Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Hey een bekend gezicht wat leuk.. staat er ook een schoolbordverf-groene MT-11 met tuimelschakelaar als contact?
 
Ik heb wel wat groene fietsen gezien maar dat is een vrij normale kleur. Het was weer een prima gezellig weekeinde met genoeg droog weer om een heel aangenaam toerritje te maken in ieder geval. Goed gezelschap, eten en drinken en een mooie droge toerrit zonder pechgevallen, wat wil je nog meer.
 
Ik heb wel wat groene fietsen gezien maar dat is een vrij normale kleur.
Dat was mijn eerste reactie ook, maar als ik iets beter lees dan reageert @sammie op die foto met het kampvuur en daar staan maar drie mensen (herkenbaar)op waar betreffende groene fiets dan eventueel bijgehoord zou hebben. Probleem is alleen dat één er van ooit een groene Rus heeft gehad, maar dat was een Ural Kopklepper die ook als "groentje" bekend stond, (maar die is "verkleurd", van eigenaar gewisseld, opgeknapt en dat is tegenwoordig de Zwart-met-rode van @robm84) . Een ander heeft een Dnepr met een kiepschakelaar als contact, maar dat is een K750-zijklepper in het sahara-geel (en die is bij mijn weten ook nooit groen geweest) en de derde heeft bij mijn weten nooit een groene fiets gehad....

Wie/welk span zoek je @sammie ??
 
Laatst bewerkt:
Dat was mijn eerste reactie ook, maar als ik iets beter lees dan reageert @sammie op die foto met het kampvuur en daar staan maar drie mensen (herkenbaar)op waar betreffende groene fiets dan eventueel bijgehoord zou hebben. Probleem is alleen dat één er van ooit een groene Rus heeft gehad, maar dat was een Ural Kopklepper die ook als "groentje" bekend stond, (maar die is "verkleurd", van eigenaar gewisseld, opgeknapt en dat is tegenwoordig de Zwart-met-rode van @robm84) . Een ander heeft een Dnepr met een kiepschakelaar als contact, maar dat is een K750-zijklepper in het sahara-geel (en die is bij mijn weten ook nooit groen geweest) en de derde heeft bij mijn weten nooit een groene fiets gehad....

Wie/welk span zoek je @sammie ??
Mijn ex, MT11 die ik met schoolbordverf groen had gekwast...
 
Lieve mensen,
Deze knutselmeneer laat zien hoe je een chinadiesel (Yanmar L100 nabouw) zoals in mijn bullet zit, aan een Rus weet je kleien.

 
Laatst bewerkt:
Er zit wat knutselwerk in waarvoor ik de apparatuur en kennis niet heb- maar is evt uit te besteden? Een solo dieseltje met cardan lijkt me wel leuk!
 
Die mijnheer zal toch niet de eerste zijn? De tekening van die tussenplaat zal toch wel ergens zwerven
 
Tussenplaat is de adaptording van de 4- of 8 als je wil- op het blok? Die afmetingen staan in het boekje van het blok.. Maar dan steunt het daar alleen op? Moet het niet een klempassing zijn over de rand van het blok om stijfheidsdingen en zo?
Anyway,, ik heb een dergelijk blokje over.. als iemand hier...
 
Het nadeel vaak van zulk soort diesel blokjes is dat het werk toerental niet zo hoog is.
Hiermee ga je zelfs met langste overbrenging in het cardan en versnellingsbak niks harder dan nu al een ural of dnepr doet.
 
Dat is toch hard genoeg?
..Precies, harder moet je op zo'n koffiemolen niet willen..
Ronde wielen lijkt me met een solo wel fijn.. zijn er gangbare velgen en spakensets verkrijgbaar?
Maar goed, ik kan met mijn enfield diesel 90 - echte- km/h kruisen en dan draait hij eigenlijk heel mooi en tamelijk trillingsvrij.
Deze blokjes hebben een balansas wat - kennelijk- wel werkt.
enfield diesels zijn er ook seriematig gemaakt met Ruggerini blokken enne...:')
 
..Precies, harder moet je op zo'n koffiemolen niet willen..
Oh nee?? Nou.. Ik wel. En nog met een "origineel" KMZ-zijklepperblok ook.
Vandaag een dijkje gepakt met de K750 solo... in de begintijd van MF was er een hoop geneuzel over "schaamrandjes". Het ontbreken ervan was het statussymbool waarmee je aan kon tonen dat je een "snelle sportmotor" had. Blijkbaar heb ik nu ook een snelle sportmotor. Een ReesRus of zoiets _O-

Je zou traditiegetrouw ook kunnen stellen dat die Sovjet-remmen zo bedenkelijk zijn dat ik gewoon niet langzamer door de bocht kòn... Niet realistisch, maar wel in stijl... het is maar hoe je er naar kijkt natuurlijk 😜8)7


20240302_174241.jpg

20240302_174302.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorige week compressie meting gedaan. Rechts had 1 bar meer dan Links.
Dus ik moest op zoek naar 1 bar.
Gelukkig is de linker kop er zo af. Eerste verdachte zijn de kleppen. Vloeistof ingezet geen noemenswaardige lekkage.
Toch even alles eruit gehaald, en de uitlaat klep heeft een keer te strak gestaan. De zitting zat vol met een kool laagje.
Beide kleppen opnieuw ingeslepen en alles terug gemonteerd.
Hierna een nieuwe compressie meting gedaan. En gelukkig had ik maar 1 bar terug gevonden ipv. B.v. 2 bar, anders had ik het kunstje nog een keer uit mogen voeren.

Nu zijn beide cilinders weer gelijk kwa compressie.
 

Bijlagen

  • 20240303_121154.jpg
    20240303_121154.jpg
    463 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dat Ural-spannen niet de meest zuinige weggebruikers zijn mag genoegzaam bekend zijn, maar toen mjjn zwarte span vorige week een gebruik van 1:2 realiseerde in combinatie met een spoor door de wijk en een onwelriekende rechter motorlaars was dat toch een beetje al te gortig. Oorzaak bleek hem gelegen in een vlotter die alvast zoveel benzinevoorraad-voor-mindere-tijden had opgeslagen dat het hem met het floaten niet meer zo best wilde vlotten. Nu zijn onderdelen voor k68 carburateurs gewoonlijk aardig te krijgen, maar het Europese handelsembargo richting het land van herkomst begint toch zo zijn bijwerkingen te vertonen en geen van mijn gebruikelijke onderdelen leveranciers had iets (doorgaans in de vorm van een revisiesetje) op voorraad. Op zoek naar een alternatief kom je dan de onvermijdelijke chinese replica's tegen en hoewel die ook in het westen onder diverse namen makkelijk te krijgen zijn was het wel heel verleidelijk om eens te kijken wat de echte Chinees in deze te bieden heeft. Ondanks de beruchte reputatie op Internet van Chinees carburatie tuft mijn k750 al 96000 kilometer naar volle tevredenheid rond met een setje Chinese Deni's en voor de heuze €30,67 inclusief bezorgkosten die een compleet setje van twee Szdtrp-68's kost (netjes aangeboden als Chinees fabrikaat. Dat geeft toch meer vertrouwen dan een poging om ze als "Russische k68's" te slijten. Zelfs op AliExpress) was de verleiding om er eens een paar te bestellen om ze eens uit te proberen te groot om te weerstaan... Vandaag is het vijf dagen later en tot mijn stomme verbazing kreeg ik vandaag een Chinees pakje met daarin twee keurige doosjes met daarin eveneens netjes verpakt onderstaande inhoud:
20240311_181642.jpg
20240311_181758.jpg
20240311_184206.jpg
20240311_181656.jpg
20240311_181703.jpg
20240311_184213.jpg
20240311_181743.jpg
20240311_184156.jpg

Eigenlijk best keurig zo op het oog. Zeker voor het bedrag. Als ik iets te zeuren zou willen hebben dan kan ik hooguit klagen dat een van beide chokeplunjers even echt vastgezet moet worden ipv alleen met de hand. Wel handig voor een foto...
20240311_184335.jpg

Morgen maar eens monteren. Ik ben benieuwd wat ze in de praktijk doen. :)
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd. Rob heeft ook zo'n setje op zijn Ural zitten dat nog niet al te lekker loopt. Ik heb er ook een set van op de MT16 en die werken prima. Blijft een verrassing welke boringen ze dit keer wel of niet goed hebben aangebracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan