Weer lange tijd geen update, ondanks een weekje vakantie, maar er moest eerst een kiekenkot gebouwd worden, en de auto van de vriendin had kuren..
Motorblok is maar op de lange baan geschoven, ik moet nog eens terug langs het andere revisiebedrijf, want hoor niets meer van AVR en het project heeft zo al genoeg vertraging.
Focus ligt nu op de voorvork.
Nog wat dingen opgemeten (en wat foutjes gecorrigeerd, zo had ik het gat van de stuurpen verkeerd gemeten). Op het eerste zicht:
> Heeft de VF standaard 62° stuuruitslag. (weinig? Bonneville heeft 70°)
> Geven de ST1100 kroonplaten, gemonteerd op de VF ongeveer 58° stuuruitslag, en raken dan nergens de kuipen (maar het is nipt)
> Zouden de wielen niets raken met vorken die 2cm korter zijn
> Heb ik een kroonplaat nodig met 201mm center-to-center afstand op de vorkpoten, en een offset van 48.5mm, zo behoud ik genoeg ruimte op de as, zonder in te problemen te komen aan de kuip
Het blijft wel gokken en behelpen:
Aangepaste ST1100 kroonplaat, met rondellen en bussen in het balhoofd "gehacked" wegens te lange stuurstang
Stuuruitslag meten
Speling aan de plastic zijkappen (millimeters)
Lengtes vergelijken
De 28ste ga ik eindelijk langs Tomcat om zijn motor op te meten, en dan kan ik mijn gokjes bevestigen.
Ik vind nergens ST1100 kroonplaten van een ABS II model, deze heeft 43mm vorkpoten en zou dezelfde offset hebben als standaard. Al 2x het "zogezegd" correcte onderdeel besteld, en al 2x bleek het een kroonplaat voor 41mm vorkpoten te zijn, kon ik het terugsturen.
Heb nu al mijn metingen gedaan met de kroonplaat voor 41mm vorkpoten, en denk dat het zo ook wel in orde komt, en anders zien we wel. Moest iemand een ST1100 kroonplaat hebben liggen van een ABS II model, ik heb interesse
Ik heb iemand gevonden die voor een mooie prijs hele mooie kroonplaten kan maken (pro-line metal parts, gevonden via het forum hier), en als ik alles gecheckt en dubbelchecked heb, dan ga ik daar eens langs voor een set kroonplaten. Dan denk ik dat ik het beste heb van de twee werelden. Moet ik wel nog de stuurpen uit m'n originele kroonplaat laten persen.
Jamie Daugherty heeft net een cartridge kit voor de DL1000 in de maak, dus die ga ik vermoedelijk genruiken in de voorvork. Ik was eerst van plan om racetech FRGV SR2001 en FMGV S2040G zelf in te bouwen, en sonic veren te steken, maar de kit van Jamie is extern instelbaar, komt met veren
en is in totaal goedkoper.)
Ondertussen ook al de dikke EBC remschijven aangekregen. Ze zijn gigantisch, als je ze niet in de context van een motor ziet.
Ik wou meteen de juiste remschijven, zodat ik de voorkant al eens in elkaar kan zetten en zien dat ik overal genoeg ruimte heb. Tot nu toe heb ik de 310mm remschijf van de Bonneville gebruikt om te testen.
Ook mijn bestelling geplaatst bij CMSNL. Normaalgezien heb ik dan alles wat ik zou kunnen nodig hebben voor het blok (o-ringen, pakkingen, ...), plus nog wat speciale vijsjes (bv voor de kuipen). Rest van de onderdelen komt deze week terug van de galva, kan ik eindelijk de carburators terug in orde zetten.
Ik verloor een beetje moed, zeker omdat er gewoonweg nog niets terug in elkaar steekt, eens je begint te monteren gaat het snel. Momenteel weer even een boost en wat minder druk op het werk, dus daarvan profiteer ik om wat werk gedaan te krijgen, ook al is het maar meten en passen.
Ik heb nog altijd geen idee wat ik aan het doen ben, maar ik zoek het onderweg wel uit. Dit ding moet rijden!