Unusual, interesting & rare motorcycles.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Han S
  • Startdatum Startdatum


20240823_183353_copy_2880x2156_1.jpg


20240823_183341_copy_2880x2156_1.jpg



20240823_183428_copy_2880x2156_1.jpg


Luchthapper voor de radiator die helemaal achteraan zit
20240823_183401_copy_2156x2880_1.jpg
 
Dat ligt m er maar net aan offie bij HMW geweest is, had ik moeten doen. En ook lekker n koelkaststartmotor op mijn 750 moeten laten zetten. Zelfs de ‘notoriously bad’ combat’s waren zo slecht nog niet als je ze lekker warm reed.

denooitbevooroordeelde
 
Is dat een compressor? In dat geval minimaal 5. Geen idee of het seconden, minuten of dagen zijn, maar ik denk dat ik er hoe dan ook niet ver vanaf zit met mijn schatting
Is een supercharger, dus een mechanische compressor en ik hoop voor hem dat de motor daar tegen bestand is. Maar mogelijk zijn de lichtmetalen drijfstangen vervangen door titanium en heeft hij een sterkere krukas, want die zijn te koop voor meer dan 3000 euro.
 
Is dit origineel? Is wel heel mooi.
Het is een wideline Norton featherbed frame dat werd gemaakt tot eind jaren 50, met een 6 cilinder er in van ik denk Benelli.
Er werd werkelijk van alles in dat fame gefrot. Ik heb er een keer een NSU viercilinder in gebouwd voor een vriendje.
 
Het is een wideline Norton featherbed frame dat werd gemaakt tot eind jaren 50, met een 6 cilinder er in van ik denk Benelli.
Er werd werkelijk van alles in dat fame gefrot. Ik heb er een keer een NSU viercilinder in gebouwd voor een vriendje.
Die Benelli Sei herkende ik al, vandaag de vraag. Het had gekund dat zo iets in licentie gebouwd zou zijn. Heel mooi.
 
Wietse Veenstra op de Norsaki, in 1971 kampioen 500cc geworden bij de nationalen op dit apparaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan