Verwaarloosde(?) motor gezien?

Staat er al een tijdje. Haarlem, zijstraat Amsterdamsevaart.
20240319_124010.jpg
20240319_123956.jpg
 
is dat op de tank nou een druppellader?

misschien weggezet omdat er mechanisch wat aan mankeerde, en niet meer van gekomen om m op te knappen?
uit de advertentie;

"Deze motor staat al ongeveer 9 jaar stil onder de overkapping. Het doel was om hem onderhoud te geven na een mooie motor reis door Schotland, maar dit is er nooit meer van gekomen.

Deze motor moet echt volledig nagekeken en gerepareerd worden.

Km stand zal ergens tussen de 40000 en 50000 liggen.
Kleur is oorspronkelijk zilvergrijs"
 
Eén ding weet je zeker als je een dergelijke motor koopt, je koopt een hoop werk :Y

Enige ervaring met het kopen van niet rijdende motoren met achterstalling onderhoud. Als er niet veel tegen zit en je doet het werk zelf bedragen de kosten tenminste 700 euro en dat kan verder oplopen als er door stilstand op meerdere plaatsen flinke corrosie is ontstaan. Denk aan voorvorkpoten, doorgerotte tanks (iets met alcohol in de benzine).
 
Eén ding weet je zeker als je een dergelijke motor koopt, je koopt een hoop werk :Y

Enige ervaring met het kopen van niet rijdende motoren met achterstalling onderhoud. Als er niet veel tegen zit en je doet het werk zelf bedragen de kosten tenminste 700 euro en dat kan verder oplopen als er door stilstand op meerdere plaatsen flinke corrosie is ontstaan. Denk aan voorvorkpoten, doorgerotte tanks (iets met alcohol in de benzine).
Wel heel leuk werk, gezien de lach op het gezicht van deze meneer.

Karcher.jpg
 
En toch zou ik geen hogedrukreiniger nemen. Iets met vet wegspuiten op plekken waar je het vet wil houden. Met een gewone tuinslang heb je net zoveel resultaat (zeker met de R1 die hierboven gelinkt is). Na het wassen heb je wel wat meer werk te doen :X

Begrijp overigens niet dat mensen zoveel bieden voor een dergelijke motor. Je moet ter plekke zien wat er nog verder aan mankeert (door stilstand) voordat je een redelijke prijs kan bepalen.
 
Nou, 9 jaar is lang hoor. Daar wordt het niet beter van. Niet alleen banden maar alle keerringen en afdichtingen zijn nu op z’n minst twijfelachtig.
Weet je niet meer dat er in de mid 90 er jaren vanuit Canada en Amerika geïmporteerd werd? Die dingen hadden ook vaak jaren stil gestaan. Misschien vork keerring. Nieuwe olie nieuwe benzine en gaan.
 
Ik vraag me vooral af hoe de vrouw/partner van deze persoon het accepteert dat er iets 9 jaar lang staat zonder te gebruiken en het nog niet zelf heeft verkocht of weggegooid _O-
 
Je maakt met die motor een mooie reis door Schotland en bent bij thuiskomst van plan hem onderhoud te geven. In plaats daarvan zet je het ding in de schuur en kijkt er 9 jaar niet meer naar om. Dan ben ik toch wel benieuwd naar het verhaal. Ging het om een olie en filterwissel, of om een versnellingsbak revisie?

Zal wel aan mij liggen, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat je na een mooie reis je motor, waar niets bijzonders aan mankeert, in de schuur zet en er 9 jaar niet meer naar omkijkt.

Nu ik er over nadenken....wat moet je uitspoken om 9 jaar de bak in te gaan?:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan