Verkeersruzies, welke rol vervult de motorrijder?

Maar als je meerdere malen bijna de kant in wordt gedrukt kan ik me voorstellen dat je een trapbeweging maakt, soort van dreigement.

Bovendien was de man bekend als een vriendelijke rustige man en hij was anesthesist. Daarvan verwacht ik geen hooligan gedrag.

Iedereen maakt fouten, ook in het verkeer, maar dat mag geen reden zijn voor agressief gedrag welke mensen hun leven kan kosten, zoals in dit geval.

Vooralsnog denk ik dat de blikkenist de meeste schuld heeft en als dat zo zal blijken dan mag hij wat mij betreft doodslag op zijn papiertje krijgen.

Ik rijd voornamelijk in de kop van noord holland en daar valt het allemaal best wel mee, maar daar op die drukke punten van de A8 en A10 kom je veel gevaarlijke gekken tegen.
 
Maar als je meerdere malen bijna de kant in wordt gedrukt kan ik me voorstellen dat je een trapbeweging maakt, soort van dreigement.

Bovendien was de man bekend als een vriendelijke rustige man en hij was anesthesist. Daarvan verwacht ik geen hooligan gedrag.

Iedereen maakt fouten, ook in het verkeer, maar dat mag geen reden zijn voor agressief gedrag welke mensen hun leven kan kosten, zoals in dit geval.

Vooralsnog denk ik dat de blikkenist de meeste schuld heeft en als dat zo zal blijken dan mag hij wat mij betreft doodslag op zijn papiertje krijgen.

Ik rijd voornamelijk in de kop van noord holland en daar valt het allemaal best wel mee, maar daar op die drukke punten van de A8 en A10 kom je veel gevaarlijke gekken tegen.


Je was er niet bij Han ,t enige wat je doet is gissen ,misschien was de koekblikker wel vaatchirurg ,
t een heeft niets met het ander te maken ,een agressieve verkeersdeelnemer is niet altijd een tokkie
 
Maar als je meerdere malen bijna de kant in wordt gedrukt kan ik me voorstellen dat je een trapbeweging maakt, soort van dreigement.

Bovendien was de man bekend als een vriendelijke rustige man en hij was anesthesist. Daarvan verwacht ik geen hooligan gedrag.

Iedereen maakt fouten, ook in het verkeer, maar dat mag geen reden zijn voor agressief gedrag welke mensen hun leven kan kosten, zoals in dit geval.

Vooralsnog denk ik dat de blikkenist de meeste schuld heeft en als dat zo zal blijken dan mag hij wat mij betreft doodslag op zijn papiertje krijgen.

Ik rijd voornamelijk in de kop van noord holland en daar valt het allemaal best wel mee, maar daar op die drukke punten van de A8 en A10 kom je veel gevaarlijke gekken tegen.

Ik ken chirurgen en anesthesisten die letterlijk hooligan zijn, het zijn net mensen..

Het blijft speculeren, zeker als alleen het perspectief van de automobilist kan worden naverteld.
Snijden zal mogelijk wel meevallen, maar trappen is duidelijk te onderscheiden.

Persoonlijk kies ik eieren voor mijn geld en geef ik gas...
 
Onvoorstelbaar dat je met iets simpels een dergelijk ongeluk had kunnen voorkomen; stoppen of wegwezen. Uiteraard zijn het aannames maar zoiets heeft niemand gewild. Nu de mogelijke dader in de cel nadenkend over zijn actie.......:X
 
Dat denk ik echt niet, veel politiemensen zijn zelf motorrijder of hebben natuurlijk collega’s die beroepshalve motor rijden. Ik denk juist dat motorrijders bij verzekeringsmaatschappijen bekend staan om mensen die uit lijfsbehoud extra opletten en goed voor hun voertuig zorgen. Natuurlijk zijn er idioten op twee wielen maar dit niet het beeld wat men heeft in zijn algemeenheid.

Die cam heb ik niet, maar is een serieuze optie, daar de filedruk met 20 procent stijgt, en het percentage gefrustreerde automobilisten zal gelijke tred houden, ben ik bang.
Ik denk dat je dan nog nooit met de verzekering in aanraking bent gekomen. Ik werd letterlijk stilstaand van achteren aangereden voor een rood stoplicht en alsnog wouden ze geen aansprakelijkheid erkennen omdat ze eerst wouden weten of ik niet iets raars of gek deed, want hey, motorrijders zijn natuurlijk allemaal hooligans en doen allemaal rare dingen... Zelfs met een ingevuld schade formulier ondertekend door de tegenpartij, wouden ze alsnog moeilijk doen met uitkeren. De verzekeraar kijkt absoluut niet naar dat soort dingen en houd daar geen rekening mee, die wil alleen niet uitkeren.

Bedenk dat een omgevallen motor meer kost dan wat bumper schade aan de auto.

Motorrijders worden helaas gezien als hooligan en als een auto bestuurder zegt dat je heel hard reed dan wordt zijn verhaal al heel snel als waar genomen. Het is wat geld, maar een camera op je kop is echt een must vandaag de dag. Schadeformulieren zijn lang niet meer voldoende, beeld materiaal is toch wel echt doorslaggevender
 
Kan allemaal wel zijn, maar trappen naar een koekblik is niet hetzelfde als iemand dood rijden.
Eens met RR: handelingen staan in geen proportie.

Verder een heleboel gespeculeer, want we weten alleen wat erover in het persbericht stond.

Onvoorstelbaar dat je met iets simpels een dergelijk ongeluk had kunnen voorkomen; stoppen of wegwezen. Uiteraard zijn het aannames maar zoiets heeft niemand gewild. Nu de mogelijke dader in de cel nadenkend over zijn actie.......:X
Persoonlijk ben ik niet snel geneigd te stoppen voor een auto die me achtervolgt en al meerdere malen op me ingestuurd heeft, kennelijk in een poging om me te raken. Dan is de vraag: kan ik wegkomen?

Nou rij ik bijna dagelijks op het wegvak waar dit zich heeft afgespeeld, en ook rond hetzelfde tijdstip. Het komt regelmatig voor dat je, als gevolg van verkeersdrukte, helemaal niet weg kunt, al zou je tienmiljoen pk's hebben. Zeker niet als je zo'n bijzonder breed uitgevallen zijkofferset hebt, zoals de slachtoffers. En hoewel ikzelf (denk ik) nooit naar auto's zal trappen - want kansloos, denk ik nu - vraag ik me af hoe dat is als je niet weg kunt komen en merkt dat iemand je naar het leven staat.
 
Ik denk dat je dan nog nooit met de verzekering in aanraking bent gekomen. Ik werd letterlijk stilstaand van achteren aangereden voor een rood stoplicht en alsnog wouden ze geen aansprakelijkheid erkennen omdat ze eerst wouden weten of ik niet iets raars of gek deed, want hey, motorrijders zijn natuurlijk allemaal hooligans en doen allemaal rare dingen... Zelfs met een ingevuld schade formulier ondertekend door de tegenpartij, wouden ze alsnog moeilijk doen met uitkeren. De verzekeraar kijkt absoluut niet naar dat soort dingen en houd daar geen rekening mee, die wil alleen niet uitkeren.

Bedenk dat een omgevallen motor meer kost dan wat bumper schade aan de auto.

Motorrijders worden helaas gezien als hooligan en als een auto bestuurder zegt dat je heel hard reed dan wordt zijn verhaal al heel snel als waar genomen. Het is wat geld, maar een camera op je kop is echt een must vandaag de dag. Schadeformulieren zijn lang niet meer voldoende, beeld materiaal is toch wel echt doorslaggevender

Wat een onzin. Waarschijnlijk had je gewoon te maken met een moeilijke harry die voor de verzekeringsmaatschappij werkt. Als jij en de tegenpartij dezelfde verklaring afgeven en dit ook daadwerkelijk is gebeurd kunnen hun hoog en laag springen maar uitkeren gaan zij zeker. Als hun niet willen uitkeren moeten zij het tegendeel bewijzen en dat kunnen zij niet.

Ook dat een omgevallen motor duurder is dan de bumper van een auto klopt niet. Het ligt er aan wat voor auto. Ik heb een auto achterop gehad en ik had alleen bumper schade maar het bedrag was toch bijna 3000 euro want de bumper zit vol met sensoren.
 
