Unusual, interesting & rare motorcycles.

55536465_1219843911525904_1914411582620696576_n.png
 
Hij is wel verregaand unusual toch?
Hij hoort absoluut thuis in dit topic. Wat dat betreft ben ik het met je eens.
Ik krijg alleen een enorm "waarom??" gevoel bij het feit dat hij bestaat :X

Hij is niet bijzonder praktisch, niet bijzonder qua techniek. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het iets bijzonders presteert, bijzonder comfortabel zit of bijzonder prettig rijdt. Gelukkig is hij wel bijzonder lelijk... en zo is er toch nog wàt bijzonders aan ;)
 
Ik krijg alleen een enorm "waarom??" gevoel bij het feit dat hij bestaat :X

Omdat het kan!


Hij is niet bijzonder praktisch, niet bijzonder qua techniek. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het iets bijzonders presteert, bijzonder comfortabel zit of bijzonder prettig rijdt. Gelukkig is hij wel bijzonder lelijk... en zo is er toch nog wàt bijzonders aan ;)

Het is net alsof ik mijn persoonsbeschrijving lees. Heel confronterend.
:+
 
Honda RC166 250cc 6 cilinder 60pk 18000 tpm, top 240+
RC166_05.jpg

RC166_06.jpg



Wat een interessante film, morgen ff helemaal bekijken.

Ik heb eerder foto's en films van de RC 166 gepost en ik heb ze ook IRL zien racen, met een paar legendarische coureurs waaronder Mike Hailwood.
Deze motor haalde zelfs meer dan 60 pk geloof ik, woog 112 kg en werd moeiteloos wereldkampioen.

Met een tot 296 cc opgeboorde versie werden ze ook kampioen in de 350 cc klasse. Je moet je voorstellen dat deze motor wellicht een van de meest baanbrekende motoren is geweest. De concurrentie haalde lang niet zoveel vermogen.

En ik vind hem ook nog prachtig met die zes uitlaten, mooie tijden, half jaren 60, ik was een jochie van even in de 20 en gek van motoren.
 
Wat een interessante film, morgen ff helemaal bekijken.

Ik heb eerder foto's en films van de RC 166 gepost en ik heb ze ook IRL zien racen, met een paar legendarische coureurs waaronder Mike Hailwood.
Deze motor haalde zelfs meer dan 60 pk geloof ik, woog 112 kg en werd moeiteloos wereldkampioen.

Met een tot 296 cc opgeboorde versie werden ze ook kampioen in de 350 cc klasse. Je moet je voorstellen dat deze motor wellicht een van de meest baanbrekende motoren is geweest. De concurrentie haalde lang niet zoveel vermogen.

En ik vind hem ook nog prachtig met die zes uitlaten, mooie tijden, half jaren 60, ik was een jochie van even in de 20 en gek van motoren.
Ja zijn tijd ver vooruit,mooi is die schrikreactie in het publiek als de monteur de motor start.
 
Ik heb het geluid zoals ik zei IRL gehoord en dat is ongelooflijk hard. Die ene gozer in die film heeft nog last van zijn oren nadat de motor al niet meer loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan