En toen had ik ineens een Mach III

Het zijn heerlijke motoren, ook om aan prullen.

Ik heb de 509 gehad en twee 250's. Helaas alledrie achtergebleven in het buitenland waar ik destijds zat.
 
Eerste rondje na de revisie is een feit! *O*
Motor loopt veel te rijk op de naald, die gaat één standje terug.
Stationair nog wat bijgesteld toen hij goed warm was, staat nu op 2 draaien uit, dan loopt hij het mooist en dan rookt hij nog een klein beetje. :)
Rookt sowieso een stuk minder nu, ik heb denk ik een minuut of 2 met lopende motor aan de carbs staan schroeven in de werkplaats voordat ik een beetje brandende ogen kreeg, eerst stond in 1 minuut de hele tent blauw!
Volgas loopt de motor nu erg goed, zo goed dat de koppeling het even niet meer volhield, en dat terwijl het hendel veel te veel zoveel speling had.

IMG_2279.jpeg
 
Ik rij Groen. O-)

Carburateurs afstellen lukt me meestal wel aardig. :)
Ik ga alleen bij deze uitlaten geen lambdasensor-aansluitingen maken, da's zonde dus moet het op gehoor en gevoel, en als ik in de buurt zit van een goede afstelling weer even de testbank op.
 
Gasnaalden weer een standje terug gezet, ik doe het liever zo als dat de motor te arm loopt.
Gasschuiven weer gelijk gezet op de stationair afstelling per carb en gaskabels afgesteld zodat de gasschuiven gelijk omhoog gaan.
Stukje gereden, loopt een stuk beter met deellast, hier kan ik prima mee leven. :t
Luchtschroeven weer van 2 draaien open naar 1 draai open gezet, daar pakt die het best mee op als je wegrijdt vanaf stilstand.

Binnenkort eens naar de koppeling kijken, als die het daarna volhoudt kan de Kawa weer een keer de testbank op, kijken we daarna even naar de A/F waardes om te kijken of ik nog wat aan de hoofdsproeier moet doen en dan is het klaar. :)

IMG_2293.jpeg


Bochtjes kleuren al mooi goud en weinig oliespetters omdat ik die kit er tussen heb gedaan na de tip. :}
 
Mooi dat de kruk het weer doet,zou mooi zijn als je tijdens het rijden een filmpje maakt ,genieten van het geluid , net zo als Milyard.

Ik had het niet alleen voor elkaar gekregen Dirk!
Het aantal verzoeken om geluidsfragmenten is bij deze motor bovengemiddeld, vreemd. :P
Ik heb nog een verzoek staan voor een volgas fly-by en nu dus onboard, ik ga kijken wat ik kan doen, eerst zorgen dat de koppeling het weer trekt. :X
 
Ik had het niet alleen voor elkaar gekregen Dirk!
Het aantal verzoeken om geluidsfragmenten is bij deze motor bovengemiddeld, vreemd. :P
Ik heb nog een verzoek staan voor een volgas fly-by en nu dus onboard, ik ga kijken wat ik kan doen, eerst zorgen dat de koppeling het weer trekt. :X
Slippende koppeling bij het inkomen van de powerband had mijn S2A ook last van na het monteren van de Higgspeeds. Opgelost door zwaardere veren en Bel-Ray gearsaver 80w.
Had er met de orginele uitlaten geen last van, bewijst wel dat de Higgspeeds hun werk doen! 😋
 
Slippende koppeling bij het inkomen van de powerband had mijn S2A ook last van na het monteren van de Higgspeeds. Opgelost door zwaardere veren en Bel-Ray gearsaver 80w.
Had er met de orginele uitlaten geen last van, bewijst wel dat de Higgspeeds hun werk doen! 😋
Met de 3-1 uitlaat had ik geen last, daarna de originele uitlaten gemonteerd, slippen...bleek er een plaat te weinig in te zitten, opgelost.
En nu met de Higgspeeds opeens weer slippen, kleredingen. :P Ik denk dat ik ook voor zwaardere veren ga, of eerst ringen op de originele veren probeer, de platen zijn nieuw en er zit Motul olie in die perfect werkt in mijn RZ350.
 
Vandeweek had ik opeens geen achterrempedaal meer, ik bleek bij het aantrappen tegen het uiteinde van het rempedaal aan te komen. :X
Dus die heeft een tijdje meegebogen blijkbaar tot die zei bekijk het maar en afbrak. Nu is een achterrem op een Mach III soms best nuttig om effectief af te remmen dus moet die maar gefixed worden.