Getuigen van welk moment? Volgens mij waren de getuigen alleen bij het ongeval zelf, maar niet van het verhaal over het afsnijden.. dat kan zomaar onzin zijn dus

Blikker kwam uit Krommenie, motorrijder uit Wormerveer, dat ligt naast elkaar. Goed kans dat het conflict zich al over langere afstand heeft afgespeeld. Dat stuk, tot aan de locatie waar het ongeval plaatsvond, is druk dus er zijn vast meer mensen die wat gezien hebben. Er is hier in de regio (ik kom daar zelf vandaan) in de locale media behoorlijk wat aandacht voor geweest en getuigenoproepen gedaan, dus ik ga er vanuit dat ze wel meer getuigen hebben die ook in aanloop naar het ongeval iets hebben gezien.
 
Ik denk dat je dan nog nooit met de verzekering in aanraking bent gekomen. Ik werd letterlijk stilstaand van achteren aangereden voor een rood stoplicht en alsnog wouden ze geen aansprakelijkheid erkennen omdat ze eerst wouden weten of ik niet iets raars of gek deed, want hey, motorrijders zijn natuurlijk allemaal hooligans en doen allemaal rare dingen... Zelfs met een ingevuld schade formulier ondertekend door de tegenpartij, wouden ze alsnog moeilijk doen met uitkeren. De verzekeraar kijkt absoluut niet naar dat soort dingen en houd daar geen rekening mee, die wil alleen niet uitkeren.

Bedenk dat een omgevallen motor meer kost dan wat bumper schade aan de auto.

Motorrijders worden helaas gezien als hooligan en als een auto bestuurder zegt dat je heel hard reed dan wordt zijn verhaal al heel snel als waar genomen. Het is wat geld, maar een camera op je kop is echt een must vandaag de dag. Schadeformulieren zijn lang niet meer voldoende, beeld materiaal is toch wel echt doorslaggevender

Hoe irritant het ook moge zijn, een verzekering heeft als doel zo min mogelijk/niets uit te keren en niet om jouw schadeloos te stellen, het zijn helaas geen filantropische instellingen. De verzekering van je tegenpartij die jouw schade moet betalen zal daardoor altijd partijdig zijn. Dat maak je net zo goed als automobilist mee. Daarbij moet ik de kanttekening maken dat de verzekering van mijn tegenpartij na een jaar gezeik met mijn rechtsbijstand tegen alle verwachting in toch de schade uitkeerde ondanks dat ik eigenlijk geen poot had om op te staan (want vs een fietser, geen getuigen, en een collega van de tegenpartij die even op papier verklaarde dat ik veel te hard gereden had & de fietser er niets aan kon doen).
Maar ik ben het met je eens dat een camera erg handig is, om het hele proces mocht het toch een keer mis gaan in ieder geval te versnellen.
 
Blikker kwam uit Krommenie, motorrijder uit Wormerveer, dat ligt naast elkaar. Goed kans dat het conflict zich al over langere afstand heeft afgespeeld. Dat stuk, tot aan de locatie waar het ongeval plaatsvond, is druk dus er zijn vast meer mensen die wat gezien hebben. Er is hier in de regio (ik kom daar zelf vandaan) in de locale media behoorlijk wat aandacht voor geweest en getuigenoproepen gedaan, dus ik ga er vanuit dat ze wel meer getuigen hebben die ook in aanloop naar het ongeval iets hebben gezien.
Laten we dan maar hopen dat het hele verhaal echt meegenomen wordt..
 
Hoe irritant het ook moge zijn, een verzekering heeft als doel zo min mogelijk/niets uit te keren en niet om jouw schadeloos te stellen, het zijn helaas geen filantropische instellingen. De verzekering van je tegenpartij die jouw schade moet betalen zal daardoor altijd partijdig zijn. Dat maak je net zo goed als automobilist mee. Daarbij moet ik de kanttekening maken dat de verzekering van mijn tegenpartij na een jaar gezeik met mijn rechtsbijstand tegen alle verwachting in toch de schade uitkeerde ondanks dat ik eigenlijk geen poot had om op te staan (want vs een fietser, geen getuigen, en een collega van de tegenpartij die even op papier verklaarde dat ik veel te hard gereden had & de fietser er niets aan kon doen).
Maar ik ben het met je eens dat een camera erg handig is, om het hele proces mocht het toch een keer mis gaan in ieder geval te versnellen.
Doen, raad het echt iedereen aan.
 
Wat een onzin. Waarschijnlijk had je gewoon te maken met een moeilijke harry die voor de verzekeringsmaatschappij werkt. Als jij en de tegenpartij dezelfde verklaring afgeven en dit ook daadwerkelijk is gebeurd kunnen hun hoog en laag springen maar uitkeren gaan zij zeker. Als hun niet willen uitkeren moeten zij het tegendeel bewijzen en dat kunnen zij niet.

Ook dat een omgevallen motor duurder is dan de bumper van een auto klopt niet. Het ligt er aan wat voor auto. Ik heb een auto achterop gehad en ik had alleen bumper schade maar het bedrag was toch bijna 3000 euro want de bumper zit vol met sensoren.
Wat is onzin? Dat is mijn hele punt, er zal altijd moeilijk gedaan worden en ik stond 100% in mijn recht en alsnog hebben ze er 3 maanden over gedaan om uit te keren. Een verzekering zal er alles aan doen om niet uit te keren totdat ze echt geen kant meer op konden. Het duurde veel langer dan het had moeten duren. Daarom zeg ik dat beeldmateriaal tegenwoordig heel belangrijk is.

Die moeilijke harry's werken allemaal bij de verzekering

Een omgevallen motor kan al best snel total loss zijn of verklaard worden, maar ja, als je het zo bekijkt kan de bumper van een bentley inderdaad duurder uitkomen...

wat een figuren hier soms.. |(
 
Ben terplekke niet

Yep, zeker met een passagiere. Als je gaat trappen, vraag je dr ook enigzins om :/ dus ik vind dat ie zelf ook mede schuldig eraan is. Zou me niets verbazen als dat trappen net de reden is geweest om 'm daadwerkelijk van de weg te rijden.

Verkeersagressie met verkeersagressie bestrijden terwijl je met een passagier rijdt.. geen goed idee.

Daar heb je volkomen gelijk in!
 
Zag al een reactie voorbij komen met een duimpje omhoog.

Dit is idd een van de betere oplossingen.
Men kan hier niets mee. Je laat ze daar dus een beetje verbouwereerd mee achter.

Vroeger had ik af en toe ook een kort lontje, nu gelukkig niet meer.
Op de motor rij ik heel anders als in de auto.
Dan ben je toch meer beschermd.
Mijn instructeur leerde mij een paar zeer wijze lessen:

#1
Gaat met niemand de confrontatie aan, je verliest het altijd
#2
Willekeurig gevaar, maken dat je weg komt.
#3
Jij ligt op de grond te spartelen, automobilist stapt uit.

(Sarcasme midus aan)
Maar gelukkig zijn wij altijd heilig en doen nooit iets verkeerd (sarcasme modus uit)

Wel ooit is gehad dat ook ik afgesneden werd, door een stadsbus
Half op de middenbaan voor een rotonde stond ik naast zijn raampje stil
Heel voorzichtig deed hij het raampje open en vertelde meteen dat HIJ voorrang had.
(Weg rijdend uit zijn bushalte vak).
Ik:Ja, dat klopt meneer, maar voordat u uw knipper aanzette, zat ik al naast u
Hij: oooh, sorry sorry sorry, dan zat je waarschijnlijk in mijn dode hoek..
Ik: geen probleem, kan gebeuren.
Wij: nog een babbeltje gemaakt, handje geschud en verder ieder opgelucht zijn weg vervolgd.

Laatst ook met mijn buurvrouw mee gemaakt.
Verhaal staat ook hier op het MF.

Wat ik hiermee wil vertellen is dat je aan het gedrag/houding wel kan zien of er een normaal gesprek mee gevoerd kan worden.
Zo niet, dan: let it go, and walk away...

Wij kunnen dus allemaal wel speculeren wie wat waar en waarom.
Niemand van ons is het hele gebeuren erbij
geweest.
En hoe je het ook wend of keert.
Een triest einde.
En al helemaal voor de duo passagier.
Zij was de meest verliezende..
 
Excusses voor het lange verhaal.
Soms tik je zo makkelijk weg..
 
Over zijn 240 uur werkstraf gok ik..
Werden het maar 240 uur })

Waarschijnlijk wordt het 40 uur met een voorwaardelijke rijontzegging van een maand, en heel misschien een EMG cursus erbij, maar dit laatste ligt er aan hoe hij zich voor de rechter gedraagt, op aanraden van z'n advocaat uiteraard bescheiden, meelevend met de familie, en zijn belangrijkste advies, heel veel spijt tonen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan