Unusual, interesting & rare motorcycles.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Han S
  • Startdatum Startdatum
458932745_8568813613180626_7520513955384638909_n.jpg


Would think the exhaust cam got a good oiling
😂


 
20240908_141425-webp.2048410


Als ik het goed zie is de voorrem standaard NSU Max en daar zou ik niet mee durven racen want het remt voor geen meter.
De Max heeft voor en achter dezelfde remnaaf en alleen de ankerplaat verschilt ietsje. En wil je het achterwiel blokkeren, moet je met je volle gewicht op het rempedaal gaan.
 
mijn ervaring bij dit soort racers is dat het uiterlijk slechts nog hetzelfde als origineel is.... dus dat die trommels standaard voor geen meter remmen neem ik meteen van je aan. Maar dat zegt weinig over wat er allemaal is aangepast aan de binnenkant.
Of als de regels heel streng zijn en het echt het originele spul moet zijn boeit het niet zo dat ze niet remmen, dan hebben alle deelnemers bagger remmen en blijft het toch leuk_O-
 
Ik zie niet zoiets als twin leading shoes en ik heb zo'n Max en die remmen zijn verre van geweldig.

De Norton is een paar jaar jonger, heeft iets grotere remnaven, maar remt tien keer beter.
 
Mercier Moto-Chenille был разработан в 1939 году для швейцарской армии, но так получилось, что его прототип испытывался на холмистой местности во Франции.
The tracked motorcycle Mercier was equipped with a 350 ccm JAP OHV engine, around which the basic design of the machine was concentrated. The JAP engine produced 10 hp at 3000 rpm and was able to speed the motorcycle up to 65 km/h. Additional cooling of the cylinder head was provided by a fan, which was driven by the engine.
55 km/h. Hij is bijna oncontroleerbaar. Geprobeerd ermee te rijden. Zeer moeilijk te keren. Zwaartepunt hoog, wil vallen bij het draaien.
 

Bijlagen

  • GEDC2705.webp
    GEDC2705.webp
    161,6 KB · Weergaven: 0
Deze heb ik nooit gereden. Het was begin ‘80 de beoogd opvolger van mijn Honda CX500. Ik ging toen een paar jaar varen en toen is deze uit mijn gedachten verdwenen. De opvolger van de CX was destijds een Honda Goldwing 1000 cc naked.
 
Deze heb ik nooit gereden. Het was begin ‘80 de beoogd opvolger van mijn Honda CX500. Ik ging toen een paar jaar varen en toen is deze uit mijn gedachten verdwenen. De opvolger van de CX was destijds een Honda Goldwing 1000 cc naked.
Was indertijd een erg snelle motor en hij zou je hebben verbaasd.
 
Kruising tussen een BMW K-type en een Norton?
Brrrr.
 
Was me nog niet eens opgevallen_O-
waarschijnlijk een hydraulisch trommeltje,
ik heb ooit met een royal enfield gereden waar ze de remtrommel voor een upgrade hadden gegeven met een hydraulische bediening
Is niet heel spannend , de complete ankerplaat van een mini kan je gebruiken, de trommeldiameter is hetzelfde.
dat remde meer als verdienstelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan