Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kom je binnen bij een zaak voor motor onderdelen/onderhoud;Bekijk bijlage 1383268
Whitlock Tinker Toy met 48 cilinder motorblok.
Kom je binnen bij een zaak voor motor onderdelen/onderhoud;
"Mijnheer, ik heb nieuwe bougies nodig"
"Is het een 2, 3 of 4 cilinder mijnheer? Of toevallig een dikke 6?"
"48 mijnheer"
"Huh? Whuuuut?!?!"
Dan hangt er iets later een plakaatje aan de deur "uitverkocht"En als de mijnheer eindelijk alle 48 bougies heeft gevonden, en daar zichtbaar trots op is.
Het is een twinspark mijnheer....
Dan hangt er iets later een plakaatje aan de deur"uitverkocht"Tijdelijk gesloten, de eigenaar is overspannen.
Een Norton Dominator. Wat is daar nou opvallend aan? Op de eerste plaats is hij verbouwd naar cafe racer zoals de meesten, wat een originele duurder maakt.
Opvallend aan deze motor is het oude frame, het oude type motorblok met nog de dynamo aan de voorkant en de magneetontsteking, maar een latere cilinderkop.
Hij heeft een primaire aandrijving met een getande riem en een niet standaard koppeling met zes veren inplaats van de originele drie.
Wat me ook opvalt is de voorvork, de rechterpoot zit links en waarom is me een raadsel. De olie aftapschroef hoort aan de achterkant en de linker poot heeft een klem aan de onderkant met een tapeind en moer.
Het opvallende van dit soort creaties is altijd dat zowel de geometrie als de ergonomie niet klopt.Lotus C-01
(Dat vinden we niet raar, dat vinden we alleen heel bijzonder )
Bekijk bijlage 1382109Bekijk bijlage 1382110Bekijk bijlage 1382111
Wat ik nooit begrijp aan die oude motoren/ caferacers is dat er altijd van die megaton pijpen onder zitten, wat een bokkeherrie komt daar uit zeg.
Kan er geen fatsoenlijke pijp onder zo'n ding?
Muziek kan ook te hard zijn.
Ik heb zelf een GSX1100 die echt een heerlijk woest geluid maakt, open Remus uitlaat, open carbs, hete nokkenassen etc. Vooral bij gas dicht vanaf hogere snelheid blijft hij knallen, brabbelen, ploppen en gorgelen. Zalig. Als je dan het gas weer open gooit komt er een donderende huil uit het blok dat aanzwelt tot een soort overweldigende muur van geluid die rond gaat zingen in je helm.
Na een half uurtje snelweg bij een rustige 140 moet ik vaak effe stoppen omdat ik misselijk wordt van de herrie...
Met dat soort motoren maakt het niet uit hoeveel herrie ze maken. Hij gaat straks gewoon op de aanhanger of in de bus mee naar huis.ik heb er ff een voorbeeldje bij gezocht