Ultrasoon in je magnetron?

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Volgens mij stond hier een tijdje geleden een tip voor el cheapo ultrasoon reinigen van oa carburateurs, namelijk in de magnetron 8-). Wie wist daar ook al weer wat over of wie heeft het al getest? Kan het oude topic namelijk niet terugvinden... *O*
 
ehm ... ja .... zoiets herinner ik me ook, het schoon te maken voorwerp helemaal onderdompelen in water met een schoonmaakmiddel (biotex ??) erbij ...
 
Volgens mij stond hier een tijdje geleden een tip voor el cheapo ultrasoon reinigen van oa carburateurs, namelijk in de magnetron 8-). Wie wist daar ook al weer wat over of wie heeft het al getest? Kan het oude topic namelijk niet terugvinden... *O*


Ralf, heb je zo'n ding nodig, of wil je een artikel doen in www.motorblaadje.nl ?
 
Ik ben in het gelukkige bezit van 2 ultrasoonbakken...voor de vervuilde kleine kanaaltjes is dat toch de beste optie. Maar er zijn verder ook veel goede en goedkope andere mogelijkheden, de meeste zijn hier wel ooit vermeld.
MZllls,Rob.
 
Ik ben in het gelukkige bezit van 2 ultrasoonbakken...voor de vervuilde kleine kanaaltjes is dat toch de beste optie. Maar er zijn verder ook veel goede en goedkope andere mogelijkheden, de meeste zijn hier wel ooit vermeld.
MZllls,Rob.


Welke vloeistof gebruik je in de ultasoon? Hoe lang laat je dat ding aan staan?
 
Ik gebruik altijd water. Er zijn wel speciale reinigingsvloeistoffen. Vaak doe ik het object ook eerst inspuiten met remmenreiniger of ontvetter en dan pas in de ultrasoon.
Er zit een tijdklok op de bakken tot 1 uur ...als ik denk dat er nog troep inzit dan doe ik nog een uurtje.
MZllls,Rob.
 
Zeg Henk zit je nou al aan het bier :?


:+


Dat zit hi vast wel, maar hij heeft wel gelijk, magnetron werkt op dezelfde frequentie. Ik zou alleen de hersenpan niet vlakbij de antenne van de opgevoerde router houden, wordt je nogal een heethoofd. :X _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan