bert111
MF veteraan
Bedankt voor de positieve reacties !
Wat namelijk eerder gebeurt is dat het voorwiel wegslipt
.
de simpele reden is de motorband vooraan ...niet genoeg grip op die band , remedie autoband !!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor de positieve reacties !
Wat namelijk eerder gebeurt is dat het voorwiel wegslipt
.
ja hoor , vroeg of laat slipt er toch eens watik heb er autobanden op maar bij mij slipt het voorwiel ook eerst
Bedankt voor de positieve reacties !
Wat betreft de overhang van de bak en de voorloop..
Er is al best woest mee gereden maar de bak kantelen en het achterwiel de lucht in is eigenlijk nog niet gebeurt...
Wat namelijk eerder gebeurt is dat het voorwiel wegslipt (zeg maar een milde versie van wat je vroeger op je skelter had, dat als je in een snelle beweging het stuur op volle uitslag gooide je vrolijk rechtdoor bleef gaan). Ik weet niet of dit ongewenst gedrag is ?
De oude vuistregel is inderdaad gebruikt.
Een klein wieltje aan de bak zou best kunnen inderdaad Ik vraag me alleen af of dat inderdaad niet gevaarlijk wordt. Als de dreiging van over de kop slaan weg is, wordt die grens wellicht ook weer eerder opgezocht. Ik vind het op zich wel interessant om eens op een parkeerterrein te proberen of je met een gekantelde bak rijdende op dat wieltje je nog uit een noodsituatie kunt worstelen of dat het geheel onbestuurbaar wordt...
Maar voor nu lijkt de situatie zelf dus nog niet te verwezenlijken.
maar da's vals spelen. Dan duikt ie voor. En door die extra wieldruk gaat dat wiel niet meer als eerste schuiven.voorrem
Dat heb ik geprobeerd, doodeng want soms pakte ik per ongeluk alleen de zijspanrem en schoot ik naar rechts.Weer een update.
Begonnen met de bakrem.
De ophanging lijkt van oorsprong een remtrommel te hebben gehad. Helaas heb ik niet kunnen vinden waar de ophanging van af komt..
De velgboutsteek is 3x120. Onder andere een eend en peugeot 304 hanteren eze maat, echter lijkt de ophanging daar niet op.
Er zullen vast wel meer oldtimers deze maat hanteren, herkent iemand het?
Bekijk bijlage 1365282
Bekijk bijlage 1365283
Afijn, ik wilde de ophanging toch al aanpassen gezien de vering veel te stijf is. Daarnaast raden verschillende van jullie me al aan om een grotere voorloop te hanteren i.v.m. voorover kantelen.
Een mooi moment om ook dat aan te pakken.
Een remtrommel van een Chevrolet Aveo van de sloop geplukt waar de naaf al direct in zit:
Bekijk bijlage 1365281
Het idee is om de gehele draagarm wat in te korten om daarmee de voorloop te vergroten. Mooi meegenomen is dat het geheel wat compacter wordt.
M.b.v een adapter plaatje is de uitlijning van de wielas gemakkelijk over te nemen:
Bekijk bijlage 1365285
Boren slijpen vijlen:
Bekijk bijlage 1365286
Bekijk bijlage 1365288
De nieuwe naaf opname verbinden met de draagarm:
Bekijk bijlage 1365289
Bekijk bijlage 1365290
Bekijk bijlage 1365291
Nu de maatvoering is overgedragen het rudimentaire deel verwijdert:
Bekijk bijlage 1365292
De veer een nieuwe positie gegeven en onder een hoek voor nog slapper gedrag:
Bekijk bijlage 1365293
En dan komt het totaal er ongeveer zo uit te zien:
Bekijk bijlage 1365294
Bijna klaar Ik dacht er aan om een afzonderlijk rempedaal te maken voor het bakwiel, die met een beugel eventueel gekoppeld kan worden aan de achterrem. Eigenlijk zoals bij een tractor. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Wouter.
Ik heb ook 2 pompen op 1 pedaal. Ik kan ze traploos afstellen maar ik merk wel dat ze verlopen.
Dus de volgende die ik maak daar ga ik een evenaar tussen maken.