Unusual, interesting & rare motorcycles.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Han S
  • Startdatum Startdatum
460205807_505924972367289_2411334472671868060_n.jpg
 

Als je geen facebook hebt moet je het helaas missen.
Ik heb geen facebook, maar dit zou dan de eerste x zijn dat ik iets mis....

Ik zie een mooie Honda 6 cilinder en een kerel die z'n bierpens probeert in te houden...... (of heb ik iets gemist?)
:+
 
Zo heeft iedereen wat. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind het mooi gemaakt maar ik persoonlijk mis de spatborden. En zo'n spatbordje van 15 centimeter vinnik ook niks.
 
Nog een interessante oude motorfiets. De Puch 350GS motor had niet alleen twee zuigers, maar twee drijfstangen per cilinder.
De gaten(spleten) zijn overal heel klein, Moeilijke demontage.
 

Bijlagen

  • puch-350gs.webp
    puch-350gs.webp
    295,4 KB · Weergaven: 0
  • dvig.webp
    dvig.webp
    131,2 KB · Weergaven: 0
  • GEDC5716.webp
    GEDC5716.webp
    94,4 KB · Weergaven: 0
lijkt wel een heeeele lange slag motor..
 
460445693_122154102470280174_4050011473110839509_n.jpg


A long time ago, back in the 60s the MotoGP ancestors ran on 2 stroke engines with several categories based on engine displacement.
The most junior category was the 50cc, where constructors and pilots had to squeeze the most of a tiny engine. Multi cylinder setups were showing up until FIM declared that from 1968 on, engines had to be single cylinder with a maximum of 6 gears.
So the engine in the picture never got a chance to prove itself, but the numbers were impressive: V3, 2 stroke, 20k rpm, 19bhp and 14 gears! The gears were necessary because it had a usable range of only 500 rpm!
Edit: I forgot! 200km/h
 
Terug
Bovenaan Onderaan