonlief er nu niet zo vroeg bij qua motorrijden of was jij vrij laat met produceren. :? :+
 
Is ff kijken of ik een stop kan plannen v/d week ,kom er zo n 5x langs
Staat wslijk niet meer in de Showroom nu de Skid plate eraf is.
Ffe vragen waar de X van Arie staat mocht je die willen zien.
 
1992 toen mijn ouders op vakantie waren, op mijn gloednieuwe Jawa.
Wel al een les of twintig gehad.
Onderweg zwaaiden er motorrijders.
Ik hoorde er helemaal bij. :')
Onderweg midden in de drukke Beneluxtunnel tot stilstand gekomen.
Op het laagste punt onder in de tunnel kon ik het ding weer aantrappen en er uit rijden.
Direct de snelweg verlaten bij de eerste afslag.
Nog drie, vier keer aan moeten trappen.
Bij een motorzaak gestopt met de melding dat die steeds uitviel.
Meneer trok de benzine slang los en zette hem toen op reserve. :o
Ik moest gewoon tanken. :+
 
Laatst bewerkt:
Een jaar later had ik het rijbewijs.
Twee maanden later een RG250 Walther Wolf.
Het eerste jaar maakte ik nog vol met een GSX600F en een maand daarna een ZX10 Thomcat.
Wat een powerrrr. :}
 
1992 toen mijn ouders op vakantie waren, op mijn gloednieuwe Jawa.
Wel al een jes of twintig gehad.
Onderweg zwaaiden er motorrijders.
Ik hoorde er helemaal bij. :')
Onderweg midden in de drukke Beneluxtunnel tot stilstand gekomen.
Op het laagste punt onder in de tunnel kon ik het ding weer aantrappen en er uit rijden.
Direct de snelweg verlaten bij de eerste afslag.
Nog drie, vier keer aan moeten trappen.
Bij een motorzaak gestopt met de melding dat die steeds uitviel.
Meneer trok de benzine slang los en zette hem toen op reserve. :o
Ik moest gewoon tanken. :+
Ha ha..zelfde met de dodemansknop soms 😂.

Of bij een verkeerslicht snel op uit zetten als het groen werdt bij wie er naast je stond
 
Terug
Bovenaan Onderaan