IMG_2384.jpeg


Spul weer aan elkaar gelast en tegelijkertijd weer recht gemaakt.

IMG_2387.jpeg

IMG_2392.jpeg


Redelijk gelukt, pookje aan het einde een stukje ingekort zodat deze niet meer tegen de kickstarter komt.

IMG_2399.jpeg


Altijd leuk als je onderdelen op een locatie zet waar ze normaal niet horen, ik denk dat de stepjes ten opzichte van de originele situatie een cm of 8 a 10 verder naar achteren zitten.
 
Laatst bewerkt:
Beugels van de uitlaten stonden nog op het lijstje om wat fraaier te maken nu de positie zelf oké is.

a.jpeg


Na wat denkwerk het idee gehad om ze aan de rearsets te bevestiging, hé ik was toch al daar in de buurt bezig. :P
Het stepje zit met een M12 bout vast aan de schetsplaat, sterk zat, moet er alleen nog een boutje bij om de boel te fixeren, en dat kan misschien wel onzichtbaar gezien aan de voorkant. Stuk 6 mm dik RVS gevonden in de metaalvoorraad waar wel twee beugels uit kunnen worden gehaald.
Aan één kant een 10 mm gat geboord voor de bout van de uitlaat, twee verzetten er in voor de offset die het heeft, tegen de rearset schetsplaat houden en het 12 mm gat aftekenen én de hoek waarin de twee onderdelen moeten zitten ten opzichte van elkaar.

De frees met plakband vervangt hier even het stepje.

IMG_2368.jpeg
IMG_2369.jpeg


En dan een M6 draadgat maken in de schetsplaat en een 6 mm gat in de uitlaatbeugel, boutje er in wat precies vlak uitkomt met de voorkant van het gat, en dat gat valt precies achter het schakel- of rempedaal.

IMG_2370.jpeg


En de uitlaat hangt weer vast. :t

Even wat ideetjes proberen om het leuk af te werken.

IMG_2374.jpeg

IMG_2376.jpeg
IMG_2377.jpeg
IMG_2378.jpeg
IMG_2379.jpeg
IMG_2381.jpeg
IMG_2381.jpeg
IMG_2382.jpeg


En dan achteraf geen van allen doen en ze misschien wel zwart maken. :P

IMG_2396.jpeg


:W
 
Ik denk dat ik de linker voorremschijf er af ga mikken, ik vind de massatraagheid in de voorvork die je voelt irritant. :W
Zorgt voor te log sturen voor een lichte motor met smalle wielen, ik ben wel benieuwd hoeveel zo'n remschijf en bijpassende remklauw weegt.
 
Ik denk dat ik de linker voorremschijf er af ga mikken, ik vind de massatraagheid in de voorvork die je voelt irritant. :W
Zorgt voor te log sturen voor een lichte motor met smalle wielen, ik ben wel benieuwd hoeveel zo'n remschijf en bijpassende remklauw weegt.
Dat gaat wel helpen,mss een grotere schijf en een ander klauwtje?Of moet het zoveel mogelijk origineel blijven?
Er zit al een brace tussen de vorkpoten volgens mij.
 
Dat gaat wel helpen,mss een grotere schijf en een ander klauwtje?Of moet het zoveel mogelijk origineel blijven?
Er zit al een brace tussen de vorkpoten volgens mij.
Schijf wil ik (ondanks dat die doorboord is) origineel houden, heeft een aardige diameter.
Misschien een andere remklauw, iets niet heel opvallends.
De radiale rempomp die ik er nu op heb zitten ter vervanging van de lekke CR pomp scheelt ook al wat. :9

Er zit inderdaad een voorvorkstabilisator op, de buitenpoten van de voorvork zijn speciaal daarvoor afgedraaid.
 
Vraag voor de kenners:

Zou het uitmaken als ik die rare extra metalen veertjes tussen de koppelingsplaten weg laat? Die dingen die theoretisch de koppeling beter vrij laten komen?
 
Ik denk dat ik de linker voorremschijf er af ga mikken, ik vind de massatraagheid in de voorvork die je voelt irritant. :W
Zorgt voor te log sturen voor een lichte motor met smalle wielen, ik ben wel benieuwd hoeveel zo'n remschijf en bijpassende remklauw weegt.
je gaat van je remmen "vertragingsdinges" maken ?
heb een Z650 gehad met 1 schijf. toen wist ik niet beter, nu zou ik er niet meer mee durven rijden hoe ik er toen mee reed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan